Diskuze k článku 2012: Recenze

248833
Aha, tu jsem nikdy neviděl...
0 0
Natočil hvězdnou bránu, což byl jeden z mejch nejsilnějších zážitků z letního kina z mládí. Ten film pro letní kino snad přímo natočenej...
248832
0 0
Nejzábavnější Emmerich od... sakra, natočil ten chlap někdy něco zábavného? :D Nebudu si hrát na pozéra a řeknu pěkně nahlas, že jsem se bavil. Woody Harrelson byl boží, John Cusack výborný sympaťák, triky naprosto parádní, některé hlášky ("Engine... start!") ultimátní, vzyčený prostředníček a k tomu nejhloupější filmový konec všech dob ("Už nenosím plínky."). Jo a celou dobu jsem byl přesvědčen, že amerického prezidenta hrál Samuel L. Jackson, a on to byl Danny Glover! :o:D

Rolande, jsi velký machr! Tady máš poctivou osmičku. :):+
248831
Nejzábavnější Emmerich od... sakra, natočil ten chlap někdy něco zábavného? *:D* Nebudu si hrát na pozéra a řeknu pěkně nahlas, že jsem se bavil. Woody Harrelson byl boží, John Cusack výborný sympaťák, triky naprosto parádní, některé hlášky ("Engine... start!") ultimátní, vzyčený prostředníček a k tomu nejhloupější filmový konec všech dob ("Už nenosím plínky."). Jo a celou dobu jsem byl přesvědčen, že amerického prezidenta hrál Samuel L. Jackson, a on to byl Danny Glover! *:o**:D* Rolande, jsi velký machr! Tady máš poctivou osmičku. *:)**:+*
0 0

Divný a skvělý

2012 neřeším - beru to jako perfektní podívanou. Obsah a děj je celkem jednoduchý, lidstvo se chce zachránit, už to tu bylo několikrát. K dialogům se nechci moc vyjadřovat, nejvíc mě dostávaly hlubokomyslné nebo rodinné rozhovory uprostřed nějaké honičky nebo podobné vypjaté situace. Co mi vadilo, perfektní načasování útěku hlavních hrdinů. Oni nejenže utekli, oni dokázali vykličkovat mezi hroutícími se domy, mosty a věžemi a prokličkovávat přitom mezi škvírami v zemi... hlavní hrdina naskakuje do letadla na poslední chvíli, když půl minuty předtím se zřítil i s autem do právě vzniklé trhliny. A nejenže zachrání sebe, ale i mapu. Nu což, je to film.
Co jsem ale nadšeně sledovala, byly efekty. Po vizuální stránce byl film bombastický a kdybych to viděla v kině a ne na domácím promítání, asi bych seděla jako přibitá a nemohla odtrhnout oči. Dokonalý obraz zkázy. Včetně šílení lidí a rabování. Ve skutečnosti si myslím že by to bylo daleko horší.
Kdybych měla oznámkovat film, tak by to bylo 2 hvězdy za děj a 10 hvězdiček za efekty. (A je to jen můj názor, který nikomu nevnucuji.)
160026
2012 neřeším - beru to jako perfektní podívanou. Obsah a děj je celkem jednoduchý, lidstvo se chce zachránit, už to tu bylo několikrát. K dialogům se nechci moc vyjadřovat, nejvíc mě dostávaly hlubokomyslné nebo rodinné rozhovory uprostřed nějaké honičky nebo podobné vypjaté situace. Co mi vadilo, perfektní načasování útěku hlavních hrdinů. Oni nejenže utekli, oni dokázali vykličkovat mezi hroutícími se domy, mosty a věžemi a prokličkovávat přitom mezi škvírami v zemi... hlavní hrdina naskakuje do letadla na poslední chvíli, když půl minuty předtím se zřítil i s autem do právě vzniklé trhliny. A nejenže zachrání sebe, ale i mapu. Nu což, je to film. Co jsem ale nadšeně sledovala, byly efekty. Po vizuální stránce byl film bombastický a kdybych to viděla v kině a ne na domácím promítání, asi bych seděla jako přibitá a nemohla odtrhnout oči. Dokonalý obraz zkázy. Včetně šílení lidí a rabování. Ve skutečnosti si myslím že by to bylo daleko horší. Kdybych měla oznámkovat film, tak by to bylo 2 hvězdy za děj a 10 hvězdiček za efekty. (A je to jen můj názor, který nikomu nevnucuji.)
Divný a skvělý
0 0

rcorp

Dělá se mi z toho zle, takže se omlouvám, že už v téhle diskuzi nebudu pokračovat. Stejně každý jen pořád dokola opakujeme svůj pohled na věc.
157800
rcorp
0 0
A ze všeho nejhorší.....jsou moralisti:)
157770
A ze všeho nejhorší.....jsou moralisti*:)*
0 0

CreatorOfMyths

Ale pro tohle není třeba točit film o konci světa, na to stačí obyčejná menší katastrofa nebo válka. Lidská perspektiva je jednoduchá, mně jde právě o to ji nějak přesáhnout. A jinak k těm Threads, tam je ta perpektiva omezená výrazně za hranici lidských možností, ten film je snad celý složený z detailů, není tam žádný pořádný celkový nebo panoramatický záběr, i když lidskou přirozeností je rozhlížet se kolem sebe. Stejně tak tam není žádný delší kontinuální záběr, který by nás vtáhnul do prožívání postav. Navíc tam jsou vložené ty objektivní informace, které by oběti neměly a tím to ten film vzdaluje beprostřednímu prožitku. Ten film je hodně odtažitý v tomhle ohledu. A v trápení se vyžívá tisíckrát vice než 2012 a podvádí v tom smyslu, že zatímco za podobné situace by to utrpení bylo úplně všude, tak nám ho ukazuje jenom v malých odměřených dávkách, čímž výrazně mění výsledný zážitek. A když se to tak vezme, tak je to také atrakce, akorát trochu jiného druhu. 2012 se od lidského utrpení odvrací a soustředí se na to pozitivní, tedy šťastně přeživší a krásu destrukce. Threads se hnípe v tom marastu a cokoli pozitivního vypouští. Ty filmy jsou sice opačné strany téže mince, ale z hlediska morálky si myslím nemají co vyčítat.
157769
CreatorOfMyths
0 0
HAL
Čekal jsem, kdo bude jako první citovat Stalina. A tobě nepřijde zvláštní argumentovat slovy největšího masového vraha v dějinách? U něj by mě to neudivilo, ale od většiny lidí očekávám dostatek empatie k tomu, aby pochopili, že smrt milionů znamená miliony tragédií.

Já 2012 neberu vážně, právě proto mluvím o tom, jak je nechutné dělat si ze smrti tolika lidí srandu a vychutnávat si ji. Ale ono v tom asi bude dost pokrytectví z mojí strany, protože hodně filmových žánrů - a některé moje oblíbené - taky staví na potěše ze zabíjení. Ovšem dělat z toho vysloveně atrakci, to je na mě prostě moc.

rcorp
Když s tebou ani tohle nehlo, tak nevím jak ti svůj postoj demonstrovat. Omezenost záběru, jak říkáš, právě celé dění přibližuje lidské perpsektivě. Až bude konec světa, nenavštívíš přece všechny kulturní památky na Zeměkouli, abys viděl, jak se bortí. Neobletíš svět tryskáčem, abys viděl zkázu slavných měst. Uvidíš, jak zkáze podléhá tvoje město a jak umírají tvoji blízcí. Pravděpodobně sám umřeš někde zavalený velice brzo, místo aby ses rozhlížel a kochal. Katastrofický rozměr tomu dodává skutečnost, že všichni ostatní jsou na tom stejně. Ne že ti někdo ukazuje obrázky z družice a vykládá o tom, že jižní pól je teď ve Wisconsinu.
157726
[b]HAL[/b] Čekal jsem, kdo bude jako první citovat Stalina. A tobě nepřijde zvláštní argumentovat slovy největšího masového vraha v dějinách? U něj by mě to neudivilo, ale od většiny lidí očekávám dostatek empatie k tomu, aby pochopili, že smrt milionů znamená miliony tragédií. Já 2012 neberu vážně, právě proto mluvím o tom, jak je nechutné dělat si ze smrti tolika lidí srandu a vychutnávat si ji. Ale ono v tom asi bude dost pokrytectví z mojí strany, protože hodně filmových žánrů - a některé moje oblíbené - taky staví na potěše ze zabíjení. Ovšem dělat z toho vysloveně atrakci, to je na mě prostě moc. [b]rcorp[/b] Když s tebou ani tohle nehlo, tak nevím jak ti svůj postoj demonstrovat. Omezenost záběru, jak říkáš, právě celé dění přibližuje lidské perpsektivě. Až bude konec světa, nenavštívíš přece všechny kulturní památky na Zeměkouli, abys viděl, jak se bortí. Neobletíš svět tryskáčem, abys viděl zkázu slavných měst. Uvidíš, jak zkáze podléhá [b]tvoje[/b] město a jak umírají [b]tvoji[/b] blízcí. Pravděpodobně sám umřeš někde zavalený velice brzo, místo aby ses rozhlížel a kochal. Katastrofický rozměr tomu dodává skutečnost, že [b]všichni[/b] ostatní jsou na tom stejně. Ne že ti někdo ukazuje obrázky z družice a vykládá o tom, že jižní pól je teď ve Wisconsinu.
0 0

CreatorOfMyths

Jak říkal už Stalin, "Smrt jedince je tragédie, smrt miliónů je statistika."... a měl pravdu, kuliferda. Lidské vnímání jakékoli události je o perspektivě - když se díváš na zkázu anonyního davu tak je ta perspektiva tak široká, že to s většinou lidí moc nehne, zatímco utrpení jedné konkrétní rodiny pohne s každým. Protože s davem se není jak identifikovat, zatímco když vidíš tváře konkrétních jedinců se kterými se personifikuješ, tak je to už osobní.

Btw co se týče tvé kritiky 2012: "vypadá příliš pouťově" - A o tom to právě je, 2012 je atrakcí, ničím víc, stejně jako takový Zombieland či G.I.Joe. Brát ten film vážně je stejné jako nadávat na to, že pohádka O Budulínkovi nemá filosofický přesah a mnohavrstevné dialogy. A zcela samozřejmě z tahového přístupu usí vyjít jako naprostý odpad.
157697
Jak říkal už Stalin, "Smrt jedince je tragédie, smrt miliónů je statistika."... a měl pravdu, kuliferda. Lidské vnímání jakékoli události je o perspektivě - když se díváš na zkázu anonyního davu tak je ta perspektiva tak široká, že to s většinou lidí moc nehne, zatímco utrpení jedné konkrétní rodiny pohne s každým. Protože s davem se není jak identifikovat, zatímco když vidíš tváře konkrétních jedinců se kterými se personifikuješ, tak je to už osobní. Btw co se týče tvé kritiky 2012: "vypadá příliš pouťově" - A o tom to právě je, 2012 je atrakcí, ničím víc, stejně jako takový Zombieland či G.I.Joe. Brát ten film vážně je stejné jako nadávat na to, že pohádka O Budulínkovi nemá filosofický přesah a mnohavrstevné dialogy. A zcela samozřejmě z tahového přístupu usí vyjít jako naprostý odpad.
CreatorOfMyths
0 0

CreatorOfMyths

Viděl a jakkoli je to zajímavé, tak to opravdu není ono, minimálně kvůli tomu, že se jedná pouze o částečnou zkázu a kvůli velmi omezenému záběru.
157693
CreatorOfMyths
0 0

Hmm

Njn, Threads svojou surovostou a atmosferou mi este aj teraz vyvolava husiu kozu. Inak, genialny TV film!
157666
Hmm
0 0

rcorp

Viděl jsi Threads, které tu celou dobu dávám za příklad?
157667
Viděl jsi [link="http://www.csfd.cz/film/4700-threads/"]Threads[/link], které tu celou dobu dávám za příklad?
rcorp
0 0

CreatorOfMyths

Ale ten rozsah je právě klíčový, to se nedá jen tak vypustit. Je rozdíl mezi katastrofou, která je místně a časově omezená a situací, kdy jde do pekla úplně všechno a možná navždy.

V 2012 trpí miliony lidí asi stejně jako ve Stopařově průvodci po galaxii. :) A žádného nářku obětí a střev jsem si nevšiml, to by naopak spíše figurovalo v tom soucitném minimalistickém dramatu. Kromě toho je tu otázka, jaký má smysl soucit v situaci, kdy jsou obětmi úplně všichni...a jak se dá soucítit s několika miliardami lidí, o kterých vůbec nic nevíme? Já bych hrozně rád viděl film, kterému by se něco takového podařilo vykreslit, ale pochybuji, že je něco takového možné, a jako člověk, který by si neodkladnou zkázu světa pokusil alespoň co nejvíc užít, jsem za tuhle jízdu rád. :)
157660
Ale ten rozsah je právě klíčový, to se nedá jen tak vypustit. Je rozdíl mezi katastrofou, která je místně a časově omezená a situací, kdy jde do pekla úplně všechno a možná navždy. V 2012 trpí miliony lidí asi stejně jako ve Stopařově průvodci po galaxii. :) A žádného nářku obětí a střev jsem si nevšiml, to by naopak spíše figurovalo v tom soucitném minimalistickém dramatu. Kromě toho je tu otázka, jaký má smysl soucit v situaci, kdy jsou obětmi úplně všichni...a jak se dá soucítit s několika miliardami lidí, o kterých vůbec nic nevíme? Já bych hrozně rád viděl film, kterému by se něco takového podařilo vykreslit, ale pochybuji, že je něco takového možné, a jako člověk, který by si neodkladnou zkázu světa pokusil alespoň co nejvíc užít, jsem za tuhle jízdu rád. :)
CreatorOfMyths
0 0
rcorp
Dá se zobrazit. Ne sice v takovém rozsahu, jak se to snaží dělat Emmerich, ale tím realističtěji to pak působí. Každý člověk to vstřebává po svém. Záleží samozřejmě, jaký druh uspokojení v tématu hledáš. Mě destrukce ve velkém rozsahu uspokojovala v pubertě, když jsem byl naštvaný na celý svět a všechny lidi v něm. Teď se světem spíš soucítím a Emmerichovo zpracování mě neoslovuje (ale nejde jen o něj, stačí porovnat Armageddon vs. Deep Impact, Godzilla vs. Cloverfield, 2012 vs. Threads - rozdílné uchopení látky je patrné).

A že mě nemusí trápit svědomí za to, že se bavím sledováním utrpení milionů lidí? To mi přijde podobně zvrácené jako když si někdo při sledování vivisekčního hororu užívá všechna ta střeva a nářek oběti (jasně i takových diváků je hodně, ale nerozplývají se nad tím veřejně jako fanoušci katastrofických filmů).

Zodyx
Zkrátka trpíte životní skepsí a jste vděčný za jakýkoli film, ve kterém to s naší zkaženou civilizací dopadne co nejhůř. Líbí se vám námět, podání není tolik důležité. Prosím, proti gustu... Nic to nemění na tom, že jako film stojí 2012 za starou bačkoru a to je názor, který tu od začátku prezentuju a za který jste se na mě vrhnul (a posléze se omluvil, což kvituji).

Je docela zajímavé, jak se s autorem scénáře ztotožňujete v myšlence, že "potrestáni" budou kataklyzmatem pouze příslušníci "zkažené civilizace", naproti tomu hodní Afričané pohromu přečkají (a pravděpodobně si vylijí zlost na přeživších běloších, jen co archy zakotví u afrických břehů).
157661
[b]rcorp[/b] Dá se zobrazit. Ne sice v takovém rozsahu, jak se to snaží dělat Emmerich, ale tím realističtěji to pak působí. Každý člověk to vstřebává po svém. Záleží samozřejmě, jaký druh uspokojení v tématu hledáš. Mě destrukce ve velkém rozsahu uspokojovala v pubertě, když jsem byl naštvaný na celý svět a všechny lidi v něm. Teď se světem spíš soucítím a Emmerichovo zpracování mě neoslovuje (ale nejde jen o něj, stačí porovnat Armageddon vs. Deep Impact, Godzilla vs. Cloverfield, 2012 vs. Threads - rozdílné uchopení látky je patrné). A že mě nemusí trápit svědomí za to, že se bavím sledováním utrpení milionů lidí? To mi přijde podobně zvrácené jako když si někdo při sledování vivisekčního hororu užívá všechna ta střeva a nářek oběti (jasně i takových diváků je hodně, ale nerozplývají se nad tím veřejně jako fanoušci katastrofických filmů). [b]Zodyx[/b] Zkrátka trpíte životní skepsí a jste vděčný za jakýkoli film, ve kterém to s naší zkaženou civilizací dopadne co nejhůř. Líbí se vám námět, podání není tolik důležité. Prosím, proti gustu... Nic to nemění na tom, že jako film stojí 2012 za starou bačkoru a to je názor, který tu od začátku prezentuju a za který jste se na mě vrhnul (a posléze se omluvil, což kvituji). Je docela zajímavé, jak se s autorem scénáře ztotožňujete v myšlence, že "potrestáni" budou kataklyzmatem pouze příslušníci "zkažené civilizace", naproti tomu hodní Afričané pohromu přečkají (a pravděpodobně si vylijí zlost na přeživších běloších, jen co archy zakotví u afrických břehů).
0 0
"Jako důvod k zamyšlení nad křehkostí civilizace si všechnu tu destrukci příliš vychutnává a ještě si z ní dělá legraci (dovedete si představit stejným stylem podané zničení Hirošimy? k zeblití )."

Dá se vůbec tragédie takového rozsahu nějak uspokojivě v rámci filmu zobrazit a dokáže člověk něco takového vstřebat? Osobně mi přístup fascinovaně se kochat a užívat si tu destrukci přijde jako logická reakce. A svědomí nás trápit nemusí, protože kvůli filmu kromě zraněných kaskadérů a chudáků posluhovačů režiséra/producentů/herců a jiných důležitých osob netrpěli žádní lidé ani zvířátka. :)
157654
"Jako důvod k zamyšlení nad křehkostí civilizace si všechnu tu destrukci příliš vychutnává a ještě si z ní dělá legraci (dovedete si představit stejným stylem podané zničení Hirošimy? k zeblití )." Dá se vůbec tragédie takového rozsahu nějak uspokojivě v rámci filmu zobrazit a dokáže člověk něco takového vstřebat? Osobně mi přístup fascinovaně se kochat a užívat si tu destrukci přijde jako logická reakce. A svědomí nás trápit nemusí, protože kvůli filmu kromě zraněných kaskadérů a chudáků posluhovačů režiséra/producentů/herců a jiných důležitých osob netrpěli žádní lidé ani zvířátka. :)
0 0

Recent Creator...

..dobře, vynecháme osobní sporu, žádné nejsou a pokud jsem se Tě nějak dotkl, omluva. Jedná se pouze o jedno - na konci své recenze jsem psal, že samotné zpracování filmu hodnotit nebudu - myslím si totiž o tom své, asi podobně jako Ty. Ale jedná se především o názor, kterýžto každý má jiný a i právo naň. Tudíž mám na to takový názor, jaký mám. A myslím si, že pokud vynecháme aš šaškovské zpracování - komerčnost filmu, samotná poenta filmu - při vyšší vnímavosti jedince a logického úhlu pohledu na svět, jakým byl a je momentálně - je minimálně upozorňující, a mimoto jsem přesvědčen o tom, že takovýto - neb podobný konec světa tu jednou klidně nastat může, samozřejmě s nadsázkou myšleno. Ale když se otočím a zrekapituluju vše, co jsem dosud ve svém životě zažil - co se všude ve světě stalo a oproti tomu, jak rychle jde vývoj civilizace vpřed, potom se nebojím napsat - ano, jednou takový, podobný konec je možný. Nejsem blázen, ani senzibil, či něco podobného, jen možná trochu skeptik, který moc civilizaci po tom všem, co jsme ztropili s touto planetou, nevěří. Hirošimu pamatuji, četl jsem o tom a viděl moc dokumentů, k tomuto se vracet nebudu, jen vím, že pokud by se dnes něco podobného stalo, díky novým zbraním hromadného ničení by následky byli daleko horší. Měj jen hezké dny...
157652
Recent Creator...
0 0

Zodyx

Nemám dojem, že bych byl prezentoval sebe. Prezentoval jsem tu několik daleko lepších filmů. Nijak jsem vás ve svém příspěvku neadresoval (ačkoli mě ten váš vyprovokoval ho napsat, to přiznávám), takže nevím odkud se bere ta osobní zaujatost ve vašem dalším komentáři.

Teď k filmu. Emmerich nikdy netočil myšlenkově náročnou látku. Ale přijde mi, že si na svých filmech dává čím dál tím míň záležet a má v nich čím dál horší herce. Takže mu nezbývá než stále víc uhýbat do sebeparodie.

Ať to beru z jakého úhlu chci, 2012 není dobrý film. Jako projížďka mezi bortícími se mrakodrapy vypadá příliš pouťově (kolem hrdinů se všechno hroutí, ale my víme, že jim se nic nestane, takže chybí prvek napětí). Jako zpracování "konce světa" je totálně nerealistický (příčinou katastrofy, chováním aktérů). Jako důvod k zamyšlení nad křehkostí civilizace si všechnu tu destrukci příliš vychutnává a ještě si z ní dělá legraci (dovedete si představit stejným stylem podané zničení Hirošimy? k zeblití :-). 2012 je jen záminka zničit na plátně co nejvíc věcí, nejde tu o myšlenky nebo poselství.

Všechno, co filmu 2012 schází, filmy, které jsem vyjmenoval, mají. Nemyslím si proto, že tu "arogantně kritizuju" nebo se "bezduše prezentuju". Prostě jen říkám, že existují daleko lepší filmy a že nemám potřebu ve 2012 vidět významy, které tam autor nezanechal.
157562
Nemám dojem, že bych byl prezentoval sebe. Prezentoval jsem tu několik daleko lepších filmů. Nijak jsem vás ve svém příspěvku neadresoval (ačkoli mě ten váš vyprovokoval ho napsat, to přiznávám), takže nevím odkud se bere ta osobní zaujatost ve vašem dalším komentáři. Teď k filmu. Emmerich nikdy netočil myšlenkově náročnou látku. Ale přijde mi, že si na svých filmech dává čím dál tím míň záležet a má v nich čím dál horší herce. Takže mu nezbývá než stále víc uhýbat do sebeparodie. Ať to beru z jakého úhlu chci, 2012 není dobrý film. Jako projížďka mezi bortícími se mrakodrapy vypadá příliš pouťově (kolem hrdinů se všechno hroutí, ale my víme, že jim se nic nestane, takže chybí prvek napětí). Jako zpracování "konce světa" je totálně nerealistický (příčinou katastrofy, chováním aktérů). Jako důvod k zamyšlení nad křehkostí civilizace si všechnu tu destrukci příliš vychutnává a ještě si z ní dělá legraci (dovedete si představit stejným stylem podané zničení Hirošimy? k zeblití *:-*). 2012 je jen záminka zničit na plátně co nejvíc věcí, nejde tu o myšlenky nebo poselství. Všechno, co filmu 2012 schází, filmy, které jsem vyjmenoval, mají. Nemyslím si proto, že tu "arogantně kritizuju" nebo se "bezduše prezentuju". Prostě jen říkám, že existují daleko lepší filmy a že nemám potřebu ve 2012 vidět významy, které tam autor nezanechal.
Zodyx
0 0

Recent..

Creatore, pokud umíš jen arogantně kritizovat a neumíš se na věci kolem sebe podívat z více úhlů, potom se nemám s Tebou o čem bavit. Ono je to hrozně jednoduchý se bezduše a povýšeně prezentovat. To umí asi každej trouba, viď..., hezký den. A vZeč: Díky za tip, určitě se podívám, ještě jsem to neviděl, i Tobě hezký den...:o
156613
Creatore, pokud umíš jen arogantně kritizovat a neumíš se na věci kolem sebe podívat z více úhlů, potom se nemám s Tebou o čem bavit. Ono je to hrozně jednoduchý se bezduše a povýšeně prezentovat. To umí asi každej trouba, viď..., hezký den. A vZeč: Díky za tip, určitě se podívám, ještě jsem to neviděl, i Tobě hezký den...*:o*
Recent..
0 0
Zodyx: Koukni na to zmíněný Threads. To je aktuální i dneska a díru do hlavy to udělat umí parádně :D