Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

imf vs Hollywood #146: Sheridan střídá prérie, Cruise možná zničí Hollywood a jak se staví falešná F1


ikona
imf
amazondisneyimflegendary picturesnetflixnewsletterprime videotaylor sheridanwarner brothers
Posvítíme si na Sheridanovo nové angažmá a Tomovu záchranu/destrukci Hollywoodu. Druhá půlka newsletteru je pak trochu frenetická a uštěkaná, tak radši to vodítko držte pevně. 

Vítejte u další sklizně postřehů zpoza showbyznysové opony (delší verzi najdete v mém newsletteru hollywood101.substack.com, který vychází každou středu, a nově je k dispozici i pro předplatitele, jimž nabízí přístup do archivu a bonusový obsah!), aneb co všechno se událo v Hollywoodu za zavřenými dveřmi v uplynulém týdnu.

---

Dneska to bude při pondělku trochu jiné, ačkoliv jsem na dovolené zatím pouze jednou nohou, přišel mi notně medializovaný přestup Taylora Sheridana vyloženě do rány, protože ho máme takhle příjemně čerstvý. Ať už máte Duttonovic timeline kompletně navrčenou, nebo vás tenhle hollywoodský kovboj nechává zcela chladným, není sporu o tom, že jeho akcie jsou v Hollywoodu zatraceně vysoko. A od hrstky koní se pak přesuneme k tisícovce plnokrevníků, protože se podíváme pod kapotu Pittovy F1. Osobně jsem měl k filmu výhrady, ale o to radši se s vámi podělím o to, jak moc se v zákulisí ten efjedničkový feeling piplal.

 

Taylor Sheridan kupuje klobouk s pavími péry

Chlápek, co si o sobě právem myslí, že je kovboj tělem i duší. Pán, co ještě před snídaní napíše třicet stránek dialogů a stihne obstarat krávy i slepice. Někdo Taylora Sheridana zbožňuje, někdo si z něj dělá srandu. Každopádně je autorem několika významných chlapáckých filmů (Sicario, Hell or High Water, Wind River) a celé řady seriálů, které spadají do jedné tajmlajny buď přímo (Yellowstone, 1923, 1883), nebo nepřímo (Tulsa King, Mayor of Kingstown, Landman). Kromě vajíček a slaniny zjevně snídá růsťák, vlastní ranč tak velký, že nejde dohlédnout na jeho konec, a rozhodně nehodlá v produkování neo-westernů na pokračování nikterak zpomalovat.

Pro Paramount je Taylor Sheridan kohoutem, co snáší zlatá vejce. Proto je velkým překvapením, že ho David Ellison nezahrnul benefity, aby si přednostně prodloužil jeho služby. Aktuálně ho má Paramount zabookovaného do roku 2028 (jeho producentského parťáka jen do roku 2026) a nyní se roznesla zpráva, že Sheridan utíká za neodolatelnou nabídkou do NBCUniversal. Už před pěti lety mimochodem Paramount licencoval Yellowstone na streamovací platformu Peacock, která Universalu patří. Dost možná tím tehdy rozeběhnul pikle, které teď vyvrcholily v přestup dekády.

Podle všeho měl Sheridan u Paramountu VIP zacházení - absolutní autorskou kontrolu nad vším, neomezené rozpočty a možnost napsat si tolik spinoffů, co hrdlo ráčí. Ellison chtěl zjevně Sheridanovi přistřihnout křídla. Nešlo ani tak o peníze, jako o jasné směřování sheridanverza někam, kam se to Ellisonovi hodilo. A tady se zjevně berani do sebe pustili hlava nehlava.

Třísky ale budou létat skutečně až za pár let. Sheridan a Paramount právě nedaleko Dallasu dokončují největší texaské filmové ateliéry, SGS Studios, kde se budou moci točit až čtyři Sheridanovy seriály naráz (nebo třeba i něco jiného, když bude volno, ale on si to mistr vytíží vlastnoručně). Obrovské zázemí bude mít též komplikovanou vlastnickou strukturu a je dědictvím z doby, kdy Sheridan u Paramountu skutečně mohl přijít s čímkoliv a oni mu to podepsali, načež poslali kamion plný stodolarovek na jeho rozsáhlé pozemky. To aby měli Sheridanovi koně co přežvykovat.

Tahle éra končí, Ellison místo Sheridana sází na kluky od South Parku a bratry Dufferovy ze Stranger Things. Až čas ukáže, zda bylo rozumné nechat si utéct spolehlivou a movitou cílovku, která se Sheridanových seriálů nemůže nabažit, protože má neodbytný pocit, že právě v nich je svět pořád ještě v pořádku.

Robot nikdy nesmí připustit, aby bylo divákovi ublíženo

Parta proofreaderů v Hollywoodu se nechtěla nechat zaskočit čím dál tím schopnějšími nástroji jako ScriptSense nebo Greenlight. A.I. je prolezlá Hollywoodem tak moc, že by to řadu z vás šokovalo. Především ale bere práci stážistům a studentům filmové vědy, kteří si přivydělávali tím, že za pár dolarů na hodinu diskrétně četli rané verze scénářů a poctivě je opoznámkovali. To teď prý zvládá A.I. a díky tomu studia i produkční labely stihnou přečíst násobně víc.

Zkušení rychločtenáři, na které Hollywood doposud spoléhal, se chtěli na vlastní oči přesvědčit, jak bude umělá inteligence připomínkovat scénáře, které už oni sami v minulosti opřipomínkovali a svými nápady třeba pomohli posunout až ke kinopremiéře nebo třeba i oscarové nominaci. Jak to celé dopadlo?

Ačkoliv zástupci programů jako ScriptSense a Greenlight tvrdí, že jejich platformy se snaží být neutrální, zjistilo se, že po vzoru LLM jako ChatGPT mají spíše optimistický pohled na analyzované scénáře. Snaží se povzbuzovat, hledat pozitiva, ale mají zároveň velké rezervy v rozeznání nedostatečně vykreslených motivací postav a lidských emocí. Jinými slovy mají potíž v tom “pochopit” portrét člověčí psychiky. Překvapuje to někoho? Posledním hřebíkem do rakve jsou neustále se opakující fráze v sumarizacích a powerpointových slidech. Pokud jich přečtete dvacet za sebou, bezpečně rozeznáte, kterou z prezentací připravovala A.I.

A co je na tom nejhorší? Že tenhle podprůměrný výsledek nikoho neodradí. Stačí se rozhlédnout kolem, abychom viděli zlověstné spirály A.I. implementace. Uchazeči o práci využívají automaticky generovaných životopisů a motivačních dopisů, aby rozeslali stovky žádostí o práci. Významné firmy jsou bombardovány tisíci požadavků denně. HR oddělení kontruje tím, že nechává nadbytek žádostí roztřídit jinou A.I. - ta ke každému životopisu sepíše tříodstavcový souhrn a verdikt doporučuji/nedoporučuji. Jenže protože těch doporučených jsou pořád desítky, nasazuje HR pro jistotu ještě další A.I. nástroj, který nezávisle evaluuje evaluaci umělé inteligence, která hodnotila práci jiné umělé inteligence. Moc bych se divil, kdyby na konci celého procesu byl zaměstnanec z masa a kostí, jenž je jakkoliv užitečný ve firmě, kde si jedničky podávají kliku s nulami.

F1lmtech

Určitě jste někde slyšeli ten dnes už ojetý vtip: “Bude se pokračování F1 jmenovat F2?” Pro fanoušky motorsportu velký kopec srandy, protože bychom vlastně šli proti směru kariér těch nejlepších z nejlepších, ale ono to má přece jenom dneska přesah, když zjistíte, že vozy F1 filmové stáje APXGP, za kterou jezdí Brad Pitt a Damson Idris, jsou ve skutečnosti zručně postavené muly na základě Formula 2 šasi, tj. F1 je ve skutečnosti F2. Ha!

Kosinski a Bruckheimer převalovali nápad na film z prostředí F1 v hlavách celé roky. Dokonce se spojili s Lewisem Hamiltonem, který jim otevřel dveře i k hlavounům z Liberty Media, tedy firmy, které celý ten kolotoč královny motorsportu patří. I díky tomu producenti získali exkluzivní přístup na pitlane, do zákulisí závodů a dokonce i možnost u vybraných jezdců osadit kokpit miniaturní, ultralehkou 4K kamerou, která “neměla vliv na funkci”.

Díky tomu získali stovky hodin záběrů ze skutečných závodů. Pak stačilo jen přehodit helmy a mohli využívat vhodné záběry do svého vlastního scénáře, stačilo jen za sebe poskládat ty správné zatáčky, kolize a předjížděcí manévry. Podobně jako v Top Gun: Maverick, kde byly tréninkové stíhačky v postprodukci přerenderovány v ostré bitevní stroje, tady jsou některé skutečné stroje “vyměněny” za filmové stroje APXGP, ať už šlo o záběry přes rameno z Applem dodaných kamer, nebo o záběry závodu z desítek kamer Liberty Media, z nichž se “stříhá” přímý přenos.

Bylo ovšem třeba dostat do hry i Pitta a Idrise. To byl úkol Grahama Kellyho a jeho GK Evolution. Bývalý motorsportový inženýr staví filmová auta už třicet let a žádná zakázka mu není cizí. Tahle přesto vypadala jako Mount Everest falešných kár. Jako základ vzal Kelly šasi Formule 2 a dokonce sehnal i vysloužilý šestiválec, který ve starších monopostech této série závodil, takže vlastně postavil velmi rychlou a schopnou náhražku. Na tohohle Frankensteina u Mercedes-AMG navrhnuli autentickou F1 karoserii se všemi cinkrlátky, ale logicky prostou různých tajných know-how.

Pittova F1 tedy měla vnitřnosti F2 a dosahovala cca rychlosti GP3 (to je zas o třídu níž), protože v jejích útrobách se muselo najít místo pro trafa a napájení mnoha kamer, kterými byl vůz prošpikován. Přesto Pitt i jeho stunt driver zajížděli s monopostech solidní časy, jen pár sekund vzdálené od průměru startovního pole F2. Na šedesátníka za volantem prý velmi solidní výkon.

Herci natáčení snášeli statečně, hůř na tom byla auta. Formulové vozy nejsou zvyklé jezdit v polovičním tempu nebo opakovat stále dokola tu samou “choreografii”. Kelly se neustále bál, že různé prostoje a reprízy kvůli alternativním záběrům způsobí, že auta shoří jako papír nebo v některém z průjezdů vybuchnou. Naštěstí se tak nestalo. Byl však prozřetelný a měl dost náhradních vozů, které mohl posílat ze střídačky za ty, kterým už se pomalu pekly obvody. A postavil dokonce i elektrikou poháněnou alternativu, což bylo velmi prozřetelné, protože se tenhle vůz nakonec používal na drtivou většinu statických záběrů v boxech. Bylo mnohem snažší ho udržovat v provozuschopném stavu po celý den.

Třešinkou na dortu byl tzv. chase car. Z Ameriky si nechali poslat LMP placku od Cadillacu, která ale ověšená kamerami na rovinkách absolutně nestíhala. V Maďarsku ji nakonec uvařili a už nerozchodili. Kelly “jednoduše” vzal GP3 monopost, provedl pár nezbytných úprav a pořídil záběry, které jsou bez přehánění dechberoucí.

 Tom Cruise zachránil Skydance, nikoliv Hollywood

Před pár lety jsme Toma Cruise velebili za to, že zachránil s Top Gun: Maverick Hollywood. Důrazně připomněl milionům diváků, proč tak rádi chodí do kina. A díky oblibě série Mission: Impossible zůstal alespoň mediálně onou poslední akční hvězdou, které se daří vše, nač sáhne. Vždyť i ten Edge of Tomorrow, Jack Reacher nebo American Made byly solidní pecky. Pod mnoha těmito projekty je částečně podepsáno i Skydance Media. A právě díky cruiseovkám mohla řada lidí získat pocit, že David Ellison ví, co dělá, takže jeho šéfování Paramountu přece vůbec není špatný nápad.

Teď ovšem vážně hrozí, že Skydance pohltí i Warnery. To by znamenalo produkování nikoliv jednotek, ale desítek filmů a seriálů ročně. Ellison zatím u Paramountu pod novým vedením upsal řadu slibných talentů, ale je třeba připomenout, že Skydance stálo i za “hity” jako 6 Underground, The Adam Project, ale především tedy za akčními šmakuládami jako Family Plan, Ghosted, Heart of Stone, The Gorge, nebo Fountain of Youth. Nedá se tedy říct, že by se všechno, nač sáhnou, měnilo ve zlato. U akčních žánrovek by se dokonce dalo tvrdit, že pokud není Tom Cruise po ruce, je to spíš bída.

Proto ten troufalý titulek, protože Tom Cruise pomohl Ellisonovi ke kredibilitě, kterou se teď ohání nejeden analytik. Co když svým úsilím Tomík do čela Hollywoodu žene někoho, kdo vlastně vůbec neumí kormidlovat velké produkce? Vystrašil jsem vás? O schopnostech Ellisona mladšího rozhodne až příštích několik let. O záměrech Ellisona staršího spíš příštích několik měsíců.

Do jeho pokerových karet nevidíme, ale během aktuálních škrtů v Paramountu se úspěšně daří kastrovat (jiný termín mě při tom rozsahu nenapadá) zpravodajskou sekci CBS News a po vyhazovu Colberta je slušná šance, že Paramount, pod který spadá Comedy Central, kde se vysílá The Daily Show, neprodlouží smlouvu ani Jonu Stewartovi. A kdyby… velké kdyby… skutečně prošel merger Skydance a Warnerů, dosáhnul by Ellison i na Johna Olivera nebo kompletní CNN.

Smrt renomovaného zpravodajství a late night shows, jejichž otvíráky jsou už dávno primárně uštěpačným politickým komentářem? Nezbude, než info o politice čerpat z Tik Toku… kdo že by měl na tu americkou verzi dohlížet? Hmm, tak zase nic. Děkujeme, Tome!

Lineární TV už jsou jen sport a zpravodajství

Podle nedávných čísel agentury Nielsen vyplývá, že na lineárních TV stanicích už američtí diváci skutečně koukají jen na fotbal, basket a hokej. Z prvních dvaceti nejsledovanějších pořadů většina spadala do kategorie sportovních přenosů nebo zpravodajských speciálů. Až na devatenáctém místě je jediná anomálie, seriálová trvalka Tracker, kterou najdete i na českých streamech (tuším Disney+). O téhle oprášené variaci na Odpadlíka už jsem psal, ale nutno připomenout, že pořád sbírá diváky milionovými hráběmi. Je v tom však zcela osamocená, doba dvacetimilionových výkonů u nejsledovanějších seriálů je definitivně pryč. Jejich diváci už se dávno přestěhovali na streamy.

A protože zpravodajství dostává momentálně celkem zabrat, musí se hollywoodská studia s kabelovkovou zátěží rozhodnout, zda se nadbytečného břemene definitivně zbavit (ono oddělení zrna od plev zatím předvádí NBCUniversal a Warner Bros. Media, u Disneyho váhají), nebo se rozhodnout vše přečkat nákupem čím dál tím dražších sportovních licencí. Není divu, že se elitním ligám nejoblíbenějších amerických sportů tak dobře daří.

Další Solova sólovka?

Taky jste měli pocit, že Kylo Rena v těch Epizodách VII až IX trochu odfláknuli? Že si Kylo nebo chcete-li Ben zasloužil trochu víc? Adam Driver si to myslel taky, ale nesměl o tom mluvit. Dokonce ani uvažovaný režisér Steven Soderbergh o tom nesměl ani pípnout. Jejich NDA však vypršelo, takže se Soderbergh mohl zmínit o tom, že ho oslovila přímo Kathleen Kennedy a nabídla mu projekt ušitý na míru. Soderberghovi se líbila myšlenka, že by Kylo přežil osudovou devátou (epizodu), aby mohl vzniknout projekt The Hunt for Ben Solo.

Soderbergh si to celé pečlivě rozmyslel a zbývalo jen pitchnout projekt samotnému Bobu Igerovi. Ten viděl v odvážně pojaté sólovce příliš velký risk. Raději schválil další tři seriály pro Disney+ a celovečerní Star Wars nechal dalších pár let vychladnout. Než začnete nahlas nadávat, uvědomte si, že po bitvě je každý generál. Na rozdíl od různých vaporvare projektů jako Rogue Squadron nebo Mangoldova výletu do dávné minulosti, však měl Soderberghův nápad alespoň Adama Drivera, který se nemohl dočkat, až dá té postavě konečně hlavu a patu.

Ale možná chtěl prostě Iger jen, aby se konečně a definitivně zapomnělo na tragikomického Sola z roku 2018. Tam bychom za tu kolektivní amnézii skutečně asi byli vděční. Doufejme, že nás vzpomínky opustí nejpozději za tři, čtyři mediální cykly.

Hollywoodská psina

Není jisté, že v Los Angeles zůstane dost herců, aby byl následující byznys rentabilní, protože když se podívám na tempo výstavby v New Jersey (nové ateliéry tu staví Netflix, Lionsgate a nově také Paramount), obávám se, že dojde k velkému stěhování národů. Zatím ale mají Alex Esguerra a Liam Underwood, zakladatelé prestižního psího parku Dog PPL o klientelu postaráno. Skoro dva tisíce klientů neváhá utratit značnou částku za to, aby v luxusním kompletu v Santa Monice mohli své psy venčit v soukromí.

On se totiž váš pes neptá, jestli jste celebrita. Můžete ho nechat venčit nešťastníkem, co má na každé ruce šest vodítek. Můžete najmout VIP trenéra, co se bude starat jen a jen o vás. Nebo prostě risknete, že vás paparazzi vyfotí, jak škrábete exkrement z chodníku v nedůstojném předklonu. Dog PPL tohle všechno řeší. Součástí komplexu je parádní venčíci plocha, nádherný park, dobře zásobený bar, ale také další zázemí, kde nabídnou masáže nejen vašemu psovi, ale i vám. Zakladatelé dobře věděli, že inzercí ve správných kruzích nalákají hollywoodské celebrity, a tak si tu podávají sáčky prémiových granulí třeba John Legend, Simu Liu a další. Mají tu jistotu, že potkají nejen dobře vychované pejsky, ale také lidi z branže, s nimiž mohou řešit byznys, zatímco o jejich čtyřnohé mazlíčky se stará certifikovaný trenér za zvuků DJ setu speciálně navrženého pro psí sluch.

Nedělám si srandu, tohle se opravdu děje. A Dog PPL je dokonce připravený i na stěhování filmového byznysu směrem na východ, druhou pobočku totiž už zkraje roku 2026 otvírá v newyorském Brooklynu.

Jednou větou…

Pamatujete, jak se Doug Liman naštval, že Amazon nepustil Road House do kin? Tahle křivda bude mít ještě pokračování, protože kdysi dávno se u původního Road House z roku 1989 rozporovalo, kdo a jak napsal scénář a jestli celý nápad náhodou nevlastní R. Lance Hill, autor první verze scénáře. Podle tehdejšího autorského práva se mu totiž po 35 letech vrátila kompletní práva na zápletku a postavy. Liman se s ním spojil a pokud Hill vyhraje soud, který právě probíhá, může Liman natočit přímé pokračování originálu. tj. Road House 2, který půjde proti sequelu Gyllenhaalova filmu, který připravuje Amazon. To bude ještě veselé!

 

Kostýmy Batmana a Robina z původního šedesátkového seriálu se prodaly za, podržte se něčeho, 575 tisíc dolarů. Batarang pak samostatně za 50 tisíc dolarů. To by mě zajímalo, jestli je funkční. Na stejné aukci šel dobře na odbyt i původní kostým Lyndy Carter ze seriálové Wonder Woman nebo jedna z obnošených uniforem kapitána Kirka.

© copyright 2000 - 2025.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace