Diskuze k článku Milk: Recenze

příspěvky 1 - 7 Napsat příspěvek
Absolutně dokonalé. Milka jsem si v době uvedení příliš neužil (oscarový humbuk). Teprve nyní s dvouletým odstupem a novým zhlédnutím mohu směle prohlásit, že se jedná o vynikající záležitost, které zmiňovaný oscarový humbuk spíše ublížil než pomohl. Režisér Gus Van Sant opět uchopil svoje životní téma a natočil netypický životopisný film, který převyšuje Raye, Walk the Line a vůbec všechny ty "oscarové hity", po kterých po roce neštěkne ani pes. Harveyho Milka tak zastihneme jako zralého muže uvědomujícího si své problémy a potřebu něco s tím udělat.Van Sant se plně podřizuje esetice 70. let, takže nejednou jsem nabyl dojmu, že nesleduji historický film, ale film, který vypadá, že byl natočen právě v těch 70. letech. Tomuto pocitu napomáhá též skutečnost, že film obsahuje také spoustu archivních materiálů z té doby, přičemž někdy je těžké odlišit, zda seldujeme archivní či nově natočený materiál. Oscarové ocenění za nejlepší původní scénář sice je stále polemické, nicméně je nutno poznamenat, že scénárista Dustin Lance Black dává prostor oběma stranám, tedy jak té prohomosexuální, tak i té konzervativně orientované, a snaží se o nečernobílost postav. Jinými slovy Dan White (Josh Brolin) se zde nejeví jako prvoplánový hajzl, za kterého je vydáván. Totéž platí i o Harveym Milkovi (Sean Penn), který zde aké není za světce, ale za člověka, jenž má pochopitelně i svou slabou stránku. Herci se svých rolí zhostili naprosto fantasticky (včetně Diega Luny, který mi před dvěma lety přišel maximálně otravný). Sean Penn odvedl neskutečnou práci a Harveyho Milka ztělesnil bez teatrálního přehrávání a podařilo se mu vyvarovat nechtěné parodii sebe sama. Jeho oscarové ohodnocení je proto z dnešního pohledu zcela zasloužené. Milk je tak neprávem nedoceněný snímek, který je oceníte, pokud jej uvidíte s dostatečným odstupem a bez umělého humbuku. Je třeba se však naladit přesně na tu vlnu, kterou Gus Van Sant po vás požaduje, a za druhé, nesmíte očekávat to, čím Milk není, tedy politickou objednávkou pro homosexuální menšinu. Což je ovšem pro mnohé diváky velmi problematické a z těchto důvodů pak rozumím záporným hodnocením.
202571
0 0

duro

Časem se podívám znova a uvidím, je možný že mne jen zaskočila otevřenost celého filmu, kdy jsem měl z počátku trochu problém naladit se na společnou vlnovou délku, ale pokud lze srovnávat jednotlivé herecké výkony stejného herce v různých filmech, tak zrovna v "Zabiji Nixona" se my Pennův projev "líbil" více, ale zase, jde více o Penna, nebo o postavu kterou hraje? V jeho případě asi to druhé, což o spoustě herců říct nemůžem...

145723
duro
0 0
Práveže ja som mal už 5 minút po začiaktu filmu chuť sa Pennovi ospravedlniť za to, že som mu toho Oscara neprial. Výborný výkon.
145725
0 0
Sean Penn ve své nekřečovitější a formálně nejteatrálnější roli kdy balancuje na hranici dobrého vkusu. Russell Crowem v Jsou z nás, předvedl mohem pohodovější a herecky upřímnější výkon. 07/10

145724
0 0
Tak já nevím, Milk je určitě velice dobře natočený film, má i hvězdné obsazení, Sean Penn je perfektní.. ale musím říct, že jsem se skoro od začátku do konce filmu nudila, ani smrt hrdiny mě nijak zvlášť nevzala... Jsem jediná, nebo se při tom ostatní opravdu bavili?
124152
0 0
Viz prvni odstavec: link