Diskuze k článku International: Recenze

130945
OMFG! Nič tak IMBECILNÉ som nevidel už pekne dlho... a to som včera videl My Bloody Valentine. *:-*
0 0
"A ten architektonický fetišismus by si Tykwer měl schovat do reklam na tvárnice" Tak pri tomto som sa skoro pochcal xD
128174
0 0
Film se mi docela líbil, ale uznávám, že od Tykwera jsem čekal víc. Z celého filmu jsem měl pocit, že měl být delší, přestřelka v muzeu měla být mnohem delší a míň akční, stejně celá záverečná "mimosoudní" pasáž více rozvedená a podrobnější. To asi producentovi nevonělo, tak se jal krátit. Komerční neúspěch nezachránil a Tykwerův plán zhatil...
128167
0 0
Film se mi líbil, ale ta přestřelka mi přišla taková bezduchá. Funguje asi takhle: Cliwe vykoukne párkrát vystřelí, nic. Padouch vykoukne párkrát vystřelí, nic. A tak dále...
128129
0 0
50%
Clive Owen běží o život... Jenže tenhle James Bond ve službách Interpolu si na demaskování bankovního sektoru vybral ten nejhorší timing. (jít v době ekonomické krize na film o prohnilých bankeřích?) Ten nejsměšnější scénář. A nádherné budovy po celém světě. Talentovaný režisér Tykwer jaksi mimochodem dává najevo, že ho krásy Guggenheimova muzea, istanbulského bazaru nebo italských scenérií zajímají mnohem víc než jakési bizarní konspirace bílých límečků a vojenských junt. Není nouze o absurditu, akční scény jakoby vypadly z jiných filmů a žánrů, dialogy působí jako vystřiženy z amatérského fanzinu Toma Clancyho a vizuální laskominy pro studenty architektury jsou vzápětí devalvovány jednostrunným herectvím Clivea Owena. Skoro to působí, jakoby k původně serioznímu dramatu přifrčel producent a přikázal to předělat na jednoduchý bambitkový akčňák. Vznikl z toho rozkacený, místy nechtěně komický snímek, ve kterém vlastně chybí koncizní expozice, krize i katarze, zato navíc je tam ten deus ex machina na konci, který mě regulérně rozesmál. :) Rozporný celek, jehož části jsou neslučitelné. Ale velmi pozoruhodným způsobem. Takže pokud chcete v kině koulet očima, International je ideální adept. Teď mě napadlo, jestli to Tykwer nepodtaktoval úmyslně, protože ve filmu nepřebývají žádné plnohodnotné charaktery ani jejich podhoubí, žádné flashbacky o raných freudovských konfliktech, Clive s Naomi působí v lokacích jako dekorace a ona bezútěšnost a nesmyslnost vzpoury idealisty proti korporacím působí jako kontrapunkt vůči obvyklému one hero saves the world. Asi se to budu muset vypravit znovu :)
128118
50% Clive Owen běží o život... Jenže tenhle James Bond ve službách Interpolu si na demaskování bankovního sektoru vybral ten nejhorší timing. (jít v době ekonomické krize na film o prohnilých bankeřích?) Ten nejsměšnější scénář. A nádherné budovy po celém světě. Talentovaný režisér Tykwer jaksi mimochodem dává najevo, že ho krásy Guggenheimova muzea, istanbulského bazaru nebo italských scenérií zajímají mnohem víc než jakési bizarní konspirace bílých límečků a vojenských junt. Není nouze o absurditu, akční scény jakoby vypadly z jiných filmů a žánrů, dialogy působí jako vystřiženy z amatérského fanzinu Toma Clancyho a vizuální laskominy pro studenty architektury jsou vzápětí devalvovány jednostrunným herectvím Clivea Owena. Skoro to působí, jakoby k původně serioznímu dramatu přifrčel producent a přikázal to předělat na jednoduchý bambitkový akčňák. Vznikl z toho rozkacený, místy nechtěně komický snímek, ve kterém vlastně chybí koncizní expozice, krize i katarze, zato navíc je tam ten deus ex machina na konci, který mě regulérně rozesmál. :) Rozporný celek, jehož části jsou neslučitelné. Ale velmi pozoruhodným způsobem. Takže pokud chcete v kině koulet očima, International je ideální adept. Teď mě napadlo, jestli to Tykwer nepodtaktoval úmyslně, protože ve filmu nepřebývají žádné plnohodnotné charaktery ani jejich podhoubí, žádné flashbacky o raných freudovských konfliktech, Clive s Naomi působí v lokacích jako dekorace a ona bezútěšnost a nesmyslnost vzpoury idealisty proti korporacím působí jako kontrapunkt vůči obvyklému one hero saves the world. Asi se to budu muset vypravit znovu :)
0 0
Přestřelka v muzeu má jediný dobrý moment, a to kreativní využití kolečkového křesla, jinak to je blbé, blbé a nezajímavě natočené, většinu času se Clive krčí za překážkou a naslepo někam střílí (s tím, že zbraně si film asi vypůjčil z Komanda). Celé mi to přišlo jako mise z nějaké tuctové počítačové střílečky. Bylo by mnohem lepší, kdyby na to Tykwer nekývnul, udělala by se z toho klasická vandamovka a konečně by to bylo zábavné. Alespoň ta akce v muzeu, kde by se konečně pořádně využilo to prostředí. Takhle ta akce není ani dostatečně realistická, ani zábavně přepálená, prostě nemastný neslaný mišmaš s typově nevhodným Owenem jako akčním hrdinou. Libovolná přestřelka v Kobře 11 je chytřejší a zábavnější. A ještě jednou zdůrazním, že ta přestřelka nedává VŮBEC smysl, ani v rámci celého filmu, ani sama o sobě.
128116
0 0
HAL: a pak jeste nekdo nemusel ocekavat vubec nic a presto se neskutecne nudit :-
128115
HAL: a pak jeste nekdo nemusel ocekavat vubec nic a presto se neskutecne nudit *:-*
0 0
Ale no tak... bondovka je tam zminena jako jeden z polu, druhym je inteligentni thriller... ten film mezi tim zkousi pendlovat, takze "wtf?" snad neni zapotrebi. A myslim, ze nevtestnani do ani jedne ze skatulek je nejmensi problem tohohle filmu.
128114
0 0
A já se naopak velice slušně bavil :)
Jistě, hromada jednotlivých scén je jedno velké WTF a pokud se člověk bude hnípat v logických nesmyslech, tak u tohoto Tykwerova dítka pravděpodobně zemře, ale celkový děj smysl dává vcelku slušný a podle mě mezi ostatními průměrně blbými akčnímii thrillery svou hloupostí nijak nevyčnívá, spíše naopak. Napětí nabízív rámci možností vcelku dost, tradičních žánrových klišé taktéž, ale dokáže je překonat jedním docela zajímavým twistem v příběhu a charakteru hlavního hrdiny... a k tomu má ideově vcelku sympaticky reálný a antihappyendový dovětek na konci. No a akční scény... resp ta v muzeu, je bez debaty boží.

Problém je myslím v původních očekáváních - každý čekal buď hyperinteligentní thriller, čímž International ani náhodou není, nebo režijní hříčku jakou byla Lola - opět marně... a imf evidentně čekal další kopii Bondovek, což je pro mě větší wtf? než celý film... Intenational je velice fajn žánrovka která je trochu chladnější a nepřístupnější než je zvykem, občas je u ní nutné nad nelogičnostmi hodně přivřít oči, ale jinak je dosti svižně natočená a zabavit dokáže velice dobře. 7-8/10
128113
A já se naopak velice slušně bavil :) Jistě, hromada jednotlivých scén je jedno velké WTF a pokud se člověk bude hnípat v logických nesmyslech, tak u tohoto Tykwerova dítka pravděpodobně zemře, ale celkový děj smysl dává vcelku slušný a podle mě mezi ostatními průměrně blbými akčnímii thrillery svou hloupostí nijak nevyčnívá, spíše naopak. Napětí nabízív rámci možností vcelku dost, tradičních žánrových klišé taktéž, ale dokáže je překonat jedním docela zajímavým twistem v příběhu a charakteru hlavního hrdiny... a k tomu má ideově vcelku sympaticky reálný a antihappyendový dovětek na konci. No a akční scény... resp ta v muzeu, je bez debaty boží. Problém je myslím v původních očekáváních - každý čekal buď hyperinteligentní thriller, čímž International ani náhodou není, nebo režijní hříčku jakou byla Lola - opět marně... a imf evidentně čekal další kopii Bondovek, což je pro mě větší wtf? než celý film... Intenational je velice fajn žánrovka která je trochu chladnější a nepřístupnější než je zvykem, občas je u ní nutné nad nelogičnostmi hodně přivřít oči, ale jinak je dosti svižně natočená a zabavit dokáže velice dobře. 7-8/10
0 0

popik

Owen je sice simpatak, ale nejspis se nikdy nepodiva mezi filmovou smetanku. Tykwera jeste nezatracuju a doufam ze jeste neco natoci.
128112
popik
0 0
njn skoda tykwera aj owena.....obaja tyto chlapci by potrbovali lepsiu sancu....alebo aspon agenta....na film som sa sakra tesil....ale teraz budem vahat aj nad tym ci sa mi oplati piratit :-)
128111
0 0
Au :( ; po bezchybnym Parfému dvakrát.
A já zrovna doufal v další Lolu, když už si vybral takovejhle námět. Doufám, že příští scénář si napíše TT zase sám.
128109
Au *:(* ; po bezchybnym Parfému dvakrát. A já zrovna doufal v další Lolu, když už si vybral takovejhle námět. Doufám, že příští scénář si napíše TT zase sám.
0 0

Gonzi

exactly... ?)
128108
exactly... *?)*
Gonzi
0 0
člověk by řekl sakra... jsem se na to docela těšil :(
128107
0 0
Ta byrokratická stránka vyšetřování na tom byla paradoxně nejzajímavější, docela rád bych viděl film s Interpolem v hlavní roli (tady má v podstatě takový štěk), problém je, že to do tohohle filmu moc nepasuje a je to dost blbě natočené. Velmocní bankéři se chovají jako naivní školáci, základní logika si vzala dovolenou, prostě je to hloupé, až to bolí. Celkově mi to připomnělo ultrabéčkový britský seriál Štěnice (osobní guilty pleasure, škoda, že už to nikdy nebudou dávat :)), který měl jak podobné zápletky, tak stejnou zálibu v moderní architektuře a vyvolával stejný pocit odcizeného světa (International snad ani na okamžik nevytvoří zdání fungujícího, živého světa, pár ochotníků se motá v moderních kulisách a režisér asi hraje na druhém konci světa golf). Ale Clive je cool. :)
128106
Ta byrokratická stránka vyšetřování na tom byla paradoxně nejzajímavější, docela rád bych viděl film s Interpolem v hlavní roli (tady má v podstatě takový štěk), problém je, že to do tohohle filmu moc nepasuje a je to dost blbě natočené. Velmocní bankéři se chovají jako naivní školáci, základní logika si vzala dovolenou, prostě je to hloupé, až to bolí. Celkově mi to připomnělo ultrabéčkový britský seriál Štěnice (osobní guilty pleasure, škoda, že už to nikdy nebudou dávat *:)*), který měl jak podobné zápletky, tak stejnou zálibu v moderní architektuře a vyvolával stejný pocit odcizeného světa (International snad ani na okamžik nevytvoří zdání fungujícího, živého světa, pár ochotníků se motá v moderních kulisách a režisér asi hraje na druhém konci světa golf). Ale Clive je cool. :)
0 0
Ten kluk má fakt smůlu... takovej borec to je a pořád takhle padá na hubu... :(
128105