Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Klip: Trailer

příspěvky 21 - 40 Napsat příspěvek

Naopak, plamennou diskusi považuju za otevřenou

Shushika:

Budu rád i za tvůj pohled. Pojďte sem, kluci, a povídejte - neříkejte, že máte jen jeden mustr.

Moje žena na tohle nemá názor: to víš, zaměstnává jí vaření, luxování, vytírání prachu a podobný nepodstatnosti, který se ale musí udělat, abych já tady mohl hodiny smolit odpovědi do diskuse!8)
(včera mi třeba ta naiva řekla, že tím zbytečně ztrácím čas, protože prej - představ si - nikdo z Vás nemá o podobný diskuse zájem, ale Cival jde skvěle příkladem...)

A další pro čtenáře: CO VÁM CHYBÍ V ČESKEJCH TRAILERECH? (Kromě "silnějšího materiálu" - s tím se nedá z pozice režiséra kampaně dělat nic) CO JE NEVĚTŠÍ PROBLÉM ČESKÝCH TRAILERŮ? (Už tady padlo sázení na sex a vulgaritu, co dál...?) EXISTUJOU DOBRÝ ČESKÝ/NEHOLLYWOODSKÝ TRAILERY? KTERÝ? Neupejpejte se a hovořte. Je tady někdo, kdo Vám opravdu naslouchá. A pozorně!8)
240534
Shushika: Budu rád i za tvůj pohled. Pojďte sem, kluci, a povídejte - neříkejte, že máte jen jeden mustr. Moje žena na tohle nemá názor: to víš, zaměstnává jí vaření, luxování, vytírání prachu a podobný nepodstatnosti, který se ale musí udělat, abych já tady mohl hodiny smolit odpovědi do diskuse!*8)* (včera mi třeba ta naiva řekla, že tím zbytečně ztrácím čas, protože prej - představ si - nikdo z Vás nemá o podobný diskuse zájem, ale Cival jde skvěle příkladem...) A další pro čtenáře: CO VÁM CHYBÍ V ČESKEJCH TRAILERECH? (Kromě "silnějšího materiálu" - s tím se nedá z pozice režiséra kampaně dělat nic) CO JE NEVĚTŠÍ PROBLÉM ČESKÝCH TRAILERŮ? (Už tady padlo sázení na sex a vulgaritu, co dál...?) EXISTUJOU DOBRÝ ČESKÝ/NEHOLLYWOODSKÝ TRAILERY? KTERÝ? Neupejpejte se a hovořte. Je tady někdo, kdo Vám opravdu naslouchá. A pozorně!*8)*
Naopak, plamennou diskusi považuju za otevřenou
0 0
reagovat
EGOD je niekto platený distribútorom (alebo sám distribútor), aby tapetoval diskusiu k filmu? Alebo o čo tu ide? Nechápem.
240533
EGOD je niekto platený distribútorom (alebo sám distribútor), aby tapetoval diskusiu k filmu? Alebo o čo tu ide? Nechápem.
0 0
reagovat
EGOD: takže plamenná diskuze více méně uzavřená? Moc bych se neunáhloval... prozatím se nevyjádřila tvá žena.:)
240531
EGOD: takže plamenná diskuze více méně uzavřená? Moc bych se neunáhloval... prozatím se nevyjádřila tvá žena.:)
0 0
reagovat

K lepšímu porozumění mezi gRINGY

Ondřeji, teďs´ mě samozřejmě nachytal na tom, co tady vytýkám redakci, na "nepřesnosti formulací" a "zjednodušování". Jsem vinen v plném rozsahu, ale zároveň si opravdu nemyslím, že by v téhle diskusi byla vhodná platforma pro "encyklopedičnost" - to už by fakt nikdo neučet (už takhle máme příspěvky hodně dlouhý a řekl bych i „odborně nudný“).

Body 2-4 nechme už stranou. To už je v podstatě vyřešený, nebo je to natolik sporný a neverifikovatelný, že se jednoznačnýho výsledku asi nedoberem a budeme se jen motat v kruzích. Pokud bys opravdu našel nějaký "rozhodující důkaz" ohledně délky a mezititulků, sem s ním, bude to poučné pro mě i pro ostatní.

Co se týče hudby, tam si, alespoň myslím, nerozumíme jenom pojmově: za "hudbu z filmu" samozřejmě považuju i písně, které jsou pro film složené, příp. jsou pouze vykoupené. I hudba, která se složí pro trailer, a pak se použije jako složka sountracku, pro mě furt spadá do týhle škatulky. Stejně tak demonahrávka.
V tom se tedy vůbec nerozporujeme.

Osobně jsem zažil jenom jeden jedinej případ, kdy se skladba použitá v traileru neobjeví ve filmu (a byla pro něj přímo zkomponována), ale tam šlo o dokument, který sám hudbu nemá, pokud nepočítám tu diegetickou.
(Moje statistika - teasery i trailery: 6x hotový soundtrack; 3x demo hudby; 2x hudba složená pro kampaň a použitá ve filmu; 3x pouze ruchová stopa + ta jedna výjimka složená pouze a jedině pro trailer)

V té mojí - naší diskusí již zpřesněné - "školometské definici" to všechno - jak už jsem psal - beztak mělo hlavně plnit účel pracovního ROZLIŠENÍ mezi oběma formáty: jednoduše by se dalo říct, že pokud to neděláš obojí najednou, tak u TEASERU nemáš k dispozici prakticky nic, u TRAILERU už můžeš počítat s: "nějakou verzí střihu" celého filmu, "nějakou hudbou", "pracovně umíchaným zvukem"*, "grafikou/logotypem" (nebo alespoň její konkrétnější představou).

*"pracovním mixem zvuku" myslím, zvukovou stopu, kde se nejen "zahejbá úrovněma", ale která obsahuje základně nasazené na place nenabrané ruchy a pracovně nasazenou (třeba i pracovní) hudbu a alespoň základně oefektovanou. Nevím, jak to chodí v Tvých kampaních, ale s tímhle já u traileru běžně pracuju. Samozřejmě, finální posprodukce zvuku se často dělá kvůli úspoře času i peněz dohromady s filmem (ostatně stejně jako u obrazu).

Tolik k zpřesnění přiznaně ledabyle použitých "termínů" (obávám se ale, že beztak je jejich definice i na hodně odborný úrovni otázkou sporů - jako ostatně celej náš obor;), takže to beru spíš jako takovej komunikační rif). Snad si teď rozumíme o milimetr lépe.8)
240528
Ondřeji, teďs´ mě samozřejmě nachytal na tom, co tady vytýkám redakci, na "nepřesnosti formulací" a "zjednodušování". Jsem vinen v plném rozsahu, ale zároveň si opravdu nemyslím, že by v téhle diskusi byla vhodná platforma pro "encyklopedičnost" - to už by fakt nikdo neučet (už takhle máme příspěvky hodně dlouhý a řekl bych i „odborně nudný“). Body 2-4 nechme už stranou. To už je v podstatě vyřešený, nebo je to natolik sporný a neverifikovatelný, že se jednoznačnýho výsledku asi nedoberem a budeme se jen motat v kruzích. Pokud bys opravdu našel nějaký "rozhodující důkaz" ohledně délky a mezititulků, sem s ním, bude to poučné pro mě i pro ostatní. Co se týče hudby, tam si, alespoň myslím, nerozumíme jenom pojmově: za "hudbu z filmu" samozřejmě považuju i písně, které jsou pro film složené, příp. jsou pouze vykoupené. I hudba, která se složí pro trailer, a pak se použije jako složka sountracku, pro mě furt spadá do týhle škatulky. Stejně tak demonahrávka. V tom se tedy vůbec nerozporujeme. Osobně jsem zažil jenom jeden jedinej případ, kdy se skladba použitá v traileru neobjeví ve filmu (a byla pro něj přímo zkomponována), ale tam šlo o dokument, který sám hudbu nemá, pokud nepočítám tu diegetickou. (Moje statistika - teasery i trailery: 6x hotový soundtrack; 3x demo hudby; 2x hudba složená pro kampaň a použitá ve filmu; 3x pouze ruchová stopa + ta jedna výjimka složená pouze a jedině pro trailer) V té mojí - naší diskusí již zpřesněné - "školometské definici" to všechno - jak už jsem psal - beztak mělo hlavně plnit účel pracovního ROZLIŠENÍ mezi oběma formáty: jednoduše by se dalo říct, že pokud to neděláš obojí najednou, tak u TEASERU nemáš k dispozici prakticky nic, u TRAILERU už můžeš počítat s: "nějakou verzí střihu" celého filmu, "nějakou hudbou", "pracovně umíchaným zvukem"*, "grafikou/logotypem" (nebo alespoň její konkrétnější představou). *"pracovním mixem zvuku" myslím, zvukovou stopu, kde se nejen "zahejbá úrovněma", ale která obsahuje základně nasazené na place nenabrané ruchy a pracovně nasazenou (třeba i pracovní) hudbu a alespoň základně oefektovanou. Nevím, jak to chodí v Tvých kampaních, ale s tímhle já u traileru běžně pracuju. Samozřejmě, finální posprodukce zvuku se často dělá kvůli úspoře času i peněz dohromady s filmem (ostatně stejně jako u obrazu). Tolik k zpřesnění přiznaně ledabyle použitých "termínů" (obávám se ale, že beztak je jejich definice i na hodně odborný úrovni otázkou sporů - jako ostatně celej náš obor*;)*, takže to beru spíš jako takovej komunikační rif). Snad si teď rozumíme o milimetr lépe.*8)*
K lepšímu porozumění mezi gRINGY
0 0
reagovat
EGOD: Tak jsem si nasel cas a prelouskal to. Zaslouzim medaili :) Akorat nevim, odkud moc zacit.

Tak zacnu pripadem Klipu jeste. Nedela mi problem "ti dat za pravdu" a zmenit label na teaser. Kdyz jsou znamy vsechny informace, tak v tom muze byt jasneji. Problem je (kdyz pominu, ze jsi ten prvni post napsal opravdu ponekud hovadsky, nacez jsem ti hovadsky odpovedel), ze drtiva vetsina artovych titulu distribuovanych v CR ma jednu jedinou upoutavku (taky mi to prijde nesmyslnej luxus delat jich vic, kdyz se clovek dostane sotva k ty jedny), ze oficialni distributor Voyo.cz mluvi o traileru a ze upoutavku by i profik jako Ringo klidne zaskatulkoval klidne mezi trailery i mezi teasery. V takovou chvili je ten spor v podstate bezpredmetnej a tvoje kadrovani jen rozbuska. A ne vyzva k zpresnovani, ale cista buzerace :)

Jinak mi ale ver, ze zrovna oznacovani videi bereme hodne vazne, jen je to casto velmi zmatecny - zvlast v dobe, kdy se trailery obcas vyloupnou i ze sneak peeeku a TV Spotu, kdy je treba featurette olabelovanej jako US trailer 4 apod.

Ringo je trailer-master, v podstate ve vsem, co pise ma, myslim pravdu.

A co se tyce kriterii na kampane: Ja jsem za ty roky uz trochu upadl do letargie a podlehl jisty skepsi. Zvlast kdyz mluvime o ceskym kontextu, nepovazuju trailery za tu nejdulezitejsi cast kampane, proto bych si vlastne ani nedovolil sypat ze sebe kriteria uspesne kampane - dneska se u nas chodi do kina cim dal tim min, a to vlastne jen na velky, vsenarodni udalosti (Lidice), zajety znacky (Snezenky a machri, Okresni prebor, bezmala Saxana), rezisery, co jsou taky samostatnou znackou (Sverak, Hrebejk, Polednakova, Troska, Vejdelek), a obcas nejaka ta lehka radobysvetova zanrovka s Machackem, Donutilem, Polivkou ci jinym penezolapem. Tyhle filmy v podstate nepotrebuji ani trailerovou kampan, protoze pro ne vic znamena plakat a clanek v iDnes a Blesku.

Nicmene ve vyspelem kulturnim prostredi by mela byt slusnost propagovat film jednim teaserem a jednim trailerem. Je to takova soucast dobrych mravu :)

A pokud se ptate, jak jsou hodnoceny upoutavky, tak za sebe muzu rict, ze u me rozhoduje (na poradi zalezi):
1) Zakladni technicka uroven (ze tam treba nebude pohasenej zvuk, trapny zvukovy efekty, nepadnouci mezititulky jako Frozen Ground, smesne postsynchrony apod.)
2) Remeslo (ve smyslu udrzet pozornost dve a pul minuty, gradovat, stridat rytmus)
3) Atraktivita prezentovaneho materialu - prislib atrakci, emotivnich scen, titanskych hereckych vystupu apod... odpoved na otazku "Chci/musim videt ten film?"
4) Jsem pohlcen na ty dvě minuty? Pamatuju si neco z upoutavky i o pet minut pozdeji? Striham metr do premiery?
5) Je tam nejaky inovativni prvek v ramci bezne trailerove produkce, strihova nebo zvukova vychytavka?
... samozrejme ze je to hodne pocitovy, subjektivni..
240525
EGOD: Tak jsem si nasel cas a prelouskal to. Zaslouzim medaili :) Akorat nevim, odkud moc zacit. Tak zacnu pripadem Klipu jeste. Nedela mi problem "ti dat za pravdu" a zmenit label na teaser. Kdyz jsou znamy vsechny informace, tak v tom muze byt jasneji. Problem je (kdyz pominu, ze jsi ten prvni post napsal opravdu ponekud hovadsky, nacez jsem ti hovadsky odpovedel), ze drtiva vetsina artovych titulu distribuovanych v CR ma jednu jedinou upoutavku (taky mi to prijde nesmyslnej luxus delat jich vic, kdyz se clovek dostane sotva k ty jedny), ze oficialni distributor Voyo.cz mluvi o traileru a ze upoutavku by i profik jako Ringo klidne zaskatulkoval klidne mezi trailery i mezi teasery. V takovou chvili je ten spor v podstate bezpredmetnej a tvoje kadrovani jen rozbuska. A ne vyzva k zpresnovani, ale cista buzerace :) Jinak mi ale ver, ze zrovna oznacovani videi bereme hodne vazne, jen je to casto velmi zmatecny - zvlast v dobe, kdy se trailery obcas vyloupnou i ze sneak peeeku a TV Spotu, kdy je treba featurette olabelovanej jako US trailer 4 apod. Ringo je trailer-master, v podstate ve vsem, co pise ma, myslim pravdu. A co se tyce kriterii na kampane: Ja jsem za ty roky uz trochu upadl do letargie a podlehl jisty skepsi. Zvlast kdyz mluvime o ceskym kontextu, nepovazuju trailery za tu nejdulezitejsi cast kampane, proto bych si vlastne ani nedovolil sypat ze sebe kriteria uspesne kampane - dneska se u nas chodi do kina cim dal tim min, a to vlastne jen na velky, vsenarodni udalosti (Lidice), zajety znacky (Snezenky a machri, Okresni prebor, bezmala Saxana), rezisery, co jsou taky samostatnou znackou (Sverak, Hrebejk, Polednakova, Troska, Vejdelek), a obcas nejaka ta lehka radobysvetova zanrovka s Machackem, Donutilem, Polivkou ci jinym penezolapem. Tyhle filmy v podstate nepotrebuji ani trailerovou kampan, protoze pro ne vic znamena plakat a clanek v iDnes a Blesku. Nicmene ve vyspelem kulturnim prostredi by mela byt slusnost propagovat film jednim teaserem a jednim trailerem. Je to takova soucast dobrych mravu :) A pokud se ptate, jak jsou hodnoceny upoutavky, tak za sebe muzu rict, ze u me rozhoduje (na poradi zalezi): 1) Zakladni technicka uroven (ze tam treba nebude pohasenej zvuk, trapny zvukovy efekty, nepadnouci mezititulky jako Frozen Ground, smesne postsynchrony apod.) 2) Remeslo (ve smyslu udrzet pozornost dve a pul minuty, gradovat, stridat rytmus) 3) Atraktivita prezentovaneho materialu - prislib atrakci, emotivnich scen, titanskych hereckych vystupu apod... odpoved na otazku "Chci/musim videt ten film?" 4) Jsem pohlcen na ty dvě minuty? Pamatuju si neco z upoutavky i o pet minut pozdeji? Striham metr do premiery? 5) Je tam nejaky inovativni prvek v ramci bezne trailerove produkce, strihova nebo zvukova vychytavka? ... samozrejme ze je to hodne pocitovy, subjektivni..
0 0
reagovat
EGOD: Nechtěl bych dál zbytečně zabředávat do slovíčkaření. Je stručně zareaguju, odzadu:

ad 4) ono je to tak... kdyby mi někdo řekl: "Tohle je teaser", odpovím "ok" a přijde mi to správně. Kdyby mi někdo řekl, že je to trailer, odpovím úplně to samé. Prostě u takovýchle speciálních věcí může ten samý spot plnit různé účely podle kontextu celé kampaně. A ještě poznámka: luxusní mi nepřipadá jen výroba dvou formátů, ale vůbec fakt, že pro ČR vzniká speciální propagace. Je to dobře, ale divím se.

ad 2 a 3) dneska pracuju... až budu mít chvilku, zkusím něco najít. Teď třeba z hlavy mě napadá Cosmopolis (34 vteřin... a navíc tři mezititulky)

ad 1) moje zkušenost je dost odlišná... zkusím ji zrekapitulovat (podobný výčet už jsem sem před lety postoval) ...
- starší česká píseň, která byla nasmlouvaná i pro použití ve filmu
- hudba složená přímo pro trailer (ovšem stříhal jsem dle pokynů producenta to na jeden slavný song, ale pak nedostali práva, pak to vyměnili)
- píseň, která se zpívá přímo ve filmu a byla pro něj složená
- zvukovou stopu jsem sestříhal z několika skladeb složených pro film, ale byly to jen demonahrávky
- stříhal jsem na producentem určenou českou píseň (od kapely, která ve filmu vystupovala, takže jednání o právech by bylo celkem bezproblémové), ale nakonec si to producent rozmyslel a skladatel nasadil svoji hudbu sestříhanou z nahrávky pořízené pro film
- k dipozici jen reálná hudba z filmu (šlo o dokument)... kytarová etuda, pouliční harmonikář
- k dispozici jen nějaká dema hudby složené pro film...
- stříhal jsem na starší českou píseň
- k dispozici opět jen hrubá dema hudby složené pro film...
- hudba složená přímo pro trailer (ovšem později použitá i přímo ve filmu)
- hudba složená pro trailer na předchozí film stejného producenta
- hudba ze staršího filmu stejného producenta
- hudba z relativně levné hudební banky

Jde o vzorek žánrově různých filmů různých rozpočtů různých produkcí... vyplývá z něj, že jen ve dvou případech byla v době výroby traileru už nahraná hudba pro film. Ve dvou dalších případech nebyla hotová finální nahrávka, ale nějaká (ne moc dobrá) dema, v dalších dvou šlo o písně z filmu, ale ty existovaly a byly určené ještě před natáčením, takže by mohly být klidně i v teaserech (tím pádem do tvé teze, že trailer, na rozdíl od teaseru, má hudbu z filmu, nezapadají)...

Abych to zjednodušil: Hudba pro film se (až na výjimky) skládá a nahrává na poslední chvíli, třeba i měsíc před premiérou. Tou dobou už trailer většinou dávno běží v kinech. V zámoří je to podle mě stejné, možná dokonce ještě víc v neprospěch originální filmové hudby. Ale jestli je tvoje zkušenost výrazně odlišná, rád se o tom někdy dozvím, ať jsem lépe v obraze.

A ten "pracovně umíchanej zvuk" vůbec nechápu. Je prostě buď surovej zvuk z placu, nebo mix. Mezi tím není nic, maximálně tak to, že někdo ve střižně vytáhne o pár decibelů dialog, aby mu bylo rozumět. Ale tím asi nemá smysl zatěžovat tuhle diskusi
240522
EGOD: Nechtěl bych dál zbytečně zabředávat do slovíčkaření. Je stručně zareaguju, odzadu: ad 4) ono je to tak... kdyby mi někdo řekl: "Tohle je teaser", odpovím "ok" a přijde mi to správně. Kdyby mi někdo řekl, že je to trailer, odpovím úplně to samé. Prostě u takovýchle speciálních věcí může ten samý spot plnit různé účely podle kontextu celé kampaně. A ještě poznámka: luxusní mi nepřipadá jen výroba dvou formátů, ale vůbec fakt, že pro ČR vzniká speciální propagace. Je to dobře, ale divím se. ad 2 a 3) dneska pracuju... až budu mít chvilku, zkusím něco najít. Teď třeba z hlavy mě napadá Cosmopolis (34 vteřin... a navíc tři mezititulky) ad 1) moje zkušenost je dost odlišná... zkusím ji zrekapitulovat (podobný výčet už jsem sem před lety postoval) ... - starší česká píseň, která byla nasmlouvaná i pro použití ve filmu - hudba složená přímo pro trailer (ovšem stříhal jsem dle pokynů producenta to na jeden slavný song, ale pak nedostali práva, pak to vyměnili) - píseň, která se zpívá přímo ve filmu a byla pro něj složená - zvukovou stopu jsem sestříhal z několika skladeb složených pro film, ale byly to jen demonahrávky - stříhal jsem na producentem určenou českou píseň (od kapely, která ve filmu vystupovala, takže jednání o právech by bylo celkem bezproblémové), ale nakonec si to producent rozmyslel a skladatel nasadil svoji hudbu sestříhanou z nahrávky pořízené pro film - k dipozici jen reálná hudba z filmu (šlo o dokument)... kytarová etuda, pouliční harmonikář - k dispozici jen nějaká dema hudby složené pro film... - stříhal jsem na starší českou píseň - k dispozici opět jen hrubá dema hudby složené pro film... - hudba složená přímo pro trailer (ovšem později použitá i přímo ve filmu) - hudba složená pro trailer na předchozí film stejného producenta - hudba ze staršího filmu stejného producenta - hudba z relativně levné hudební banky Jde o vzorek žánrově různých filmů různých rozpočtů různých produkcí... vyplývá z něj, že jen ve dvou případech byla v době výroby traileru už nahraná hudba pro film. Ve dvou dalších případech nebyla hotová finální nahrávka, ale nějaká (ne moc dobrá) dema, v dalších dvou šlo o písně z filmu, ale ty existovaly a byly určené ještě před natáčením, takže by mohly být klidně i v teaserech (tím pádem do tvé teze, že trailer, na rozdíl od teaseru, má hudbu z filmu, nezapadají)... Abych to zjednodušil: Hudba pro film se (až na výjimky) skládá a nahrává na poslední chvíli, třeba i měsíc před premiérou. Tou dobou už trailer většinou dávno běží v kinech. V zámoří je to podle mě stejné, možná dokonce ještě víc v neprospěch originální filmové hudby. Ale jestli je tvoje zkušenost výrazně odlišná, rád se o tom někdy dozvím, ať jsem lépe v obraze. A ten "pracovně umíchanej zvuk" vůbec nechápu. Je prostě buď surovej zvuk z placu, nebo mix. Mezi tím není nic, maximálně tak to, že někdo ve střižně vytáhne o pár decibelů dialog, aby mu bylo rozumět. Ale tím asi nemá smysl zatěžovat tuhle diskusi
0 0
reagovat
Jsem si říkal čím je tento film tak zajímavý, že se o něm tak diskutuje a ono se tu místo toho baví o panu Hankey

Předpokládám, že nejsem jediný kdo si vzpomněl na Shame, jenž tu očividně okopírovali (tedy alespoň Necenzurovaný trailer ... trailer, ne teaser ;) ) Kdybych ho neznal, tak bych tleskal nad originalitou filmařů a na film se těšil, takhle absolutní nezájem.
240513
Jsem si říkal čím je tento film tak zajímavý, že se o něm tak diskutuje a ono se tu místo toho baví o panu [link="http://www.youtube.com/watch?v=l449h5K4PjY"]Hankey[/link] Předpokládám, že nejsem jediný kdo si vzpomněl na Shame, jenž tu očividně okopírovali (tedy alespoň Necenzurovaný trailer ... trailer, ne teaser *;)* ) Kdybych ho neznal, tak bych tleskal nad originalitou filmařů a na film se těšil, takhle absolutní nezájem.
0 0
reagovat

EGOD

240512
[link="http://www.youtube.com/watch?v=5GgflscOmW8"]gtfo.[/link]
EGOD
0 0
reagovat

EGOD

Teď už je úplně jedno, že je to tady zaflamované, takže taky se připojím do diskuse.

Co mě v českých trailerech nejvíc štve, je samoúčelné používání vulgarity a nahoty. Češi málokdy vytvoří kvalitní trailer západního střihu, který by nalákal do kina skrze děj, obsah atd. Kdepak, Češi raději lákají přes provařené seriálové ksichty a vulgární slova.

240510
Teď už je úplně jedno, že je to tady zaflamované, takže taky se připojím do diskuse. Co mě v českých trailerech nejvíc štve, je samoúčelné používání vulgarity a nahoty. Češi málokdy vytvoří kvalitní trailer západního střihu, který by nalákal do kina skrze děj, obsah atd. Kdepak, Češi raději lákají přes provařené seriálové ksichty a vulgární slova.
EGOD
0 0
reagovat

RINGO 2

Tebe bych si nedovolil ignorovat ;), jen mi ten špalík vždycky zabere trochu času.:D

Dělám to proto, že:
a) miluju PRAVDU;
b) měl jsem dnes vzácně čas na podobné věci;
c) Cival mě vyprovokoval;
d) MILUJU PRAVDU!!!:D

Polož jim otázky taky, třeba Tobě odpoví. Mě zatím neodpověděl nikdo a to by to přitom mohlo pro nás všechny být opravdu zajímavé... Propásávají šanci na dobrou diskusi, co by za to jiní dali!8)
240509
Tebe bych si nedovolil ignorovat *;)*, jen mi ten špalík vždycky zabere trochu času.*:D* Dělám to proto, že: a) miluju PRAVDU; b) měl jsem dnes vzácně čas na podobné věci; c) Cival mě vyprovokoval; d) MILUJU PRAVDU!!!*:D* Polož jim otázky taky, třeba Tobě odpoví. Mě zatím neodpověděl nikdo a to by to přitom mohlo pro nás všechny být opravdu zajímavé... Propásávají šanci na dobrou diskusi, co by za to jiní dali!*8)*
RINGO 2
0 0
reagovat

UNA ODPOVĚĎ PER RINGO

Zdravím Tě cizinče (ve skutečnosti se ale samozřejmě známe), strašně rád čtu něco od takhle precizního a „encyklopedického“ mozku.

Co se týče mé tzv. "čítankové definice" je třeba ji brát jako produkt rychlosti formulace. Napsal jsem ji z hlavy během asi 5 minut s vědomím, že:
a) NEEXISTUJE VERIFIKOVANÁ a KODIFIKOVANÁ definice; různí se podle přístupu dokonce i v těch dvou jediných knížkách na tohle téma;
b) zdejší chlapci se vždycky cítí trochu nesví, když je někdo tahá za slovíčka a " vyžaduje přesnost" či "odbornost"(tzn. uznávám, že je to záměrně dílo ledabylosti a zjednodušování přizpůsobené prostředí, kam to posílám!);
d) definici zjednudušuji jen na problém podobnosti/rozdílnosti teaseru a traileru - jednoduše, pro moje účely bylo důležité jenom ty formáty od sebe oddělit;
c a hlavně) psal jsem jí jen jako něco, od čeho se můžeme nějak odrazit, ne jako "věrouku" pro příští generace, takže pokud to působí "rigidně", je to spíš tou zkratkou!

Cením si, že máš chuť mě zpřesňovat a dovol mi, abych Ti lehce zaoponoval:

Ad 1) Moje osobní zkušenost je, že v českém prostředí se používá hudba, která není ve filmu jen minimálně (nejsou prachy na práva). Možná je Tvoje zkušenost jiná, ale řekl bych, že percentuelně to vychází víc ve prospěch "hudby z filmu". V Hollywoodu to samozřejmě není otázka peněz, ale (pokud se bavíme o současném stavu) moje informace jsou, že producenti tlačí na to, aby každá větší kampaň vytvářela jako celek ZNAČKU a to i díky tomu, že se použije soundtrack! V Evropě (Německo/Francie...) je situace podobná jako u nás, alespoň, co mám nasledováno a KLIP to jen dokazuje (zadání: hudba MUSÍ BÝT z filmu!).
Co se týče dohotovení filmu, máš pravdu - když to zkomplikuju: většinou dostaneš k práci alespoň "nějakou verzi" (ideálně samozřejmě kompletní materiál), ale teaser jsem už dělal i jen z pár natočených a seřazených scén (doporučuju: lahůdka, zvlášť, když je součástí zadání, že tam musí bejt vteřinovej záběr na škodovku:D)
"Mixem zvuku" jsem velkoryse nazval, alespoň "pracovně umíchanej zvuk", což je zase víc, než člověk mívá u teaseru! O postprodukci se přít nebudu, ta se většinou provádí s trailerem společně (aspoň u nás!)

Ad 2) "spot" a "jingle" jsem záměrně nerozlišoval, abych to zbytečně nekomplikoval, ale máš s tím rozdělením pravdu. Nemyslím si ale, že máš pravdu s tím, že teaser ČASTO bývá i kratší 40s - nevzpomínám si na žádnej příklad, ani z Čech ani ze světa (tak kdyžtak něco zalinkuj) a pokud se to dělá je to podle mýho nejsvětějšího přesvědčení spíš VÝJIMKA.

Ad 3) pokud je tam jenom grafika "prej se to škatulkuje" jako LOGOTYP TEASER, což je svýho druhu speciální žánr pro věci co maj zavedenou značku - T3 třeba; myslím, že bys ale při rešerších zjistil, že těch titulků je v teaserech spíš málo. Nemám to nijak ověřený, je to jen můj pocit (i pracovní: já se to snažím řešit s jejich minimem), takže můžeš mít tady pravdu - pokud zjistíž, že jo, dej mi to prosím vědět, rád se poučím!

Ad 4) "Jsou filmy, kde je lepší u té imprese zůstat a do nastínění děje se nepouštět. A zaplatit teaser i trailer u takovéhleho artového kousku je podle mě zbytečný luxus." Artové filmy jdou v tomhle ohledu opravdu "žebrotou", ale pořád se i tam udržuje jakýsi "euro-atlantický standard", co do délky a "způsobu komunikace". Místní upoutávka podle mě splňuje všechny "standardy TEASERU" vlastně v čisté podobě - trochu mě nahlodává, že ani Ty to tam nevidíš. Ale jen trochu...8)
240508
Zdravím Tě cizinče (ve skutečnosti se ale samozřejmě známe), strašně rád čtu něco od takhle precizního a „encyklopedického“ mozku. Co se týče mé tzv. "čítankové definice" je třeba ji brát jako produkt rychlosti formulace. Napsal jsem ji z hlavy během asi 5 minut s vědomím, že: a) NEEXISTUJE VERIFIKOVANÁ a KODIFIKOVANÁ definice; různí se podle přístupu dokonce i v těch dvou jediných knížkách na tohle téma; b) zdejší chlapci se vždycky cítí trochu nesví, když je někdo tahá za slovíčka a " vyžaduje přesnost" či "odbornost"(tzn. uznávám, že je to záměrně dílo ledabylosti a zjednodušování přizpůsobené prostředí, kam to posílám!); d) definici zjednudušuji jen na problém podobnosti/rozdílnosti teaseru a traileru - jednoduše, pro moje účely bylo důležité jenom ty formáty od sebe oddělit; c a hlavně) psal jsem jí jen jako něco, od čeho se můžeme nějak odrazit, ne jako "věrouku" pro příští generace, takže pokud to působí "rigidně", je to spíš tou zkratkou! Cením si, že máš chuť mě zpřesňovat a dovol mi, abych Ti lehce zaoponoval: Ad 1) Moje osobní zkušenost je, že v českém prostředí se používá hudba, která není ve filmu jen minimálně (nejsou prachy na práva). Možná je Tvoje zkušenost jiná, ale řekl bych, že percentuelně to vychází víc ve prospěch "hudby z filmu". V Hollywoodu to samozřejmě není otázka peněz, ale (pokud se bavíme o současném stavu) moje informace jsou, že producenti tlačí na to, aby každá větší kampaň vytvářela jako celek ZNAČKU a to i díky tomu, že se použije soundtrack! V Evropě (Německo/Francie...) je situace podobná jako u nás, alespoň, co mám nasledováno a KLIP to jen dokazuje (zadání: hudba MUSÍ BÝT z filmu!). Co se týče dohotovení filmu, máš pravdu - když to zkomplikuju: většinou dostaneš k práci alespoň "nějakou verzi" (ideálně samozřejmě kompletní materiál), ale teaser jsem už dělal i jen z pár natočených a seřazených scén (doporučuju: lahůdka, zvlášť, když je součástí zadání, že tam musí bejt vteřinovej záběr na škodovku*:D*) "Mixem zvuku" jsem velkoryse nazval, alespoň "pracovně umíchanej zvuk", což je zase víc, než člověk mívá u teaseru! O postprodukci se přít nebudu, ta se většinou provádí s trailerem společně (aspoň u nás!) Ad 2) "spot" a "jingle" jsem záměrně nerozlišoval, abych to zbytečně nekomplikoval, ale máš s tím rozdělením pravdu. Nemyslím si ale, že máš pravdu s tím, že teaser ČASTO bývá i kratší 40s - nevzpomínám si na žádnej příklad, ani z Čech ani ze světa (tak kdyžtak něco zalinkuj) a pokud se to dělá je to podle mýho nejsvětějšího přesvědčení spíš VÝJIMKA. Ad 3) pokud je tam jenom grafika "prej se to škatulkuje" jako LOGOTYP TEASER, což je svýho druhu speciální žánr pro věci co maj zavedenou značku - T3 třeba; myslím, že bys ale při rešerších zjistil, že těch titulků je v teaserech spíš málo. Nemám to nijak ověřený, je to jen můj pocit (i pracovní: já se to snažím řešit s jejich minimem), takže můžeš mít tady pravdu - pokud zjistíž, že jo, dej mi to prosím vědět, rád se poučím! Ad 4) "Jsou filmy, kde je lepší u té imprese zůstat a do nastínění děje se nepouštět. A zaplatit teaser i trailer u takovéhleho artového kousku je podle mě zbytečný luxus." Artové filmy jdou v tomhle ohledu opravdu "žebrotou", ale pořád se i tam udržuje jakýsi "euro-atlantický standard", co do délky a "způsobu komunikace". Místní upoutávka podle mě splňuje všechny "standardy TEASERU" vlastně v čisté podobě - trochu mě nahlodává, že ani Ty to tam nevidíš. Ale jen trochu...*8)*
UNA ODPOVĚĎ PER RINGO
0 0
reagovat

egod

oh lawd ach jo to je čurák
240507
oh lawd ach jo to je čurák
egod
0 0
reagovat
Kdyby se mi psala diplomka stejně jako Egodovy příspěvky, byl bych za víkend hotovej :D
240506
Kdyby se mi psala diplomka stejně jako Egodovy příspěvky, byl bych za víkend hotovej *:D*
0 0
reagovat
Ty tvé otázky jsem (ať už fakticky nebo v duchu) kladl také a také bych na ně rád slyšel odpověď (ač bych možná chtěl slyšet trochu jiné než ty - přeci jen si myslím, že u trailerů, jakožto reklamních produktů, je důležitější spíš řemeslo než originalita (i když on si také každý představuje originalitu jinak)). Jenom Honzo B. (teda pardon, EGODe) nechápu, proč ses tak rozohnil zrovna v diskusi pod recenzí, která tvé dílo až přehnaně chválí... Proč když chceš položit otázky, co tě trápí už několik let, používáš tak trapnou záminku, jako je to pitomé dogma, že trailer musí být nutně postavený na vyprávění a kdo to nepozná, je nekompetentní? A proč, když tak lpíš na tom, aby ti lidé odpovídali a opravovali tebou tepané nešvary, ignoruješ to, co jsem napsal o tebou stvořených bludech? Zejména to, co popisuju v bodě 1 dělá (alespoň v mých očích) nekompetentního tebe.
(jo, a pozor! to, že s tebou komunikuju takhle, neznamená, že jsem na straně Moviezone... do jejich sekty nepatřím a dnes jsem tu spíš náhodou)
240505
Ty tvé otázky jsem (ať už fakticky nebo v duchu) kladl také a také bych na ně rád slyšel odpověď (ač bych možná chtěl slyšet trochu jiné než ty - přeci jen si myslím, že u trailerů, jakožto reklamních produktů, je důležitější spíš řemeslo než originalita (i když on si také každý představuje originalitu jinak)). Jenom Honzo B. (teda pardon, EGODe) nechápu, proč ses tak rozohnil zrovna v diskusi pod recenzí, která tvé dílo až přehnaně chválí... Proč když chceš položit otázky, co tě trápí už několik let, používáš tak trapnou záminku, jako je to pitomé dogma, že trailer musí být nutně postavený na vyprávění a kdo to nepozná, je nekompetentní? A proč, když tak lpíš na tom, aby ti lidé odpovídali a opravovali tebou tepané nešvary, ignoruješ to, co jsem napsal o tebou stvořených bludech? Zejména to, co popisuju v bodě 1 dělá (alespoň v mých očích) nekompetentního tebe. (jo, a pozor! to, že s tebou komunikuju takhle, neznamená, že jsem na straně Moviezone... do jejich sekty nepatřím a dnes jsem tu spíš náhodou)
0 0
reagovat
Přidávám se k Tedové prosbě za ten ban, stačí na dnešní večer... :D
240504
Přidávám se k Tedové prosbě za ten ban, stačí na dnešní večer... *:D*
0 0
reagovat
Já bych vm jenon rád řek, že sem to přečetl a nemá to cenu číst a pojdte pít už. Je mi 26 to je jendou za život pijte.
240503
Já bych vm jenon rád řek, že sem to přečetl a nemá to cenu číst a pojdte pít už. Je mi 26 to je jendou za život pijte.
0 0
reagovat

Na čem teda záleží?

Cival:
Vypadá to, že s Tebou prostě nepohnu. Nechal ses unést mojí - Tobě nesympatickou - ironickou dikcí a odmítáš vnímat, co je obsahem, toho co píšu.

Pro upřesnění - protože jsem si uvědomil, že v tom by mohl být zakopán psychologický pes -, já netvrdím, že moviezone stojí za starou belu, všichni jste nekompetentní a Vaši čtenáři jsou blbci. Odmysli si svoje antipatie a přečti si moje příspěvky ještě jednou a pořádně: vždycky mi jde o konkrétní problém, na kterej upozorním (dělám to ale po svým) - diskusi většinou vyvolá to, když zároveň upozorním na to, že ten problém je možná obecnějšího/trvalejšího rázu a tím logicky sesadím "z piedestalu Vaši autoritu" (kterou tu bezesporu máte - stačí si pročíst to hejtování, co se shlukne proti komukoli, kdo s Vámi nesouhlasí: to je ale na takhle postaveným webu normální a ani se nad tím nepozastavuju!).

Tzn. neříkám, že VŠECHNO JE ŠPATNĚ, říkám, že prostě OBČAS děláte boty a slušně (a tady proti mě nenajdeš jedinej důkaz, že to tak není) Vás na ně upozorním, a což je důležité: TRVÁM NA NÁPRAVĚ/PŘIZNÁNÍ OMYLU - to se jednak moc na "pohodářskejch webech" nenosí, stejně jako uznání chyby, i když je do očí bijící! Jenomže: jedině tak má jakákoli diskuse smysl: když je „vedena“ = argumentována, a když k něčemu „dojde“, jinak je to jen "plácání sraček"!

Kdybyste mi vlastně pořád nebyli něčím hodně sympatičtí (a Ty jako "stylista" i "ideolog" jsi tady furt nejlepší), asi bych se vůbec neobtěžoval Váš web navštěvovat, číst Vaše vejžmoly a pak ztrácet čas koncipováním dlouhých příspěvků do diskuse (což normálně dělám úplně, ale opravdu úplně minimálně). Proto chci upřímně znát Ty Vaše kritéria ohledně kampaní - doplňující otázky:

MŮŽE MÍT BLBEJ FILM, DOBROU KAMPAŇ? JAKÝ NEJVYŠŠÍ HODNOCENÍ MŮŽE MÍT TRAILER/TEASER FILM, JEHOŽ TÉMA VÁS VŮBEC NETANKUJE A NEJSOU V NĚM VAŠE OBLÍBENÝ ATRAKCE (Batman - výbuchy - hlášky - Batman...8)8))? JE podle Vás např. MOŽNÝ, ABY ČESKÝ/EVROPSKÝ FILM MĚL SVĚTOVOU PROPAGACI (a co si pod tím představujete)? NAKOLIK SI CENÍTE VYBOČENÍ Z NORMY - ORIGINALITY / ODVAHY ŘEŠIT VĚCI JINAK? JE OPRAVDU TOLIK DŮLEŽITÝ PRO HODNOCENÍ KAMPANĚ KOLIK DIVÁKŮ (natož zalogovanejch "moviezóňáků" na film přijde)? PŘIZPŮSOBUJETE SVÝ MYŠLENÍ/ HODNOCENÍ PŘEDPOKLÁDANÉMU ČTENÁŘSTVU? atd. apod. aj...

+

Co se týče argumentování HOBITEM, Bruckheimerem a dalšími: Opakuju, že "Průpustnost tam (mezi teaserem a trailerem) samozřejmě je a ty "žánry" se vyvíjí (jinak se dělala kampaň v 50s´, jinak se propagoval film v 90s´, jinak se to dělalo před dvěma lety, jinak TEĎ a jinak se bude dělat za 5 let), záleží samozřejmě taky na tom, na co je kampaň soustředěná (jinak se pracuje s blockbusterem, jinak s dokumentem).O čem se ale bavím je "současný standard"..." K tomu nemám co dodat, nikdy jsem nepopřel, že existujou výjimky (ani že tyto výjimky nemůžou časem určovat trendy!).

a

"Zrovna jsem se chtěl zeptat, kolik lidí zajímá rozdíl mezi teaserem a trailerem u srbského filmu, na který půjde 1% čtenářů MovieZone (vím, je to optimistický odhad)" - A na čem teda záleží? Proč to tady teda vůbec máte a nepíšete jenom o filmech, na který podle Vašich věšteb půjde víc, než 1% moviezone (a to jsou nejen "akční blockbustery léta", ale podle statistik i třeba Poledňáková, Vejdělek nebo Bařina)?

Samý zajímavý otázky :D

240502
Cival: Vypadá to, že s Tebou prostě nepohnu. Nechal ses unést mojí - Tobě nesympatickou - ironickou dikcí a odmítáš vnímat, co je obsahem, toho co píšu. Pro upřesnění - protože jsem si uvědomil, že v tom by mohl být zakopán psychologický pes -, já netvrdím, že moviezone stojí za starou belu, všichni jste nekompetentní a Vaši čtenáři jsou blbci. Odmysli si svoje antipatie a přečti si moje příspěvky ještě jednou a pořádně: vždycky mi jde o konkrétní problém, na kterej upozorním (dělám to ale po svým) - diskusi většinou vyvolá to, když zároveň upozorním na to, že ten problém je možná obecnějšího/trvalejšího rázu a tím logicky sesadím "z piedestalu Vaši autoritu" (kterou tu bezesporu máte - stačí si pročíst to hejtování, co se shlukne proti komukoli, kdo s Vámi nesouhlasí: to je ale na takhle postaveným webu normální a ani se nad tím nepozastavuju!). Tzn. neříkám, že VŠECHNO JE ŠPATNĚ, říkám, že prostě OBČAS děláte boty a slušně (a tady proti mě nenajdeš jedinej důkaz, že to tak není) Vás na ně upozorním, a což je důležité: TRVÁM NA NÁPRAVĚ/PŘIZNÁNÍ OMYLU - to se jednak moc na "pohodářskejch webech" nenosí, stejně jako uznání chyby, i když je do očí bijící! Jenomže: jedině tak má jakákoli diskuse smysl: když je „vedena“ = argumentována, a když k něčemu „dojde“, jinak je to jen "plácání sraček"! Kdybyste mi vlastně pořád nebyli něčím hodně sympatičtí (a Ty jako "stylista" i "ideolog" jsi tady furt nejlepší), asi bych se vůbec neobtěžoval Váš web navštěvovat, číst Vaše vejžmoly a pak ztrácet čas koncipováním dlouhých příspěvků do diskuse (což normálně dělám úplně, ale opravdu úplně minimálně). Proto chci upřímně znát Ty Vaše kritéria ohledně kampaní - doplňující otázky: MŮŽE MÍT BLBEJ FILM, DOBROU KAMPAŇ? JAKÝ NEJVYŠŠÍ HODNOCENÍ MŮŽE MÍT TRAILER/TEASER FILM, JEHOŽ TÉMA VÁS VŮBEC NETANKUJE A NEJSOU V NĚM VAŠE OBLÍBENÝ ATRAKCE (Batman - výbuchy - hlášky - Batman...*8)**8)*)? JE podle Vás např. MOŽNÝ, ABY ČESKÝ/EVROPSKÝ FILM MĚL SVĚTOVOU PROPAGACI (a co si pod tím představujete)? NAKOLIK SI CENÍTE VYBOČENÍ Z NORMY - ORIGINALITY / ODVAHY ŘEŠIT VĚCI JINAK? JE OPRAVDU TOLIK DŮLEŽITÝ PRO HODNOCENÍ KAMPANĚ KOLIK DIVÁKŮ (natož zalogovanejch "moviezóňáků" na film přijde)? PŘIZPŮSOBUJETE SVÝ MYŠLENÍ/ HODNOCENÍ PŘEDPOKLÁDANÉMU ČTENÁŘSTVU? atd. apod. aj... + Co se týče argumentování HOBITEM, Bruckheimerem a dalšími: Opakuju, že "Průpustnost tam (mezi teaserem a trailerem) samozřejmě je a ty "žánry" se vyvíjí (jinak se dělala kampaň v 50s´, jinak se propagoval film v 90s´, jinak se to dělalo před dvěma lety, jinak TEĎ a jinak se bude dělat za 5 let), záleží samozřejmě taky na tom, na co je kampaň soustředěná (jinak se pracuje s blockbusterem, jinak s dokumentem).O čem se ale bavím je "současný standard"..." K tomu nemám co dodat, nikdy jsem nepopřel, že existujou výjimky (ani že tyto výjimky nemůžou časem určovat trendy!). a "Zrovna jsem se chtěl zeptat, kolik lidí zajímá rozdíl mezi teaserem a trailerem u srbského filmu, na který půjde 1% čtenářů MovieZone (vím, je to optimistický odhad)" - A na čem teda záleží? Proč to tady teda vůbec máte a nepíšete jenom o filmech, na který podle Vašich věšteb půjde víc, než 1% moviezone (a to jsou nejen "akční blockbustery léta", ale podle statistik i třeba Poledňáková, Vejdělek nebo Bařina)? Samý zajímavý otázky *:D*
Na čem teda záleží?
0 0
reagovat

Karlos

Buď jsi pil ty moc, nebo já málo. Venku to sluníčko praží, a na zahrádce, kde točí geniální Budějovickej kroužek, chytám Wifinu. Dejte mi jednodenní ban, díky
240480
Buď jsi pil ty moc, nebo já málo. Venku to sluníčko praží, a na zahrádce, kde točí geniální Budějovickej kroužek, chytám Wifinu. Dejte mi jednodenní ban, díky
Karlos
0 0
reagovat
240477
[link="http://www.youtube.com/watch?v=wJXlU-wOnGU "]První čtyři minuty filmu...[/link]
0 0
reagovat
Tak se mi to rozleželo v hlavě... Nejseš pirát, seš Jack Sparrow!!!8)
240476
Tak se mi to rozleželo v hlavě... Nejseš pirát, seš Jack Sparrow!!!*8)*
0 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se