Diskuze k článku Zevlovat a prudit: Recenze

So všetkým súhlasím... len u mňa sú to dôvody, prečo ten film nemám rád a nepovažujem ho za dobrý.
147846
0 0
Tohle bude druhý Zoufálek. :D

Tohle není bláznivá komedie. Samozřejmě se najde dost lidí, kteří se budou hrozně smát u každé scény, protože "šli přece na komedii, tak to musí být sranda", ale to o ničem nevypovídá. V podstatě veškerý humor je satirický a a docela cynický a spíš než záchvat smíchu vyvolá hořký úšklebek.

Hlavní roli má samozřejmě absolutní hovado Ronnie, ale v centru filmu stojí nákupní středisko jako bizarní panoptikum, svět sám pro sebe, odtržený od reality okolního světa. To je vidět od úvodní montáže (pro vychytání několika detailů chce asi vidět vícekrát), přes jeho osazenstvo, kde je jeden zoufalec vedle druhého a nejnormálnější zaměstnanec dostává od hlavní postavy pravidelně kapky, až po konec, kdy se katarze nekoná a vše se krásně vrátí zpět "do normálu". Takže kromě těchto mimózních postav, žijících v totální deziluzi tu máme pro kontrast pár postav normálních, kdy snad všechny pracují ve státních službách (pro změnu zas jednou normální policajti). Nejvíc prostoru má detektiv Ray Liotta, který rozhodně není přátelský sympaťák, ale prostě obyčejný profesionál, který by rád dělal svoji práci, ale musí se potýkat s totálním magorem, a tak mu to dá několikrát pořádně sežrat. A těžko mu to mít za zlé. :)

Rozhodně mi nepřišlo, že by se v jediné scéně tvůrci snažili udělat z hlavního hrdiny sympaťáka, každý pokus postav udělat ze sebe "dobrého člověka" působí hrozně upatlaně a trapně a tvůrci ji sami nakonec shodí. Bezdůvodné násilí tu moc zábavné není, naopak v kontextu působí odpudivě, mimo jiné díky tomu, že není přepálené, ale naopak dost syrové (třeba je tu nejrealističtěji působící postřelení, které jsem za dlouhou dobu viděl).

Celkově ten film vnímám jako obrovský kopanec všem omezeným, nesnášenlivým tupcům, kteří bývají přesvědčeni o své výjimečnosti (třeba proto, že jim to od mala cpou rodiče do hlavy). Příznačný je scéna ke konci, kdy se "oficiální záporák" filmu ukáže jako ta nejpozitivnější postava a po nespoutaném běhu plném radosti skončí...tak jak skončí.

Takže s komediemi bych to moc nesrovnával, ani s těmi drsnějšími, Observe and Report mi přijde spíš jako mix Hoří má panenko a...asi Requiem za sen. Každopádně velmi příjemné překvapení.

9/10

P.S.: Zevlovat a prudit, wtf? :))
147835
Tohle bude druhý Zoufálek. *:D* Tohle není bláznivá komedie. Samozřejmě se najde dost lidí, kteří se budou hrozně smát u každé scény, protože "šli přece na komedii, tak to musí být sranda", ale to o ničem nevypovídá. V podstatě veškerý humor je satirický a a docela cynický a spíš než záchvat smíchu vyvolá hořký úšklebek. Hlavní roli má samozřejmě absolutní hovado Ronnie, ale v centru filmu stojí nákupní středisko jako bizarní panoptikum, svět sám pro sebe, odtržený od reality okolního světa. To je vidět od úvodní montáže (pro vychytání několika detailů chce asi vidět vícekrát), přes jeho osazenstvo, kde je jeden zoufalec vedle druhého a nejnormálnější zaměstnanec dostává od hlavní postavy pravidelně kapky, až po konec, kdy se katarze nekoná a vše se krásně vrátí zpět "do normálu". Takže kromě těchto mimózních postav, žijících v totální deziluzi tu máme pro kontrast pár postav normálních, kdy snad všechny pracují ve státních službách (pro změnu zas jednou normální policajti). Nejvíc prostoru má detektiv Ray Liotta, který rozhodně není přátelský sympaťák, ale prostě obyčejný profesionál, který by rád dělal svoji práci, ale musí se potýkat s totálním magorem, a tak mu to dá několikrát pořádně sežrat. A těžko mu to mít za zlé. :) Rozhodně mi nepřišlo, že by se v jediné scéně tvůrci snažili udělat z hlavního hrdiny sympaťáka, každý pokus postav udělat ze sebe "dobrého člověka" působí hrozně upatlaně a trapně a tvůrci ji sami nakonec shodí. Bezdůvodné násilí tu moc zábavné není, naopak v kontextu působí odpudivě, mimo jiné díky tomu, že není přepálené, ale naopak dost syrové (třeba je tu nejrealističtěji působící postřelení, které jsem za dlouhou dobu viděl). Celkově ten film vnímám jako obrovský kopanec všem omezeným, nesnášenlivým tupcům, kteří bývají přesvědčeni o své výjimečnosti (třeba proto, že jim to od mala cpou rodiče do hlavy). Příznačný je scéna ke konci, kdy se "oficiální záporák" filmu ukáže jako ta nejpozitivnější postava a po nespoutaném běhu plném radosti skončí...tak jak skončí. Takže s komediemi bych to moc nesrovnával, ani s těmi drsnějšími, Observe and Report mi přijde spíš jako mix Hoří má panenko a...asi Requiem za sen. Každopádně velmi příjemné překvapení. 9/10 P.S.: Zevlovat a prudit, wtf? *:))*
0 0
Dobra reklama chalani, zacina me to zajimat :))
142031
Dobra reklama chalani, zacina me to zajimat *:))*
0 0
Seriózne, toto nie je taký obyčajný všeobecný kreténizmus. To je rýdzo a výhradne americký kreténizmus (posadnutosť zbraňami, silovými zložkami atd.)...
142029
0 0
No fakt - "esencia amerického kreténizmu" - začíná to znít zajímavě, minimálně už jsem si zapamatoval název toho filmu. :))
142026
No fakt - "esencia amerického kreténizmu" - začíná to znít zajímavě, minimálně už jsem si zapamatoval název toho filmu. *:))*
0 0
"Po filme si povieš, že by si toho chlapa okamžite utratil" Ok, tak já se na to teda kouknu :D:+
142025
"Po filme si povieš, že by si toho chlapa okamžite utratil" Ok, tak já se na to teda kouknu *:D**:+*
0 0
S OaR je to jednoduché. Jeho hlavný hrdina je neznesiteľný kretén, ktorému by každý normálny človek najradšej rozbil držku. Je samozrejme v poriadku, keď tvorca zvolí do centra príbehu niekoho takého, má na to právo. Lenže v tom filme sú scény, ktoré sa emocionálnym dopadom (Rogen a matka) snažia urobiť z neho sympaťáka. A mám dojem, že tak mal vyznieť aj film. "Som esencia amerického kreténizmu, prípad pre psychiatra, ale som v tom ozajstný, majte ma teda radi." To však nefunguje. Po filme si povieš, že by si toho chlapa okamžite utratil, a tie scény "zosympatičťovania" sa tým pádom celkom minuli účinkom. Naozaj mám dojem, že toto sa tvorcom vymklo. A pokiaľ nie, tak od nich nič ďalšie nechcem vidieť, lebo tento prístup so mnou nekomunikuje.
142024
0 0
rcorp: Věř mi, že v traileru je to ještě sympaťák. Buran, vulgární, ale má svoje kouzlo. Ve filmu je to vyloženě kretén.

t-rotl: tak konec byl právě v tom utnutí opravdu dost vtipný, to se musí nechat.
142020
rcorp: Věř mi, že v traileru je to ještě sympaťák. Buran, vulgární, ale má svoje kouzlo. Ve filmu je to vyloženě kretén. t-rotl: tak konec byl právě v tom utnutí opravdu dost vtipný, to se musí nechat.
0 0
S tim jihem jsem to psal ja. Usuzuji to z toho, ze Hill vzdycky umistuje filmy na jih, protoze odtamtud pochazi. Nijak to netvrdim, spis tipuji. Film se natacel v Novem Mexiku. Ale nejaky vyraznejsi dopad na film to nema.
Jeste ke strihu - ten mi prisel dost neobvykly a zajimavy. Nekdy byla scena, hrala hudba a najednou strih do uplne jine sceny a necekane utnuti hudby. Takhle nekolikrat za film. Docela se mi to libilo. Nejlepsim prikladem byla posledni takovato scena - ona bezecka na konci. To byl docela sok.
142018
S tim jihem jsem to psal ja. Usuzuji to z toho, ze Hill vzdycky umistuje filmy na jih, protoze odtamtud pochazi. Nijak to netvrdim, spis tipuji. Film se natacel v Novem Mexiku. Ale nejaky vyraznejsi dopad na film to nema. Jeste ke strihu - ten mi prisel dost neobvykly a zajimavy. Nekdy byla scena, hrala hudba a najednou strih do uplne jine sceny a necekane utnuti hudby. Takhle nekolikrat za film. Docela se mi to libilo. Nejlepsim prikladem byla posledni takovato scena - ona bezecka na konci. To byl docela sok.
0 0

Mr.Hlad

Pokouší mě to, ale zatímco trailer na Zoufálka byl ok, tak OaR mi podle traileru přišel jako hrozná sračka (taky jsem tomu napálil jednu hvězdičku). A důvod? Hlavní hrdina mi přišel jako absolutně nesympatické hovado. :D
142016
Pokouší mě to, ale zatímco trailer na Zoufálka byl ok, tak OaR mi podle traileru přišel jako hrozná sračka (taky jsem tomu napálil jednu hvězdičku). A důvod? Hlavní hrdina mi přišel jako absolutně nesympatické hovado. *:D*
Mr.Hlad
0 0
Já už se nechci pouštět do dohadů, když už jsme to poměrně mírově vyřešili :) Ale nemá moc smysl se o tom dohadovat, když jsi to neviděl. Možná, že ti připadá, že tam argumenty nejsou a recenze se ti nelíbí - to je pochopitelně tvoje právo - ale myslím, že nemá moc smysl to tady řešit. V té recenzi je poměrně jasně napsáno, že průserem je hlavní hrdina a taky je napsáno proč tím průserem je. Ostatní atributy nestojí za zmínku, protože jsou prostě bez výraznějších problémů či kladů (teď mluvím o kameře, střihu a tak). Já si pořád tak nějak neuvědomuju, v čem konkrétně je ten problém a připadá mi, že ho hledáš, jen abys ho prostě našel. Já sám za sebe zkrátka nemám pocit, že bych ten článek odfláknul, vše podstatné jsem v něm řekl a přiznávám, že kdyby měla být recenze ještě jednou tak dlouhá, asi bych musel začít trochu vařit z vody. Opravdu věřím, že až to uvidíš, pokud tedy to vidět chceš, dáš mi za pravdu. Celé to stojí a padá na Ronniem a jeho (ne)sympatičnosti a celkové divnosti. Ale to už se začínám trochu motat v kruhu.

Jinak tohle prosímtě neber jako reakci uraženého ega. Ani v nejmenším ;)

Jo a za ten jih sorry.
142010
Já už se nechci pouštět do dohadů, když už jsme to poměrně mírově vyřešili :) Ale nemá moc smysl se o tom dohadovat, když jsi to neviděl. Možná, že ti připadá, že tam argumenty nejsou a recenze se ti nelíbí - to je pochopitelně tvoje právo - ale myslím, že nemá moc smysl to tady řešit. V té recenzi je poměrně jasně napsáno, že průserem je hlavní hrdina a taky je napsáno proč tím průserem je. Ostatní atributy nestojí za zmínku, protože jsou prostě bez výraznějších problémů či kladů (teď mluvím o kameře, střihu a tak). Já si pořád tak nějak neuvědomuju, v čem konkrétně je ten problém a připadá mi, že ho hledáš, jen abys ho prostě našel. Já sám za sebe zkrátka nemám pocit, že bych ten článek odfláknul, vše podstatné jsem v něm řekl a přiznávám, že kdyby měla být recenze ještě jednou tak dlouhá, asi bych musel začít trochu vařit z vody. Opravdu věřím, že až to uvidíš, pokud tedy to vidět chceš, dáš mi za pravdu. Celé to stojí a padá na Ronniem a jeho (ne)sympatičnosti a celkové divnosti. Ale to už se začínám trochu motat v kruhu. Jinak tohle prosímtě neber jako reakci uraženého ega. Ani v nejmenším *;)* Jo a za ten jih sorry.
0 0

Neviděl a tom tom Jihu jsem to nepsal já. :) Každopádně za to srovnání s Dědictvím dík, něco takového mi tam taky chybělo, prostě zmínění a vyvrácení nějaké jiné možné interpretace, která se u tohohle filmu vyloženě nabízela. Pouhé konstatování: "není to vtipné, protože jsem se u toho nebavil", toho čtenáři moc neřekne.
142008
0 0

Ježiš, co to plácáš? Zoufálek se mi regulérně líbil, konkrétní argumenty proč jsem napsal v komentáři. Můžeš s nimi klidně polemizovat, což se o recenzi na Zoufálka říct nedá, protože tam konkrétních argumentů moc není.
Jakou intelektuální převahu? Prostě nechápu, k čemu je komu recenze, z které si nemůžu udělat představu o tom, jak ten film vypadá? Abych si posílil svoje očekávání od filmu a nebo ji ignoroval?
Ad imf: podívej se třeba na aktuální minirecenzi na Bejvalky. V té je popis několika konkrétních situací, které mají např. ilustrovat, proč imfovi film nepřijde romantický. v Hladově recenzi na OaR je argumentem pro to, proč film není vtipný co? Že je to trapné? Nebo tam žádný argument není? Já vím, že s humorem je to problematické, ale alespoň nějaká snaha by se cenila.
Ad Fuka: ten má naopak VELMI popisné recenze a opět často pracuje s příklady. Takže má čtenář možnost se vůči argumentům vymezit.
142007
Ježiš, co to plácáš? Zoufálek se mi regulérně líbil, konkrétní argumenty proč jsem napsal v komentáři. Můžeš s nimi klidně polemizovat, což se o recenzi na Zoufálka říct nedá, protože tam konkrétních argumentů moc není. Jakou intelektuální převahu? Prostě nechápu, k čemu je komu recenze, z které si nemůžu udělat představu o tom, jak ten film vypadá? Abych si posílil svoje očekávání od filmu a nebo ji ignoroval? Ad imf: podívej se třeba na aktuální minirecenzi na Bejvalky. V té je popis několika konkrétních situací, které mají např. ilustrovat, proč imfovi film nepřijde romantický. v Hladově recenzi na OaR je argumentem pro to, proč film není vtipný co? Že je to trapné? Nebo tam žádný argument není? Já vím, že s humorem je to problematické, ale alespoň nějaká snaha by se cenila. Ad Fuka: ten má naopak VELMI popisné recenze a opět často pracuje s příklady. Takže má čtenář možnost se vůči argumentům vymezit.
0 0
No ona to romantická komedie není, prakticky vůbec. A ten příklad s Bohušem není nejlepší, protože tam s tebou ve všem souhlasím. Mohla to být satira, dacanská záležitost, lidová zábava, všechno. Ale Ronnie bohužel není Bohuš. Ta snaha udělat z něj hovado a jako hovado ho propagovat je tady až příliš evidentní. Dokud jsi o tom nezačal mluvit, tak mě ani nenapadlo, že Hill a Rogen se snažili nějak chytře parodovat buranský jih nebo něco takového. Už jen proto, že ten film se na jihu neodehrává (alespoň myslím). Ronnie tady opravdu MĚL být nesympatický blbec a z toho měla vycházet ta jakási vtipnost. Ale ono se to dost špatně popisuje, asi bych odkázal na to, co tu napsal na začátku Duro. Ten film jde totálně mimo mě. Prostě "vidím, chápu, rozumím, respektuju, ale nelíbí." A vážně si dovolím tvrdit, že takhle to uvidí dvě třetiny diváků. Pokud se ti to ale bude líbit (správně jsem pochopil, že jsi to ještě neviděl?), tak ti to přeju. Myslím, že je to jeden z těch filmů, který jde buď zcela mimo nebo se trefí přímo do černého.
142006
0 0

Mr.Hlad

Já jsem si při tom čtení o trapnosti vzpomněl na Dědictví od Chytilové. To je film o nesympatickém buranovi, který skupina lidí nesnáší, protože jí přijde absolutně nevtipný a trapný pokus o komedii, další skupina to bere jako sympatickou lidovou taškařici a Bohuše milují, a jiná skupina to bere jako skvělou sociální satiru maskovanou za lidovou taškařici bez ohledu na to, jestli jim to i přijde vtipné. A teď babo raď. :) Prostě mě napadlo, jestli tohle nebude podobný případ a přišlo by mi zajímavé to rozvést, když už jsi to s těmi úmysly nakousl... A co mě tam chybělo...třeba ukázku toho, v čem je to trapné, protože trapných situací je spousta druhů, ty v recenzi sice mluvíš o určitém minoritním druhu humoru, ale nikde nepíšeš, jak ten druh vlastně vypadá. Prostě mi to podle popisu přijde jako netypický film a jako takový by si možná zasloužil o něco podrobnější zkoumání než tisící šablonovitá romantická komedie.
142004
Mr.Hlad
0 0
jo mě taky, hlavně Hladovo "jako bych ti flusnul na oblíbenou hračku" mě nahlas rozesmálo, priceless :+
141995
jo mě taky, hlavně Hladovo "jako bych ti flusnul na oblíbenou hračku" mě nahlas rozesmálo, priceless *:+*
0 0

"Na druhou stranu asi každý potřebuje svého Shadwella..." :+:+ Přesně!
Jak by bylo nudno bez osobně psaných recenzí!
Jak by bylo duto bez těch kriticko-analytických!
Jak by bylo prázdno a smutno bez Shadwellů!
Kultura vzniká v soubojích. I blbej protiargument je lepší než žádnej. Nesouhlasit s recenzentem je způsob, jak mu vyjádřit úctu. Tohle je diskuze, kterou mě baví číst.
141994
"Na druhou stranu asi každý potřebuje svého Shadwella..." *:+**:+* Přesně! Jak by bylo nudno bez osobně psaných recenzí! Jak by bylo duto bez těch kriticko-analytických! Jak by bylo prázdno a smutno bez Shadwellů! Kultura vzniká v soubojích. I blbej protiargument je lepší než žádnej. Nesouhlasit s recenzentem je způsob, jak mu vyjádřit úctu. Tohle je diskuze, kterou mě baví číst.
0 0
rcorp: Takže se na to podíváš, dáš tomu 90% jako u Zoufálka, prohlásíš to za jeden z filmů roku a ještě napíšeš něco ve stylu "dneska by neuspěl ani Nekonečný příběh"? Já jen abych byl v obraze, jak daleko ten protest dovedeš... Tvoje hodnocení a argumenty jsou ještě mnohem víc wtf, takže bys možná mohl trochu ubrat. Nikdo ti nebere, že máš na Hlada pifku a že tě jeho styl psaní nezajímá, že tě baví víc třeba Tetsuo, to je každýho právo, jen nechápu, proč to musíš pořád omílat a vytahovat a dokazovat si nějakou intelektuální převahu nad Hladem. Některým lidem naopak tenhle styl sedí mnohem víc, někteří to chtějí víc osobně než "kriticko-analyticky"... Připadá mi to jak kdyby někdo chodil pod Fukovy recenze a vyčítal mu, že se tváří jako kulturní ignorant, když přitom to prostě je jeho styl psaní.

imf taky píše hodně o svých dojmech, taky píše hodně "o sobě" a do něj nikdy neprudíš... zajímavý, čím to asi je 8) Na druhou stranu asi každý potřebuje svého Shadwella...
141993
rcorp: Takže se na to podíváš, dáš tomu 90% jako u Zoufálka, prohlásíš to za jeden z filmů roku a ještě napíšeš něco ve stylu "dneska by neuspěl ani Nekonečný příběh"? Já jen abych byl v obraze, jak daleko ten protest dovedeš... Tvoje hodnocení a argumenty jsou ještě mnohem víc wtf, takže bys možná mohl trochu ubrat. Nikdo ti nebere, že máš na Hlada pifku a že tě jeho styl psaní nezajímá, že tě baví víc třeba Tetsuo, to je každýho právo, jen nechápu, proč to musíš pořád omílat a vytahovat a dokazovat si nějakou intelektuální převahu nad Hladem. Některým lidem naopak tenhle styl sedí mnohem víc, někteří to chtějí víc osobně než "kriticko-analyticky"... Připadá mi to jak kdyby někdo chodil pod Fukovy recenze a vyčítal mu, že se tváří jako kulturní ignorant, když přitom to prostě je jeho styl psaní. imf taky píše hodně o svých dojmech, taky píše hodně "o sobě" a do něj nikdy neprudíš... zajímavý, čím to asi je *8)* Na druhou stranu asi každý potřebuje svého Shadwella...
0 0
recenze je vždycky o autorovi, ale myslím, že minimálně popis Ronnieho charakteru, Liotty jako padoucha a Anny Faris, které jsem sice z důvodu šetření místa prostor moc nevěnoval, dává jasně najevo, v čem bude problém.

Myslím, že Hill takhle opravdu točí záměrně, i když jeho Eastbound and Down a Foot Fist Way jsem neviděl, vím, co je to zač. Ten jeho humor je minoritní a trochu divná záležitost, tak to prostě je a on s tím je evidentně spokojený. Možná je to hra s divákem a vůbec všechno, co píšeš, ale nic to nemění na tom, že to prostě není moc zábavné a důvody proč tomu tak je, jsem napsal. Když to nefunguje tak, jak to má fungovat (komedie=pobavit), tak je to problém a nějaké hledání a analyzování něčeho, v čem se MOŽNÁ schovává vtip je opravdu zbytečná práce, na kterou má náladu tak sedm lidí v Čechách. A osobně pochybuju, že by Observe and Report byl zase až tak chytrý film, ve kterém by všechen humor byl až ve druhém nebo třetím plánu.

Jinak bych rád věděl, co konkrétního ti v té recenzi chybí. Zatím mi to jen připadá, jako bych ti flusnul na oblíbenou hračku.
141992
recenze je vždycky o autorovi, ale myslím, že minimálně popis Ronnieho charakteru, Liotty jako padoucha a Anny Faris, které jsem sice z důvodu šetření místa prostor moc nevěnoval, dává jasně najevo, v čem bude problém. Myslím, že Hill takhle opravdu točí záměrně, i když jeho Eastbound and Down a Foot Fist Way jsem neviděl, vím, co je to zač. Ten jeho humor je minoritní a trochu divná záležitost, tak to prostě je a on s tím je evidentně spokojený. Možná je to hra s divákem a vůbec všechno, co píšeš, ale nic to nemění na tom, že to prostě není moc zábavné a důvody proč tomu tak je, jsem napsal. Když to nefunguje tak, jak to má fungovat (komedie=pobavit), tak je to problém a nějaké hledání a analyzování něčeho, v čem se MOŽNÁ schovává vtip je opravdu zbytečná práce, na kterou má náladu tak sedm lidí v Čechách. A osobně pochybuju, že by Observe and Report byl zase až tak chytrý film, ve kterém by všechen humor byl až ve druhém nebo třetím plánu. Jinak bych rád věděl, co konkrétního ti v té recenzi chybí. Zatím mi to jen připadá, jako bych ti flusnul na oblíbenou hračku.
0 0
"Hill to tak chtěl, ale nejspíš nepochopil, že ta nesympatičnost nebude většině lidí připadat vtipná. "

A nebo to pochopil a bylo mu to úplně ukradené? A film cílil na tu menšinu? A třeba to ani vtipné být nemá a vtipem filmu je hra s divákem (což je možnost, na kterou tvoje recenze na pár místech ukazuje)? Ty tvůrcům přiznáš záměr nesympatičnosti a pak jim omlátíš o hlavu, že jsou postavy nesympatické...já nevím, mně to prostě přijde divné.
Kdybys napsal, že podle reakcí film většině diváků nesedl, tak je to něco jiného, takhle formulováno to zní, jako bys to divácké přijetí stanovil. A pořád to nemění nic na tom, že to je prohlášení na nic. To jestli se mi film bude líbit bych měl mít možnost odhadnout z popisu filmu, obecné divácké přijetí je irelevantní, jak sám ukazuješ na příkladu Líbáš jako Bůh.
Tvoje recenze obsahují mraky hodnotících atributů (je to vtipné, blbé, nesympatické), a minimum popisných, z kterých bych mohl poznat, jestli to vtipné, blbé nebo nesympatické přijde mně. To by bylo použitelné, kdyby měli všichni stejný vkus jako ty, což ale neplatí. Prostě mám pocit, že tvoje recenze jsou z 90% o tobě a z 10% o recenzovaném filmu.
141990
"Hill to tak chtěl, ale nejspíš nepochopil, že ta nesympatičnost nebude většině lidí připadat vtipná. " A nebo to pochopil a bylo mu to úplně ukradené? A film cílil na tu menšinu? A třeba to ani vtipné být nemá a vtipem filmu je hra s divákem (což je možnost, na kterou tvoje recenze na pár místech ukazuje)? Ty tvůrcům přiznáš záměr nesympatičnosti a pak jim omlátíš o hlavu, že jsou postavy nesympatické...já nevím, mně to prostě přijde divné. Kdybys napsal, že podle reakcí film většině diváků nesedl, tak je to něco jiného, takhle formulováno to zní, jako bys to divácké přijetí stanovil. A pořád to nemění nic na tom, že to je prohlášení na nic. To jestli se mi film bude líbit bych měl mít možnost odhadnout z popisu filmu, obecné divácké přijetí je irelevantní, jak sám ukazuješ na příkladu Líbáš jako Bůh. Tvoje recenze obsahují mraky hodnotících atributů (je to vtipné, blbé, nesympatické), a minimum popisných, z kterých bych mohl poznat, jestli to vtipné, blbé nebo nesympatické přijde mně. To by bylo použitelné, kdyby měli všichni stejný vkus jako ty, což ale neplatí. Prostě mám pocit, že tvoje recenze jsou z 90% o tobě a z 10% o recenzovaném filmu.
0 0