Ve stínu Oscarů zůstala zpráva, že Ledové království konečně překonalo hranici miliardy dolarů. A ještě ve stínu téhle informace bylo zjištění, že Liam Neeson je pořád jedním z největších bouráků filmového plátna. Jeho novinka NON-STOP, která využívá aktuální obliby tohohle Irčana v akčních rolích, utržila o prvním víkendu v amerických kinech 30 milionů dolarů.

Neeson zkrátka jede. Charakterní herec, jehož mohutné fyzické konstituce bylo využíváno spíš v ambiciózních dramatech, maximálně pak v dobrodružstvích z ranku Rob Roye, holt jednoho dne kývl na nabídku Lucu Bessonovi a natočil s ním megahit 96 hodin. Pak vznikl ještě úspěšnější druhý díl… a mezitím se nejen začala připravovat trojka, ale studia se i rozhodla Neesona přeplácet, aby jim zahrál drsného chlapáka v jejich akčních thrillerech.

Zatímco třeba Kevin Costner v téhle poloze nezabírá (jeho 3 dny na zabití jsou tentokrát na pátém místě a na kontě mají aktuálně slabých 20 milionů), Neesonovy snímky většinou nevyhoří. A občas zvládnou i vyloženě uspět. Platí to i pro napínák z paluby letadla NON-STOP, jenž je sice takovou rychlokvašenou žánrovkou s logickými lapsy, průměrně hodnocenou americkými kritiky (aspoň že diváci dávají opatrně palec nahoru), ale na úctyhodný třicetimilionový otvírák to stačilo. Film s rozpočtem 50 milionů dolarů si na sebe jednoznačně vydělá už ve světových kinech.

Stříbrná náboženská agitka Son of God nicméně taky bodovala, protože utržila 26 milionů. Bohabojní Amíci uposlechli slov svých pastýřů a vydali se do kina na sice nuzně vyhlížející a televizně naškrobený, přesto adekvátně kajícný portrét Ježíše Krista a jeho utrpení. Rozhodně tu nevznikl inspirativní snímek, který by se mohl rovnat s religiózními majstrštyky od Scorseseho nebo Pasoliniho, tvůrci si ale na víře pěkně namastili kapsu. A o to tu tentokrát, přiznejme si, šlo především.

Bronz si jistí Lego příběh. Tentokrát jednadvacetimilionový víkend vytlačil warnerovský animák na 209 mega z Ameriky. Celosvětově to dělá už 330 milionů dolarů – studio se rozhodně nemusí bát, že by na dvojce, která přikvačí v létě 2017, snad tratilo. Ani v nejmenším.

Za kvalitativně nevýraznými, kasovně však pohodovými Památkáři od režírujícího George Clooneyho (celosvětově už šli přes stovku) se trápí už zmíněné 3 dny na zabití.

RoboCop na šesté pozici si pak připočetl dalších 4,5 milionu, takže konečně přelezl přes páďo z Ameriky. Tady je to bída. Mnohem veselejší už jsou ale světové tržby – díky nim totiž RoboCop nastřádá v pohodě přes 200 milionů jen z kin. A to se hodně cení.

Do desítky se vešly kromě propadákových Pompejí a miliardového Ledového království i dvě černošské trefy: Romantika About Last Night a buddy-komedie Ride Along.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Od pátku nás čeká velmi zajímavá řež mezi novou Třístovkou a Dobrodružstvím Peabodyho a Shermana. Souboj bude o to zajímavější, že se oba filmy povedly.