Minecraft dobyl pokladny! Vydoluje miliardu?
| 22:13 | 06.04.2025 |

Dlouho předlouho se nevědělo, jestli se Minecraft stane novým miliardovým Super Mariem, nebo velehitem jako Jumanji, anebo prošumí jako spousta jiných pokusů o adaptaci videohry. Tvůrci šli samozřejmě štěstíčku naproti a nejen obsazením Jacka Blacka a Aquamana Jasona Momoy se snažili rozhodnout předem. Tváří v tvář notně přímočarým, ba až prostoduchým trailerům ale dlouho neměli jistotu vítězství. Během premiérového týdne ale všechno vzalo ideální směr a Warneři se tak můžou radovat z první totální kasovní trefy letošního roku.
Při slovech o pozitivním rozuzlení přitom nemluvíme třeba o prvních kritických ohlasech – embargo bylo maximálně dlouhé a není divu, protože recenze jsou samozřejmě ubrblané a dávají převážně palec dolů, jak za mořem, tak u nás. Jenže na kriticích v tomhle případě vůbec nezáleží.
Herní fenomén v uplynulém týdnu naplno tasil svoje marketingové drápy a z velkého zájmu o čtvrteční předpremiéry se dalo vyčíst, že tentokrát to bude velké. Stejně tak se projevilo, že Warneři nelenili a zapojili ve velkém do proma ty nejdůležitější: influencery, gamery, youtubery (zkazky o šíleném českém dabingu s internetovými hvězdami jsou hlasité), tiktokery a brigádníky v McDonaldech, díky nimž mohly děti a mladiství rázem vytušit, že aby nebyli v pondělí ve školách za losery a outsidery, je nutné zaběhnout do kina už o prvním víkendu. Ať už s rodiči nebo bez nich.
Výsledkem bylo mohutných 58 mega za pátek a luxusních 157 mega za první americký víkend – tedy dvojnásobek posledních predikcí a dokonce až čtyřnásobek (!) odhadů otvíráku ze začátku března. Byznysoví kujóni holt do mozkoven nejmladších diváků zase jednou nezvládli vlézt, o to větší blaho ale musí cítit kinaři.
Těm se mj. znovu potvrdilo, jak strašně silným tahounem návštěvnosti jsou filmy pro nejmladší divácké generace. Jen na animáky se ale sázet nedá. Proto tu jsou videoherní adaptace, relativně nově úspěšný a průrazný subžánr, v rámci něhož se sice dál bude kastovat na menší projekty, popcornovky střední ráže a barevné megahity, ty nejúspěšnější kusy ale zajistí, že trend bude ještě přitvrzovat a eskalovat. Takže… kdy GTA? A volal si už Ridley o Kingdom Come?
Zájem o Minecraft, který podle řady videí nabízí hodně specifický druh davového kinozážitku, byl přitom vpravdě globální. Steve a jeho hranatí kumpáni totiž dohmátli na parádních 301 milionů celosvětově! Srovnání se Super Mariem by při takovémhle nástupu naznačovalo, že tady se kutí další miliarda, protože úspěch přitáhne novou vlnu zájmu a barevné bláznivé komedie pro celou rodinu obvykle mívají velkou výdrž... ale uvidíme najisto po příštím víkendu.
Jinak ovšem platí, že Misha to tehdy prostě trefil a že Disney může závidět, protože podobně ambiciózní čtyřku Capa nebo proklínanou Sněhurku Minecraft trumfl nebo skoro dorovnal už během prvního víkendu v kinech.
Ostatně právě Sněhurka vystihuje zoufalství zbytku pelotonu přímo ukázkově. O svém třetím víkendu v amerických multiplexech zapsala na bramboře ubohých šest mega a za mořem nedá ani kilo. Celosvětově je navíc ohrožena i dvoustovka – průběžně se sčítá jen 168 milionů! – takže pro Rachel Zegler, Gal Gadot a účetní Disneyho jde o naprostou pohromu.
Stříbro si tak mohl užít Ayerův Working Man. Zemitá stathamovka, která dost nebavila MrHlada ani americké recenzenty, si připsala sedm milionů a posunula se na aktuálních 27 milionů z Ameriky a 44 celosvětově. Odpovídá to předpokladům, takže tvůrci rozhodně můžou být z obchodního hlediska spokojeni.
Na bronzové příčce si pak rozjela vykutálený dvojtakt bohabojná série The Chosen. Příběh Poslední večeře ještě nezvládl vyklidit místo v top 10 (aktuálně na sedmé příčce s osmnácti miliony) a už tu skoro sedm mega vydolovala druhá část. Pro skromnou a rozpočtově úspornou produkci to je další ukázkový obchodní sukces, který potvrzuje, že máloco se vyplatí tolik jako kasírování věřících.
Nadále spíše méně výrazný je výkon hororu The Woman in the Yard a vyloženě tristní jsou průběžné výnosy A24 divočiny Death of a Unicorn, která nenastřádala ještě ani devět mega.
Jejich tržby jsou ale pořád lepší než dvou podměrečných novinek: Slasher Hell of a Summer vytěžil z dvanácti stovek kin jen 1,7 milionu, psí doják Friend s Naomi Watts a Billem Murraym při stejném nasazení nastřádal dokonce o sto tisíc míň. Tady dělá radost alespoň 85 % pozitivních recenzí při moc hezkém průměrném hodnocení 7,6 z 10.
Desítku uzavírá čtyřka Captaina Americy, která se těsně doplahočí na 200 mega z Ameriky a zvládla i čtyřstovku celosvětově. Její výsledky jsou ale nejen s ohledem na přepálený rozpočet, trable s produkcí a nulové vyhlídky na jakékoliv pokračování Mackieho sólové štace ostudou a fiaskem.
Kompletní žebříček tržeb zde.
Za týden půjdou na porážku thriller Amatér, válečná snad-pecka Warfare a pokus o svěží horor Zabitý večer. Jak moc je Minecraft poníží?
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

