Diskuze k článku HANY: Recenze

příspěvky 1 - 6 Napsat příspěvek
Dany trailer som asi prehliadol a skutocne som o tomto na zaklade informacii od osoby, ktora sa priamo podielala na filme, nevedel. V tom pripade beriem spat.

Ale omladine treba fandit, snad sa casom predvedie este v lepsom svetle ;)
292362
Dany trailer som asi prehliadol a skutocne som o tomto na zaklade informacii od osoby, ktora sa priamo podielala na filme, nevedel. V tom pripade beriem spat. Ale omladine treba fandit, snad sa casom predvedie este v lepsom svetle *;)*
0 0
Zásadní problém tohoto filmu je ten, že nejprve se zrodila idea natočit film v jednom záběru a teprve potom byl podle této idey koncipován scénář, což je cesta do pekel. Celé je to vykonstruované, chybí tomu proklamovaná realističnost a scéna s demonstranty je vysloveně směšná. Nepomáhá tomu ani velké množství postav, jejichž ztvárnění je mnohdy neživotné a jejich představitelé poměrně často přehrávají. Z herců jednoznačně vyčnívá Jiří Kocman. I když v reálu bych si o jeho napsanou postavu neopřel ani kolo, tak ve scéně u lavičky je skvělý a v závěrečné fázi filmu se na něj dá koukat. I když co do obsahu jsou Hany bídné, tak po technické stránce je film skvostný. Za pozornost stojí hlavně výtečná kamera nadějného talentu Martina Žiarana a výborné nasvícení, které nevšedním způsobem utváří atmosféru noční Plzně. Je obrovská škoda, že film selhává v té oblasti, kde mají problémy ostatní české filmy - ve scénáři. 5/10
292291
0 0
K filmu samotnému - technicky nesmírně zajímavý experiment s fantastickou prací s kamerou a se světlem, ale rezignuje na filmové vyprávění, a tu snahu o "generační výpověď" předvádí jen formou kaleidoskopu střípků vcelku obyčejných charakterů a situací normální české ulice.

Je hodně chvályhodné že bezstřihová kamera působí tak zpřítomňujícím dojmem že si divák připadá jako přímý účastník dění (dokážu si představit že by tu dobře fungovalo i 3D), a že ty střihy filmu vůbec nechybí. Co ale filmu chybí je příběh, takže čemu je to všechno kolem dobré, když si stejně dobře mohu sednout večer do hospody a uvidím skoro to samé - jen ti lidé kolem mne nebudou tak teatrálně deklamovat (u Egona je to v pořádku, je to stylizovaný záměr a znám pár takových, u všech ostatních už to ale problém je, což je problém spíš herců... ale mají ho tu prakticky všechny postavy pod třicet), a nepřijde tam ta kratičká deus-ex-machina demonstrace a bitka (pitomě nabouraná jímavým hudebním podkresem), jejíž nulové ukotvení v ději přitom jen dál prohlubuje pocit z jeho nereálné vykonstruovanosti. Hany nevypráví o "generaci", ale spíš o random dění na jedné Ulici očima otravného primitiva.
Takže za mne taky - lepší než Bez doteku, a 6/10

Ale kluci mají očividně zatraceně velký talent a kdyby se naučili pořádně pracovat s vyprávěním příběhu a s dialogy, tedy resp tím podstatným nad rámec točení klipů které mají v malíku, tak můžou s českým filmem předvést hodně zajímavé věci.
292290
K filmu samotnému - technicky nesmírně zajímavý experiment s fantastickou prací s kamerou a se světlem, ale rezignuje na filmové vyprávění, a tu snahu o "generační výpověď" předvádí jen formou kaleidoskopu střípků vcelku obyčejných charakterů a situací normální české ulice. Je hodně chvályhodné že bezstřihová kamera působí tak zpřítomňujícím dojmem že si divák připadá jako přímý účastník dění (dokážu si představit že by tu dobře fungovalo i 3D), a že ty střihy filmu vůbec nechybí. Co ale filmu chybí je příběh, takže čemu je to všechno kolem dobré, když si stejně dobře mohu sednout večer do hospody a uvidím skoro to samé - jen ti lidé kolem mne nebudou tak teatrálně deklamovat (u Egona je to v pořádku, je to stylizovaný záměr a znám pár takových, u všech ostatních už to ale problém je, což je problém spíš herců... ale mají ho tu prakticky všechny postavy pod třicet), a nepřijde tam ta kratičká deus-ex-machina demonstrace a bitka (pitomě nabouraná jímavým hudebním podkresem), jejíž nulové ukotvení v ději přitom jen dál prohlubuje pocit z jeho nereálné vykonstruovanosti. Hany nevypráví o "generaci", ale spíš o random dění na jedné Ulici očima otravného primitiva. Takže za mne taky - lepší než Bez doteku, a 6/10 Ale kluci mají očividně zatraceně velký talent a kdyby se naučili pořádně pracovat s vyprávěním příběhu a s dialogy, tedy resp tím podstatným nad rámec točení klipů které mají v malíku, tak můžou s českým filmem předvést hodně zajímavé věci.
0 0

M.a.t.t.

Produkce a technická supervize. V podstatě se dá říct že režírují spolu jako autorská dvojice, ale jen jeden z nich má v daném filmu hlavní a konečné slovo (a k Hany Michal ještě psal scénář).