Je Tonym Starkem, je Sherlockem Holmesem a je jednou z nejzářivějších superstar dneška. Už proto není překvapivé, že je diář Roberta Downeyho Jr. narvaný k prasknutí. A kdeco se do něj tudíž nevejde. Musel se vzdát hlavní role v Kovbojích a vetřelích, kvůli dvojce Holmese letěla oknem účast v Cuaronově sci-fi Gravity, a v plánu má proto jen dva dva filmy - Whedonovy Avengers a Raimiho Oz: The Great and Powerful. A co potom?

Potom to začne být zajímavé, jelikož má Downey na stole několik nabídek, z nichž si začne sestavovat menu na rok 2012. O dobrodružném Yucatanu a komedii How to Talk to Girls jste si mohli přečíst nedávno, čerstvě ale před Downeym přistál nový projekt Paula Thomase Andersona. Režisér Až na krev nebo Magnólie zřejmě zabalil svoje ambiciózní drama Master (podle všeho nesehnal a peníze a film je navíc trochu podobný Smithovu Red State), a místo něj se hodlá vrhnout do adaptace románu Thomase Pynchona Inherent Vice, ve kterém soukromý detektiv z Los Angeles řeší únos zámožného stavitele. Tón knihy prý není daleko od coenovky Big Lebowski (děj se akorát odehrává v šedesátých letech), a s chandlerovskou verzí Tonyho Starka to zní jako rajská hudba.

Další žánrový úkrok by si pak Downey mohl vyzkoušet v zatím nepojmenovaném muzikálu z divadelního tábora, kam by se jako jeden ze dvou broadwayských textařů uklidil potom, co se z jeho průlomové show vyklubal propadák. Za filmem stojí autoři oceňované rockové opery Next to Normal Brian Yorkey a Tom Kitt, a Warneři by se určitě nezlobili, kdyby upoutali Downeyho pozornost natolik, že by si na plátně střihnul pár písniček a předvedl hru na piáno. Což by mu ostatně nemělo činit žádný problém, jelikož si obojí vyzkoušel při nahrávání svého šest let starého debutového alba The Futurist. A to jste si mysleli, že už nemůže být víc cool...