Diskuze k článku Love: Recenze

příspěvky 1 - 6 Napsat příspěvek
Chyby se tam najdou, ale aby natočil tak mladý režisér film o mladých pro mladé, to musím nějak pochvalně zhodnotit. Gympl se vedle toho krčí v rohu a může tam leda tak potichounku bulet. Super hlavní dvojka, obstojné dramatické scény, morální ponaučení (i když s dost krkolomným rozuzlením), fajn... opravdu fajn. 7/10
233868
0 0

Dlhý komentár

Spočiatku super. Obdivuhodne zrelo zrežírované a v dialógoch doslova brilantne presné - Kronerovi sa podarilo vynikajúco zachytiť štýl reči dnešných mladých. Väčšinu fráz som ja sám pri nejakej príležitosti použil alebo ich doteraz niekedy používam a v podaní ústredného dua má niekoľko z nich dokonca nábeh na to stať sa kultovými hláškami. Film taktiež pekne zachytáva atmosféru Bratislavy a herecké výkony sú takmer dokonale civilné - obrovskú pochvalu smerujem hlavne k Jakubovi Gogálovi. Lenže potom to prišlo. Scéna na streche domu s výhľadom na mesto. Michal Nemtuda sa rozpráva s Kristínou Svarinskou. Príšerné, hrozivo napísané a obludne zdurené romantické dialógy ako z rannej hnačky Rosamunde Pilcherovej ochromili moju nervovú sústavu spoľahlivejšie ako pol litra morfia. Myslel som si, že skoršia scéna na balkóne (s rovnakými aktérmi) bol iba Kronerov drobný ústrel a že po tejto drobnej nepríjemnosti sa pôjde opäť štýlovo ďalej. Ale kdeže. Až v tejto scéne to vypuklo naplno. Doslova VŠETKY najtrápnejšie klišovité drísty, ktoré človeka napadnú ktoré sa už nikto neunúva ani len parodovať (!!!), si dali míting práve v "Lóve". Nedokážem pochopiť, ako človek, ktorý preukázal tak nezanedbateľný talent v písaní pomerne bežných konverzácii, dokázal napísať toto monštruózne NIEČO. Iste, potom sa zase išlo ďalej po tej "správnej" koľaji a ja som sa mohol opäť dobre baviť. Avšak nebolo mi súdené dopozerať film v tomto stave. "Romantika" (veľmi veľké úvodzovky) sa totiž s drvivou silou znova prihlásila o slovo a ja som mal znova chuť kričať od takmer až fyzickej bolesti, ktorú mi TO spôsobovalo. Vo svetle tohto scenáristického zverstva je potom fakt, že Nemtuda (hlavný hrdina) je po väčšinu filmu dosť slabý a nepresvedčivý (s niekoľkými výnimkami, ako napr. scéna na recepcii) iba slabým prdom počas atómového výbuchu. Ešte nikdy sa mi nestalo, že som si chcel nejaký film pozrieť znova a pritom vedieť absolútne presne, ktoré scény budem natvrdo a s husou kožou vyvolanou nepríjemnými spomienkami preskakovať.
223413