Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Brad Pitt s F1 vyhrál! Lilo jako první letos urve miliardu


ikona
Cival
28 let poté28 years laterapple tvbalerínabrad pittdisneyeliof1jak vycvičit drakakarate kidlilo & stitchmaterialistsmission: impossiblepixartržbywarner bros.
Brad Pitt si užil nejlepší jízdu své kariéry! 

Blockbustery stvořené primárně streamovacími giganty v kinech nemají na růžích ustláno – většina z nich shořela, některé zaujaly jen střídmě. Pokaždé ale zůstalo u konstatování, že film si užil nasazení v multiplexech v rozhodující míře kvůli tomu, aby film co nejvíc přitáhl pozornost před uvedením na stream.

U F1 to ale rozhodně bude jiná písnička. Mnohem veselejší. Megafilm od Apple TV se po mohutné reklamní kampani dočkal parádního přijetí v kinech, a to prakticky po celém světě. Distribuující studio Warner Bros. hlásí cool americký start za 55 milionů dolarů, celosvětově pak odpich na 144 milionech z prvního víkendu.

 

Suma je to pro dospělý popcorn s šedesátníkem v hlavní roli moc sympatická a při velmi pozitivních recenzích a vyloženě nadšených diváckých ohlasech (aktuálně 84 % na ČSFD a Áčkový CinemaScore) avizuje jízdu co nejblíž k půlmiliardě z kin. I když bude hodně proti Jurský svět.

F1 je každopádně film pro kina a šeptanda rozhodně pomůže tomu, aby si ho platící diváci chodili užít i nadále na velké plátno – dvoutýdenní IMAXovská exkluzivita tudíž bude využita více než efektivně. A při pohledu na audiovizuální působivost snímku jen dobře. Účetní mohou být taky spokojení, protože díky product-placementu a formátu celovečerní reklamy na F1, cílené na streamovací platformu, film odvede co má.

Vysokooktanový velkofilm je krásnou ukázkou toho, jak to může fungovat: Kooperace streamovacího giganta, vybaveného neomezenými finančními zdroji, s prominentními hvězdami showbyznysu i sportu Bradem Pittem a Lewisem Hamiltonem, silným studiem jako distributorem a samotným cirkusem F1 v pozici zásadní koproducentské síly, to celé pod suverénním producentským vedením věčně úspěšného Jerryho Bruckheimera, to je mocná kombinace.

 

Právě Bruckheimer tímhle sukcesem znovu dokazuje svůj formát, ještě větší boost pro své renomé si ale může užít režisér Joseph Kosinski. A zaslouženě. A tržby i ohlasy samozřejmě podtrhují i star-power nestárnoucího Brada Pitta. Výsledkem je čistá blockbusterová práce, na kterou díky Pittovi a televizní popularitě formulí vyrazilo i solidní procento mladých a taky spousta divaček.

Konkurence neměla absolutně šanci, a to hlavně kvůli fiasku M3GAN 2.0. Tady to producenti naopak vůbec nedomysleli a na kasovně veleúspěšný horor nenavázali typově stejným nášupem, ale místo toho zvolili úskok na pole nedomrlé a ambicemi přepálené sci-fi. A tak ztratili divácké jádro originálu, zejména teen hororožrouty, aniž by oslovili nové diváky.

 

Start za deset mega v Americe je fiaskem a sequel tak může zapomenou na kilo z Ameriky a globální dvě kila, nad nimiž se jásalo u jedničky. Tohle je bohužel ryzí nepochopení, na čem stál úspěch originálu – nová M3GAN má navíc absolutně průměrné ohlasy, takže nejde ani o extra ztrátu pro světovou kinematografii.

Stříbrnou pozici tak v klidu uhájilo hrané Jak vycvičit draka, zatím ale na pozici rodinné trvalky pouze aspiruje. V Americe se přisypalo devatenáct mega a draci se díky tomu ladně přenesli přes dvě kila doma a čtyři celosvětově, z aktuálních 454 milionů tedy určitě zaútočí nejen na tu půlmiliardu. Dvojka je už odklepnuta, takže tady je všechno v pořádku.

Klasické smíšené pocity mají při pohledu na top ten u Disneyho: Trýznivý je pohled na nezájem o pixarovku Elio, která zjevně prodělá desítky milionů dolarů. Po dvou víkendech svítí na kontě nákladného animáku pouze katastrofálních 72 milionů celosvětově a s ohledem na vlažnější reakce to nevypadá ani na kdovíjakou výdrž v pokladnách. A na oscarové fanfáry tentokrát Pixar může opravdu zapomenout.

Naopak Lilo se Stitchem se nadále drží v popředí, a to jako rodinná jistota v nabídce kin v delším časovém horizontu. A výsledkem je posun na 946 globálních milionů. Miliarda je zjevně nevyhnutelná a to, co se těsně nepovedlo Minecraftu, to oživení oblíbené animované komedie zjevně zvládne. Takže: Přinese už léto 2027 znovu dvojblok Lilo a Drak, nebo se úspěšné live-action verze tentokrát rozpojí a Lilo přiskotačí až v roce 2028? Uvidíme.

 

Nepříjemný padák naopak potkal melancholický horor 28 let poté. Frenetická skoro-zombieárna se dočkala nepříjemného sešupu o dvě třetiny, na němž se podepsaly hodně protichůdné divácké reakce – v Americe tak přibylo jen deset mega, a i když zbytek světa pomohl k posunu na 103 milionů, celkově z toho bude max 150 milionů.

Dvojka nebude mít za rok snadný kasovní úkol, aby dotlačila do realizace při stejných víc jak šedesátimilionových nákladech i trojku.

 

Jakýs takýs zájem je pořád o osmou Mission Impossible, která za týden na tržbách překoná předchozí díl. Její bolavou ztrátovost to ale nezaplaší. 

Do desítky se vešla ještě chválená romantika Dokonalá shoda aka Materialists pak předskakuje dvěma finančním loserům blockbusterového léta – Karate Kidovi a Baleríně, jež oba přepočítavájí neuspokojivé páďo z Ameriky a stovku celosvětově.

 

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden si multiplexy podmaní dinosauři. Universalu se ale v posledních dnech příprava na nový Jurský svět nepříjemně sype, což si probereme vccccúterý v tučném pojednání TedGeorge.

© copyright 2000 - 2025.
Všechna práva vyhrazena.

TOPlist