Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Téma: Jak Hollywood utrácí za reklamu

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek
Když to člověk čte tak si říká, že je s podivem, že se těm studiím pořád vyplatí ty filmy točit. Jinak článek samozřejmě super.
336379
Když to člověk čte tak si říká, že je s podivem, že se těm studiím pořád vyplatí ty filmy točit. Jinak článek samozřejmě super.
0 0
reagovat
mňa by strašne zaujímalo ako je to v tomto ohľade s predajom nosičov, televízne práva atď. proste príjmy mimo kín
336311
mňa by strašne zaujímalo ako je to v tomto ohľade s predajom nosičov, televízne práva atď. proste príjmy mimo kín
0 0
reagovat
Výborný článek :+ A snad Ted promine, že jsem si Sauvignon nerozdělal, přeci jen je ještě trochu brzy...

Nápady na pokračování? Jak už tady bylo zmíněno, taky by mě zajímalo kde se ty zisky pak nabírají zpátky (nebo je to jen zmíněné přelívání peněz do vlastních TV stanic a odírání herců o procenta?). Kolik vlastně v současnosti vydělávají nosiče a VOD a jestli opravdu mají moc tolik filmů poslat do černých čísel. Anebo anatomie blockbusterového rozpočtu, co konkrétně spolkne jak velké jeho části.

Tak příště a už s vínem.
336305
Výborný článek *:+* A snad Ted promine, že jsem si Sauvignon nerozdělal, přeci jen je ještě trochu brzy... Nápady na pokračování? Jak už tady bylo zmíněno, taky by mě zajímalo kde se ty zisky pak nabírají zpátky (nebo je to jen zmíněné přelívání peněz do vlastních TV stanic a odírání herců o procenta?). Kolik vlastně v současnosti vydělávají nosiče a VOD a jestli opravdu mají moc tolik filmů poslat do černých čísel. Anebo anatomie blockbusterového rozpočtu, co konkrétně spolkne jak velké jeho části. Tak příště a už s vínem.
0 0
reagovat
Ano, takže příští téma: Jak to že už všichni nezkrachovali a kdo jim tiskne peníze? :D
336302
Ano, takže příští téma: Jak to že už všichni nezkrachovali a kdo jim tiskne peníze? *:D*
0 0
reagovat
Taky mě zajímá, proč už všechna studia nezkrachovala, když jsou filmy tak prodělečný. :)
336284
Taky mě zajímá, proč už všechna studia nezkrachovala, když jsou filmy tak prodělečný. *:)*
0 0
reagovat
Tedovy články. Pokaždé jim chybí instantní pokračování. ;)

336283
Tedovy články. Pokaždé jim chybí instantní pokračování. *;)*
0 0
reagovat
Tedovy clanky. To se cte samo. Ma talent chlapec
336262
Tedovy clanky. To se cte samo. Ma talent chlapec
0 0
reagovat

Axis

Bude to na clanek v budoucnu...

Jinymi slovy, tedka uz moc nevim, co bych k vam tomu rekl :D
336261
Bude to na clanek v budoucnu... Jinymi slovy, tedka uz moc nevim, co bych k vam tomu rekl *:D*
Axis
0 0
reagovat

TedGeorge

Supr článek.
All
Supr diskuze, přesně na podobné věci jsem se chtěl po přečtení taky zeptat a jak se zdá zeptali jste se taky a mnohdy i líp. Teď jen čekám jak nám to Ted osvětlí, protože při číslech co se tu probrali mi natáčení filmů připadá jako supr pračka na špinavý prachy než výdělečnej byznys a to je asi blbost ne?
336259
Supr článek. [b]All[/b] Supr diskuze, přesně na podobné věci jsem se chtěl po přečtení taky zeptat a jak se zdá zeptali jste se taky a mnohdy i líp. Teď jen čekám jak nám to Ted osvětlí, protože při číslech co se tu probrali mi natáčení filmů připadá jako supr pračka na špinavý prachy než výdělečnej byznys a to je asi blbost ne?
TedGeorge
0 0
reagovat

Karlos

Co se prelivani penez za reklamu tyce, tak doporucuju precist link

Co se spotu tyce, tak tam by to opravdu melo byt za jedno prehrani a klic je v tom, ze ta jednotliva prehrani BBT nebo WD jsou nejdrazsi extremy, jinde je to levnejsi. Nepodarilo se mi najit nejaky informace o baliccich (jak naznacujes), kde by studia dostala v cene i dalsi prehrani reklamy v mene rentabilni casy. Je to proste neskutecne mastny a treba na Deadline se muzes obcas docist o jednotlivych prehrani TV spotu v lukrativni cas a jake toto jedno prehrani muze mit vliv na navstevnost.

Jinak 5+M levný horor neznamená automaticky 30+M.

Mozna ti neco rika spolecnost Freestyle releasing. To je velmi zajimava distribucni spolecnost, v minulosti spolupracujici treba s Uwe Bollem. V rychlosti - fakticky nulove naklady na distribuci a reklamu, siroke 2000+ nasazeni filmu do kin. Takze ano, technicky to opravdu jde poslat do velkeho mnozstvi kin levne, ale fakticky to nikdo nedela, protoze historie ukazala, ze v Americe to tak proste nejde a nevyplati se to.
336256
Co se prelivani penez za reklamu tyce, tak doporucuju precist http://www.techdirt.com/articles/20121018/01054720744/hollywood-accounting-how-19-million-movie-makes-150-million-still-isnt-profitable.shtml Co se spotu tyce, tak tam by to opravdu melo byt za jedno prehrani a klic je v tom, ze ta jednotliva prehrani BBT nebo WD jsou nejdrazsi extremy, jinde je to levnejsi. Nepodarilo se mi najit nejaky informace o baliccich (jak naznacujes), kde by studia dostala v cene i dalsi prehrani reklamy v mene rentabilni casy. Je to proste neskutecne mastny a treba na Deadline se muzes obcas docist o jednotlivych prehrani TV spotu v lukrativni cas a jake toto jedno prehrani muze mit vliv na navstevnost. Jinak 5+M levný horor neznamená automaticky 30+M. Mozna ti neco rika spolecnost Freestyle releasing. To je velmi zajimava distribucni spolecnost, v minulosti spolupracujici treba s Uwe Bollem. V rychlosti - fakticky nulove naklady na distribuci a reklamu, siroke 2000+ nasazeni filmu do kin. Takze ano, technicky to opravdu jde poslat do velkeho mnozstvi kin levne, ale fakticky to nikdo nedela, protoze historie ukazala, ze v Americe to tak proste nejde a nevyplati se to.
Karlos
0 0
reagovat

dashiva

No myslím, že zrovna pro Time Warner je filmové studio nějakých 5% celkového zisku (nebo tak nějak). Ty konglomeráty nežijou z těch filmů, ale mají obrovský mediální zisk.
336257
No myslím, že zrovna pro Time Warner je filmové studio nějakých 5% celkového zisku (nebo tak nějak). Ty konglomeráty nežijou z těch filmů, ale mají obrovský mediální zisk.
dashiva
0 0
reagovat
Tak treba u 60 sekund plati, ze naklady na vyrobu+distribuci+marketing ve vysi 180 mega proti 240 mega trzeb opravdu nevypadaji tak zdrave. Ale zase ve sve dobe to bylo jedno z nejprodavanejsich a nejpujcovanejsich DVD plus televizni prava taky nebyla zadarmo. U Star Treku... No, franchise vladnou svetu a ty americke trzby byly signalem, ze by se to melo podarit prevratit i ve zbytku sveta. Koneckoncu STID v OS trzich narostlo o 100%. Mozna se proste vsadilo na dlouhodoby plan. Prece jen ten americky trh vzdycky rozhoduje o trendech, jinak by pokracovani musel dostat i Zlaty kompas. A nakonec u vydaju na propagaci zalezi, kolik z toho je mala domu...
336247
Tak treba u 60 sekund plati, ze naklady na vyrobu+distribuci+marketing ve vysi 180 mega proti 240 mega trzeb opravdu nevypadaji tak zdrave. Ale zase ve sve dobe to bylo jedno z nejprodavanejsich a nejpujcovanejsich DVD plus televizni prava taky nebyla zadarmo. U Star Treku... No, franchise vladnou svetu a ty americke trzby byly signalem, ze by se to melo podarit prevratit i ve zbytku sveta. Koneckoncu STID v OS trzich narostlo o 100%. Mozna se proste vsadilo na dlouhodoby plan. Prece jen ten americky trh vzdycky rozhoduje o trendech, jinak by pokracovani musel dostat i Zlaty kompas. A nakonec u vydaju na propagaci zalezi, kolik z toho je mala domu...
0 0
reagovat
V minulosti si ludia mysleli, ze ak film zarobi viac ako je jeho rozpocet, tak je vlastne ziskovy. Neskor sa zauzivalo, ze na cisty zisk potrebuje zarobit dvojnasobok rozpoctu. Podla Tedovho clanku to vyzera tak, ze drviva vacsina drahsich filmov nemoze byt ziskova. Co logicky nemoze byt pravda, ako pise dashiva, nieco v tejto rovnici nedava zmysel. Inak by podobne filmy jednoducho nevznikali.
336235
V minulosti si ludia mysleli, ze ak film zarobi viac ako je jeho rozpocet, tak je vlastne ziskovy. Neskor sa zauzivalo, ze na cisty zisk potrebuje zarobit dvojnasobok rozpoctu. Podla Tedovho clanku to vyzera tak, ze drviva vacsina drahsich filmov nemoze byt ziskova. Co logicky nemoze byt pravda, ako pise dashiva, nieco v tejto rovnici nedava zmysel. Inak by podobne filmy jednoducho nevznikali.
0 0
reagovat
BTW:
a po všetkých týchto komplikovaných machináciách a rozboroch, si myslím, že stále platí, že ak film zarobí v kinách cc 2.5 násobok rozpočtu, tak je v čiernych číslach

ako doličný predmet si beriem Star Trek
Budget 150
Reklama nech 80
Tržby 260 + 130
hospodársky výsledok: mínus 50 mega.

odklepli by producenti v normálnom svete pokračovanie s ešte vyšším rozpočtom a ešte vyššími nákladmi na marketing?
ktoré navyše podobným výpočtom prinieslo stratu cca 80 mega?
a POTOM by ešte odklepli 3tiu časť?

a prosím, nezvaľujme to na merchandising, bodobných prípadov sa nájde X, aj pri filmoch s nulovým merchandisingovým potenciálom
336224
BTW: a po všetkých týchto komplikovaných machináciách a rozboroch, si myslím, že stále platí, že ak film zarobí v kinách cc 2.5 násobok rozpočtu, tak je v čiernych číslach ako doličný predmet si beriem Star Trek Budget 150 Reklama nech 80 Tržby 260 + 130 hospodársky výsledok: mínus 50 mega. odklepli by producenti v normálnom svete pokračovanie s ešte vyšším rozpočtom a ešte vyššími nákladmi na marketing? ktoré navyše podobným výpočtom prinieslo stratu cca 80 mega? a POTOM by ešte odklepli 3tiu časť? a prosím, nezvaľujme to na merchandising, bodobných prípadov sa nájde X, aj pri filmoch s nulovým merchandisingovým potenciálom
0 0
reagovat
Což o to, článek je to čtivý a informačně i zajímavý... ale já bych pro příště prosil, když se něco nakousne, tak to doříct, nebo se neschovávat s ožehavějšími tématy pod koberec ;):))... Takže teď poprosím o to, aby mi někdo (asi Ted 8)) odpověděl na následující:

Když se řeklo, že reklamy se hrají ve velkém na stanicích toho konkrétního majitele, pak je tím ve výsledku neřečeno, že jsou ve výsledku tyhle náklady úplně zbytečné uvádět, či dokonce s nima? Protože ano, daně, ale pak ten Strejček sice bude těžce v mínusu papírově a teoreticky, ale v reálu a prakticky ta kerkala 100+ byla sice 100+, ale za TV reklamu se dalo třeba 70+, z toho reálně na provozu atd to stálo 15-20+ a prachy se jen přelívaly z místa na místo, ne?

Už mi někdo kruci vysvětlete, jak jsou myšleny ty cifry za ty TV spoty. 5M za SB, ok, chápu, že to běží jednou, pak se to počítá jako 30 sekund 5M. A obdoba třeba bude u toho Třesku.
Ale to mi chcete jako říct, že KAŽDÉ vysílání toho jednoho spotu stojí takový ranec? To by pak buď musela jet daná reklama/y reálně jen třeba desetkrát (jako desetkrát celkově ve vysílání), nebo jste zapoměli ve vzorečku říct, že celé číslo se ještě musí vynásobit deseti.
Předpokládám, že to funguje na nějakém kombinovaném modelu, SB je kapitola sama pro sebe (a imho by se neměla míchat mezi klasické TV spoty), a studio zaplatí 5+M na jeden spot s příslibem, že to poběží u dvou epizod Třesku, desetkát dopoledne, o opening weekendu třicetkrát během dne a pětkrát před a po zpravách, ne? Podle poču a intenzity kampaně se spoty obměňují a hrají se výhodněji, či střídměji. Ne?

A nakonec - co má dočinění s náklady holé číslo počtu kin při otvíráku? Neříkám, že to nespolkne nějaké provozní náklady, ale to, že 5+M levný horor znamená automaticky 30+M distribuci? WTF? Protože - analog máme za sebou a tudíš jeho finančně náročná výroba (těch 30+M bych při 4K+ kinech klidně věřil) je pasé. Opět říkám, i distribuce DCI stojí prachy, ale za a/ je "jedno", nebo líp řečeno neplatí přímá úměra, do kolika kin to de (zda do 1.5K+, nebo 4K+) a za b/ dnes je to číslo spíš informativní v rámci samotných tržeb, než čo do distribuce. Nebo se do toho započítává něco jiného, mnou neviděného? Ty čísla 30+M na distribuci jsou fakt aktuální?
336223
Což o to, článek je to čtivý a informačně i zajímavý... ale já bych pro příště prosil, když se něco nakousne, tak to doříct, nebo se neschovávat s ožehavějšími tématy pod koberec *;)**:))*... Takže teď poprosím o to, aby mi někdo (asi Ted *8)*) odpověděl na následující: Když se řeklo, že reklamy se hrají ve velkém na stanicích toho konkrétního majitele, pak je tím ve výsledku neřečeno, že jsou ve výsledku tyhle náklady úplně zbytečné uvádět, či dokonce s nima? Protože ano, daně, ale pak ten Strejček sice bude těžce v mínusu papírově a teoreticky, ale v reálu a prakticky ta kerkala 100+ byla sice 100+, ale za TV reklamu se dalo třeba 70+, z toho reálně na provozu atd to stálo 15-20+ a prachy se jen přelívaly z místa na místo, ne? Už mi někdo kruci vysvětlete, jak jsou myšleny ty cifry za ty TV spoty. 5M za SB, ok, chápu, že to běží jednou, pak se to počítá jako 30 sekund 5M. A obdoba třeba bude u toho Třesku. Ale to mi chcete jako říct, že KAŽDÉ vysílání toho jednoho spotu stojí takový ranec? To by pak buď musela jet daná reklama/y reálně jen třeba desetkrát (jako desetkrát celkově ve vysílání), nebo jste zapoměli ve vzorečku říct, že celé číslo se ještě musí vynásobit deseti. Předpokládám, že to funguje na nějakém kombinovaném modelu, SB je kapitola sama pro sebe (a imho by se neměla míchat mezi klasické TV spoty), a studio zaplatí 5+M na jeden spot s příslibem, že to poběží u dvou epizod Třesku, desetkát dopoledne, o opening weekendu třicetkrát během dne a pětkrát před a po zpravách, ne? Podle poču a intenzity kampaně se spoty obměňují a hrají se výhodněji, či střídměji. Ne? A nakonec - co má dočinění s náklady holé číslo počtu kin při otvíráku? Neříkám, že to nespolkne nějaké provozní náklady, ale to, že 5+M levný horor znamená automaticky 30+M distribuci? WTF? Protože - analog máme za sebou a tudíš jeho finančně náročná výroba (těch 30+M bych při 4K+ kinech klidně věřil) je pasé. Opět říkám, i distribuce DCI stojí prachy, ale za a/ je "jedno", nebo líp řečeno neplatí přímá úměra, do kolika kin to de (zda do 1.5K+, nebo 4K+) a za b/ dnes je to číslo spíš informativní v rámci samotných tržeb, než čo do distribuce. Nebo se do toho započítává něco jiného, mnou neviděného? Ty čísla 30+M na distribuci jsou fakt aktuální?
0 0
reagovat

TED

no vidíš, a hneď máš námet na pokračovanie - "ako vôbec štúdiá dokážu byť ziskové?"
štúdiá, nie filmy

pretože ak by sme túto logiku aplikovali celoplošne, tak.. dal som si tú námahu a zrátal, ako je na tom tento rok napríklad taký FOX.
vychádzal som z BOM údajov o rozpočtoch, a zadával konzervatívne odhady nákladov na reklamu (Marťan, Snoopy, Maze Runner, Home náklady 80 - 100, ostatné filmy podľa počtu kín 30 - 70 mega)

výsledok - FOX by bol za 2015 cca 350 miliónov v mínuse.
pri investícii cca 1,7 miliardy
iste, nezarátal som do toho product placement, TV práva, VOD, OST, ale taktiež neodrátal % za honoráre, a náklady na TV/Video release, atd.

Každopádne TOTO nevyzerá ako rozumný biznis model, a nepochybujem, že ostatné štúdiá sú na tom cca rovnako, okrem Uni, ktorý narazil jackpot tento rok

suma sumárum, NIEČO v tejto rovnici nám chýba, inak to nedáva veľmi zmysel
336218
no vidíš, a hneď máš námet na pokračovanie - "ako vôbec štúdiá dokážu byť ziskové?" štúdiá, nie filmy pretože ak by sme túto logiku aplikovali celoplošne, tak.. dal som si tú námahu a zrátal, ako je na tom tento rok napríklad taký FOX. vychádzal som z BOM údajov o rozpočtoch, a zadával konzervatívne odhady nákladov na reklamu (Marťan, Snoopy, Maze Runner, Home náklady 80 - 100, ostatné filmy podľa počtu kín 30 - 70 mega) výsledok - FOX by bol za 2015 cca 350 miliónov v mínuse. pri investícii cca 1,7 miliardy iste, nezarátal som do toho product placement, TV práva, VOD, OST, ale taktiež neodrátal % za honoráre, a náklady na TV/Video release, atd. Každopádne TOTO nevyzerá ako rozumný biznis model, a nepochybujem, že ostatné štúdiá sú na tom cca rovnako, okrem Uni, ktorý narazil jackpot tento rok suma sumárum, NIEČO v tejto rovnici nám chýba, inak to nedáva veľmi zmysel
TED
0 0
reagovat
sakra a ja si zrovna otevrel merlota
336215
sakra a ja si zrovna otevrel merlota
0 0
reagovat
Je to smutný, to se pak studiům opravdu vyplatí toči jen miliardové mainstreamové filmy typu Avengers nebo Hunger Games.
Mají vůbec nízkorozpočtové filmy šanci, kromě festivalů? Např Vetřelec byl natočen ve své době za 8 milionů, Jurský park za 60 a byli to fenomény. Jakto že dnes se musí do filmu narvat minimálně 200 mega a dalších 100 na reklamu?
336199
Je to smutný, to se pak studiům opravdu vyplatí toči jen miliardové mainstreamové filmy typu Avengers nebo Hunger Games. Mají vůbec nízkorozpočtové filmy šanci, kromě festivalů? Např Vetřelec byl natočen ve své době za 8 milionů, Jurský park za 60 a byli to fenomény. Jakto že dnes se musí do filmu narvat minimálně 200 mega a dalších 100 na reklamu?
0 0
reagovat
Super článek. Teď bych si dal líbit ještě nášup té opačné strany mince, a to kolik si firmy přivydělají za product placement a podobně. Docela by mě zajímalo, v jakých číslech lítá Bond s Heinekenem atp.
336194
Super článek. Teď bych si dal líbit ještě nášup té opačné strany mince, a to kolik si firmy přivydělají za product placement a podobně. Docela by mě zajímalo, v jakých číslech lítá Bond s Heinekenem atp.
0 0
reagovat
je to matrix. pomocí filmů a tv nás udržují v nevědomí, abychom nepátrali po skutečné pravdě :D
336192
je to matrix. pomocí filmů a tv nás udržují v nevědomí, abychom nepátrali po skutečné pravdě *:D*
0 0
reagovat
© copyright 2000 - 2020.
Všechna práva vyhrazena.
Hosting zajišťuje: Stable.cz
Kontakty: Technická podpora | Redakce

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se na MovieZone zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se