Clint Eastwood nakopl zlatou žílu, která se zdá býti bezedná. Jeho adaptace bestselleru o válečném hrdinovi Americký sniper dál zvládá zámořské publikum fascinovat a verbovat ho v ohromných davech do multiplexů. Po bezprecedentním megaotvíráku a úctyhodném druhém víkendu se Sniperovi skvěle dařilo i během tzv. SuperBowl víkendu, kdy se diváci houfně stěhují k televizím kvůli místním čutálistům a běhálistům - žádnému jinému filmu se dosud nepovedlo utržit v rámci tohoto víkendu 31,8 milionů dolarů. Až teď to přišlo...

TRŽBY FILMŮ CLINTA EASTWOODA

Americký sniper tak zvládl věhem svého třetího týdne v distribuci trumfnout všechny premiéry let minulých (pro srovnání viz tabulka s tržbami SuperBowl premiér) a je zřejmé, že velká divácká spokojenost a uznání od kritiků dělají z filmu obrovskou trvalku. Ke Sniperovi se za mořem vyjadřuje navíc každá druhá slavná osobnost, ať už kriticky nebo naopak pochvalně, díky čemuž je z Eastwoodova válečného fláku velká celospolečenská událost. Z aktuálních 248 milionů dolarů, vytěžených z amerických kin, se bude ostřelovač Bradleyho Coopera tlačit ke 350 milionům, a tedy i k titulu kasovně nejúspěšnějšího bijáku v amerických kinech, jenž si odbyl premiéru v roce 2014.

NEJVYŠŠÍ TŘETÍ VÍKENDY HISTORIE

Ostatní snímky vzhlíží ke Sniperovi s ohromným odstupem. Nejblíž je stříbrný méďa Paddington s osmi a půl miliony, tutéž sumu si ale připsal i o fous bronzový Project Almanac. Found-footage sci-fi o cestování teaenagerů časem bohužel nenaplnilo svůj ohromný potenciál a zklamalo co do ohlasů, tak i svými výnosy. Pro produkujícího Michaela Baye je to jeden z mála karambolů na tomhle poli, protože jeho levné bokovky třeba v minulém roce vydělávaly opakovaně obrovské peníze.

Tedy, ona ani s Projectem Almanac nebude asociována nějaká ztráta, protože tenhle hravý projekt stál dvanáct milionů dolarů. Jenže Paramount z něj chtěl udělat novou Kroniku (proto i načasoval start na stejný distribuční termín), odkládaná premiéra a silně podtaktovaná kampaň bez výraznějšího zasáhu se však podepsaly na mdlých tržbách. Škoda.

Nedopadlo to ale ani s dalšími novinkami: Na čtvrté příčce tápe "rasové" melodrama s Kevinem Costnerem Black or White, které se odpíchlo od šesti a půl milionu. Celkem bída, navíc stejně jako u Project Almanac jen třetina pozitivních recenzí...

No jo, jenže co by za to dal třeba erotický thriller The Loft. Předělávka povedeného belgického thrilleru od toho samého režiséra (!), tentokrát s Karlem Urbanem nebo Jamesem Marsdenem, se pro sichr dočkala rovnou nula - ano, nula - pozitivních kritik a při otvíráku za necelé tři miliony se krčí na ostudném desátém místě žebříčku. Ani stylové plakáty, slušný trailer a zajímavé obsazení nezachránily tenhle snímek od totálního průšvihu.

 

Mezi trápící se novinky se vklínil na pátém místě thriller s Jennifer Lopez The Boy Next Door. Jeho tržby klesají rychleji než u konkurence, aktuálních šest milionů ale vytáhlo průběžné zisky na 24 mega. Rozpočet byl přitom šestkrát menší.

Za bláznivou komedií The Wedding Ringer, jež se už lísá k padesátce, se drží oscarovka Kód Enigmy, která se díky trpělivému přisypávání vytáhla už na 68 milionů z Ameriky a 125 celosvětově.

Ještě o sto globálních mega navíc má na kontě finále 96 hodin, aktuálně přepočítávající 81 milionů ze zámoří a 244 celosvětově.

Na deváté příčce pak ještě paběrkuje přihnusnělý animák Strange Magic, jehož souhrnných devět milionů vlastně vůbec nestojí za řeč.

 

Za pozornost ale stojí dojezd třetího Hobita: Ten se totiž vydrápal na americkou čtvrtmiliardu a díky další finanční injekci z daleké Číny je aktuálně na 915 melounech celosvětově. 

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se zkusí zachránit warnerovské scífko Jupiter vychází. Hodně zvědaví jsme ale i na tržby odkládané fantasy Sedmý syn a neortodoxního "hraného animáku" SpongeBob ve filmu: Houba na suchu