Diskuze k článku Nouzový východ: Recenze

Mě se tenhle film moc líbil, oba (Kate i Leo) ušli slušný kus cesty od Titanicu. Ale co mě zaujalo nejvíc, byla postava syna paní co jim dům prodala..Ten co byl v ústavu. Nemůžu si pomoct, ale jsem si jistá, že trpěl Aspergerovým syndromem, bohužel v 50 letech ještě neznámá diagnoza, tudíž končili v ústavech coby nepřizpůsobiví..
Ale drtívá přímost toho člověka mě dostala víc, než syrové hádky hlavích postav..
224108
Mě se tenhle film moc líbil, oba (Kate i Leo) ušli slušný kus cesty od Titanicu. Ale co mě zaujalo nejvíc, byla postava syna paní co jim dům prodala..Ten co byl v ústavu. Nemůžu si pomoct, ale jsem si jistá, že trpěl Aspergerovým syndromem, bohužel v 50 letech ještě neznámá diagnoza, tudíž končili v ústavech coby nepřizpůsobiví.. Ale drtívá přímost toho člověka mě dostala víc, než syrové hádky hlavích postav..
0 0
Film se mi líbil, seděla mi v něm jakási čistota záběrů kamery, byla často blízko hercům a bylo tam hodně světla, do role manžela se mi hodila ta pořád dětská tvářička DiCapria a oslovilo mě velmi téma. Přečetla jsem si vaše komentáře k filmu, a vypadá to, že film asi zaujal spíš lidi, kteří za sebou už nějaký hlubší vztah mají. Mně se např. ty měkké záběry kamery líbily, a sice v kontrastu k tématu. Přijde mi to jako dobrý nápad, vlastně tu osudovost dění podtrhuje, ale tak nějak, že člověk pořád má chuť věřit, že to přejde, že to nedopadne nijak strašně, že okolní svět je v pořádku, když je tam tak krásně a jsou to takoví hezcí lidé, no ne?

Já jsem celý film netušila, jak dopadne, režisér mi nedal prostor k přemýšlení o tom. Ale to, že ta žena zemřela, je velmi výstižné. Myslím si, že když něco v nás zemře, odpadne jen část duše, ani to nenadělá žádný rámus a většina z nás to fyzicky přežije. Já to u těchto typů filmů chci vidět. Chci vidět, co je POTOM. A mj. mě to zavede k tomu, co žiju TEĎ a jestli by se to nedalo vylepšit.
(A třeba takový příspěvek NON SUCHA mi přijde jako od někoho, kdo už toho poztrácel docela dost. :-)
162048
Film se mi líbil, seděla mi v něm jakási čistota záběrů kamery, byla často blízko hercům a bylo tam hodně světla, do role manžela se mi hodila ta pořád dětská tvářička DiCapria a oslovilo mě velmi téma. Přečetla jsem si vaše komentáře k filmu, a vypadá to, že film asi zaujal spíš lidi, kteří za sebou už nějaký hlubší vztah mají. Mně se např. ty měkké záběry kamery líbily, a sice v kontrastu k tématu. Přijde mi to jako dobrý nápad, vlastně tu osudovost dění podtrhuje, ale tak nějak, že člověk pořád má chuť věřit, že to přejde, že to nedopadne nijak strašně, že okolní svět je v pořádku, když je tam tak krásně a jsou to takoví hezcí lidé, no ne? Já jsem celý film netušila, jak dopadne, režisér mi nedal prostor k přemýšlení o tom. Ale to, že ta žena zemřela, je velmi výstižné. Myslím si, že když něco v nás zemře, odpadne jen část duše, ani to nenadělá žádný rámus a většina z nás to fyzicky přežije. Já to u těchto typů filmů chci vidět. Chci vidět, co je POTOM. A mj. mě to zavede k tomu, co žiju TEĎ a jestli by se to nedalo vylepšit. (A třeba takový příspěvek NON SUCHA mi přijde jako od někoho, kdo už toho poztrácel docela dost. :-)
0 0
Dodatečně shlédnul... je to lepší než Americká krása. Vlastně o dost lepší. Je to zralé, je to prosté, je to silné, je to film který zaujímá jasné stanovisko... :+
137729
Dodatečně shlédnul... je to lepší než Americká krása. Vlastně o dost lepší. Je to zralé, je to prosté, je to silné, je to film který zaujímá jasné stanovisko... *:+*
0 0
Pro mne prilis depresivni a bezvychodne... Nevim, mne to nesedi a muj zivot tomu opravdu neodpovida, i kdyz nektere prvky z tohoto filmu samozrejme nalezam. Film solidni, dobry, ale nesedi mi takoveto filmy... Krize spolecnosti, strednich vrstev... Hmm ano, ale budme radi za dnesni problemy - je to celkem OK. Ja svuj zivot resim a koukat na takoveto filmy mi v tom nepomuze ;) Koukat na ne moc a kazdy den naladu a dusevni zdravi nepodpori :) 7-8/10
125632
Pro mne prilis depresivni a bezvychodne... Nevim, mne to nesedi a muj zivot tomu opravdu neodpovida, i kdyz nektere prvky z tohoto filmu samozrejme nalezam. Film solidni, dobry, ale nesedi mi takoveto filmy... Krize spolecnosti, strednich vrstev... Hmm ano, ale budme radi za dnesni problemy - je to celkem OK. Ja svuj zivot resim a koukat na takoveto filmy mi v tom nepomuze *;)* Koukat na ne moc a kazdy den naladu a dusevni zdravi nepodpori *:)* 7-8/10
0 0
já ten film vnímám jako divadelní jeviště pro dva hlavní protagonisty. jeho kvality budu hledat primárně v podstatě věci, a jestli ta se podařila Samu Mendesovi a jeho hereckým hvězdám předat a vyvolat řadu otázek, nedat jedinou odpověď, znervóznit ty, kteří už se v obdobném kruhu otáčejí a nemusí to být jen ten manželský. to jak člověk hledá sám sebe, hledá se ve vztazích, definuje se mezi lidmi je v tom nejhlubším a nejtěžším prostoru otestováno právě v rodinném kruhu, který sám tvoří. odpovědnost vůči dětem, manžeslké stereotypy, selhání ideálů, monotónnost všedních dní je pro většinu lidí opravdu těžkým oříškem a ne všem se podaří ku spokojenosti rozlousknout. stejně si tíhu filmu ale můžou uvědomovat i ti, kteří to samé prožívají v dlouhodobých vztazích a taky ti, kteří vztah nemají, ale ve třiceti se rozhlížejí kolem sebe a neuměli by na upřímnou otázku odpovědět, jestli už našli to co v životě hledají, či snad jestli alespoň začali hledat, jestli nerezignovali a nenechají se jen vláčet názory druhých a nahodilými okolnostmi. Mendes zneklidní, otevře bolavé rány partnerských vztahů a sype do nich sůl. Kate Winslet je geniální a byť filmové zpracování zavání spíše rutinérstvím a sázkou na jistotu, režisérovi se daří motivy a nejistotu obou manželů zprostředkovat naturalisticky a poctivě bez příkras a klišé. Jde na dřeň a věřte, že některým lidem po padesátce se při sledování Nouzového východu nemusí udělat dobře...Takže díky za tento tlak, díky za zneklidnění, za odebrání jistot a za věrohodný obraz toho života, který začíná tam, kde končí většina romantických filmů, na začátku tvrdého uvědomování si sebe sama....Takže u mě Revolutionary Road jako film dobrý.
125126
0 0
Nevim, me to prislo slaby i bez zkousky, vykecaval jsem se z toho uz na CSFD, ze po obsahovy strance je to hodne monotonni a ze to opakuje jen zjevny veci, okoukany uz v kazdy knize/filmu o 50. letech.

A Deckinsovska kamera me spis rusila, byl to takovej mekkej zabal na tvrdym tematu. Frost/Nixon byl vyrazne lepsi a jsem rad, ze z nominaci nakonec Mendese vysoupl.
122571
Nevim, me to prislo slaby i bez zkousky, vykecaval jsem se z toho uz na CSFD, ze po obsahovy strance je to hodne monotonni a ze to opakuje jen zjevny veci, okoukany uz v kazdy knize/filmu o 50. letech. A Deckinsovska kamera me spis rusila, byl to takovej mekkej zabal na tvrdym tematu. Frost/Nixon byl vyrazne lepsi a jsem rad, ze z nominaci nakonec Mendese vysoupl.
0 0
Nevím, jak se to mohlo stát, ale mě ten snímek nečekaně zklamal. Asi jsem čekal strašně moc. Herecké výkony parádní, Deakinsova kamera je super, přesto mi tam něco chybělo, ale nevím přesně co. Zdá se, že s každým dalším Mendesovým filmem budu mít problém. Už u Mariňáka mi trvalo tři roky, než jsem jej plně docenil, snad u Revolutionary Road to nebude mít dlouhého trvání.
Asi jsem podcenil skutečnost, že na tento film by měl mít člověk patřičnou náladu. Jenže já na to šel po nepovedené zkoušce z angličtiny. Asi jsem to neměl dělat.
122570
Nevím, jak se to mohlo stát, ale mě ten snímek nečekaně zklamal. Asi jsem čekal strašně moc. Herecké výkony parádní, Deakinsova kamera je super, přesto mi tam něco chybělo, ale nevím přesně co. Zdá se, že s každým dalším Mendesovým filmem budu mít problém. Už u Mariňáka mi trvalo tři roky, než jsem jej plně docenil, snad u Revolutionary Road to nebude mít dlouhého trvání. Asi jsem podcenil skutečnost, že na tento film by měl mít člověk patřičnou náladu. Jenže já na to šel po nepovedené zkoušce z angličtiny. Asi jsem to neměl dělat.
0 0
Super depka.
Každopádně potěšilo zařazení traileru na Watchmeny (a Grand Torino) před film... :)
122408
Super depka. Každopádně potěšilo zařazení traileru na Watchmeny (a Grand Torino) před film... :)
0 0
"Emptiness of hopelesness," tato tři slova použita samotným DiCapriem ve filmu, zcela náhodou, a s chirurgickou přesností, vystihují celý tento snímek.
122321
0 0
Naprosto mě dostalo. Už dlouho mi takhle nemrazilo v zádech právě při první hádce Leo VS. Kate. Už dlouho jsem neviděl tak skvělé výkony od každého kdo tam byl (DiCaprio rules). A hlavně už jsem dlouho neviděl tak dobrý film. Nerad dávám tak rychle po sobě další absolutní hodnocení (Ben Button), ale co naplat, tenhle film si to podle mě fakt zaslouží
121522
0 0
"vyšším věkem" jsem myslel třeba i 23, ostatně mě je 26. píše jde o to aby člověk už o vstazích a kam smeřovat svuj život dost přemýšlel ----- to přirovnání bylo čistě jen v kontextu (hluboko) náctiletých uživatelů MZ
121463
0 0
SPOILER (asi)

je jen malo filmu, ktere mi ve svych nejlepsich okamzicich predvedly takove pnuti, jake jsem si zazil v Revolutionary Road pri snidani po vypjate noci. pokud bych se mel podivat nazpet a hledat jedinou vec, ktera nefungovala, vyjdu s prazdnem. ten sen neni nutne jen americky, problemy nejsou dobove urcite a vztah lze zkomplikovat jakkoli, kdykoli a cimkoli; problemy nemaji jasny zacatek, ale konec je zretelny vzdycky - az bude zase Mendes lidem prezentovat tu svoji rutinu, chci byt u toho.

cimz chci neobratne vysvetlit svoje absolutni hodnoceni, protoze jen zridkakdy se mi nejaky snimek dostane az na krev.
121433
SPOILER (asi) je jen malo filmu, ktere mi ve svych nejlepsich okamzicich predvedly takove pnuti, jake jsem si zazil v Revolutionary Road pri snidani po vypjate noci. pokud bych se mel podivat nazpet a hledat jedinou vec, ktera nefungovala, vyjdu s prazdnem. ten sen neni nutne jen americky, problemy nejsou dobove urcite a vztah lze zkomplikovat jakkoli, kdykoli a cimkoli; problemy nemaji jasny zacatek, ale konec je zretelny vzdycky - az bude zase Mendes lidem prezentovat tu svoji rutinu, chci byt u toho. cimz chci neobratne vysvetlit svoje absolutni hodnoceni, protoze jen zridkakdy se mi nejaky snimek dostane az na krev.
0 0
Americká beznaděj- nemilosrdná, neuhýbající vivisekce bez narkózy ironie nebo humoru. Mendes diváka chvíli vysaunuje, podá mu chiméru naděje a pak ho- vyhodí na mráz. Americká krása se ve světle RR zdá jako povznášející karikatura- zatímco American Beauty cílí navzdory konkrétním hrdinům na prázdnotu celé střední vrstvy, Nouzový východ je paradoxně, navzdory figurkám žen z potěmkinovských předměstí a podobným klišé odpovídajícím dobovému zasazení, příběh o krizi jednotlivce. O propastech, které se vytvoří, když chlapec dospívající v muže v onom přerodu na něco důležitého zapomene, o ideálech, ze kterých jsme nestačili vyrůst, o věčném čekání a otevřených zadních vrátkách a o pokrytectví jako celoživotní masce. Doufám, že Sam Mendes je milosrdnější manžel než režisér. A nemyslím, že k tomu, aby vás tenhle film sevřel, potřebujete vyšší věk nebo bohaté zkušenosti. Jsem toho důkazem. 90%
A ještě odkazuji na výborný Adrianův comment na čsfd. :)
120776
Americká beznaděj- nemilosrdná, neuhýbající vivisekce bez narkózy ironie nebo humoru. Mendes diváka chvíli vysaunuje, podá mu chiméru naděje a pak ho- vyhodí na mráz. Americká krása se ve světle RR zdá jako povznášející karikatura- zatímco American Beauty cílí navzdory konkrétním hrdinům na prázdnotu celé střední vrstvy, Nouzový východ je paradoxně, navzdory figurkám žen z potěmkinovských předměstí a podobným klišé odpovídajícím dobovému zasazení, příběh o krizi jednotlivce. O propastech, které se vytvoří, když chlapec dospívající v muže v onom přerodu na něco důležitého zapomene, o ideálech, ze kterých jsme nestačili vyrůst, o věčném čekání a otevřených zadních vrátkách a o pokrytectví jako celoživotní masce. Doufám, že Sam Mendes je milosrdnější manžel než režisér. A nemyslím, že k tomu, aby vás tenhle film sevřel, potřebujete vyšší věk nebo bohaté zkušenosti. Jsem toho důkazem. 90% A ještě odkazuji na výborný Adrianův comment na čsfd. :)
0 0
Film si zaslouží vysoké hodnocení hlavně za to. jak zachází s klišé.
1) Má se hrdina citově vzdalovat od svojí manželky? Šoupneme mu tam milenku! Co na tom, že ta holka se tam objeví, ukáže prsa a zmizí.
2) Jak zajistit potřebnou finální konfrontaci? Manželka se dozví o milence ! Co na tom, že děj k tomu vubec nespěje a tak je toto přiznání stejně zbytečné a vykonstruované jako celý film.
Určitě by se jich tam našlo více, ale tohle je asi tak to nejvice do očí bijící.
8 až 9 hvězdiček opravdu nechápu. Na druhou stranu, takových filmů co nechápu je tu více, takže ho zařazuji do škatulky pro náročného diváka a CD zakládám někam hodně hluboko mezi ležáky.:)
120513
Film si zaslouží vysoké hodnocení hlavně za to. jak zachází s klišé. 1) Má se hrdina citově vzdalovat od svojí manželky? Šoupneme mu tam milenku! Co na tom, že ta holka se tam objeví, ukáže prsa a zmizí. 2) Jak zajistit potřebnou finální konfrontaci? Manželka se dozví o milence ! Co na tom, že děj k tomu vubec nespěje a tak je toto přiznání stejně zbytečné a vykonstruované jako celý film. Určitě by se jich tam našlo více, ale tohle je asi tak to nejvice do očí bijící. 8 až 9 hvězdiček opravdu nechápu. Na druhou stranu, takových filmů co nechápu je tu více, takže ho zařazuji do škatulky pro náročného diváka a CD zakládám někam hodně hluboko mezi ležáky.*:)*
0 -1
Ruut: mam 17 a ten film som si aj tak velmi rychlo oblubil, asi hlavne preto aky zabavny mi pride:) vzdy sa na hadkach najviac nasmejem, skratka je to moj vkus:+:D
120140
Ruut: mam 17 a ten film som si aj tak velmi rychlo oblubil, asi hlavne preto aky zabavny mi pride*:)* vzdy sa na hadkach najviac nasmejem, skratka je to moj vkus*:+**:D*
0 0

Jeffy

Běž. A už nám to neříkej.

MarvinP: Díky za připomínky, opravím.
120132
Běž. A už nám to neříkej. MarvinP: Díky za připomínky, opravím.
Jeffy
0 0
wow asi jsem viděl jinej film, souhlasím s nonsuchem, AK je jden z mých nejoblíbenějších film, ale ani to tuhle hrůzu nezachrání. Každopádně přečtu recenzi a jdu se na to kouknout znovu s CZ titulkami.
120111
0 0
mě právě ta zámerná chladnost i ta "nuda" vyhovuje - takhle to melo být a zámer se povedl dokonale. Jiná vec je ale samozřejme to, že se na NV asi už znova nikdy nepodívám. Je to přesne ten druh filmu, který si zaslouží uznání, ale zároven nemá přirůst k srdci a ani k nemu skutečne nepřiroste.
120110
0 0

Kocour

Určitě už spoustu lidí otravuju tím, jak se furt vrtám ve stylistice... Ale pozitivní dojem z téměř básnicky psané recenze mi na konci kazí pár nepodstatných, ale rušivých detailů, jako: "Otázkou zní..." Rozumím "Otázkou je" i "Otázka zní" ale kompromis mi přijde kostrbatý. Pak mě trošku překvapil "chuťový jazyk" ...že by "ocas?" Nic jiného mě nenapadá, ale jestli je to záměr, OK. Beru.
120095
Kocour
0 0
No, někde se ten "flame" zahájit musí :-) V podstatě souhlasím s NonSuchovým prvním odstavcem. Pochopil jsem, co se ten film snaží sdělit a souhlasím s tím, že to je nadčasový atd., ale prostě mi to nepřišlo nijak objevný, nic mi to nedalo a postavy, přestože byly dobře zahraný, mě vůbec nezajímaly. Vím, že to bylo účelově chladný, nemělo to vzbuzovat nějaký sympatie a pouze podat obraz o tom, co vlastně děje většině lidí, jenže v týhle podobě mi ten film zkrátka nepřijde nijak dokonalej a víc než 7/10 ze sebe nevydoluju.
120069
0 0