Diskuze k článku Proroctví: Recenze

duro

::::::::::::::::::SPOILER:::::::::::::::::::

Třeba si je vyhlídli s tím, že se jim nenarodí postižený nebo nemocný děti ;) Navíc zjevně nebyli deportováni jen lidé - králíci, náhodný(?) párek jelenů těsně před záchranou.
143785
::::::::::::::::::SPOILER::::::::::::::::::: Třeba si je vyhlídli s tím, že se jim nenarodí postižený nebo nemocný děti *;)* Navíc zjevně nebyli deportováni jen lidé - králíci, náhodný(?) párek jelenů těsně před záchranou.
duro
0 0
Souhlas s KarlemR, v podstatě ve všem + SPOILER moc se mi zamlouvalo konec s tím, jak na začátku počítali kolik by mohlo být obydlených planet. Akorát zas proti tomu bylo, že všechny zachráněný vyložili v jednom světě. Každopáádně za ten film obrovskej palec nahoru .8/10
P.S. každopádně Aštar Šeran ruluje:D
143290
Souhlas s KarlemR, v podstatě ve všem + SPOILER moc se mi zamlouvalo konec s tím, jak na začátku počítali kolik by mohlo být obydlených planet. Akorát zas proti tomu bylo, že všechny zachráněný vyložili v jednom světě. Každopáádně za ten film obrovskej palec nahoru .8/10 P.S. každopádně Aštar Šeran ruluje*:D*
0 0
No konečně jsem se dostal ke zkouknutí blučka a pravda i když je to v některých scénách na hraně únostnosti, tak gradace a mrazení fakt fungují a celkově spokojenost:+ BTW zvuková extáze :D 7
142623
No konečně jsem se dostal ke zkouknutí blučka a pravda i když je to v některých scénách na hraně únostnosti, tak gradace a mrazení fakt fungují a celkově spokojenost*:+* BTW zvuková extáze :D 7
0 0
:::::::::::BOJLER:::::::::::::::::::::::

Je pravda, že logické spájanie prvej polovice filmu a záveru zaváňa niečím ako "chceme, aby to dávalo zmysel, tak si to vymyslíme za scenáristu", ale keď sa to spletie s tou líniou "je či nie je všetko predurčené?". Mám dojem, že emzáci ovplyvňovali osudy tých dvoch rodín, aby ich nasmerovali k tej záverečnej záchrane. Otázne je, načo to bolo dobré. Že prečo jednoducho neprišli a neukázali na ľubovoľné dve decká, nech letia s nimi.

Ako vravím, scenáristicky je to deravé. Ale to spracovanie je podľa mňa super, každá scéna výborne natočená a záverečná gradácia fantastická.
139678
:::::::::::BOJLER::::::::::::::::::::::: Je pravda, že logické spájanie prvej polovice filmu a záveru zaváňa niečím ako "chceme, aby to dávalo zmysel, tak si to vymyslíme za scenáristu", ale keď sa to spletie s tou líniou "je či nie je všetko predurčené?". Mám dojem, že emzáci ovplyvňovali osudy tých dvoch rodín, aby ich nasmerovali k tej záverečnej záchrane. Otázne je, načo to bolo dobré. Že prečo jednoducho neprišli a neukázali na ľubovoľné dve decká, nech letia s nimi. Ako vravím, scenáristicky je to deravé. Ale to spracovanie je podľa mňa super, každá scéna výborne natočená a záverečná gradácia fantastická.
0 0

Až na to, že všichni v loji nejsou (a k čemu tam teda sakra je ta náboženská symbolika?)...a to, že 3/4 filmu divák tápá, co se to sakra děje bych jako klad nebral, vhledem k tomu, že je mezi tím a poslední čtvrtinou minimální spojení, klíďo píďo by se dalo na ten "základ" tímhle způsobem naroubovat desítky různých konců a fungovalo by to víceméně stejně (Země zničena/nezničena, lidé zachráněni všichni/ zachráněno pár/ všichni zhebnou, nakonec se ukáže, že to proroctví neznamenalo zkázu lidstva, ale návrat Ježíše na Zemi, nebo že to byla mimozemská pozvánka na obří ufonskou Mojito party....). A pokud ten film nic nechce říct, tak proč se tak urputně snaží tvářit, jako že chce? Jinak ten tvůj popisovaný koncept katastrofického filmu by byl fajn, ale s výrazně lepším scénářem.
139674
::::::::::::::::::SPOILER::::::::::::::::::: Až na to, že všichni v loji nejsou (a k čemu tam teda sakra je ta náboženská symbolika?)...a to, že 3/4 filmu divák tápá, co se to sakra děje bych jako klad nebral, vhledem k tomu, že je mezi tím a poslední čtvrtinou minimální spojení, klíďo píďo by se dalo na ten "základ" tímhle způsobem naroubovat desítky různých konců a fungovalo by to víceméně stejně (Země zničena/nezničena, lidé zachráněni všichni/ zachráněno pár/ všichni zhebnou, nakonec se ukáže, že to proroctví neznamenalo zkázu lidstva, ale návrat Ježíše na Zemi, nebo že to byla mimozemská pozvánka na obří ufonskou Mojito party....). A pokud ten film nic nechce říct, tak proč se tak urputně snaží tvářit, jako že chce? Jinak ten tvůj popisovaný koncept katastrofického filmu by byl fajn, ale s výrazně lepším scénářem.
0 0

rcorp

:::::::::::::::::::SPOILER:::::::::::::::::::

Ale mně vždycky přišlo, že je valná většina katastrofickejch filmů a tom, jak někdo pracuje na odvrácení onoho úkazu, nebo se snaží dostat do bezpečí hrstku přeživších atd. Proroctví jede ve stylu, že si 3/4 film říkáš, co se to tady k**** děje, a pak teda zjistíš, že jsou stejně všichni v loji. A líbí se mi to právě proto, že to je tak jednoduchý a nejsou kolem toho okecávačky, jak na nás někdo svrhnul boží hněv a proč se děje, co se děje (viz třeba tvoje potopa).

Přišlo mi to mnohem lepší, než kdyby Cage zase rozlousknul bůh ví co a zachránil planetu, což už je přece hrozný klišé. Neříkám, že to takhle bylo něco dvakrát objevnýho, ale byl jsem napjatej a pak příjemně překvapenej tím vývojem, což se u katastrofického filmu počítá.
139673
:::::::::::::::::::SPOILER::::::::::::::::::: Ale mně vždycky přišlo, že je valná většina katastrofickejch filmů a tom, jak někdo pracuje na odvrácení onoho úkazu, nebo se snaží dostat do bezpečí hrstku přeživších atd. Proroctví jede ve stylu, že si 3/4 film říkáš, co se to tady k**** děje, a pak teda zjistíš, že jsou stejně všichni v loji. A líbí se mi to právě proto, že to je tak jednoduchý a nejsou kolem toho okecávačky, jak na nás někdo svrhnul boží hněv a proč se děje, co se děje (viz třeba tvoje potopa). Přišlo mi to mnohem lepší, než kdyby Cage zase rozlousknul bůh ví co a zachránil planetu, což už je přece hrozný klišé. Neříkám, že to takhle bylo něco dvakrát objevnýho, ale byl jsem napjatej a pak příjemně překvapenej tím vývojem, což se u katastrofického filmu počítá.
rcorp
0 0

Ok, já vím, že vztah lidské vs mimozemské uvažování je komplikovaný, ale takhle se na konec lidské existence fakt neupozorňuje, respektive by to šlo udělat mnohem lépe a jednodušeji. A pokud tam ta vata měla být pro odpoutání pozornosti, tak se to taky dalo udělat lépe, kdyby se ten film první tři čtvrtiny tvářil třeba jako romantická komedie, tak by pak ten konec byl mnohem nečekanější. :)

A "neberte existenci lidstva jako danou věc, všechno může jít kdykoliv do háje bez zjevnejch příčin." je samo o sobě neskutečně banální, křesťané mají Potopu už nějaké to tisíciletí, vymření dinosaurů už je tady taky nějakou tu dobu a katastrofických filmů už taky většina lidí několik viděla, nemluvě o čím dál tím víc se stupňující mediální hysterii. Ale co přináší Proroctví navíc, co už tady stokrát nebylo? Zápletku s luštěním čísel a vyjevením budoucnosti, která ale stejně nedává smysl?
139671
:::::::::::::::::::SPOILER::::::::::::::::::: Ok, já vím, že vztah lidské vs mimozemské uvažování je komplikovaný, ale takhle se na konec lidské existence fakt neupozorňuje, respektive by to šlo udělat mnohem lépe a jednodušeji. A pokud tam ta vata měla být pro odpoutání pozornosti, tak se to taky dalo udělat lépe, kdyby se ten film první tři čtvrtiny tvářil třeba jako romantická komedie, tak by pak ten konec byl mnohem nečekanější. :) A "neberte existenci lidstva jako danou věc, všechno může jít kdykoliv do háje bez zjevnejch příčin." je samo o sobě neskutečně banální, křesťané mají Potopu už nějaké to tisíciletí, vymření dinosaurů už je tady taky nějakou tu dobu a katastrofických filmů už taky většina lidí několik viděla, nemluvě o čím dál tím víc se stupňující mediální hysterii. Ale co přináší Proroctví navíc, co už tady stokrát nebylo? Zápletku s luštěním čísel a vyjevením budoucnosti, která ale stejně nedává smysl?
0 0

rcorp

No já mám právě pocit, že tam lidi hledaj věci, který tam nejsou. To poselství mělo jenom lidi upozornit na to, že se blíží konec. To, že se k nim vlastně nedostalo a vzniklo z toho to luštění záhady, je jenom nešťastná událost, díky který se prodíráš k tomu závěru, aniž bys tušil, že přijde.

Dejme tomu, že erupce byla jakoby vytvořená k tomuhle účelu. Já ten film chápu tak, že tím chtěl básník říci "neberte existenci lidstva jako danou věc, všechno může jít kdykoliv do háje bez zjevnejch příčin." Ale věřím, že se v tom většina lidí asi snaží hrabat úplně jinak.
139670
:::::::::::::::::::SPOILER::::::::::::::::::: No já mám právě pocit, že tam lidi hledaj věci, který tam nejsou. To poselství mělo jenom lidi upozornit na to, že se blíží konec. To, že se k nim vlastně nedostalo a vzniklo z toho to luštění záhady, je jenom nešťastná událost, díky který se prodíráš k tomu závěru, aniž bys tušil, že přijde. Dejme tomu, že erupce byla jakoby vytvořená k tomuhle účelu. Já ten film chápu tak, že tím chtěl básník říci "neberte existenci lidstva jako danou věc, všechno může jít kdykoliv do háje bez zjevnejch příčin." Ale věřím, že se v tom většina lidí asi snaží hrabat úplně jinak.
rcorp
0 0

:::::::::::::::SPOILER::::::::::::::::::::

Takže ta sluneční erupce byla řízená, či co? A k čemu tedy byla celá ta linie s čísly a budoucností? Ale i tak, co to tedy chce říct? U "Stojící Země" to bylo jasné, "ničíte Zemi, bla bla bla"...tady se ale většinu filmu řeší nějaká záhada, která se na konci vlastně ukáže jako úplně zbytečná, a pak se tam najednou hodí trochu prázdné náboženské symboliky. Ale přímo se to k ničemu nevyjadřuje a já tam nevidím ani žádné nepřímé narážky. Tak k čemu to je?
139669
:::::::::::::::SPOILER:::::::::::::::::::: Takže ta sluneční erupce byla řízená, či co? A k čemu tedy byla celá ta linie s čísly a budoucností? Ale i tak, co to tedy chce říct? U "Stojící Země" to bylo jasné, "ničíte Zemi, bla bla bla"...tady se ale většinu filmu řeší nějaká záhada, která se na konci vlastně ukáže jako úplně zbytečná, a pak se tam najednou hodí trochu prázdné náboženské symboliky. Ale přímo se to k ničemu nevyjadřuje a já tam nevidím ani žádné nepřímé narážky. Tak k čemu to je?
0 0

rcorp

Tak já ten film pochopil jako celkem jednoduchou záležitost. Vysadili jsme vás tady, nedopracovali jste to zrovna tam, kam jsme předpokládali, tak to zkusíme znova. Nehledal jsem v tom žádný zelený poselství ani nic jinýho a smysl mi to dávalo ;)
139668
:::::::::::::::SPOILER:::::::::::::::::::: Tak já ten film pochopil jako celkem jednoduchou záležitost. Vysadili jsme vás tady, nedopracovali jste to zrovna tam, kam jsme předpokládali, tak to zkusíme znova. Nehledal jsem v tom žádný zelený poselství ani nic jinýho a smysl mi to dávalo ;)
rcorp
0 0
Proroctví žádný podtext nemá a ani mít nemůže, protože jednoduše nedává smysl. Možná jsem něco minul, ale fakt netuším, co (a zda vůbec něco) tím tvůrci chtěli říct. :)