Diskuze k článku Než ďábel zjistí, že seš mrtvej: Recenze

příspěvky 1 - 10 Napsat příspěvek
Výborný film ,kterému zvolená forma paradoxně uškodila. Neustále flashbacky resp. flashforwardy znamenají kromě změny ´uhlu pohledu především ztrátu tempa , někdy i orientace , takže se nemohu ubránit dojmu, že kdyby byl film vyprávěn klasicky , byl by mnohem napínavější a tím pádem by rychleji utekl, takhle působí poněkud zdlouhavě. To je ale asi tak jediná výtka, jinak je film krásnou studií na téma : jak se postavy s různým charakterem zachovají v mezní situaci, kdy se vlastně charaktery postav již tak odlišné odliší ještě víc .
142441
0 0
Kvalitní zpracování jinak bezobsažného snímku. K thrilleru má toto rodinné drama daleko. Film se ve vyprávění nikam nedostane, nic nedořeší, žádnou z postav nevyvede z jejích uzlů a nic na tom nezmění všechny dobré herecké výkony i režisérsky umná práce. Flashbacky a Forwardy jsou strašně hloupě sestříhané protivným rušivým zvukem a občas jen pro zajímavost, film mohl ubíhat plynule a možná i snesitelněji bez nich. Závěr filmu už zhodnotím jen velice stručně :(:-
107893
Kvalitní zpracování jinak bezobsažného snímku. K thrilleru má toto rodinné drama daleko. Film se ve vyprávění nikam nedostane, nic nedořeší, žádnou z postav nevyvede z jejích uzlů a nic na tom nezmění všechny dobré herecké výkony i režisérsky umná práce. Flashbacky a Forwardy jsou strašně hloupě sestříhané protivným rušivým zvukem a občas jen pro zajímavost, film mohl ubíhat plynule a možná i snesitelněji bez nich. Závěr filmu už zhodnotím jen velice stručně *:(**:-*
0 0
Hank je rozvedená troska, zoufalec, jenž nemá na placení alimentů. Jeho bratr Andy možná patří k finančně zajištěným, úspěšným businessmanům s velkým domem a krásnou manželkou, přesto ho tíží pocit vykořeněnosti, touhy po útěku. Poháněný silou peněz objeví krajní, amorální, nicméně potřebné, rychlé a snadné řešení všech problémů. Stačí jen potlačit své svědomí a vyloupit klenotnictví vlastních rodičů.
Veterán Sidney Lumet přišel s komorním, emocemi nabitým filmem, kterému krom kvalitního scénáře (napínavá, pomalu plynoucí směs thrilleru a dramatu se spoustou dějových zvratů) a životních hereckých výkonů (Philip Seymour Hoffman, Ethan Hawke, Albert Finney) nechybí velmi originální přístup k vyprávění (na jednu věc se relativisticky díváme z několika úhlů pohledu, napřeskáčku sledujeme příběh každého z hlavních charakterů). Můžeme se tak dostat pod slupku jakékoli postavy, pochopit její jednání, nedělit na dobré a špatné, černé, či bílé.
Bohužel jsem se nemohl ubránit dojmu z okoukaného námětu a protivných přechodů mezi jednotlivými pasážemi, kdy mě autoři doslova násilně vhodili do jiné příběhové linie.
Než ďábel zjistí, že seš mrtvej mě však nakonec bavilo především díky faktu, že nemá za cíl šokovat, nebo někoho očerňovat, ale výhradně poukázat na rozdílné vnímání téže situace a odsuzování bez znalosti souvislostí. Neuvěřitelně působivý, depresivní, tragický a zdrcující počin.
8/10:+
84835
Hank je rozvedená troska, zoufalec, jenž nemá na placení alimentů. Jeho bratr Andy možná patří k finančně zajištěným, úspěšným businessmanům s velkým domem a krásnou manželkou, přesto ho tíží pocit vykořeněnosti, touhy po útěku. Poháněný silou peněz objeví krajní, amorální, nicméně potřebné, rychlé a snadné řešení všech problémů. Stačí jen potlačit své svědomí a vyloupit klenotnictví vlastních rodičů. Veterán Sidney Lumet přišel s komorním, emocemi nabitým filmem, kterému krom kvalitního scénáře (napínavá, pomalu plynoucí směs thrilleru a dramatu se spoustou dějových zvratů) a životních hereckých výkonů (Philip Seymour Hoffman, Ethan Hawke, Albert Finney) nechybí velmi originální přístup k vyprávění (na jednu věc se relativisticky díváme z několika úhlů pohledu, napřeskáčku sledujeme příběh každého z hlavních charakterů). Můžeme se tak dostat pod slupku jakékoli postavy, pochopit její jednání, nedělit na dobré a špatné, černé, či bílé. Bohužel jsem se nemohl ubránit dojmu z okoukaného námětu a protivných přechodů mezi jednotlivými pasážemi, kdy mě autoři doslova násilně vhodili do jiné příběhové linie. Než ďábel zjistí, že seš mrtvej mě však nakonec bavilo především díky faktu, že nemá za cíl šokovat, nebo někoho očerňovat, ale výhradně poukázat na rozdílné vnímání téže situace a odsuzování bez znalosti souvislostí. Neuvěřitelně působivý, depresivní, tragický a zdrcující počin. 8/10*:+*
0 0
:D8)?)
83314
*:D**8)**?)*
0 0
The Joker: Tak ona je tam nahá i pozdějc, takže to nebylo nutný :D
83309
The Joker: Tak ona je tam nahá i pozdějc, takže to nebylo nutný *:D*
0 0
"P.S.: Lumet mohl začít film něčím estetičtějším než záběrem na nahého Hoffmana."

Vždyť v té úvodní scéně je nahá i Marisa Tomei, tak v čem je, sakra, problém? :))8) Jinak, u mě za 7/10.
83299
"P.S.: Lumet mohl začít film něčím estetičtějším než záběrem na nahého Hoffmana." Vždyť v té úvodní scéně je nahá i Marisa Tomei, tak v čem je, sakra, problém? *:))**8)* Jinak, u mě za 7/10.
0 0

dobrý

Film se mi líbil, i když se mi zdál zbytečně dlouhý a zdá se mi že ty flashbacky tomu spíš ubližujou. Herci hrajou fakt špičkově. Bohužel jak je napsáno v recenzi, konec se člověk dozví za začátku a žádný další zásadní pointa nepříde.
81149
dobrý
0 0
velice poutava kamera a propleteny casovy horzizont postav, obcas sice trosku zdlouhave zabery, ale jinak celkove slusne natocene. otevrena pusa finneye me dostava, myslel jsem ze puknu smichy 7*
79875
0 0
P.S.: nahého, souložícího Hoffmana...:D
s recenzí docela souhlasím, přesto jsem se v kině neuvěřitelně nudil....:-
79872
P.S.: nahého, souložícího Hoffmana...*:D* s recenzí docela souhlasím, přesto jsem se v kině neuvěřitelně nudil....*:-*
0 0
Tak první film,co jsem od Lumeta viděl, bylo právě absolutně geniální 12 Angry Men.Následoval Serpico, Network a Find Me Guilty - všechny ty filmy jsou úplně úžasný, a to, že ještě v 83 letech dokáže natočit takhle skvělej film jako Before Devil je prostě obdivuhodný - respekt!
Už se na to těším..Hoffmana jsem si od zkouknutí MI3 hrozně oblíbil, Hawkea taky můžu..takže jasná volba.
77182
Tak první film,co jsem od Lumeta viděl, bylo právě absolutně geniální 12 Angry Men.Následoval Serpico, Network a Find Me Guilty - všechny ty filmy jsou úplně úžasný, a to, že ještě v 83 letech dokáže natočit takhle skvělej film jako Before Devil je prostě obdivuhodný - respekt! Už se na to těším..Hoffmana jsem si od zkouknutí MI3 hrozně oblíbil, Hawkea taky můžu..takže jasná volba.
0 0