Diskuze k článku Zápisky o skandálu: Recenze

příspěvky 1 - 11 Napsat příspěvek
Taky mě výrazně nalákal trailer. Zezačátku jsem měl problém se do toho dostat, možná mi nevyhovolalo kompletní vyprávění z pohledu Barbařiných deníků - i když je logické. Pak se to zlepšilo v poslední části, která je emočně vypjatější, ale už to dostatečně nezachránila. Výborný je na tom filmu zachycení změny chování lidí v různchýh situacích, nejen Sheby a Barbary, ale i vedlejších postav okolo. Celkově mírně nevyrovné, ale stojí za to vidět.
32887
0 0
Až na tu závěrečnou, mírně "antizkroceno-horovskou" hlášku s recenzí v podstatě souhlasím. Fakt, že jsem to a ono již někdy předtím někde viděl, mě během filmu poměrně rušil...Těch 60%, možná 70% je odpovídajících.
32764
0 0
Musím přiznat že Shushika mě svou recenzí velice překvapil, tak nízké hodnocení jsem od něj opravdu nečekal protože mě se, jak už jsem psal v komentáři u profilu, film velmi líbil. Možná za to může fakt že jsem žádný ze Shushikou jmenovaných původních filmů neviděl, ale i kdyby byl Notes jen zpracováním klasického schématu tak je to zpracování více než kvalitní.
32762
0 0
No ja nevim, preferuju primocary vecny styl redakce pred "kvalitnim žbleptem" co sme tu videli...
32761
0 0
Ano, někdo se nám tu snaží nenásilnou formou protlačit do redakce, ale asi to neprojde. Kdyby přijmuli holku, pak by snad i museli mluvit slušně, čímž by MZ ztratila šťávu. Možná čistě jako externist(k)u by to šlo, dávali by jí recenze, kde by mohla upotřebit svůj talent, jako třeba hostel2, saw4, transformers, prostě snímky o mezilidských vztazích.:)
32760
Ano, někdo se nám tu snaží nenásilnou formou protlačit do redakce, ale asi to neprojde. Kdyby přijmuli holku, pak by snad i museli mluvit slušně, čímž by MZ ztratila šťávu. Možná čistě jako externist(k)u by to šlo, dávali by jí recenze, kde by mohla upotřebit svůj talent, jako třeba hostel2, saw4, transformers, prostě snímky o mezilidských vztazích.*:)*
0 0
dobrý nápad .. taky se mi její komentáře líbí .. a jako má Duro svojí salaš a Tetsuo svojí zónu Charlotte by měla svojí pavučinku :D:+ ( Charlotte's Web - Šarlotina pavučinka , roztomile infantilní název by navíc krásně kontrastoval s jejími oduševnělími komentáři .. )
32759
dobrý nápad .. taky se mi její komentáře líbí .. a jako má Duro svojí salaš a Tetsuo svojí zónu Charlotte by měla svojí pavučinku *:D**:+* ( Charlotte's Web - Šarlotina pavučinka , roztomile infantilní název by navíc krásně kontrastoval s jejími oduševnělími komentáři .. )
0 0
Nechcete přibrat Charlotte do redakce? Její pozoruhodný komentáře mě oslovujou mnohem víc než ty Tetsuovy rozbory...

K filmu samotnýmu: na tohle se určitě chystám, Cate Blanchett je nejspíš moje #1 herečka a snažím se nepominout žádnou její roli...
Celkem mě udivilo, že Shushika prakticky celou dobu chválí a nakonec napálí 6/10...
32758
Nechcete přibrat Charlotte do redakce? Její pozoruhodný komentáře mě oslovujou mnohem víc než ty Tetsuovy rozbory... K filmu samotnýmu: na tohle se určitě chystám, Cate Blanchett je nejspíš moje #1 herečka a snažím se nepominout žádnou její roli... Celkem mě udivilo, že Shushika prakticky celou dobu chválí a nakonec napálí 6/10...
0 0
Taková pěkná recenze a takové ošklivé sudé číslo:-)

Asi máme jinou ohniskovou vzdálenost. Notes on a Scandal mají parametry chladnokrevného divadelního dramatu a jsou hloubkovým vrtem do psychologie manipulace a osobní moci. Scénář adaptovaný Patrickem Marberem (Closer) vypráví o zrádné sexualitě, o etice, kterou jediným otočením hlavy odhazujeme v dál, o staré prázdné láhvi, kterou může naplnit jen žíravina. Ani svých oblíbených motivů se nevzdává a láká: pokud vás zajímá temná stránka lidské duše a Pandořiny skříńky, račte dál...

Vědění je předehra k moci-a odulá žába na prameni v podání ztrouchnivělé Dench to dobře ví. Utopit svou oběť v objetí, zahrnout ji city a porozuměním a pak mrsknout jedovým jazykem. Jenže když chcete rozehrát nebezpečně vysokou hru, nemůžete si jako trumf schovávat srdcové eso.
Emocionálně mě to do plátna nevtáhlo, s postavami bych na jahodový juice nezašla, ale to zcizení umožňuje je pitvat hlouběji. Nejdřív to vypadá jako blízká setkání jednoho (učitelského)druhu. Nepomíjela bych vztah bohémsky rozevláté Sheby, která se hroutí pod křížem dokonalé matky, a předčasně vyspělého teenagera. Jeho účinná technika balení je třeskutá směs podlosti a zoufalosti. Možná její naivní pedagogická imunita selhala jen kvůli němu. Nebo mu spadla jako zralé jablko do klína a poměr s patnátiletým je vředem, které vyrostl z nemocného manželství?
Uzavření lidé jako Sheba nevyšlou SOS a když hráz praskne, povodeň na sebe nenechá dlouho čekat.

A pak se nedokonaná nevěra jako únik (v tom mi to připomínalo Little Children) zvrhne do zvrhlosti. Intimní scény byly natočeny tak, aby divák poznal ten přímočarý imperativ touhy, který redukoval morální dilema až na kost. A na té kosti zbylo jen : nikomu ani muk. Už výběr milostných lokací ale naznačuje, že tenhle poslední výškrabek rozumu je tam jen do počtu. Ostatně vztah student-profesor bývá ošemetný i na platonické bázi a překročení neviditelné linie jediným slovem, ba i pohledem je cestou do pekel:-))

Skutečné vyvrcholení se schovává za erotikou, překročením tabu i mezi špinavými řádky Barbařina deníčku. Je o rovnováze, která se mění jak dubnové počasí, a o prázdnotě, kterou má někdo potřebu naplnit ovládáním a jiný poddáním se. Kdy se z dychtivého ctitele stává cynický uživatel cizího těla? Byl jím vždycky? Kdy se z duše toužící po spříznění stává krvelačná pijavice? A byla někdy něčím jiným? Barbara vlastně není nijak komplikovaná bytost. Je to hluboce nešťastná, za svým vznosným veřejným závojem ubohá stařena, která trestá zrazenou důvěru a chce si urvat poslední kousek štěstí. A běda tomu, kdo jí bude stát v cestě.

.... 79 % ....

P.S. Judi Dench teď doma někdo chybí. Jistý plešatý krasavec.
32757
Taková pěkná recenze a takové ošklivé sudé číslo:-) Asi máme jinou ohniskovou vzdálenost. Notes on a Scandal mají parametry chladnokrevného divadelního dramatu a jsou hloubkovým vrtem do psychologie manipulace a osobní moci. Scénář adaptovaný Patrickem Marberem (Closer) vypráví o zrádné sexualitě, o etice, kterou jediným otočením hlavy odhazujeme v dál, o staré prázdné láhvi, kterou může naplnit jen žíravina. Ani svých oblíbených motivů se nevzdává a láká: pokud vás zajímá temná stránka lidské duše a Pandořiny skříńky, račte dál... Vědění je předehra k moci-a odulá žába na prameni v podání ztrouchnivělé Dench to dobře ví. Utopit svou oběť v objetí, zahrnout ji city a porozuměním a pak mrsknout jedovým jazykem. Jenže když chcete rozehrát nebezpečně vysokou hru, nemůžete si jako trumf schovávat srdcové eso. Emocionálně mě to do plátna nevtáhlo, s postavami bych na jahodový juice nezašla, ale to zcizení umožňuje je pitvat hlouběji. Nejdřív to vypadá jako blízká setkání jednoho (učitelského)druhu. Nepomíjela bych vztah bohémsky rozevláté Sheby, která se hroutí pod křížem dokonalé matky, a předčasně vyspělého teenagera. Jeho účinná technika balení je třeskutá směs podlosti a zoufalosti. Možná její naivní pedagogická imunita selhala jen kvůli němu. Nebo mu spadla jako zralé jablko do klína a poměr s patnátiletým je vředem, které vyrostl z nemocného manželství? Uzavření lidé jako Sheba nevyšlou SOS a když hráz praskne, povodeň na sebe nenechá dlouho čekat. A pak se nedokonaná nevěra jako únik (v tom mi to připomínalo Little Children) zvrhne do zvrhlosti. Intimní scény byly natočeny tak, aby divák poznal ten přímočarý imperativ touhy, který redukoval morální dilema až na kost. A na té kosti zbylo jen : nikomu ani muk. Už výběr milostných lokací ale naznačuje, že tenhle poslední výškrabek rozumu je tam jen do počtu. Ostatně vztah student-profesor bývá ošemetný i na platonické bázi a překročení neviditelné linie jediným slovem, ba i pohledem je cestou do pekel:-)) Skutečné vyvrcholení se schovává za erotikou, překročením tabu i mezi špinavými řádky Barbařina deníčku. Je o rovnováze, která se mění jak dubnové počasí, a o prázdnotě, kterou má někdo potřebu naplnit ovládáním a jiný poddáním se. Kdy se z dychtivého ctitele stává cynický uživatel cizího těla? Byl jím vždycky? Kdy se z duše toužící po spříznění stává krvelačná pijavice? A byla někdy něčím jiným? Barbara vlastně není nijak komplikovaná bytost. Je to hluboce nešťastná, za svým vznosným veřejným závojem ubohá stařena, která trestá zrazenou důvěru a chce si urvat poslední kousek štěstí. A běda tomu, kdo jí bude stát v cestě. .... 79 % .... P.S. Judi Dench teď doma někdo chybí. Jistý plešatý krasavec.
0 0

aldebaran

Si mel jit na febiofestu na ten 12-hodinovej indoneskej, tam bys urcite mel pocit ze sis za svy velky prachy prisel na svy