Diskuze k článku Noe: Recenze

Team Duro :) 8/10
301039
Team Duro :) 8/10
0 0
Nejhorsi jeho film, bez debat :D

3/4 totalni neoriginalita jak vsechny soucasne "novelizace" zaslych pribehu, dokonce i s obgligatni digi rubanici na zaver a trapnou opakujici se kamerou. Fistroun Darren ale po zaveru pridal jeste 1/4 "sveho materialu" a ten byl pecka peckoidni, herecke vykony, variace na zrozeni sveta, drama... Takze ta 6-7/10 jsou adekvatni.
298103
Nejhorsi jeho film, bez debat *:D* 3/4 totalni neoriginalita jak vsechny soucasne "novelizace" zaslych pribehu, dokonce i s obgligatni digi rubanici na zaver a trapnou opakujici se kamerou. Fistroun Darren ale po zaveru pridal jeste 1/4 "sveho materialu" a ten byl pecka peckoidni, herecke vykony, variace na zrozeni sveta, drama... Takze ta 6-7/10 jsou adekvatni.
0 0
Nejlepší Aronofskyho film. Bez debat.
Špičkovej Crow, geniální hudba, úžasná kamera a strhující podivaná. Tedy do chvíle, než "vyplujeme". Pak je to jako dva úplně jiný filmy. Ještě "obří" bránění je dechberoucí, ale v momentě, kdy se usídlíme na vodě je to hrozný. Jennifer Connelly byla naprosto otřesná, přehrávala a její nevýkon rušil jako prase. Hermiona prostě už bude navždycky Hermiona, a byť tady aspoň tak nemávala obočím, ale vlastně rušila taky. Synátoři neurazili, ale nic objevnýho to nebylo. No a Winston snad špatně ani hrát neumí...

Chtěl jsem být nadšenej, po některých reakcích jsem se dokonce těšil a hlavně do potopy jsem fakt nadšenej byl. Ale nope, tohle nešlo.

6/10
290508
Nejlepší Aronofskyho film. Bez debat. Špičkovej Crow, geniální hudba, úžasná kamera a strhující podivaná. Tedy do chvíle, než "vyplujeme". Pak je to jako dva úplně jiný filmy. Ještě "obří" bránění je dechberoucí, ale v momentě, kdy se usídlíme na vodě je to hrozný. Jennifer Connelly byla naprosto otřesná, přehrávala a její nevýkon rušil jako prase. Hermiona prostě už bude navždycky Hermiona, a byť tady aspoň tak nemávala obočím, ale vlastně rušila taky. Synátoři neurazili, ale nic objevnýho to nebylo. No a Winston snad špatně ani hrát neumí... Chtěl jsem být nadšenej, po některých reakcích jsem se dokonce těšil a hlavně do potopy jsem fakt nadšenej byl. Ale nope, tohle nešlo. 6/10
0 0
Jsem moc rád, že nejsem jediný, kdo je až téměř nadšený :+
290259
Jsem moc rád, že nejsem jediný, kdo je až téměř nadšený *:+*
0 0
duro: Ale tak jasně... Crow to měl zahráno naprosto v pohodě, jeho závěrečná půlhodina taky. Ale těch předešlých devadesát minut byl prostě jen pýpek, co díky zjevení dělá požadované věci, vývoj charakteru nula (od začátku do konce je to ten silně prakticky a nábožensky uvažující člověk). Pak příjde zlom číslo jedna a máme Noeho na půl hodiny sice v působivé, ale pořád nepromněné podobě. A pak zlom číslo dva a návrat k normálu.
Možná je to tím, že ty vůdcovské biblické postavy, zvlášť ze stareho zákona, jsou si velmi podobné. Noe, Abrahám, Mojžíš... A i přes nějaké Aronofskyho rozvinutí postavy mi přišel pořád jednotvárný, pořád chladně a racionálně uvažující... Prostě a jednoduše nevím. čím víc o tom píšu, tím víc to nedokážu vysvětlit, ale pořád se v tom utvrzuju.
Já měl celkově u toho filmu s postavami problém. Jediné zajímavé mi přišly ty ženské postavy. Jak Noeho manželka (díky tomu, že Noeho podporuje, ale dokáže si prosadit svou a dokáže najít skulinku v Noeho neoblomnosti - jako přijetí zraněné a navíc "kainovské" holky), pak samozřejmě postava Emmy, která má samozřejmě nejvděčnější roli, protože ta postava má tvrdý dějově určený vývoj a v podstatě na konci přebírá Noeho otěže...
Ten film mě ale nadchnul spoustou jiných věcí - to rozvedení myšlenek, odkazů na další biblické příběhy (nejenom Genesis, ale i implementace Sodomitů na "Kainovy děti"), pobavilo, že z věřících "dělají" vegany atd.
Ten film určitě chci vidět znova, ale rozhodně ne kvůli titulnímu Noemu.
290258
duro: Ale tak jasně... Crow to měl zahráno naprosto v pohodě, jeho závěrečná půlhodina taky. Ale těch předešlých devadesát minut byl prostě jen pýpek, co díky zjevení dělá požadované věci, vývoj charakteru nula (od začátku do konce je to ten silně prakticky a nábožensky uvažující člověk). Pak příjde zlom číslo jedna a máme Noeho na půl hodiny sice v působivé, ale pořád nepromněné podobě. A pak zlom číslo dva a návrat k normálu. Možná je to tím, že ty vůdcovské biblické postavy, zvlášť ze stareho zákona, jsou si velmi podobné. Noe, Abrahám, Mojžíš... A i přes nějaké Aronofskyho rozvinutí postavy mi přišel pořád jednotvárný, pořád chladně a racionálně uvažující... Prostě a jednoduše nevím. čím víc o tom píšu, tím víc to nedokážu vysvětlit, ale pořád se v tom utvrzuju. Já měl celkově u toho filmu s postavami problém. Jediné zajímavé mi přišly ty ženské postavy. Jak Noeho manželka (díky tomu, že Noeho podporuje, ale dokáže si prosadit svou a dokáže najít skulinku v Noeho neoblomnosti - jako přijetí zraněné a navíc "kainovské" holky), pak samozřejmě postava Emmy, která má samozřejmě nejvděčnější roli, protože ta postava má tvrdý dějově určený vývoj a v podstatě na konci přebírá Noeho otěže... Ten film mě ale nadchnul spoustou jiných věcí - to rozvedení myšlenek, odkazů na další biblické příběhy (nejenom Genesis, ale i implementace Sodomitů na "Kainovy děti"), pobavilo, že z věřících "dělají" vegany atd. Ten film určitě chci vidět znova, ale rozhodně ne kvůli titulnímu Noemu.
0 0
Karlos: Vážne? Noe je skvelá postava (navyše Crowe je tu tradične geniálny) a pripadal mi celý čas "názorovo kompaktný". To, že jeho "plán" z neho ku koncu filmu robil zdanlivo negatívnu postavu, je snáď najlepšie na celom filmu. Navyše, ja som mu fandil a rozumel mu, pretože súhlasím s názorom, že Zem sa opäť stane rajskou záhradou až v okamihu dokonalého vyhladenia ľudstva. Noe si však musel na konci uvedomiť, že mu Boh dal možnosť výberu, čomu žiaľ podľahol pod tlakom feministicko-rodičskej lobby. :)
290254
Karlos: Vážne? Noe je skvelá postava (navyše Crowe je tu tradične geniálny) a pripadal mi celý čas "názorovo kompaktný". To, že jeho "plán" z neho ku koncu filmu robil zdanlivo negatívnu postavu, je snáď najlepšie na celom filmu. Navyše, ja som mu fandil a rozumel mu, pretože súhlasím s názorom, že Zem sa opäť stane rajskou záhradou až v okamihu dokonalého vyhladenia ľudstva. Noe si však musel na konci uvedomiť, že mu Boh dal možnosť výberu, čomu žiaľ podľahol pod tlakom feministicko-rodičskej lobby. *:)*
0 0
A mne to určite nepripadalo nesúrodé, práve naopak, kompaktné a detailne premyslené. V každej scéne je jasná symbolika ("zlý kráľ dáva synovi zbraň" a pod.) a celé je to podnetné.

Ako na FB napísal Psema, už v polovici má človek chuť vytiahnuť notes a začať si robiť poznámky.
290253
A mne to určite nepripadalo nesúrodé, práve naopak, kompaktné a detailne premyslené. V každej scéne je jasná symbolika ("zlý kráľ dáva synovi zbraň" a pod.) a celé je to podnetné. Ako na FB napísal Psema, už v polovici má človek chuť vytiahnuť notes a začať si robiť poznámky.
0 0

duro Shushika

Díky za příspěvky, přesvěědčili jste mne k návštěvě kina. :+
290252
Díky za příspěvky, přesvěědčili jste mne k návštěvě kina. *:+*
duro Shushika
0 0
V podstatě podepisuju Shushiku... I když tak nadšený nejsem (tak 6-7/10). Pro mě byl největší problém v tom, že tak nějak nefungovala titulní postava. Ani na začátku, ani po přelomu. A jelikož pro mě nefungoval hodinu a půl, tu poslední půlhodinu sem si ani nijak víc nedokázal užít...
Ty "příběhy" nepatřící do hlavní linky pak naprosto vynikající. Stvoření/evoluce pak jasně vede.
290251
V podstatě podepisuju Shushiku... I když tak nadšený nejsem (tak 6-7/10). Pro mě byl největší problém v tom, že tak nějak nefungovala titulní postava. Ani na začátku, ani po přelomu. A jelikož pro mě nefungoval hodinu a půl, tu poslední půlhodinu sem si ani nijak víc nedokázal užít... Ty "příběhy" nepatřící do hlavní linky pak naprosto vynikající. Stvoření/evoluce pak jasně vede.
0 0
Shushika: :+ Mňa to absolútne pohltilo, každou jednou sekundou, už dávno som nesedel v kine taký "prikovaný". Prečítal som si teraz Douglasovu odstreľovaciu recenziu s hodnotením 40% a nesúhlasím prakticky s každou jednou vetou, ten film sa oslovil niečím úplne iným, o čom on predpokladá, že by diváka zasiahnuť malo (a podľa neho nezasahuje). A to sa s Douglasom väčšinou zhodnem.

Hasta: Nie som veriaci a nie som z východného Slovenska, ďakujem ti za pozornosť.
290250
Shushika: *:+* Mňa to absolútne pohltilo, každou jednou sekundou, už dávno som nesedel v kine taký "prikovaný". Prečítal som si teraz Douglasovu odstreľovaciu recenziu s hodnotením 40% a nesúhlasím prakticky s každou jednou vetou, ten film sa oslovil niečím úplne iným, o čom on predpokladá, že by diváka zasiahnuť malo (a podľa neho nezasahuje). A to sa s Douglasom väčšinou zhodnem. Hasta: Nie som veriaci a nie som z východného Slovenska, ďakujem ti za pozornosť.
0 0
Taky to ve mně zraje a jsem někde na 8/10. Nadšený pro to asi nikdy nebudu, ale že o tom Aronofsky přemýšlel, je věc jistá. U těch obrů bych si klidně tipnul, že to souvisí s židovskými midraši a taky je tam něco z Golema, takže úplný ústřel mi to nepřijde. Pro mě "zásadní" skřípání je několik nekompatibilních "tradic" vyprávění a zobrazování. Ať už jde o jehovistickýj ráj s duhou (tohle šlo opravdu zobrazit mnohem subtilněji) a digi holubicemi nebo velký hollywoodský spektákl (potopa celá). Nejsilnější je Aronofsky tam, kde je osobní, až divadelní a archetypální. A taky autorský - ta stínohra Kaina a Abela a evoluce jsou moc pěkný nápad. Celkově - a to je to velké plus před závorkou - mi přijde, že se snažil obrazově evokovat různé typy vyprávění i v rámci biblického textu. Že poezie stvoření, hlahol tvorstva, ta radost nového začátku prostě musí být zobrazená jinak, než narativní Noeho příběh. To, že je Noeho příběh v dnešní době primárně podobenstvím, je pak vlastně nevyřešitelný vizuální/ideový problém. Studiu patří pochvala za to, že to promovala přes spektákl. Kdyby to bylo jinak, sám bych se toho leknul. Celkově gut, inspirativní. Ten rozpor dodržet Boží vůli a být milosrdný, je velmi silný. A o to víc vynikne to kvílení na skalách...
290247
Taky to ve mně zraje a jsem někde na 8/10. Nadšený pro to asi nikdy nebudu, ale že o tom Aronofsky přemýšlel, je věc jistá. [spoiler]U těch obrů bych si klidně tipnul, že to souvisí s židovskými midraši a taky je tam něco z Golema, takže úplný ústřel mi to nepřijde. [/spoiler] Pro mě "zásadní" skřípání je několik nekompatibilních "tradic" vyprávění a zobrazování. Ať už jde o jehovistickýj ráj s duhou (tohle šlo opravdu zobrazit mnohem subtilněji) a digi holubicemi nebo velký hollywoodský spektákl (potopa celá). Nejsilnější je Aronofsky tam, kde je osobní, až divadelní a archetypální. A taky autorský - [spoiler] ta stínohra Kaina a Abela a evoluce [/spoiler] jsou moc pěkný nápad. Celkově - a to je to velké plus před závorkou - mi přijde, že se snažil obrazově evokovat různé typy vyprávění i v rámci biblického textu. Že poezie stvoření, hlahol tvorstva, ta radost nového začátku prostě musí být zobrazená jinak, než narativní Noeho příběh. To, že je Noeho příběh v dnešní době primárně podobenstvím, je pak vlastně nevyřešitelný vizuální/ideový problém. Studiu patří pochvala za to, že to promovala přes spektákl. Kdyby to bylo jinak, sám bych se toho leknul. Celkově gut, inspirativní. [spoiler] Ten rozpor dodržet Boží vůli a být milosrdný, je velmi silný. A o to víc vynikne to kvílení na skalách...[/spoiler]
0 0
Durovi to pouštěl kněz ve sklepení kostela :) Tu východní silně věřící část Slovenska bych bral se silným nadhledem :)
290246