Turecko-německá variace na Babel. Čirý konstrukt s místy mělkými charaktery, volně plujícími motivacemi a příliš mnoha nahodilostmi (způsoby smrti, nástěnka), přesto ve mně bloudění po trase Istanbul-Brémy zanechalo dojem, že Akin znovu dokázal o generačních propastech, pocitech odcizení a pohodlné letargie, o bezcílném nebo pošetilém bloumání životem natočit civilní a intenzivní výpověď, která přesahuje politicky korektní škatulku multikulti artu. Zvláštní uznání za výjimečné a přesto z filmu netrčící herecké výkony, už dlouho jsem nespatřila tak vzácně vyrovnanou konstelaci, a velmi příjemné nasnímání, které mi ten zacyklený výlet do míjejících a sbíhajících se světů nádherně oživilo. A jsem ráda, že se mi potvrdilo, že Akin je i nadále tvůrce hodný pozornosti.
75%
|
reagovat
|


) s bonusem navíc v podobě stand-up vsuvek
. Ambiciózní Maestro moc nepřesvědčil, ale zdaleka nejlepší scénou ve filmu byla manželská hádka, tak snad se to pozitivně projeví na výsledku. Fajn civilní trailer příjemně překvapil (na čemž má velkou zásluhu i vhodně zvolený hudební podkres
) a první reakce jsou povzbudivé, takže nakročeno k sympatické nenáročné feel-good žánrovce na náročné téma tady je.