

| 00:05 | 08.09.2025 |

Co bychom si bez těch hororů počali. Nejen že jde o jeden z žánrů, na který diváci pořád spolehlivě chodí, a to včetně mladých diváků a divaček, jež se rádi v úleku tulí. Navíc je to kategorie, která pořád ve spoustě případů vykazuje parádní poměr mezi cenou a výkonem. Strašit se dá i za menší rozpočty, a proto stačí i výrazně nižší zájem diváků než u mohutných blockbusterů, aby byla radost. A v důsledku toho ona radost nezřídka opravdu je…
V případě nového V zajetí démonů jsou ale výnosy opravdu na úrovni těch největších a nejnákladnějších kasovních hitů. Otvírák za 83 mega? Wow! Kdo z vás to má?!
Finále supervýdělečné hororové série, které po svém megaúspěchu dost možná finálem přestane být, přepsalo v mnohém historické tabulky. Nejen že jde o nejúspěšnější hororový titul roku, ale i o jedničku jak v rámci série V zajetí démonů, tak i v rámci veškerého Conjuring univerza, kam patří i velice výnosná Sestra a Anabelle a jejich sequely.
Čtyřka V zajetí démonů po parádním pátečním startu za 34,5 mega v amerických kinech zapsala mohutný první víkend, čímž se zařadila mezi čtyři nejprůraznější horory historie – spolu s dvéma díly To a Pěti nocemi u Freddyho.
Je to famózní úspěch, který umožňuje snít o dvou kilech jen ze zámoří. Při padesátimilionovém rozpočtu to jsou fajn počty. O film je navíc velmi pěkný zájem i ve zbytku světa, viz průběžných 187 mega globálně, takže producenta Jamese Wana a jeho účetní čekají zase jednou hodně milé starosti.
Je přitom už docela úsměvným paradoxem, že o sérii se začalo vydatně pochybovat po menších tržbách a horších kritických i diváckých ohlasech třetího dílu. Na ratingy se ale za čtyři roky zapomnělo a nižší výnosy byly zjevně způsobené hlavně covidem a hybridními premiérami. A čtvrtý díl už může hrát úplně jinou písničku.
V zajetí démonů 4 se tak stane jedním z mála jednoznačných vítězů roku a po historicky slabém létu vrací do srdcí kinařů i kino-požitkářů optimismus. Možná nevydrží dlouho, ale je fajn vidět jednoznačný kasovní triumf a žánr, který k takovýmhle úspěchům ponouká.
Vždyť na třetím místě si dál užívá slávy Hodina zmizení – horor, jenž je rovněž jedním z mála triumfátorů letošního filmového léta, jako famózně kreativně vymyšlený i napsaný snímek, který ze čtyřicetimilionového rozpočtu vyždímal už čtvrtmiliardové globální tržby.
Zrovna čtyřka V zajetí démonů tak sice nepřepisuje hororový kánon – film má jen průměrné recenze a lehce nadstandardní divácké ohlasy – ale potvrzuje, že právě horory jsou velmi živým a úspěšným žánrem. A naštěstí i jednou z mála výsep originálních nebo odvážných vizí, i proto se téhle filmové škatulce tak snadno fandí.
Stříbrnou příčku kasovního žebříčku si užila další novinka. I když slovo „novinka“ je v jejím případě opravdu slušná nadsázka – jde totiž o re-release muzikálového fenoménu Hamilton, jenž slaví deset let oběhu své filmové verze. Fanoušků má po celém světě miliony, proto mohl své znovuuvedení v amerických kinech proměnit na hezkých deset milionů z uplynulého víkendu. Ano, tenhle výrazný zájem zase jednou potvrdil význam Mirandova vzývaného muzikálu…
Za Hodinou zmizení pak loupe brambory další srpnová stálice, rodinná komedie Mezi námi děvčaty 2. Ta už překlenula 140 milionů dolarů celosvětově a stane se jednou z mála rodinných řachand tohoto roku, které se dostaly jen z kin v pohodě do černých čísel. Nachystá Disney trojku?
Na dvanácti milionech z amerických kin aktuálně paběrkuje Aronofskyho Život v hajzlu a nové uchopení Roseových s Benedictem Cumberbatchem a Olivií Colman. Oba snímky v zámoří profičely, tržby ze zbytku světa zatím přejí trochu překvapivě spíš Roseovým. Výnosy obou z kin však nepřesvědčí, fandy naberou hlavně na streamu.
Start na dvou a půl milionech si pak odbyl i animák Light of the World – další z důkazů, že v Americe se bude bohabojným báchorkám o Ježíšovi vždycky alespoň trochu dařit. I když je v nich boží syn třeba kreslený...
Do desítky se vešla ještě půlmiliardová Fantastická čtyřka, šestsetmilionový Superman a Zlouni 2: ti musí pohříchu na statut dvousetmilionového animáku ještě máknout. Škoda.
Kompletní žebříček tržeb zde.
Za týden se zkusí V zajetí démonů postavit kingovský Dlouhý pochod a finále fenoménu Downton Abbey. Ani jednomu bych ale extra nevěřil.