Žádné velké hity se o uplynulém víkendu neurodily, přesto jsem překvapen. Ben Affleck asi přeci jen bude mít nějakou tu star-power, když jeho drama Zúčtování aka The Accountant zvládlo urvat o prvním víkendu v distribuci 24,7 milionu dolarů. Právě Affleck s bouchačkou byl přitom hlavním tahákem jinak složitě prodávaného filmu, jenž nechytne svou zápletkou o matematickém géniovi a účetním, který se dostane do úzkých, ani se neopírá o další velké hvězdy (Annu Kendrick a J.K.Simmonse z hlavy vytěsníte hned po posledním záběru z traileru), ani o známou předlohu nebo kulervoucí trailer.

TRŽBY FILMŮ BENA AFFLECKA

Warneři filmu ale dali hodně slušnou podporu a dopřáli mu nasazení do 3332 kin, což vedlo k solidnímu otvíráku. Film má bohužel velmi průměrné reakce a slabé recenze, takže nějakou vytrvalost čekat nemůžeme. Alespoň sedmdesát mega z Ameriky by se ale nastřádat mělo. A to už za tu péči stojí. Režisér Gavin O´Connor, jenž má ve filmografii i parádního Warriora nebo nedávný westernový propadák s McGregorem a Portmankou Jane Got a Gun, si připisuje první kasovní úspěch od Hokejového zázraku z roku 2004. Trpělivost dolary přináší.

 TRŽBY FILMŮ GAVINA O´CONNORA

 

Z novinek otáčí hodně slušně peníze i Kevin Hart se svou komediální one-man show založenou na jeho stand-upech a vystoupeních What Now. Vytěžených 12 milionů za první víkend je velmi fajn, hlavně pak pro asistující Halle Berry, kterou po delší době spatřil větší počet diváků.

Naopak totálním průšvihem – a plně očekáváným – je Max Steel. Po slaboučkých trailerech a hlavně katastrofálních recenzích, z nichž ani jedna nebyla pozitivní (!!!), se sci-fi podle hraček od Mattela změnila v kapitální propadák. Dvoumilionový start mimo první desítku je totální ostudou pro nezávislého distributora Open Road Films a jedním z největších failů roku.

 

Bronzovou příčku tak mohla uhájit Dívka ve vlaku. Přízemní adaptaci bestselleru se vyplácí nasazení do nepříliš nabitého podzimu – dvanáctimilionový přívažek vytáhl aktuální zisky z Ameriky na 46 mega, ze zbytku světa zatím přiteklo jen 33 milionů, ale i tak se o finanční osud téhle produkce studio bát nemusí.

Foxové už jsou taky malinko klidnější, protože i když jejich fantasy želízko Sirotčinec slečny Peregrinové kdovíjak nežhne a v Americe zklamává s průběžnými 65 miliony (čerstvě přisypaných devět mega stačilo na bramboru), 130 melounů z ostatních kontinentů výrazně vylepšuje novince Tima Burtona fazónu.

Výrazně smutnější je příběh katastrofického velkobijáku Deepwater Horizon: Moře v plamenech. Ten totiž žádné další země nezachrání. Naopak v nich Wahlbergovo drámo ještě více strádá. To přitom z Ameriky ještě nevytěžilo ani padesát milionů - teď se k téhle skromné metě teprve přimyká z páté pozice.

 

V druhé půlce žebříčku se přisypává už jen po drobných: Pět mega přihazuje Čapí dobrodružství a Sedm statečných, pistolníci ale mají celosvětově o fous víc než rozverný animák (148 vs. 130 mega).

Nevýrazná komedie Middle School a otrokářské drama Birth of a Nation, které totálně prošustrovalo svůj oscarový potenciál, jsou těsně nad dvanácti miliony celkově a můžou na chvostu desítky závidět Sullymu, který jen z Ameriky vytáhl už 118 mega. Zatímco jiní z dostihů o ceny odpadávají (čerstvě i mizerně hodnocená novinka Anga Lee a Vina Diesela), Sullyho v té top desítce roku uvidíme, řekl bych, stoprocentně.

 

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se zkusí na Halloweenu svézt nový film Tylera Perryho o Madee a s ním i hororový sequel Ouija 2. Hodně zvědaví jsme ale i na přijetí bláznivé komedie Keeping Up with the Joneses neboli Špióni odvedle a hlavně dvojky Jacka Reachera, která vypadá jako po dlouhé době první vyloženě nedopečený projekt Toma Cruise. Zvládne si Reacher vydělat na trojku?