Diskuze k článku Marta: Recenze

příspěvky 1 - 19 Napsat příspěvek
Pre toto mam rad Moviezone :D
28234
Pre toto mam rad Moviezone *:D*
0 0

No vida!

Kdyby tohle bylo napsáno už v té recenzi (aspoň to srovnání s NON+TRAPAS!>), tak jsem nemusel podnikat tuhle odporně "agilní anabázi"! Dík Civalovi, že to nakonec dotáh! A pro ostatní mám "poselství z vesmíru" : JDĚTE NA TO (nikdy jsem si nemyslel, že to řeknu o českým filmu)!!! Ne, že by to byl nějakej geniální klenot - TAKOVEJCH JE BEZTAK MÁLO (a je to tak dobře)- ale na poměry současné české (nejen debutové) scény je to přinejmenšim ZAJÍMAVÝ! A to je sakra víc než kolik nabízí všechny Vieweghovský adaptace dohromady, "senilnějící Staří zenový mistři"(omlouvám se těm, na který se jmenovitě nedostalo) a nejapný a votravný "programově mladý cool" pokusy o experiment ála ŽRALOK V HLAVĚ, nebo postmodernu DOBLBA! !
28227
No vida!
0 0
Cival rucnik do ringu nehodil. Jen cestoval napric republikou. No ja ty prispevky chtel samozrejme taky pochvalit, protoze jsou pekny a hlavne velice chytry. To neni pochlebovani, ale cisty uznani komentaru, ktery me nahlodaly. Priznavam.;) Protoze tenhle pohled na vec ma svoji logiku i zrejmy argumenty. Ja to, co zminuje Egod v Marte vubec nenasel - pro me to nepresahlo rozmer minimalistickyho dramatu, tak jak jsem jej popsal, ale mozna jsem mel holt jen privrene oci. To se stava i mnohonasobne ostrilenejsim recenzentum, ze napoprve na neco nahlizeji z urcity perspektivy a jiny pohled (ten, kterej si napsal ty, egode) akceptuje az kdyz ho k nemu nekdo navede nebo natukne (po prvnim zhlidnuti bych kuprikladu onehdy naprosto sestrrelil Hvezdnou pechotu, ted po desatym, kdyz jsem "pochopil" ji uz povazuju za nejzasadnejsi film 90. let). Tim ti samozrejme nedavam plne za pravdu a neustupuju s tim, ze jsem to nerozklicoval (ostatne, kdyby v tom byl jasnej klic a jedna "spravna" interpretace, byl by to ten artovej pruser, tak jak o nem mluvim), na druhou stranu tvuj prispevek mi urcite obohatil vnimani toho filmu a nekdy az pobezi v televizi mozna svoje hodnoceni zmenim. Ted ale porad vnimam tu syrovost jako nakasirovanou, to vahani mezi naturalismem a alegorii spis jako neschopnost byt opravdu naturalisticky, anebo se drzet pouze te alegoricke roviny a presto ji pojmout dostatecne bohate (co se myslenek tyce). Ono odcizeni a lavirovani jsem strasne moc citil jako "vychtene" - samozrejme, ze zamerne, ale ne na takove urovni (at uz remeslne, nebo uvahove), aby zvladlo zacelit to, ze se nemuzu projektovat do pribehu emocne (a la ono dogville) anebo sdilet rozkos ze hry (a la Match point). Dokonalym prikladem je ten useknuty prst - velky tah reziserky, ale maly vysledek, prave protoze laviruje mezi nadsazkou a explicitnim filmovym vyjadrovanim. Ale jak rikam, mozna jsem takhle propracovanej "zamer" pouze vcas neobjevil a podruhe bych pobral jinak - kazdopadne neni to o uspechani, Marta mi srotovala v hlave dyl jak dva tydny, precetl jsem si posudek Gedeona i vyvoj celyho projektu, ale rozpacitejch pocitu jsem se jednoduse nezbavil. na druhou stranu, nikde jsem netvrdil, ze ten film je spatny, chapu jeho hodnotu a v porovnani s Non Plus Ultras a jinymi debuty jej povazuju za docela dobrej kus.
28226
Cival rucnik do ringu nehodil. Jen cestoval napric republikou. No ja ty prispevky chtel samozrejme taky pochvalit, protoze jsou pekny a hlavne velice chytry. To neni pochlebovani, ale cisty uznani komentaru, ktery me nahlodaly. Priznavam.*;)* Protoze tenhle pohled na vec ma svoji logiku i zrejmy argumenty. Ja to, co zminuje Egod v Marte vubec nenasel - pro me to nepresahlo rozmer minimalistickyho dramatu, tak jak jsem jej popsal, ale mozna jsem mel holt jen privrene oci. To se stava i mnohonasobne ostrilenejsim recenzentum, ze napoprve na neco nahlizeji z urcity perspektivy a jiny pohled (ten, kterej si napsal ty, egode) akceptuje az kdyz ho k nemu nekdo navede nebo natukne (po prvnim zhlidnuti bych kuprikladu onehdy naprosto sestrrelil Hvezdnou pechotu, ted po desatym, kdyz jsem "pochopil" ji uz povazuju za nejzasadnejsi film 90. let). Tim ti samozrejme nedavam plne za pravdu a neustupuju s tim, ze jsem to nerozklicoval (ostatne, kdyby v tom byl jasnej klic a jedna "spravna" interpretace, byl by to ten artovej pruser, tak jak o nem mluvim), na druhou stranu tvuj prispevek mi urcite obohatil vnimani toho filmu a nekdy az pobezi v televizi mozna svoje hodnoceni zmenim. Ted ale porad vnimam tu syrovost jako nakasirovanou, to vahani mezi naturalismem a alegorii spis jako neschopnost byt opravdu naturalisticky, anebo se drzet pouze te alegoricke roviny a presto ji pojmout dostatecne bohate (co se myslenek tyce). Ono odcizeni a lavirovani jsem strasne moc citil jako "vychtene" - samozrejme, ze zamerne, ale ne na takove urovni (at uz remeslne, nebo uvahove), aby zvladlo zacelit to, ze se nemuzu projektovat do pribehu emocne (a la ono dogville) anebo sdilet rozkos ze hry (a la Match point). Dokonalym prikladem je ten useknuty prst - velky tah reziserky, ale maly vysledek, prave protoze laviruje mezi nadsazkou a explicitnim filmovym vyjadrovanim. Ale jak rikam, mozna jsem takhle propracovanej "zamer" pouze vcas neobjevil a podruhe bych pobral jinak - kazdopadne neni to o uspechani, Marta mi srotovala v hlave dyl jak dva tydny, precetl jsem si posudek Gedeona i vyvoj celyho projektu, ale rozpacitejch pocitu jsem se jednoduse nezbavil. na druhou stranu, nikde jsem netvrdil, ze ten film je spatny, chapu jeho hodnotu a v porovnani s Non Plus Ultras a jinymi debuty jej povazuju za docela dobrej kus.
0 0
Ale dobre sa to cita (skoda ze som to nevidel, citalo by sa to lepsie:), takze dufam ze Cival este nehodil uterak do ringu :D
28224
Ale dobre sa to cita (skoda ze som to nevidel, citalo by sa to lepsie:), takze dufam ze Cival este nehodil uterak do ringu *:D*
0 0
Vida, na koho na MovieZone člověk nenarazí. :)
28223
0 0
Tak toto je interesantná diskusia. Nestáva sa často, aby tu takto dobre argumentoval aj niekto, koho nezaujímajú len Transformers ;)
28222
Tak toto je interesantná diskusia. Nestáva sa často, aby tu takto dobre argumentoval aj niekto, koho nezaujímajú len Transformers *;)*
0 0

Mmchdm

"Proklamativně hluboký art", ze kterýho mi bylo fakt na posrání, je pro mě např. takový ŠTĚSTÍ!!!
28221
Mmchdm
0 0

Dík za reakci, která leccos osvětluje!

Reakce je přesně taková jaký bejvaj (jinak) Tvý vývody : tzn. už jsem chválil - na internetu patříš k mým oblíbencům (jeden z mála kritiků jehož argumentace nepřichází "from outer space")! To jen aby bylo jasno : nejde mi o to, Tě nějak zešměšňovat a asi bych na to, vzhledem k Tvé ikoně, ani neměl!>) O to víc mě ale u takového člověka/autora zamrzí určitá klišé a, sorry, "rychlokvašený názory/odsudky" (sám tenhle PROBLÉM dobře znám, boť semotam taky něco píšu)! MARTA je právě cenná svým (a předpokládám, že záměrným) lavírováním mezi postmoderním pastišem multižánrových motivů a čirou klasickou narativitou, jednodušše řečeno mezi "nadhledem nad jednoduchostí zápletky" a "jednoduchou zápletkou an sich" - něco, co například, v trochu jiné lize samozřejmě, provozují i poslední Eastwoodovky (tak jo, on používá i ty Twisty!). Neustálé tázání se : Je to, kurva, alegorie, nebo naturalismus? Je to psychologický nebo naprosto typizovaný? Je to "žánrovka" nebo "artovka"? Mám se vžívat nebo jen "zcizeně" pozorovat? V tom, aspoň si myslím, tkví právě divácká rozkoš ze sledování tohohle filmu, nikoliv z toho jestli vím, jak to dopadne, a kdo komu dá do držky! Styl je rovnocenou výpovědí, jako příběh! To je právě to nebanální, netendenční, neČESKÉ na MARTĚ, proto se mi líbí a v porovnání se zbytkem soudobé české produkce působí opravdu "SVĚTOVĚ"! A dokážu si představit, že pokud se Nováková nezaprdí a natočí ještě dva tři podobně (neo-post!>)moderní a kvalitní filmy, bude tohle vyhlášenej "kultovní debut" - což U NÁS zatím nemá konkurenci (bez urážky, Šefčíku)! P.S.: Do kaváren nechodím a v čajovně jsem byl naposledy někdy v patnácti, a nebylo mi tam příjemně!>)
28220
Dík za reakci, která leccos osvětluje!
0 0
EGOD: Podle myho proste tyhle vznosny arty, ktery jsou velice malo rafinovany (jiny slovo me nanapada), proste nenutej cloveka doopravdy premyslet, protoze uz predem skoro vsechno nabizi. Popcornozrouta to nenaplnuje, postmoderniho intelektuala taky ne, kavarensky intos si ale smlsne... proto ten konec neni jen frazi, ale zcela vaznym poznatkem. Jinak vas/tvuj pohled na vec akceptuju. Chapu, co se na Marte muze libit, jakkoliv me to pripada velice banalne podane (takovy ten proklamativni hluboky art).
28219
0 0
Ma cenu na to reagovat? Asi ne, kdyz jsem i tak za dementa, ze.:D Otazka debutu je vecna a neprijde mi ani trochu povrchni. Ta recenze neni kratka kvuli casu, ale kvuli tomu, ze puvodne zadna ani nemela byt, protoze mensinovym titulum se vetsinou nevenujeme. Ale napsal jsem ji s tim, ze to nejpodstatnejsi jsem vypichnul myslim dost dukladne - je to podobne jako u Svankamjerova Sileni, protoze i z nej cpela artovost na kilometry daleko, salalo z nej, ze jde o hluboky film s presahem, ale jeho myslenky se opravdu skryvaji hned v te prvni vrstve. Vyuzivani okazalych prostredku, ktere rezignuji na nadsazku, nadhled nebo zanrovou hru, me zkrtaka a dobre nenaplnuje pokud divakovi hned dojde, co chce tvurce sdelit. A to je u Marty myslim zcela evidentni problem, protoze z kazdeho zaberu je vyznam strasne zjevny a ihned patrny (a to jak co se tyce tech konkretnich vztahu, tak i zarazeni do valky nebo bezcasi). Chapu, ze cloveka mue takovahle v jistem smeru zkratkovita recenze popudit, ale i kdybych nahanel znaky a presne pojmenovaval kvality hereckych vykonu (Novotny me opravdu EXTREMNE prekvapil), polemizoval nad vyznamem zaberu shora a vysvetloval spokojenost s technickou strankou veci (vcera jsem videl Cabriolet, to je technicky doopravdy o tri tridy niz, tady i zrnita kamera dokaze vyvolat "filmovost") ponekud obsirneji, pramalo by se podle myho zmenilo.
28218
Ma cenu na to reagovat? Asi ne, kdyz jsem i tak za dementa, ze.*:D* Otazka debutu je vecna a neprijde mi ani trochu povrchni. Ta recenze neni kratka kvuli casu, ale kvuli tomu, ze puvodne zadna ani nemela byt, protoze mensinovym titulum se vetsinou nevenujeme. Ale napsal jsem ji s tim, ze to nejpodstatnejsi jsem vypichnul myslim dost dukladne - je to podobne jako u Svankamjerova Sileni, protoze i z nej cpela artovost na kilometry daleko, salalo z nej, ze jde o hluboky film s presahem, ale jeho myslenky se opravdu skryvaji hned v te prvni vrstve. Vyuzivani okazalych prostredku, ktere rezignuji na nadsazku, nadhled nebo zanrovou hru, me zkrtaka a dobre nenaplnuje pokud divakovi hned dojde, co chce tvurce sdelit. A to je u Marty myslim zcela evidentni problem, protoze z kazdeho zaberu je vyznam strasne zjevny a ihned patrny (a to jak co se tyce tech konkretnich vztahu, tak i zarazeni do valky nebo bezcasi). Chapu, ze cloveka mue takovahle v jistem smeru zkratkovita recenze popudit, ale i kdybych nahanel znaky a presne pojmenovaval kvality hereckych vykonu (Novotny me opravdu EXTREMNE prekvapil), polemizoval nad vyznamem zaberu shora a vysvetloval spokojenost s technickou strankou veci (vcera jsem videl Cabriolet, to je technicky doopravdy o tri tridy niz, tady i zrnita kamera dokaze vyvolat "filmovost") ponekud obsirneji, pramalo by se podle myho zmenilo.
0 0

Ad recenze

Nedělám to často, a už vůbec kvůli českým filmům, ale tady se nelze nevyjádřit... Neoptat! Civalovy články se "dobře čtou", mají jistou inteligenci a pokud jde o hodnocení popkultury bývají i poměrně trefné a zargumentované. Tohle je ale bohužel jen další výpotek typu "v neděli v noci na to sednu, aby to v pondělí brzy ráno bylo; dám tam povrchní klišé-kritiku stavu současné české kinematografie (1/3 recenze), napíšu, že je to dobře technicky zpracovaný (to abych nikoho neurazil) a nakonec tomu dám nízký hodnocení, protože to nechytlo za srdíčko! Jo a, přehodim to do ART-kruhů pekla - jinak nevim co s tim!" Čím si to zrovna MARTA, coby konečně - na české porevoluční poměry - stylově netendenční a ideologicky neblábolivý film, prosimtě, vysloužila? A co se týče "učené pře" o kvalitách našich "nedebutujících" : Marto Nováková, blahopřeju - minimálně poslední nedomrdlosti "starých mistrů" Zelenky, Michálka, Slámy a Hřebejka necháváš válet v prachu daleko za sebou!
28217
Ad recenze
0 0
heha co takový horký léto a láďa majer?(nebo jak se jmenoval?)
to byly snad i 2 díly ne? :-))
28216
heha co takový horký léto a láďa majer?(nebo jak se jmenoval?) to byly snad i 2 díly ne? :-))
0 0
A o penězích bez debat... ty nenmá nikdo.:D
28211
A o penězích bez debat... ty nenmá nikdo.*:D*
0 0
U El Matador mi šlo především o celkový styl a pojetí, jinak je mi jasný, že příběh">link není kdoví jaký (zatím vlastně až na nějaké obecné záležitosti stále nezveřejněný). Ale popravdě, kdyby to byla dobrá action je děj druhořadou záležitostí (aspoň pro mne). Takový Desperado taky není příběhový výkvět. Kdyby se to podalo dobře, bylo by to hustý.;)
28210
U El Matador mi šlo především o celkový styl a pojetí, jinak je mi jasný, že příběh není kdoví jaký (zatím vlastně až na nějaké obecné záležitosti stále nezveřejněný). Ale popravdě, kdyby to byla dobrá action je děj druhořadou záležitostí (aspoň pro mne). Takový Desperado taky není příběhový výkvět. Kdyby se to podalo dobře, bylo by to hustý.*;)*
0 0
El Matador žádný příběh nemá. A pochybuju, že jim někdo dá peníze na tak náročnou produkci..
28207
0 0
Myslim si, že Marta neni zrovna špatný film. Například ta závěrečná scéna mě dostala. :)
28203
0 0

Yuri

Bohužel (až na Poldu) jsi vyjmenoval samé žánry, které se zde prostě trestuhodně netočí, na pořádnou českou sci-fi čekám od Zítra vstanu...Jen proboha ať si tenhle žánr nevybere to hit KMJ trio po Rocku podvrataku :) I kdyz mozna: nemusi prset, jen kdyz kape :)
28202
Yuri
0 0
Yuri: Posel smrti by se mi asi líbil:+

Myslím, že Marta Nováková to umí s obrazem a napětím, ale měla by jít trochu vstříc divákům, je to prostě moc artové.
28200
Yuri: Posel smrti by se mi asi líbil*:+* Myslím, že Marta Nováková to umí s obrazem a napětím, ale měla by jít trochu vstříc divákům, je to prostě moc artové.
0 0

Off topic, i když ne úplně

Měli by začít adaptovat český hry, když nemají dost vlastní fantazie. Čeští herní tvůrci mají narozdíl od těch filmových nápady a um. A byly by žánrovky. Takovej Original War má dobrej příběh (scifi). Nebo Mafia (gangsterka), Posel smrti (horor), Fis Fillets (to by mohl být pěkný animák;), El Matador (akčňák), Polda (komedie, ale nevím jestli by dotoho Luděk Sobota šel;)))... Každopádně je toho dost. V čem je teda problém? :D Teda krom pěněz...8)
28186
Měli by začít adaptovat český hry, když nemají dost vlastní fantazie. Čeští herní tvůrci mají narozdíl od těch filmových nápady a um. A byly by žánrovky. Takovej Original War má dobrej příběh (scifi). Nebo Mafia (gangsterka), Posel smrti (horor), Fis Fillets (to by mohl být pěkný animák;), El Matador (akčňák), Polda (komedie, ale nevím jestli by dotoho Luděk Sobota šel;)))... Každopádně je toho dost. V čem je teda problém? *:D* Teda krom pěněz...*8)*
Off topic, i když ne úplně
0 0