České lvy ovládly Vlny, Amerikánka a Metoda Markovič
21:29 | 08.03.2025 |

Cena Český lev se letos rozdávala už po dvaatřicáté a v Rudolfinu se začíná slavit. A důvod k tomu mají především tvůrci filmů Vlny a Amerikánka a seriálu Metoda Markovič: Hojer. Víceméně se čekalo, že tahle trojice opanuje večer, na druhou stranu je to zasloužené a sošky byly rozděleny poměrně spravedlivě, dostalo se na každého.
Zatímco u filmů ovládla Amerikánka technické kategorie, Vlny ty herecké, přičemž Jiří Mádl si došel i pro ceny za režii a scénář. A nakonec Vlny vybojovaly i ocenění v kategorii Nejlepší film. Radovali se však třeba i Pavla Beretová za drama Rok vdovy nebo Oldřich Kaiser za Zahradníkův rok. V televizních kategoriích se sice vítězství Metody Markovič čekalo, ale Simona Lewandowska a Zuzana Zlatohlávková určitě udělaly radost fandům povedeného seriálu Dobré ráno, Brno!.
NEJLEPŠÍ CELOVEČERNÍ HRANÝ FILM
Amerikánka – producent Viktor Tauš
Mord – producent Matěj Paclík
Od marca do mája – producent Tomáš Pertold
Vlny – producentka Monika Kristl
Zahradníkův rok – producent Jiří Tuček
NEJLEPŠÍ DOKUMENTÁRNÍ FILM
Architektura ČSSR 58-89 – režie Jan Zajíček
Hranice Evropy – režie Apolena Rychlíková
Ještě nejsem, kým chci být – režie Klára Tasovská
Prezidentka – režie Marek Šulík
Válečný zpravodaj – režie David Čálek, Benjamin Tuček
NEJLEPŠÍ REŽIE
Amerikánka – Viktor Tauš
Mord – Adam Martinec
Od marca do mája – Martin Pavol Repka
Vlny – Jiří Mádl
Zahradníkův rok – Jiří Havelka
NEJLEPŠÍ HEREČKA V HLAVNÍ ROLI
Amerikánka – Klára Kitto
Manželé Stodolovi – Lucie Žáčková
Rok vdovy – Pavla Beretová
Sucho – Magdaléna Borová
Zápisník alkoholičky – Tereza Ramba
NEJLEPŠÍ HEREC V HLAVNÍ ROLI
Manželé Stodolovi – Jan Hájek
Mord – Karel Martinec
Smetana – Václav Neužil
Vlny – Vojtěch Vodochodský
Zahradníkův rok – Oldřich Kaiser
NEJLEPŠÍ HEREČKA VE VEDLEJŠÍ ROLI
Amerikánka – Klára Melíšková
Amerikánka – Lucie Žáčková
Mord – Karin Bílíková
Smetana – Denisa Barešová
Vlny – Tatiana Pauhofová
NEJLEPŠÍ HEREC VE VEDLEJŠÍ ROLI
After Party – Jan Zadražil
Ema a smrtihlav – Milan Ondrík
Mord – Antonín Budínský
Vlny – Martin Hofmann
Vlny – Stanislav Majer
NEJLEPŠÍ HEREČKA V HLAVNÍ ROLI V SERIÁLOVÉM DÍLE
Dcera národa – Antonie Formanová
Dobré ráno, Brno! II – Zuzana Zlatohlávková
Smysl pro tumor – Alžběta Malá
NEJLEPŠÍ HEREC V HLAVNÍ ROLI V SERIÁLOVÉM DÍLE
Dobré ráno, Brno! II – Jan Kolařík
Metoda Markovič: Hojer – Petr Lněnička
Smysl pro tumor – Filip Březina
NEJLEPŠÍ HEREČKA VE VEDLEJŠÍ ROLI V SERIÁLOVÉM DÍLE
Dobré ráno, Brno! II – Simona Lewandowska
Metoda Markovič: Hojer – Sarah Haváčová
Náhradníci – Iva Janžurová
Simona Lewandowska u Civala na pivu
NEJLEPŠÍ HEREC VE VEDLEJŠÍ ROLI V SERIÁLOVÉM DÍLE
Metoda Markovič: Hojer – Petr Uhlík
Smysl pro tumor – Jiří Bartoška
Smysl pro tumor – Pavel Řezníček
NEJLEPŠÍ SCÉNÁŘ
Amerikánka – David Jařab
Metoda Markovič: Hojer – Jaroslav Hruška
Mord – Adam Martinec
Vlny – Jiří Mádl
Zahradníkův rok – Jiří Havelka
NEJLEPŠÍ KAMERA
Amerikánka – Martin Douba
Metoda Markovič: Hojer – Ondřej Belica
Mord – David Hofmann
Rok vdovy – Dušan Husár
Vlny – Martin Žiaran
NEJLEPŠÍ STŘIH
Amerikánka – Alois Fišárek, Krzysztof Komander
Ještě nejsem, kým chci být – Alexander Kashcheev
Metoda Markovič: Hojer – Tomáš Holocsy
Mord – Matěj Sláma
Vlny – Filip Malásek
NEJLEPŠÍ ZVUK
Amerikánka – Michał Fojcik, Michał Bagiński
Ještě nejsem, kým chci být – Alexander Kashcheev, Michaela Patríková
Mord – Miki Kocáb, Peter Hilčanský
Vlny – Viktor Ekrt
Život k sežrání – David Titěra, Viktor Ekrt
MovieZone Live #229 o nejen o Vlnách
NEJLEPŠÍ HUDBA
Amerikánka – Jan Michael Prokeš
Ještě nejsem, kým chci být – Oliver Torr, Prokop Korb, Adam Matej
Mord – Jonatan Pjoni Pastirčák
Vlny – Simon Goff
Život k sežrání – Michal Novinski
NEJLEPŠÍ SCÉNOGRAFIE
Amerikánka – Jan Kadlec
Dcera národa – Henrich Boráros
Metoda Markovič: Hojer – Milan Býček
Smetana – Jan Vlasák
Vlny – Petr Kunc
NEJLEPŠÍ KOSTÝMY
Amerikánka – Jan Kadlec
Dcera národa – Jarmila Dunděrová
Metoda Markovič: Hojer – Vladimíra Pachl Fomínová
Smetana – Andrea Králová
Vlny – Katarína Štrbová Bieliková
NEJLEPŠÍ MASKY
Amerikánka – Jana Dopitová, René Stejskal
Dcera národa – Lenka Nosková
Metoda Markovič: Hojer – Lukáš Král
Smetana – Martin Valeš, Jana Bílková, Martin Větrovec
Vlny – Adéla Anděla Bursová
NEJLEPŠÍ MINISÉRIE NEBO SERIÁL
Dcera národa – hlavní tvůrci Matěj Chlupáček, Cristina Groșan
Dobré ráno, Brno! II – hlavní tvůrce Jan Prušinovský
Metoda Markovič: Hojer – hlavní tvůrce Jaroslav Hruška
Smysl pro tumor – hlavní tvůrce Tereza Kopáčová
Vlastně se nic nestalo – hlavní tvůrce Jan Vejnar
TVZone Live #3 nejen o seriálu Metoda Markovič: Hojer
NEJLEPŠÍ ANIMOVANÝ FILM
Hurikán – režie Jan Saska – výtvarníci Jan Saska, Marek Pokorný
Velký Pán – režie Radek Beran – výtvarník František Antonín Skála
Život k sežrání – režie, výtvarník Kristina Dufková
NEJLEPŠÍ KRÁTKÝ FILM
Ani se nenaděješ a už se jmenuješ – režie, producent Ema Hůlková
Bzukot Země – režie Greta Stocklassa – producenti Jakub Vacík, Marek Dusil
Mezi námi moře – režie Lun Sevnik – producent Rok Biček
CENA MAGNESIA ZA NEJLEPŠÍ STUDENTSKÝ FILM – nestatutární cena
3MWh – režie Marie-Magdalena Kochová
Ani se nenaděješ a už se jmenuješ – režie Ema Hůlková
Bzukot Země – režie Greta Stocklassa
Humanity – režie Tereza Kovandová
Plevel – režie Pola Kazak
MIMOŘÁDNÝ PŘÍNOS ČESKÉ KINEMATOGRAFII
Mario Klemens
Karel Smyczek
NEJLEPŠÍ FILMOVÝ PLAKÁT
Amerikánka - Jan Kadlec, Jan Poukar
MovieZone Live #235 nejen o Amerikánce a dokumentu Ještě nejsem, kým chci být
CENA FILMOVÝCH FANOUŠKŮ
Vlny - Jiří Mádl
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
A na druhou stranu je fajn sledovat, že herci, které má člověk jinak spojené třeba jen s divadlem nebo dabingem, se takhle propracovali přes dobré role až na Lvy...třeba zrovna ten Lněnička nebo Žáčková.
A mít dva tak dobré, ale rozdílné filmy jako Amerikánka a Vlny v jednom roce, to už tu dlouho nebylo. Snad ten trend vydrží. I v těch seriálech se zadařilo,
Přepínala jsem ale mezi tímhle a atletikou, takže mi část přenosu utekla