Diskuze k článku Dívka, která kopla do vosího hnízda: Recenze

příspěvky 1 - 12 Napsat příspěvek

uvést věci na pravou míru, aneb nářek Larssonova příznivce

Přečetl jsem už hodně recenzí - dobrých, horších, lehce ustřelených i zcela zcestných, ale dnes jsem se poprvé setkal s článke, který je dokonale výstižný a zároveň tak zavádějící...
Nezasvěcenému diváku, který se o Larssonovi poprvé dozvěděl z titulků, či chladnokrevnému kritikovi, odškrtávajícího si v poznámkovém bloku veškerá režijní zaváhání, se film bude zdát přesně takový, jak je popsáno v recenzi - jako sled předvídatelně naskládaných obrazů, propojených skupinkou neurčitých postav. Takový člověk pak může s klidným srdcem označit režiséra (a koneckonců i autora předlohy) za samozvaného proroka pevné víry a chabého ducha, který se pokusil proměnit vodu ve víno. Pokud patříte k výše popsané kategorii a trilogii jste doposud nepřečetli, rozhodně se shlédnutím filmu nespěchejte. Nejspíš vás totiž ani nevtáhne, o nějakém překvapení ani nemluvě...
Pokud ale po večerech pálíte svíčky za zesnulého Stiega, do padnutí louskáte jeho Milénium a střádáte po stokorunách na dračí tetování, tak... Tak už jste film dávno viděli a dobře víte, že se ani zdaleka nejedná o tak úděsný propadák, jak se může z některých nezasvěcených komentářů zdát. Koneckonců ani mne k sepsání tohoto miničlánku (na víc jak rok starý film!) nevedlo nic jiného, než hanobení nejlepšího spisovatele posledních dekád. Pokud vás Milénium láká, nenechte se odradit - celá trilogie je vynikající a filmové zpracování jí rozhodně ostudu nedělá.
227396
Přečetl jsem už hodně recenzí - dobrých, horších, lehce ustřelených i zcela zcestných, ale dnes jsem se poprvé setkal s článke, který je dokonale výstižný a zároveň tak zavádějící... Nezasvěcenému diváku, který se o Larssonovi poprvé dozvěděl z titulků, či chladnokrevnému kritikovi, odškrtávajícího si v poznámkovém bloku veškerá režijní zaváhání, se film bude zdát přesně takový, jak je popsáno v recenzi - jako sled předvídatelně naskládaných obrazů, propojených skupinkou neurčitých postav. Takový člověk pak může s klidným srdcem označit režiséra (a koneckonců i autora předlohy) za samozvaného proroka pevné víry a chabého ducha, který se pokusil proměnit vodu ve víno. Pokud patříte k výše popsané kategorii a trilogii jste doposud nepřečetli, rozhodně se shlédnutím filmu nespěchejte. Nejspíš vás totiž ani nevtáhne, o nějakém překvapení ani nemluvě... Pokud ale po večerech pálíte svíčky za zesnulého Stiega, do padnutí louskáte jeho Milénium a střádáte po stokorunách na dračí tetování, tak... Tak už jste film dávno viděli a dobře víte, že se ani zdaleka nejedná o tak úděsný propadák, jak se může z některých nezasvěcených komentářů zdát. Koneckonců ani mne k sepsání tohoto miničlánku (na víc jak rok starý film!) nevedlo nic jiného, než hanobení nejlepšího spisovatele posledních dekád. Pokud vás Milénium láká, nenechte se odradit - celá trilogie je vynikající a filmové zpracování jí rozhodně ostudu nedělá.
0 0
oprotoi priserne dvojce krok dopredu, hlavne diky tomu, ze nevite jak to dopadne. Ja treba cekal, ze se stane neco te tehotne advokatce (skoda, ale proc to tam sakra bylo... urcite kniha). Dej v soudni sini byl pekny, ale divim se, ze nikdo ji nerekl na konci: "ty kravo nevdecna!" :D 6/10
221158
oprotoi priserne dvojce krok dopredu, hlavne diky tomu, ze nevite jak to dopadne. Ja treba cekal, ze se stane neco te tehotne advokatce (skoda, ale proc to tam sakra bylo... urcite kniha). Dej v soudni sini byl pekny, ale divim se, ze nikdo ji nerekl na konci: "ty kravo nevdecna!" *:D* 6/10
0 0
Mne najmenej sadla dvojka so záverom, ktorý nastavoval jedno veľké wtf za druhým. Trojka mi prišla remeselne bezchybná a lepšia než dvojka, ale zbytočné boli podľa mňa rovnako obidva filmy (z ústrednej zaujímavej dvojky sa nakoniec stáva osamotená nudná jedna postava a osamotená nudná druhá postava). Rozprávanie príbehu je tiež veľmi zle rozložené medzi týmito dielmi, ktoré by bolo nakoniec najvhodnejšie skombinovať do jedného.
189301
0 0
Musím se přiznat, že u dvojky a trojky triologie jsem si asi poprvé v životě přál, aby tyhle filmy někdo zremakoval (někdo - slibovaný Fincher :), protože podle mě v nich potenciál je a to hlavně ve trojce, jen se toho musí chytit někdo schopnější (změna režiséra oproti jedničce určitě nebyla ku prospěchu, protože minimálně on a potažmo i střihač v tom občas pěkně plavou).
188049
0 0
Po paradne zrezirovanej, napinavej a ludskej jednotke su dalsie dva diely len televizne posobiacim odvarom, pricom posledny diel ma bavil predsa len viac ako vykonstruovana dvojka - ale je pravdou ze spojit tieto dva diely dokopy a dat to schopnejsiemu reziserovi, vysledok mohol byt daleko lepsi.
187734
0 0
Pri mene som vychádzal z IMDb.
187599
Pri mene som vychádzal z IMDb.
0 0
Uznávam, že kniha môže byť napísaná pútavo. Ale celková koncepcia príbehu, ktorá je pri filme i knihe totožná, zaváňa už len "dopovedaním príbehu". A pri takom rozsahu už nutne musí ísť len o vývar.
187598
0 0
Mně se líbily všechny filmové díly a rozhodně mi přijde nevýslovně přehnané nařknout Stiega z toho, že poslední díl jen vařil z vody... Četl jste jeho trilogii vůbec, pane redaktore? On je mistr svého oboru, jeho knižní série je to nejlepší, co za posledních cca. 10 let mezi detektivkami vyšlo! Takže jestli se vám nelíbil film, dá se to pochopit, ale vynechala bych z toho Siega Larssona a jeho celé, skvěle napsané Milénium!
Šťouchanec na závěr: Otec Lisbeth se jmenuje ZALAŠČENKO, ne Zalačenko!;)
187597
Mně se líbily všechny filmové díly a rozhodně mi přijde nevýslovně přehnané nařknout Stiega z toho, že poslední díl jen vařil z vody... Četl jste jeho trilogii vůbec, pane redaktore? On je mistr svého oboru, jeho knižní série je to nejlepší, co za posledních cca. 10 let mezi detektivkami vyšlo! Takže jestli se vám nelíbil film, dá se to pochopit, ale vynechala bych z toho Siega Larssona a jeho celé, skvěle napsané Milénium! Šťouchanec na závěr: Otec Lisbeth se jmenuje ZALAŠČENKO, ne Zalačenko!*;)*
0 0
Dvojka je ešte celkom v pohode, trojka je už (podľa mňa) príbehovo zle komponovaná nastavovaná kaša. Ten pokles oproti jednotke je rapídny.
187596
0 0
Fragněte mě, ale dvojka a trojka se mi líbila.
187592
0 0
Před pár dny jsem viděl z DVD jedničku, a líbila se mi moc. Další dva díly mám tedy s čistým svědomím vynechat?
187591
0 0
Po začátku posledního dílu jsem měl malé obavy, že kvalita trilogie jde rapidně dolů. Po příchodu do soudní síně se tyto mé domněnky rychle rozpustily v prach a já se ocitl v soukolí světa osoby, která je na povrch chladná jako led, ovšem její život je tak strastiplný a krutý, že vám její osud nebude lhostejný a budete ji fandit. Všichni herečtí představitelé mi tak nějak přirostli k srdci a po jejich odchodu budu chvíli smutně přemýšlet, kdy jsem viděl podobně kvalitní sérii, jenž diváka dokáže tak silně přitáhnout. 8/10
187590
0 0