Diskuze k článku Gomora: Recenze

příspěvky 1 - 19 Napsat příspěvek
Velmi rozporuplný film, mě si však získal na svou stranu. Děj je sice rozkouskován, ale to mi v žádném případě nevadilo. Naopak, o to nadšeněji jsem přijímal autentičnost prostředí. Syrovost, žádná laciná vyumělkovanost - to je Gomora. Absence zběsilého střihu a hudby to jenom podporuje. Koná se nuda? Pro mě nikoliv. Výsledek: Film, který si na nic nehraje, divák se však pouští do velkého dobrodružství. Klidně mu dám 9/10 a vůbec se za své hodnocení nebudu stydět.
P.S: Prostředí neapolské camarry mi vyhovalo, protože nemám příliš rád kmotrovskou uhlazenost.
126708
Velmi rozporuplný film, mě si však získal na svou stranu. Děj je sice rozkouskován, ale to mi v žádném případě nevadilo. Naopak, o to nadšeněji jsem přijímal autentičnost prostředí. Syrovost, žádná laciná vyumělkovanost - to je Gomora. Absence zběsilého střihu a hudby to jenom podporuje. Koná se nuda? Pro mě nikoliv. Výsledek: Film, který si na nic nehraje, divák se však pouští do velkého dobrodružství. Klidně mu dám 9/10 a vůbec se za své hodnocení nebudu stydět. P.S: Prostředí neapolské camarry mi vyhovalo, protože nemám příliš rád kmotrovskou uhlazenost.
0 0

už mám, ale dík za radu. tam by ma nenapadlo hladať. keď sa mi bude film páčiť, tak ho rád podporím a do kina na to samozrejme pôjdem. podla komentov je to dosť rozporuplný film tak som zvedavý. ale mne sa takéto druhy filmov celkom páčia
126703
0 0

MarvinP

Pokud si dobře pamatuju, tak v každé generaci vyvoleného lidu muselo být alespoň 36 spravedlivých.:)
126679
Pokud si dobře pamatuju, tak v každé generaci vyvoleného lidu muselo být alespoň 36 spravedlivých.*:)*
MarvinP
0 0
Ten film mě zklamal. Kříženec sociálního dramatu s s popisem mafiánské struktury, plný prodlužovaných záběrů typu "nákladáky vozí odpad do lomu". Souhlasím s Xatrix.

A co mě hodně pobavilo: značná část mafiánského byznysu žije z ekologické likvidace odpadů. Čekal bych, že v tom jede polovina evropskej zelenejch - no a místo toho to nakonec v titulkách zase schytá USA - že Gomora financuje i rekonstrukci WTC. No, mě by spíš zajímalo, co hoši financují v Bruselu.
126667
Ten film mě zklamal. Kříženec sociálního dramatu s s popisem mafiánské struktury, plný prodlužovaných záběrů typu "nákladáky vozí odpad do lomu". Souhlasím s Xatrix. A co mě hodně pobavilo: značná část mafiánského byznysu žije z ekologické likvidace odpadů. Čekal bych, že v tom jede polovina evropskej zelenejch - no a místo toho to nakonec v titulkách zase schytá USA - že Gomora financuje i rekonstrukci WTC. No, mě by spíš zajímalo, co hoši financují v Bruselu.
0 0
:D
126657
*:D*
0 0
V kině určitě budou.
126656
V kině určitě budou.
0 0
neviete odkial by som mohol na tento film zohnať slovenské/české titulky? nikde som ich zatial nenašiel. dík
126654
0 0

marigold

Už mi svítá ...3x12, žejo... základ Boží obce - ale odkud to je?
126640
marigold
0 0

marigold

Lámu si hlavu nad těmi 36ti spravedlivými - předpokládám, že je to nějaká narážka na zničení Sodomy a Gomory, napadá mě ale jen smlouvání s Abrahamem, jenže tam skončili asi na 10ti...
126639
marigold
0 0

2 disketa

Myslím, že už to dlouho nebyl tak rozporuplně hodnocený film, tady se nedá moc zobecňovat, přesně jak píšeš, je třeba to zakusit na vlastní oči.
126598
2 disketa
0 0

2 Xatrix

Za protinázor děkuji. V tomto případě asi bude opravdu nejlepší, když se na film podívám osobně, protože oba názory považuji za relevantní. I na ČSFD jsou rozporuplná hodnocení, takže mě tvoje hodnocení vlastně nijak nepřekvapuje. Až snímek zhlédnu, povím ti o svém zážitku.

2 marigold: Je jenom na mě, tedy na divákovi, jaká kritéria si vůči konkrétnímu filmu nastavím. Osobně mám rád filmy, které divákovi nevycházejí vstříc, naopak. Nedivácky laděný filmmě nutí přemýšlet, dohledávat si informace, je to vlastně velké dobrodružství. Do kina chodím právě na tyto filmy. Návštěvu kina neberu jako mainstreamovou zábavu, nýbrž jako touhu po diváckém zážitku, které mi jiné médium v podobné míře nezprostředkuje. Takže i vám ještě jednou díky a až budu mít příležitost film uvidět (k dispozici jsou pouze tři kopie!), tak vám o tom poreferuji.
126595
Za protinázor děkuji. V tomto případě asi bude opravdu nejlepší, když se na film podívám osobně, protože oba názory považuji za relevantní. I na ČSFD jsou rozporuplná hodnocení, takže mě tvoje hodnocení vlastně nijak nepřekvapuje. Až snímek zhlédnu, povím ti o svém zážitku. 2 marigold: Je jenom na mě, tedy na divákovi, jaká kritéria si vůči konkrétnímu filmu nastavím. Osobně mám rád filmy, které divákovi nevycházejí vstříc, naopak. Nedivácky laděný filmmě nutí přemýšlet, dohledávat si informace, je to vlastně velké dobrodružství. Do kina chodím právě na tyto filmy. Návštěvu kina neberu jako mainstreamovou zábavu, nýbrž jako touhu po diváckém zážitku, které mi jiné médium v podobné míře nezprostředkuje. Takže i vám ještě jednou díky a až budu mít příležitost film uvidět (k dispozici jsou pouze tři kopie!), tak vám o tom poreferuji.
2 Xatrix
0 0
tak na tento film som strašne zvedvavý
126592
tak na tento film som strašne zvedvavý
0 0

2 marigold

Beru tvůj názor na věc. Snad bych si jen dovolil namítnout, že nemám nic proti filmům s "absencí klasicky strukturovaného děje", v tomhle filmu mi to prostě jen nefungovalo. Trochu mne mrzí, že už si film moc nepamatuji abych mohl nějak kvalitativně reagovat na tvůj post, protože jsem Gomoru viděl před víc jak půl rokem. Co si z té projekce pamatuji, je docela silná nuda a touha se vyspat:D
126590
Beru tvůj názor na věc. Snad bych si jen dovolil namítnout, že nemám nic proti filmům s "absencí klasicky strukturovaného děje", v tomhle filmu mi to prostě jen nefungovalo. Trochu mne mrzí, že už si film moc nepamatuji abych mohl nějak kvalitativně reagovat na tvůj post, protože jsem Gomoru viděl před víc jak půl rokem. Co si z té projekce pamatuji, je docela silná nuda a touha se vyspat*:D*
2 marigold
0 0

2 Xatrix

Drobná polemika: nezájem filmu o diváka neexistuje, jedině nezájem o diváka o film. Film není snůška scén, má navzdory rozvolněnosti dost přehlednou výstavbu a točí se kolem skupinky snadno zapamatovatelných postav (krejčí, boss, dva cvoci-anarchisti, chlapec, výběrčí, kteří tvoří dohromady asi 4 hlavní linie příběhu – skládka, šaty, vzpoura dvou blbů, dospívání na předměstí), dojem chaosu je naprosto cílený, protože Camorra je chaos a zmatek. Jsem obvykle velmi snadno "zmatený" divák, nesnáším mnoho postav a jmen, ale Gomora mi přišla jako dokonale přehledný a v podstatě jednoduchý film. Jediné, čím se staví divákovi na odpor je absence klasicky strukturovaného děje a množství "popisných scén". Takže z mého pohledu se opravdu jedná jen o to, do jaké míry je současný návštěvník kina ještě schopen vnímat podobný druh snímku, který mu nevychází vstříc. Asi spíš není, škoda.
126578
2 Xatrix
0 0
Kostěj: Psal uz Che Guevaru, Milka a Pochyby.
126576
0 0

2 Disketa

Pokud o to stojíš nabídnu protinázor - problém Gomory je v absolutním nezájmu vůči divákovi. Celý film je jen snůška scén bez nějaké hlavní postavy či záměru, prostě jakoby někdo jen pobíhal s kamerou okolo členů mafie. Člověk možná ocení naturalismus, ale po čase jsem jako divák měl ve všech těch jménech neskutečný bordel. Pro mě nudná záležitost, která neproměnila svůj potenciál. 5/10
126574
2 Disketa
0 0