Diskuze k článku Pusinky: Recenze

Včera jsem si zašel do DVD půjčovny a narazil jsem na Pusinky. Tak jsem si řekl: "Proč ne!!" a sáhl jsem po nich. Můžu s klidným pocitem říct, že se jedná o velice zajímavý film. Určitě patří k tomu nejlepšímu za tento rok, společně s Vratnými lahvemi, co v našich luzích a hájích vzniklo. 8*/10.
69695
0 0
Pusinky jsou rozhodně v českých vodách zajímavým a zručně natočeným filmem. Bohužel je potkalo jedno velké neštěstí, které je stáhlo do nižších pater žebříčku hodnocení. Pusinky jsou totiž jako černá a bílá - velmi nevyrovnané - Ke každé povedené věci existuje špatný protiklad - V okamžiku, kdy by chtěl člověk například pochválit po většinu času přirozeně znějící dialogy, praští ho do očí toporně poskládaný scénář. Extrémní střídání nálad hlavních hrdinek totiž po několikátém skoku začne působit velmi neuvěřitelně a uměle budovaně. Občas to vypadá, že se film skládá z několika scének, které byly za sebe zařazené nehledě na děj té předcházející. A to je škoda, tyhle momenty totiž ve výsledku přebijí i ty opravdu dobré a silné chvíle, které se dokáží zažrat pod kůži. Podobně je to i s postavami. Příběhu totiž naprosto dominuje Iška, jak kvalitou zpracování její postavy, tak i jejím hereckým projevem. I když většinou jen smutně kouká, stojí to zato. Obě druhé slečny jsou odsunuty na druhou kolej hlavně jednoduchostí a povrchností, kterou je vykreslen jejich charakter. Například rozhodně nemám nic proti tomu, aby Karolína byla inteligentní dívka, která zároveň nepokrytě využívá krásy, kterou jí příroda obdařila, to by ovšem nesměla na fakt, že není pouhá "jednodušší fintilka", odkazovat jedna "filozofická" věta v průběhu celého filmu. Pusinky tak zčásti vyzní trochu doprázdna. Karin Babinská ale bezpochyby ukázala, že točit umí, a že má styl. A když to v budoucnosti nebude tak přehánět s detaily na obličeje..... 5/10
33136
0 0
Zdaleka to nevidím tak pesimisticky jako Cival. Je pravda že prvních 5-10 minut jsem taky myslel na nejhorší, ale pak se to výrazně zlepšilo. Hlavní důvod jsou opravdu dobře zahrané 4 hlavní role, skoro vždycky když se tam vysytuje někdo další, tak film hodně ztrácí, začínají se objevovat kostrbaté dialogy, podivné chování atd. a prostě se to zkazí. Ale vztahy mezi holkama (a Vojtou) jsou zachycené výborně. Pro mě je tam trochu bariéra, že bych potřeboval být o pár let mladší abych se do toho víc vžil, ale celkově hodnotím kladně.
33028
0 0
Tlaceni do cervenejch je mi celkem putna. MZ holt tentokrat stoji na druhe strane barikady a ja (poprve co pamatuju) nesouhlasim. A jak uz jsem rekl, jenom se snazim malicko podkopat miru Civalova vlivu ;)
32926
0 0
Cival: no vzdyt rikam, ze to bude neaktualni...jenze kdyz se mi to bude libit, co s tim nadelam, no ne? Mimo jine vis, ze nad ceskymi filmy dopredu nejasam ani nelamu hul. A za poslednich 15 let uvizlo v sitich jen velmi malo filmu, kteryma bych se chtel pri opakovanych projekcich nechat oblazovat i do budoucna...
32920
0 0
Cival | 12.04.2007 10:45:58

S těmi prvními dvěma větami naprosto souhlasím... když si člověk všimne hodnocení NĚKTERÝCH českých filmů, tak je to takové vyzdvihování do nebe jednookých mezi slepými. Samozřejmě i tady existují i výjimky - že sem tam vznikne opravdu dobrý český film. Pusinky jsem ještě neviděl a rozhodně je nechci předem zařazovat ani do jedné ze tří barev... tvoje recenze je dobře a přesvědčivě napsaná a tvoje názory, i když já mám třeba občas jiné, beru. Stejně tak ale Pusinky ohodnotili relativně vysokými hodnoceními lidé, které taky respektuju, takže mě ten film docela zajímá.... Tohle je pro mě větší reklama, než sto billboardů... :D
32916
Cival | 12.04.2007 10:45:58 S těmi prvními dvěma větami naprosto souhlasím... když si člověk všimne hodnocení NĚKTERÝCH českých filmů, tak je to takové vyzdvihování do nebe jednookých mezi slepými. Samozřejmě i tady existují i výjimky - že sem tam vznikne opravdu dobrý český film. Pusinky jsem ještě neviděl a rozhodně je nechci předem zařazovat ani do jedné ze tří barev... tvoje recenze je dobře a přesvědčivě napsaná a tvoje názory, i když já mám třeba občas jiné, beru. Stejně tak ale Pusinky ohodnotili relativně vysokými hodnoceními lidé, které taky respektuju, takže mě ten film docela zajímá.... Tohle je pro mě větší reklama, než sto billboardů... *:D*
0 0
Vypovídá to o tom, že se mi ten film líbil. Třeba takový obě pokračování Matrixu mi v modré úplně vyhovují. Ale to je jen takové drobné rýpnutí. :D
32909
Vypovídá to o tom, že se mi ten film líbil. Třeba takový obě pokračování Matrixu mi v modré úplně vyhovují. Ale to je jen takové drobné rýpnutí. *:D*
0 0
To bylo preci na Shushiku...
32907
To bylo preci na Shushiku...
0 0
Jaký aniž bychom to viděli?! Já to viděl a KarelR evidentně taky.:)) A nechci, aby to ostatní hodnotili bez vidění.
32899
Jaký aniž bychom to viděli?! Já to viděl a KarelR evidentně taky.*:))* A nechci, aby to ostatní hodnotili bez vidění.
0 0
(Jinak receno, ve mne porad dozniva, byt v tom negativnim slova smyslu... rozhodne bych ale v hodnoceni neklesl po nedavno zhlidnutem Eragonovi, Neznamem svudci nebo Norbitovi ani o milimetr):)
32906
(Jinak receno, ve mne porad dozniva, byt v tom negativnim slova smyslu... rozhodne bych ale v hodnoceni neklesl po nedavno zhlidnutem Eragonovi, Neznamem svudci nebo Norbitovi ani o milimetr)*:)*
0 0
Me osobne pripada, ze ceskej film je vic zdegenerovanej nez si nekteri chteji priznat. Pak staci vyrukovat s trochu uveritelnejma postavama, prirozene zahranejma, a kvalitni technickou strankou a okolo se viri a viri humbuk. Ne ze bych chtel akce "tlacime do cervenejch" a "piseme protirecenzi, aniz bychom to videli" nejak vyrazne znevazovat nebo sabotovat, ale myslim si, ze to o necem vypovida...;)
32905
Me osobne pripada, ze ceskej film je vic zdegenerovanej nez si nekteri chteji priznat. Pak staci vyrukovat s trochu uveritelnejma postavama, prirozene zahranejma, a kvalitni technickou strankou a okolo se viri a viri humbuk. Ne ze bych chtel akce "tlacime do cervenejch" a "piseme protirecenzi, aniz bychom to videli" nejak vyrazne znevazovat nebo sabotovat, ale myslim si, ze to o necem vypovida...*;)*
0 0
Já už to taky chválil, rozhodně na to jděte. Jinak to znásilnění jsem nevyzdvihoval, jen jsem si potřeboval něco ujasnit.;) A koukejte to dostat na csfd do červený barvy. Možná ještě zvednu svoje čtyři hvězdičky na pět, protože ten film ve mně pořád doznívá.
32897
Já už to taky chválil, rozhodně na to jděte. Jinak to znásilnění jsem nevyzdvihoval, jen jsem si potřeboval něco ujasnit.*;)* A koukejte to dostat na csfd do červený barvy. Možná ještě zvednu svoje čtyři hvězdičky na pět, protože ten film ve mně pořád doznívá.
0 0
Nevím..na tohle asi nepudu, ne kvůli tomu, že to MZ napoprvé strhlo, ale jejich problémy na moji hlavu:)
32895
Nevím..na tohle asi nepudu, ne kvůli tomu, že to MZ napoprvé strhlo, ale jejich problémy na moji hlavu*:)*
0 0
Jak to tu čtu, skoro lituju, že se na to nedostanu dřív než příští týden a případná protirecenze bude zoufale neaktuální:)
32894
0 0
Hezky a vřele napsané-tomu říkám entuziasmus...
A líbí se mi, že chceš na Pusinky přilepit co nejvíce diváků...;)
32892
Hezky a vřele napsané-tomu říkám entuziasmus... A líbí se mi, že chceš na Pusinky přilepit co nejvíce diváků...*;)*
0 0

Jojo, dám, díky za názor. Dneska jsem musel na Zápisky o skandálu, protože končily, ale příští týden rozhodně zajdu.
32891
0 0

Blbka je uz v pulp fiction, to pouzivam s razanci pet blbek za den:)
32890
0 0

Hahá. Tos mě potěšil, chlape! Už trailer mě zaujal a ten film rozhodně vidět chci. S Civalovýma hodnoceníma se shodnu jen zřídka, ale z recenze mi nepřišlo, že by "to sestřelil". Sice nepochválil, ale z toho, co psal mi přišlo, že ač jemu se to nelíbilo mně by mohlo. (ano občas se hodí i přečíst recenzi a ne jen kouknout na počet hvězdiček;)).
Ale já sem rozhodně rád za tvůj "protinázor". A ač sem se na to do kina nechystal. Teď možná zkusim nějakou kamarádku přemluvit. :))
32889
Hahá. Tos mě potěšil, chlape! Už trailer mě zaujal a ten film rozhodně vidět chci. S Civalovýma hodnoceníma se shodnu jen zřídka, ale z recenze mi nepřišlo, že by "to sestřelil". Sice nepochválil, ale z toho, co psal mi přišlo, že ač jemu se to nelíbilo mně by mohlo. (ano občas se hodí i přečíst recenzi a ne jen kouknout na počet hvězdiček*;)*). Ale já sem rozhodně rád za tvůj "protinázor". A ač sem se na to do kina nechystal. Teď možná zkusim nějakou kamarádku přemluvit. *:))*
0 0
Milí přítomní. Asi jsem podcenil sílu MovieZone. Dnes jsem shlédl Pusinky a mé pocity jsou více než pozitivní (ne, že by byl moc pozitivní film..). Nuže jsem jej začal doporučovat, komu jsem jen mohl. Ze všech stran se ale na mě sypala jediná věc. Na MovieZone to sestřelili. Nebo jinak, Cival tomu dal na CSFD jenom dvě hvězdičky, tak to moc dobrý nebude. Na to nemá cenu chodit. Moje propagace MovieZone se mi tedy vrátila i s úroky. Jelikož ani diskuze pod recenzí nepřekypuje pochvalnými komentáři, musím tady jeden udělit.
Pusinky jsou rozhodně nejrealističtější český film, co jsem viděl. Konečně jsem se dočkal toho, že postavy nejsou jenom loutky lámající ze sebe dialogy tak toporné (Klíne, sbalíme ňáký štěrbiny), až si člověk vzpomene na Rodinná pouta. Scénář sice má několik úletů (každý jsme nic..., závěrečný zoufalec vs. vytrvalec), ale jinak působí stoprocentně realisticky (věřte mi, výraz blbka existuje!). Dokonce se dostalo i na několik vtipů, co mě totálně odrovnaly. Osa příběhu je sice lehce kostrbatá, tedy na první pohled působí jako slepenec událostí, ale na pohled druhý je to pečlivá gradace a vývoj postav, který je tak reálný, až člověka zamrazí. Přeloženo pro lidi, fakt jsem těm holkám žral všechno, co udělaly. Vše je propojeno svižnými hudebními sekvencemi, které v podstatě fungují jako pauza mezi silnými scénami. A že jich v Pusinkách není málo. Omezovat to na „lízačku na záchodě“ a znásilnění je dost krátkozraké.
Herečky jsou naprosto bezchybné, takhle dobře hrát v českém filmu jsem už dlouho nikoho neviděl. Když jsem dnes viděl Uvolněte se, prosím s Petrou Nesvačilovou (vřele doporučuji, geniální rozhovor), nevěřil jsem, že to opravdu byla ona, kdo to zahrál. Nijak pozadu za hlavními představitelkami nezůstal ani Oldřich Hajlich v roli Vojty, který byl do příběhu implantován velice zajímavě. Ano, čekal jsem POUZE otravného mladšího bratra, co budou tahat s sebou. Jeho úloha je ale mnohem důležitější. Režii snad není ani potřeba vyzdvihovat, protože (a teď přijde největší klišé) Karin Babinská prostě ví, co chce a umí toho dosáhnout. Je vidět (teď přijde to druhé největší), že za ty roky práce na projektu získala přesnou vizi a nemusela potom tápat. Nevím, kde se cit pro tenhle naturalismus v té na pohled křehké blondýnce bere, ale má ho. Už se těším, až natočí něco dalšího, což, jak jsem zjistil, závisí na tom, kdy se Petra Ušelová utrhne z vytížení Ulicí (chápeme, že jako obživa je to fajn, ale zachraňování české kinematografie se cení víc ;-) )a napíše něco dalšího. Minimálně jeden člověk na to půjde stoprocentně :-)
Máte-li alespoň minimální víru v to, že český film ještě má co nabídnout, dejte Pusinkám šanci. Ne na všech se ten film mine účinkem. Pevně věřím, že nejsem sám, kdo ho tak prožíval. Nevím, jak moc bych tu měl ještě hypeovat. Prostě zdejší recenzi neberte jako konečnou stanici na cestě v rozhodování jít či nejít.
Díky za Váš čas, snad jsem ovlivnil alespoň mizivé procento lidí, aby dali Pusinkám šanci ;)
(Tak. A teď začněte házet kameny... čekám.)
32888
Milí přítomní. Asi jsem podcenil sílu MovieZone. Dnes jsem shlédl Pusinky a mé pocity jsou více než pozitivní (ne, že by byl moc pozitivní film..). Nuže jsem jej začal doporučovat, komu jsem jen mohl. Ze všech stran se ale na mě sypala jediná věc. Na MovieZone to sestřelili. Nebo jinak, Cival tomu dal na CSFD jenom dvě hvězdičky, tak to moc dobrý nebude. Na to nemá cenu chodit. Moje propagace MovieZone se mi tedy vrátila i s úroky. Jelikož ani diskuze pod recenzí nepřekypuje pochvalnými komentáři, musím tady jeden udělit. Pusinky jsou rozhodně nejrealističtější český film, co jsem viděl. Konečně jsem se dočkal toho, že postavy nejsou jenom loutky lámající ze sebe dialogy tak toporné (Klíne, sbalíme ňáký štěrbiny), až si člověk vzpomene na Rodinná pouta. Scénář sice má několik úletů (každý jsme nic..., závěrečný zoufalec vs. vytrvalec), ale jinak působí stoprocentně realisticky (věřte mi, výraz blbka existuje!). Dokonce se dostalo i na několik vtipů, co mě totálně odrovnaly. Osa příběhu je sice lehce kostrbatá, tedy na první pohled působí jako slepenec událostí, ale na pohled druhý je to pečlivá gradace a vývoj postav, který je tak reálný, až člověka zamrazí. Přeloženo pro lidi, fakt jsem těm holkám žral všechno, co udělaly. Vše je propojeno svižnými hudebními sekvencemi, které v podstatě fungují jako pauza mezi silnými scénami. A že jich v Pusinkách není málo. Omezovat to na „lízačku na záchodě“ a znásilnění je dost krátkozraké. Herečky jsou naprosto bezchybné, takhle dobře hrát v českém filmu jsem už dlouho nikoho neviděl. Když jsem dnes viděl Uvolněte se, prosím s Petrou Nesvačilovou (vřele doporučuji, geniální rozhovor), nevěřil jsem, že to opravdu byla ona, kdo to zahrál. Nijak pozadu za hlavními představitelkami nezůstal ani Oldřich Hajlich v roli Vojty, který byl do příběhu implantován velice zajímavě. Ano, čekal jsem POUZE otravného mladšího bratra, co budou tahat s sebou. Jeho úloha je ale mnohem důležitější. Režii snad není ani potřeba vyzdvihovat, protože (a teď přijde největší klišé) Karin Babinská prostě ví, co chce a umí toho dosáhnout. Je vidět (teď přijde to druhé největší), že za ty roky práce na projektu získala přesnou vizi a nemusela potom tápat. Nevím, kde se cit pro tenhle naturalismus v té na pohled křehké blondýnce bere, ale má ho. Už se těším, až natočí něco dalšího, což, jak jsem zjistil, závisí na tom, kdy se Petra Ušelová utrhne z vytížení Ulicí (chápeme, že jako obživa je to fajn, ale zachraňování české kinematografie se cení víc ;-) )a napíše něco dalšího. Minimálně jeden člověk na to půjde stoprocentně :-) Máte-li alespoň minimální víru v to, že český film ještě má co nabídnout, dejte Pusinkám šanci. Ne na všech se ten film mine účinkem. Pevně věřím, že nejsem sám, kdo ho tak prožíval. Nevím, jak moc bych tu měl ještě hypeovat. Prostě zdejší recenzi neberte jako konečnou stanici na cestě v rozhodování jít či nejít. Díky za Váš čas, snad jsem ovlivnil alespoň mizivé procento lidí, aby dali Pusinkám šanci ;) (Tak. A teď začněte házet kameny... čekám.)
1 0
Frix: Politovanihodne nedopatreni.

Hypa: Obdivuhodny nadhled.:+