Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

imf vs. Hollywood #124: A.I. sitcomy a Rogenovo Studio


ikona
imf
AIdisneyhbohollywoodimfmaxnetflixnewsletterparamountrogenstudioyoutubezaslav
Na jaké platformě kempuje nejvíc dětí, kolik lidí potřebujete k natočení seriálu, a proč se vyplatí fanouškům newsletteru předplatit Apple TV+. 

 Vítejte u další sklizně postřehů zpoza showbyznysové opony (delší verzi najdete v mém newsletteru  hollywood101.substack.com, který vychází každou středu, a nově je k dispozici i pro předplatitele, jimž nabízí přístup do archivu a bonusový obsah!), aneb co všechno se událo v Hollywoodu za zavřenými dveřmi v uplynulém týdnu. 

--  

Místo IP trumfů se dnes podíváme naopak na novou zákopovou válku streamerů, v níž už zbraně definitivně odhodili na Maxu, a dokonce to vypadá že papírový favorit se ani pod vedením zkušeného matadora nechytá na novodobou konkurenci. Pokud vám jde o duševní zdraví dětí, vlastních nebo cizích, tak zkrátka musíte číst dál.

 

Večerníček - každý den, celý den

Večerníček, Studio kamarád, Vega a Magion. To byla moje dětská dieta na začátku devadesátek, protože žádné ty Netflixy a Disney kanály neexistovaly. Kabelovku měl jenom jeden kamarád a k tomu jsem mohl jednou za týden, kdy jsme stejně nábožně koukali, jak hraje Dooma, což byl vyšší level než německy dabované animáky, že?

Z dnešních statistik ovšem vyplývá, že děti mají přístup k mnohem širšímu spektru audiovizuální zábavy. Maminky si z bezedných streamovacích platforem často dělají laciné pečovatelky. Můžeme tady rozumovat o tom, kolik screen time by mělo dítě v jakém věku mít, ale čísla bohužel mluví jasně. Miliardy minut CocoMelon na Netflixu určitě nedělají dospělí, navíc když se podíváme do těch výpisů hlouběji, je tam u dětských a rodinných produkcí vidět, že si je někdo pouští pořád dokola. A v dabingu.

V posledních letech se na poli dětských streamovacích válek etablovaly tři značky. Disney+ je jasná volba, je tady přece ohromně hluboký katalog pohádek, animovaných kraťasů, pixarovek, ale také hrané tvorby z Disney Channel pro ty trochu odrostlejší. Netflix ale svůj náskok v boji o dětského diváka nepromarnil. Ano, možná se trochu moc na sílu snažil o vlastní celovečerní tvorbu, než mu došlo, že chytrým licencováním nažene mnohonásobně víc odkoukaných minut. Proto sehnal a piplal Cocomelon, Oktonauty a další. Sám pak přišel s Adou Twist, Gabby’s Dollhouse nebo s Izzy’s Koala World…

Možná si teď říkáte, že se nějak vyznám. Mám doma šestiletého kluka a bohužel jsem podobných rozhodnutí nebyl ušetřen. Od jiných rodičů nebo vlastního svědomí dostáváte signály, co je dobré a co nikoliv. A pak opatrně testujete. Takhle jsem se dostal k Puffin Rock nebo Bluey. Ovšem ještě než budeme zase básnit o modrých psících, sluší se zmínit ještě třetího do party, který co do počtu zhlédnutí deklasuje Disneyho i Netflix.

YouTube je totiž “zadarmo” a nabízí toho obsahu bezkonkurenčně nejvíc. S tím logicky roste i riziko, že si dítě pustí něco nepatřičného, protože skoro ke každé show existuje dark varianta, v poslední době i s generovanými A.I. scénami, v nichž oblíbení hrdinové dělají velmi bizarní věci a říkají velmi nevhodné věty. Ano, můžete se schovat do bezpečné náruče YouTube Kids filtru, ale i sem občas pronikne nějaký ten balast, zvlášť když aktuální generativní modely dovedou obsah chrlit rychleji, než ho kontroloři zvládnou nakoukávat. Přesto je YouTube Kids zdrojem mnoha nových hvězd i značek, např. Ms. Rachel nebo Blippi se objevují nejen na svých YouTube kanálech, ale také ve speciálech na Netflixu, kde mají solidní diváckou základnu.

Možná je to i tím, že rodiče se nebojí dítěti něco pustit na Netflixu nebo Disney+, kde očekávají zevrubnou kontrolu a nezávadný obsah, který prošel nějakým ratingem a korporátním drobnohledem. Analytici ovšem poukazují na to, že nové trendy a ikony se budou rodit spíš na YouTube než u Disneyho, který byl v dobách největší slávy lineárních televizí proslulý svým Disney Channel coby inkubátorem dětských hvězdiček, z nichž pak vyrůstají teen idoly, ať už před kamerou nebo na vyprodaných koncertech.

Boj o dětského diváka se zostřuje na streamech i proto, že požadavky malých císařů a císařoven jsou v rodině na prvním místě. A pokud je jejich oblíbená postava u Disney+, tak vypnout službu je jako vypnout elektřinu nebo tekoucí vodu - krizová situace nastává v řádu minut, maximálně hodin. Netflix do zbraně za velké peníze povolal britský fenomén Peppa Pig a kompletní katalog slavné maňáskové Sesame Street. U Disneyho stále spoléhají na Bluey (70 miliard nakoukaných minut za poslední rok a něco), k němuž přišli jako slepí k houslím. Ale mají taky Mickey Mouse Clubhouse a další stálice. Na druhou stranu se jim u nejmenších diváků nedaří dlouhodobě zaujmout vlastní produkcí, a tak… za obrovskou sumu v aukci přetáhli od Netflixu do své stáje CocoMelon.

Netflix to zdůvodňuje tím, že prý došlo k meziročnímu nezanedbatelnému poklesu sledovanosti o 60 %, a tak se značky dobrovolně vzdal, odjinud je ale slyšet, že se licitovalo do posledního okamžiku. Netflix bude spoléhat na mnohem lacinější lákání dětských youtuberů a věci jako Hot Wheels: Let’s Race, které se velmi osvědčily. A u Disneyho se bude od roku 2027 batolit malý JJ, hrdina všech dětí s jednociferným počtem zubů.

A YouTube? Ten bude dál vládnout objemem a vykrmovat podílem na zisku své hvězdy, které mu ze zlaté klícky za exkluzivitou nikam utíkat nebudou. Porostou jako houby po dešti, některé z nich budou dost možná z jedniček a nul, ale jejich honoráře vždy půjdou do kapsy někomu z masa a kostí. Show must go on…

Filmový štáb ve vašem mobilu

Oslím můstkem se opět dostáváme k umělé inteligenci. O novém modelu Veo 3 od Googlu jsme se zmínili minule, ale redaktorka Wall Street Journalu Joanna Stern s jeho pomocí zkusila zvídavě zprodukovat miniaturní sitcom o nelehkém soužití s robotickým pomocníkem, co je přesně ten hodný sluha, ale zlý pán, když se od něj necháte trochu moc pérovat. Pak musí dojít na šroubovák.

Výsledek je ilustrací relativně banální zápletky a i v těch jako že povedených záběrech vidíte stále chyby a jemné nedostatky, které narušují konzistenci a tím i divácký zážitek. Ve druhé půli videa ale nakouknete do pozadí vzniku, což je ještě mnohem zajímavější.

Předem vám mohu prozradit, že za generováním A.I. videoobsahu je zatím pořád dost práce a piplání. Navíc vás model zradí na tisíc způsobů, pokaždé znovu a přesto jinak, takže jde o sisyfovskou práci. Přesto v něm vidím semínka, která nechají vyklíčit právě producenti zmíněné nezávazné dětské tvorby, jejíž konzumenti ještě nekladou na drobné nesrovnalosti nebo předpotopní animaci tak velký důraz. Obecně se očekává, že kromě nejrůznějších deepfakes bude právě generování obrovského množství obrovsky mizerných animovaných příběhů tím největším bolehlavem pro Hollywood, ale i koncového diváka. Všechno záleží na tom, jak dobře máte nastavené interní filtry. Příliv A.I. obsahu je však dalším mínusem pro YouTube, protože o téhle platformě je známo, že snese tzv. všechno.

Paramount ztrácí trpělivost a líbá prsten

Shari Redstone hraje nejen na stránkách newsletteru o všechno. Opakování je matka moudrosti, ale slibuji, že to vezmu kalupem. Skydance je ochoten za Paramount královsky zaplatit, vytáhnout Shari Redstone z finančních trablů a pořídit si zavedené hollywoodské studio za tučný příplatek. Jenže mergeru brání federální komise, která je ve vleku prezidenta Trumpa. Ten má pifku na televizní stanici CBS, jež spadá pod Paramount. Dokonce ji zažaloval o absurdních 20 miliard dolarů v kauze, kterou by každý slušný právník vyhrál. Jenže takový konec by znamenal i konec snahy o merger. Jak z takové zapeklité situace ven?

Paramount nabízí mimosoudní vyrovnání ve výši 15 milionů dolarů. Jenže tolik peněz už dal Disney prezidentu Trumpovi za podstatně menší přešlap svého redaktora na televizní stanici ABC. Bob Iger dost možná komínky stodolarovek přivezl na Floridu osobně a doufal, že bude mít chvilku pokoj.

Podle interních zpráv se Trumpovu týmu nabídka nelíbí (okamžitě podal námitku proti posledním krokům Paramountu v soudním přelíčení), ale byl by ochoten přejít k jednání o částce 25 milionů dolarů. Znovu připomínám, že žalovaná cifra je bláznivých 20 miliard dolarů.

Protahované divadýlko v podstatě stihlo rozložit zpravodajský tým CBS News a hlavy padají i ve vyšších televizních patrech. Jak už ukázalo celní rodeo a Trumpův The Big Beautiful Bill, nemusí nutně odpustek/úplatek znamenat, že se prezident za týden, dva mizerně nevyspí a nebude vás chtít vymazat z povrchu zemského. Nechme se překvapit, jaká částka nakonec padne.

The Studio aneb Newsletter: The Movie 

Jdu trochu s křížkem po funuse, ale Lionsgate, v němž právě teď (jako že TEĎ) probíhají obří změny ve vedení, za spolupráci se Sethem Rogenem a Evanem Goldbergem musím jednoznačně pochválit. Točit seriál o studiovém zákulisí je nevděčná, jeden by řekl, že vlastně i sebevražedná práce. The Studio, které najdete na Apple TV+, je ovšem brutálně upřímně, příjemně ozdobené cameo roličkami, a především těží z toho, že zmíněná tvůrčí dvojice prošla v Hollywoodu mnoha rolemi, od hereckých a scenáristických přes režisérské až po producentské. Ty zákulisní šachy tak znají za tým bílých, černých i strakatých figurek. 

Seth Rogen tu hraje novopečeného šéfa velkého hollywoodského studia, který hrozně touží být všemi milován, ale ve skutečnosti se v nové roli dokonale topí a jeho eskapády nám postupně ukazují tu odvrácenou, ale mnohdy nejautentičtější tvář současné továrny na sny. Za sebe musím říct, že jsem si to královsky užil, odhadnul řadu pomrknutí i inspiraci skutečnými hollywoodskými hráči (David Zaslav, Amy Pascal), ale především se bavil využitím skutečného zákulisního guru, novináře a podcastera Matta Belloniho.

Epizody Casting (7) a Golden Globes (8) jsou předčasným vrcholem sezóny a skoro bych řekl, že je můžete vidět i samostatně, abyste pochopili kouzlo podobně upřímného pohledu za oponu. Devátá a desátá epizoda už trochu vyšumí a poměrně překvapivě se vrací k rogenovsky-goldbergovskému drogovému opojení. To asi do Hollywoodu patří, ale po předchozím budování autentického filmového zákulisí působí obě finální epizody jak z úplně jiného světa a žánru, jakkoliv cením démonického Davea Franca a Bryana Cranstona tak, jak ho zaručeně neznáte.

Tak či onak, zkuste to. Apple TV+ je teď v masivní slevě, takže nemůžete šlápnout vedle. Druhá sezóna už je odklepnutá a my si někdy tyhle behind the scenes seriály a filmy rozebereme trochu podrobněji. Teď už je na čase, aby nás vyprovodila blondýnka z vany.

Jednou větou…

Koncem předchozího odstavce jsem vás jako že naladil na Margot Robbie z The Big Short, ale chyba lávky. O dekádu později už nerdům vládne nová včelí královna s vosím pasem a nepřehlédnutelnými přednostmi. Sydney Sweeney teď nabízí tu vanu doslova, protože vám prodá vodu, ve které se koupala. Naštěstí tedy ne tak doslovně a lepkavě, jak to možná zní. Její nové mýdlo v sobě pár krůpějí té použité vodní lázně obsahuje. Jak blahodárné účinky to na vás může mít, to si už musíte vyřešit ve svojí hlavě.

Vidím, že pořád myslíte na Sydney Sweeney, takže vás na závěr přeladím na Anu de Armas. Její Ballerina se minulý týden blýsknula katastrofálním PRkem, když vyšlo najevo, že do premiéry jsou milostivě dovoleny jen pozitivní ohlasy, zatímco kritiku si máme schovat až do momentu, až se budou první diváci trousit do kina. Není tedy divu, že všechny zatím zveřejněné “recenze” od médií typu NerdTropolis, The Nerds of Color, Black Girl Nerds, Mama’s Geeky nebo GothamGeekGirl (ty názvy si fakt nevymýšlím) jsou bez výjimky pochvalné.

© copyright 2000 - 2025.
Všechna práva vyhrazena.

TOPlist