Diskuze k článku Den zrady: Recenze

příspěvky 1 - 0 Napsat příspěvek

To je ale sranec!

Snad kromě úvodní scény naprostá nuda. Je fakt že herci cosi hrají kamery kamerují, ale naprosto nudný a hloupý děj musí náročnějšího diváka provokovat. Scénář je slabý jako nemocniční čajíček. Je jenom nepochopitelné celkem vysoké hodnocení některých rádoby filmoznalců. Asi nějaká davová psychóza nebo co.
235207
To je ale sranec!
0 0

verbst

Gosling tu bol skôr priemerný ako skvelý....v Crazy Stupid Love bol omnoho lepší, o Drive nehovoriac.
225511
verbst
0 0
Riddick77: pokud jsi katolík:-), je pro tebe sektářskou úchylkou celý protestantizmus. Vzhledem k tomu, že první dvě jmenované církve už v "duchovním prostoru" fungují pomalu dvě a více století, už bych jim pejorativní přídomek sekty nedával. Jsou prostě výsledkem štěpného procesu, který má z to, že je třeba se navrátit k pramenům, a veřejně je manifestován vznikem nové denominace. Ostatně uchráněni toho nejsou ani katolíci, kde však široká náruč církve přikryje od fanatického uctívače Panny Marie až po "ateistu" de Chardina.

Pokud vím, hlásí se v USA k protestantizmu cca 50% populace v poměru k cca 25% katolíkům. Z těch 50% se k "sektám" (evangelikálům) počítá slabě nadpoloviční většina. Na tradiční historické církve jako lutheráni či reformovaní tedy zbývá ještě docela dost. Rozhodně tedy ne převažující jev, jak píšeš. Tolik pro upřesnění z mé strany.

Tobě se film nelíbil, mně jo. Celkově už asi nemá smysl pokračovat a hromadit odstavce...
225468
Riddick77: pokud jsi katolík:-), je pro tebe sektářskou úchylkou celý protestantizmus. Vzhledem k tomu, že první dvě jmenované církve už v "duchovním prostoru" fungují pomalu dvě a více století, už bych jim pejorativní přídomek sekty nedával. Jsou prostě výsledkem štěpného procesu, který má z to, že je třeba se navrátit k pramenům, a veřejně je manifestován vznikem nové denominace. Ostatně uchráněni toho nejsou ani katolíci, kde však široká náruč církve přikryje od fanatického uctívače Panny Marie až po "ateistu" de Chardina. Pokud vím, hlásí se v USA k protestantizmu cca 50% populace v poměru k cca 25% katolíkům. Z těch 50% se k "sektám" (evangelikálům) počítá slabě nadpoloviční většina. Na tradiční historické církve jako lutheráni či reformovaní tedy zbývá ještě docela dost. Rozhodně tedy ne převažující jev, jak píšeš. Tolik pro upřesnění z mé strany. Tobě se film nelíbil, mně jo. Celkově už asi nemá smysl pokračovat a hromadit odstavce...
0 0
Shushika: Jeho level politické kultury je dle mého soudu přímo úměrný jeho angažovanosti v této sféře, která je zatím poměrně nízká a jak on sám řekl, ještě asi chvíli bude. Kritika, ať už explicitní v občasných komentářích či implicitní v jeho filmech, je na místě, ale nic zásadního nevypovídá o jeho skutečné politické kultuře (jak by se choval on, nicméně "Den zrady" nedává moc radostné vyhlídky, čehož si je Clooney jasně vědom, protože nakonec je na temnou stranu síly přiváben i největší idealista v politickém filmu posledních let). Hned to asi dle jeho slov nezjistíme, přece jen, ještě si na dalšího Ronalda Reagana (i když z jiné politické strany) počkáme.

Extrémům? Bavíme se o Clooneym a filmu z americké politické scény, proto ona poznámka k americkému sektářství, které samozřejmě není nijak marginální. Většina praktikujících křesťanů v USA je členem sekt - metodisté, baptisté a stovky dalších. Takže žádný extrém, ale naopak převažující jev a příklad ze země, o které je onen film. To jen na upřesnění.
225460
Shushika: Jeho level politické kultury je dle mého soudu přímo úměrný jeho angažovanosti v této sféře, která je zatím poměrně nízká a jak on sám řekl, ještě asi chvíli bude. Kritika, ať už explicitní v občasných komentářích či implicitní v jeho filmech, je na místě, ale nic zásadního nevypovídá o jeho skutečné politické kultuře (jak by se choval on, nicméně "Den zrady" nedává moc radostné vyhlídky, čehož si je Clooney jasně vědom, protože nakonec je na temnou stranu síly přiváben i největší idealista v politickém filmu posledních let). Hned to asi dle jeho slov nezjistíme, přece jen, ještě si na dalšího Ronalda Reagana (i když z jiné politické strany) počkáme. Extrémům? Bavíme se o Clooneym a filmu z americké politické scény, proto ona poznámka k americkému sektářství, které samozřejmě není nijak marginální. Většina praktikujících křesťanů v USA je členem sekt - metodisté, baptisté a stovky dalších. Takže žádný extrém, ale naopak převažující jev a příklad ze země, o které je onen film. To jen na upřesnění.
0 0
Riddick77: těsně po zvolení Obamy by mu stejně nikdo nenaslouchal a dostal by čočku za to, že "to kazí". Přibližně v půli volebního období je to ideální. Myslím, že jeho úroveň politické kultury je na levelu, kam většina republikánů ani demokratů nikdy nedosáhne (soudě dle mediálního obrazu, jak je na tom v soukromí "ani srnky nevedia").

Já o sektářské variantě nemluvil. V otázce náboženství přece nemusíš sahat hned k extrémům a la stoupenci Tea Party.
225457
Riddick77: těsně po zvolení Obamy by mu stejně nikdo nenaslouchal a dostal by čočku za to, že "to kazí". Přibližně v půli volebního období je to ideální. Myslím, že jeho úroveň politické kultury je na levelu, kam většina republikánů ani demokratů nikdy nedosáhne (soudě dle mediálního obrazu, jak je na tom v soukromí "ani srnky nevedia"). Já o sektářské variantě nemluvil. V otázce náboženství přece nemusíš sahat hned k extrémům a la stoupenci Tea Party.
0 0
Shushika: Důvody přirozeně má, zda jsou dobré, o tom se asi my dva můžeme těžko bavit (stejně jako o politické příslušnosti, kterou si zvolil). Jistě, že přináležitost k určité skupině nemusí zpravidla znamenat automaticky stoprocentní podporu a souhlas ve všech směrech (náboženství a zvláště jeho sektářská varianta v USA ovšem není zrovna šťastný příklad - tam to z velké části platí). Já jsem pouze chtěl upřesnění tvého výroku, protože nebylo jasné, co jsi tím myslel. Forma kampaně zachycená v tomto snímku byla dle mého soudu standardní, poměrně korespondující se skutečnou útočností prezidentských kampaní ze strany demokratů. Myslím, že hlavním poselstvím snímku byla kritika vlastních řad a poukázání na obecnou politickou kulturu (cynicky myšleno), proto byla také realizace snímku odložena až na minulý rok. Scénář měl už Clooney k dispozici po zvolení Obamy, ale nechtěl prý kazit euforickou atmosféru ve společnosti po nástupu nového prezidenta a změně kurzu...
225454
0 0

8/10

Perfektní. Na Good Night, and Good Luck to sice nemá ale rozhodně lepší než Leatherheads. Clooney je prostě génius. A Gosling tady válí suprově. Ne jak v tom šíleně přeceňovaným Drive... ;)
225445
Perfektní. Na Good Night, and Good Luck to sice nemá ale rozhodně lepší než Leatherheads. Clooney je prostě génius. A Gosling tady válí suprově. Ne jak v tom šíleně přeceňovaným Drive... *;)*
8/10
0 0
parádní recenze , jen víc takových :+
225431
parádní recenze , jen víc takových *:+*
0 0
Riddick77: je přece možné být sympatizantem či členem nějaké názorové komunity - ať už politické, náboženské nebo jiné - a zároveň nesouhlasit s tím či oním. V tomhle případě jsem myslel spíš formu, protože mi přišla útočnější, než demokrati běžně mají. Kdyby byl Clooney politicky úzkoprsý, nesvolil by, aby forma kritiky hodila špatné světlo i na "věc" samu. Mj. k tomu, že je demokratem, má asi své dobré důvody...

225430
0 0
Shushika: Clooney má kritický odstup od těch politických hesel... Myslíš jejich formu nebo obsah? Protože obsahově by se pod to Clooney jasně a rozhodně podepsal (pod politické ideje, které zastává jeho postava). Je to dlouholetý podporovatel Obamy (demokratické strany), kritik neokonzervativní zahraniční politiky bushovské administrativy (kritizoval otevřeně intervenci v Iráku, postoj mezinárodního společenství ke genocidě v Darfúru...) a člověk rozhodně pozitivně hledící na čistou energii, svazky gayů a vystupující proti trestu smrti (problémy tématizované ve filmu...). Jde spíš o to, že zde "střílí" i do vlastních řad, protože ukazuje člověka, který razí takové ideje (jež mu jsou blízké), ale současně se v jisté situaci zachová nemorálně a zkaženě (je to kritika vlastních řad). Tudíž mě jen zajímá, jak jsi to myslel s tím kritickým odstupem od těch hesel...
225410
0 0

Riddick77

No vida, já chtěl reagovat na tvou hodnotovou neutralitu a on se nám tu Lancer355 rozohnil, jak se to dotklo jeho politického přesvědčení.... Tak přeci si to v tom někdo najde :) V tom to možná bude, já od filmu nic neočekával a žádná přidaná hodnota mi proto nechyběla. Užil jsem si skvěle vygradovaný film, kde každá postava má svoji úlohu! A to mě baví...sledovat když spolu soupeří stejně "talentovaní hráči". Líbí se mi otevřený konec, to že neříkal, co je špatně a co je správně....jak píšeš, to prosté "konstatování" bylo napsáno tak zábavně a zahráno tak sugestivně, že mě to opravdu bavilo. Beru to čistě jako skvěle napsaný a zahraný film, ne politickou přednášku...vlastně ani nevím, co dalšího by měl Clooney odkrývat :) Ukázal, že každý je jen člověk, který může uklouznout, bez ohledu na svoje postavení...a že si pak bude chránit svoje místo... nemám výhrad :) ...ani jsem z toho necítil, že "musíš být zkažený" aby ses prosadil...ale prostě jen to, že lidi dělají chyby a hýbou s nimi jejich vážně..
225407
Riddick77
0 0
Lancer355: a jaký jiný než politický by měl být? Zrovna u těch politických hesel (proslovy bych to nenazýval) je jasné, že od nich má Clooney kritický odstup. Film jako celek je pravý opak jakékoliv kampaně...

Mj. nedokážeš jakožto "republikán" (jak tipuju) přistoupit na to, že filmové postavy mají nějaký svůj svět?
225405
Lancer355: a jaký jiný než politický by měl být? Zrovna u těch politických hesel (proslovy bych to nenazýval) je jasné, že od nich má Clooney kritický odstup. Film jako celek je pravý opak jakékoliv kampaně... Mj. nedokážeš jakožto "republikán" (jak tipuju) přistoupit na to, že filmové postavy mají nějaký svůj svět?
0 0

Zklamání

Mně tenhle film hodně zklamal. Filmově je fajn, herecky super, ale je až příliš politický. Hlášky typu "Republikáni nemají šanci" "postaví do boje jen nějakýho blba" atd mě docela štvaly, ale nažehlený Clooney přednášející své socialistické vize typu "do 10 let nebude v USA ani jeden spalovací motor" "napíšu nejlepší řeč na vodíkový pohon všech dob" "musíme více zdanit bohaté, protože dostatečně nepřispívají do systému" to už bylo fakt moc.
Přišlo mi to jako předvolební spot na Obamu a to je pár měsíců před prezidentskými volbami velmi nebezpečné..
225404
Mně tenhle film hodně zklamal. Filmově je fajn, herecky super, ale je až příliš politický. Hlášky typu "Republikáni nemají šanci" "postaví do boje jen nějakýho blba" atd mě docela štvaly, ale nažehlený Clooney přednášející své socialistické vize typu "do 10 let nebude v USA ani jeden spalovací motor" "napíšu nejlepší řeč na vodíkový pohon všech dob" "musíme více zdanit bohaté, protože dostatečně nepřispívají do systému" to už bylo fakt moc. Přišlo mi to jako předvolební spot na Obamu a to je pár měsíců před prezidentskými volbami velmi nebezpečné..
Zklamání
0 0

7/10

Asi som mal veľké očakávania...ale nakoniec sa z toho vykľul obyčajný političák ?)
225395
Asi som mal veľké očakávania...ale nakoniec sa z toho vykľul obyčajný političák *?)*
7/10
0 0

Chermy

Inu, je v pořádku, že se subjektivní vnímání filmu liší. Jak jsem uvedl, nemám problém s formou, protože z tohoto hlediska je to opravdu prakticky dokonalé a zručně zpracované. Obsahově s tím ovšem problém mám, protože nosné téma "politika je prohnilá a nepřežije v ní nikdo, kdo hraje fér" je zpracováno dle mého soudu tuze prostě, bez špetky inovace a sterilně (snímek ve mně nedokázal vyvolat téměř žádné emoce). Ono uvedené konstatování mi od Clooneyho prostě nestačí, protože mi nenabízí vůbec nic, co bych si měl pamatovat i za týden (a to od filmu tohoto ražení očekávám, protože jinak mi může stačit prostá politická realita dnešních dní). Clooney to pojal s hodnotovou neutralitou weberovské sociologie, která ovšem má za následek, že jsem se cítil zcela odcizeně vzhledem k dění ve filmu. Moje očekávání byla prostě trošku jinde, tak už to holt někdy bývá :-)
225389
Chermy
0 0

Riddick77

Zvláštní, "zcela rutinní, obyčejné a sterilní" je přesný opak toho, jaký mám z filmu pocit já.... dialogy jsou vybroušené, živé, občas vtipné, jindy správně nepříjemné... ale pořád je co sledovat. Nevím kdy naposledy jsem viděl takhle skvěle zpracované téma "jednou jsi nahoře, za vteřinu zase dole...". Byl na tom i kámoš, který u konverzaček normálně usíná, ale tady vydržel spokojený až do konce...což svědčí o tom, jak poutavě tohle téma dokázal Clooney natočit! Podle mě fakt brilantní práce!
225385
Riddick77
0 0
pre mna skor 7/10
skoda, ze na csfd nie je pol hviezdickove hodnotenie :-(
225377
pre mna skor 7/10 skoda, ze na csfd nie je pol hviezdickove hodnotenie :-(
0 0

Duro

Souhlas! Úžasný film!
225373
Souhlas! Úžasný film!
Duro
0 0
Bohužel, žádná přidaná hodnota, žádné emoce, nic co by mě strhlo či se mi vrylo do paměti. Režijně a herecky sice precizní, ale pokud jde o příběh a poselství, tak je to zcela rutinní, obyčejné a sterilní. Politická realita vykreslena jasně, ale ploše, v binární soustavě pojmů, charakterů a morálních archetypů. "Dobrou noc a hodně štěstí" tento snímek kvalitativně válcuje na plné čáře.
225371
0 0
Keď tak uvažujem, toto mi sadlo viac než veľké oscarovky.