Diskuze k článku Denní hlídka: Recenze

Tak mě by hlavně zajímalo, jak by chtěli natočit třetí díl, když konec druhého dílu udělali úplně jiný, než v knize a zbavili se hlavní postavy (Antona), který v Šeré hlídce projde velkým vývojem. A musím tedy říct, že celá ta věc, jak je Jegor jeho syn, mi přišla děsně "hollywoodská". Druhý film je strašná slátanina, první se mi líbil víc. Připomínal mi ve více směrech knihu. Parardoxně tahle filmová "Denní hlídka", nemá s knihou stejného jména nic společného, protože celá ta věc s křídou osudu je ještě součástí "Noční hlídky". První film se mi líbil, ale trochu mě to štve, protože znám předlohu a vím, že ani jeden z filmů se knihám nemůže rovnat. Na druhém filmu je akorát vidět, že měli víc peněz.
84349
0 0
radsej si precitajte vsetky 4 knihy od lukjanenka, urobite lepsie

nehovorim ze filmy su zle ale nepaci sa mi ze si z knih zobrali len jeden pribeh a drobky z tych ostatnych dvoch
38544
radsej si precitajte vsetky 4 knihy od lukjanenka, urobite lepsie nehovorim ze filmy su zle ale nepaci sa mi ze si z knih zobrali len jeden pribeh a drobky z tych ostatnych dvoch
0 0
Tak ani napodruhé mi to nepřišlo horší, trošku mi přišel rozvleklejší konec, ale pořád OK. Docela jsem se bál, že mě to bude napodruhé nudit, ale to se vůbec nestalo. Taky jsem se snažil soustředit na tu hudbu a mě přijde, že je dobře zvolená až na pár ruských národních, které teda ee :-). Jenom škoda orchestrálního ST, kde se prakticky pořád opakují 2 motivy, což je trochu málo. Jedině co jsem si všimnul víc než poprvé byly některé nedostaty v tricích, ale ani tak nic, co by výrazně bilo do očí.
38365
0 0
Imho o dost horší než jednička a nad vodou ho trochu drží jen originální triky a akce.
38264
0 0
pes: Ale natočil! Jenže by všechno situoval do USA. Z Rusů by uvělal amíky a Moskvu by nahradila LA. Stala by se z toho taková variace na Constantina.
38262
0 0
Hollywood by takovejhle film nikdy nenatočil, na to prostě nemá. :D
38261
Hollywood by takovejhle film nikdy nenatočil, na to prostě nemá. *:D*
0 0
Tak to sorry, ale film by měl snad fungovat nezávisle na nutnosti znát předlohu - pokud ne, není to můj problém. Rovnou se přiznám, že jsem Noční hlídku nedokoukal a absolutně nechápu ty oslavný ódy, vypustit tohle Hollywood, to by zas bylo remcání
38243
0 0
Z některých reakcí tady mám dojem, že by před filmy natočené podle knížek měly dávat upozornění, že se může stát že diváci co tu a tu knihu nečetli to nemusí pochopit.

Doporučuji si přečíst alespoň jako základ Noční hlídku a potom se na tyhle filmy podívat ... některým by to prospělo. :-)
38242
Z některých reakcí tady mám dojem, že by před filmy natočené podle knížek měly dávat upozornění, že se může stát že diváci co tu a tu knihu nečetli to nemusí pochopit. Doporučuji si přečíst alespoň jako základ Noční hlídku a potom se na tyhle filmy podívat ... některým by to prospělo. :-)
0 0
Podle me je to absolutni sracka. Gulas, maglajz, neovladatelnej shluk napadu, kterej kvuli svy prepalenosti nudi. Nekoukatelny.
38240
0 0
Celkem bych souhlasil s stčkem, rozhodně o hodně přehlednější, než jednička. Z jedničky jsem si skoro nic nepamatoval a přesto jsem se v tom docela orientoval. Docela bych teď viděl jedničku znova :-), taky jsem jí tehdy absolutně nepochytil.
BTW zajímavý je číst oboje titulky, fakt občas člověk kouká :D. Ale chválím distributora, že ty titulky nevypálil přes ty anglické, ale nad ně:+. Ani si nepamatuju, jestli to tak bylo už u jedničky.
38238
Celkem bych souhlasil s stčkem, rozhodně o hodně přehlednější, než jednička. Z jedničky jsem si skoro nic nepamatoval a přesto jsem se v tom docela orientoval. Docela bych teď viděl jedničku znova :-), taky jsem jí tehdy absolutně nepochytil. BTW zajímavý je číst oboje titulky, fakt občas člověk kouká *:D*. Ale chválím distributora, že ty titulky nevypálil přes ty anglické, ale nad ně*:+*. Ani si nepamatuju, jestli to tak bylo už u jedničky.
0 0
Bekmambetov je patlal a nebýt jeho, možná bych se na tuhle sérii rád díval i podruhé. Denní hlídka je oproti svému předskokanovi konzistentnější, zajímavější a digitálně vycíděnější, ale pořád má chyb jak máku. Bekmambetov není nijak oslnivý vypravěč a kolikrát se mu scény rozprsknou jak sněhová koule v obličeji. Akční scény pokročily (obzvlášť úvodní útok na město vypadá úchvatně), ale jinak jsem v nich nenašel nic tak oslnivého, abych se před tímhle východním "zázrakem" musel sklonit. Jsem rád, že jsem se konečně chytal scénáristických berliček a nebyl jsem jen uprostřed zředěného guláše, ale Denní hlídka pro mě zůstává (podobně jako její sestřička) pouze tuctovou akční sci-fi, která je chladná až do morku kostí a víc mě nudí, než baví. 6/10
37542
0 0
Víš, to není proto, aby rusové předvedli své speciální efekty, ale aby na tom filmu vidělali;)
35851
Víš, to není proto, aby rusové předvedli své speciální efekty, ale aby na tom filmu vidělali*;)*
0 0
Knížky jsou výborný, :+ Noční hlídka ujde a denní hlídka je naprostá degradující slátanina natočená jen proto aby rusové předvedli své speciální efekty.:(
35846
Knížky jsou výborný, *:+* Noční hlídka ujde a denní hlídka je naprostá degradující slátanina natočená jen proto aby rusové předvedli své speciální efekty.*:(*
0 0

Pro vysvětlenou...

Temní & Světlí nerovná se Zlý a Hodní - v tom je tato série knih UNIKÁTNÍ a Bekmambetovy se právě v prvním filmu (jež se jmenuje stejně, jako první kniha, ale bere si jen asi 1/3 jejího příběhu + některé zásadní momenty ze zbytku a z knihy druhé a některým postavám dává ZCELA jiný osud, než měli v knize) podařilo tuto skutečnost nádherně podat. Já četl knihy a pak viděl oba filmy a jsem z nich nadšen právě proto, že nekopírují striktně knihy, ale dávají příběhu jiný rozměr. Scéna se záměnou postav byla pro vývoj příběhu nutností, i když souhlasím, že tato pasáž mohla být zpracována lépe. Hudba má v knihách nezastupitelné místo, tudíž je i důležitou součástí filmu, ale je pochopitelné, že do stopáže filmu nejde vměstnat tento motiv, aniž by to neuškodilo zbylým zápletkám. Závěrečný kontrast "akčních demoličních scén" spolu s vyvrcholením příběhu je dost ojedinělý a ve filmu celkem jedinečný. Filmy jsem viděl dvakrát - podruhé s člověkem, co nečetl knihy a pouze 2x jsem musel něco dovysvětlovat (a to sice, proč nemohla vampírka domů ke klukovi a lákala ho místo toho na střechu a pak jsem osvětloval situaci s mágy a kategoriemi). Celkově mezi oběma filmy nevidím moc kvalitativní rozdíl (nepočítám-li rozpočtový skokový rozdíl), Bekmambetov si spolu s autory knih poradil v jeho podmínkách, jak nejlépe mohl, a já mu vřele fandím, aby svou "trilogii" dotáhl do zdárného konce. Půjde-li to ale takhle dál a bude-li chtít vyčerpat téma všech knih, pak mu nebude stačit ani nonalogie...
35169
Pro vysvětlenou...
0 0

Shimitz

Tak to si toho asi este vela nevidel...
35378
Tak to si toho asi este vela nevidel...
Shimitz
0 0
Mě se tedy líbily oba filmy, ale Noční trochu víc 8/10 a 7/10
35376
0 0
U mňa 10/10. Vtipné, zaujímavé, zábavné, napínavé, proste výborné. Jednotka samostatne 5/10, keď to beriem ako prológ k vynikajúcej dvojke, tak možno až 7/10. A, samozrejme, nemá to nič so sci-fi, je to ČISTOKRVNÁ fantasy. Zámena tiel: V románe je to nosný dejový prvok, vo filme veľmi zábavné osvieženie.

NonSuch: estéčko kecá, bez prvého dielu nepochopíš z dvojky ani hovno. Je to jeden uzavretý príbeh, v podstate jeden film rozdelený na dva.
35365
U mňa 10/10. Vtipné, zaujímavé, zábavné, napínavé, proste výborné. Jednotka samostatne 5/10, keď to beriem ako prológ k vynikajúcej dvojke, tak možno až 7/10. A, samozrejme, nemá to nič so sci-fi, je to ČISTOKRVNÁ fantasy. Zámena tiel: V románe je to nosný dejový prvok, vo filme veľmi zábavné osvieženie. NonSuch: estéčko kecá, bez prvého dielu nepochopíš z dvojky ani hovno. Je to jeden uzavretý príbeh, v podstate jeden film rozdelený na dva.
0 0
Já jsem si tedy užívala oba filmy stejně a dost by mě mrzelo, kdyby Šerou hlídku nenatočili. I když se bojím, že kdyby tam nechali ten "knižní závěr", tak bych se řezala smíchy.
35157
0 0

Shimitz

sci-fi? no je pravda, že maj určitý hi-tech (vypadajcí old-tech) hračky, ale vyloženě scifi, to spíš víc k fantasy. Jinak jednička byla taková nudnější vysvětlovačka, to dvojka rozhodně není, ta to vzala na plný koule, i když tobě to je asi jedno:))
35364
sci-fi? no je pravda, že maj určitý hi-tech (vypadajcí old-tech) hračky, ale vyloženě scifi, to spíš víc k fantasy. Jinak jednička byla taková nudnější vysvětlovačka, to dvojka rozhodně není, ta to vzala na plný koule, i když tobě to je asi jedno*:))*
Shimitz
0 0
já osobně doufám, že nebude.