Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

imf vs Hollywood #111: Bondovská rozlučka a Warneři tančící na hraně


ikona
imf
amazonanorabob Igerbonddisneygene hackmanhbohollywoodjames bondL.A.netflixnewsletteroscaři
Letem světem Hollywoodem, od soudních pří přes nekompromisní čísla až po průhledné klepy. 

 Vítejte u další sklizně postřehů zpoza showbyznysové opony (delší verzi najdete v mém newsletteru  hollywood101.substack.com, který vychází každou středu, a nově je k dispozici i pro předplatitele, jimž nabízí přístup do archivu a bonusový obsah!), aneb co všechno se událo v Hollywoodu za zavřenými dveřmi v uplynulém týdnu. 

--

Osm dní, pouhých osm dní mezi dvěma newslettery a stalo se toho tolik, že dneska bude mít každé téma maximálně dva odstavce, resp. bude se přelévat z události do události, abychom to vůbec stihnuli všechno pokrýt. A úplně všechno stejně nestihneme, protože v předvečer Oscarů řádí v Hollywoodu zubatá neuvěřitelným způsobem. Za všechny snad RIP Roberta Orciho, jednoho ze spoluscenáristů Bayových Transformerů nebo Abramsových Star Treků. Odešel předčasně v 51 letech, ale výše zmíněnými filmy (minimálně těmi originály) mě dokázal vrátit zpátky do dětství. A samozřejmě Gene Hackman, tam to bolí, ačkoliv v jeho pětadevadesáti už to bylo na spadnutí. Jeden z mého čtyřlístku absolutních hereckých legend - napovím, že těm zbývajícím třem je 94 a dvakrát 87 let.

Paní Bondová se definitivně loučí, co bude dál?

Jako o zprávě roku se píše o definitivním podstoupení bondovské série Amazonu/MGM. Psal jsem o tom do detailu ve speciálu pro předplatitele, ale rozmluvil jsem se o tom i v dnešním podcastu 5:59, takže teď už jen pár poznámek pod čarou. Barbara Broccoli to prostě vzdala. Za cenu toho, že už nebude královnou večírků, kam chodí herecká smetánka, zástupci velevážených luxusních značek a důležití hollywoodští agenti - všichni ve snaze se trochu podbízet do její přízně. Ty kreativní přestřelky s týmem z Amazonu musely být vyčerpávající, svou roli hrálo i to, že Michaelu G. Wilsonovi je přes osmdesát a nehodlal se v přetahované s Hollywoodem o každý nápad aktivně angažovat. Barbara odchází s hlavou vztyčenou s kapsou plnou peněz, přičemž horký uhlík hodila do klína Bezosovi.

Historie a Británie si ji budou pamatovat jako tu, která Bonda definitivně (za)prodala, ale kdo ví, jestli měl vůbec agent Jeho Veličenstva ještě nějaký potenciál a nebyl už v Craigově éře vyprázdněným marketingovým symbolem, který od Casina Royale ne a ne najít svou vlastní tvář. Na Brosnana mi nesahejte, Zlaté oko a Zítřek nikdy neumírá jsou fajnovým vypořádáním se studenou válkou a důkazem, že Barbara nebyla jen hezkou tvářičkou a dědičkou, co oprašuje vavříny.

Ve svém předchozím textu i v podcastu jsem byl pragmatický i optimistický, ale pokud byste se zeptali na můj osobní názor, řekl bych, že pod vedení Amazonu je vzkříšení Bonda ve střednědobém horizontu nesplnitelnou misí (pun intended!). Rád sním za pár let svá slova i svůj klobouk, ale při pohledu na Prsteny moci se mi dere pod prsty heslo, že ani všechny peníze na světě vám nekoupí vkus, pokud jste se s ním nenarodili. Navíc nechat Američany, aby produkovali tak esenciálně britský produkt je asi jako kdybyste nechali casting Saturday Night Live rebootovat Monty Pythonův létající cirkus (těším se, až mi sem fandové The Office přijdou říct, jak moc se mýlím).

Navíc měly bondovky své kreativní i jiné problémy už minimálně dekádu a půl. Víceméně od Thunderballu (1965) až po Die Another Day (2002) se dařilo udržet dvouletou periodu, takže James Bond obrazně řečeno neopustil kulturní prostor. Po Quantum of Solace (2008) se však začalo tempo trochu trhat a mezi nešťastným Spectre a No Time To Die je dokonce neuvěřitelných šest let. Proč tomu tak bylo? Protože Broccoliovi měli pečlivě nastavený systém a absolutní autorskou kontrolu. Mezi Quantum of Solace a Skyfallem uplynuly čtyři roky a už tady se to začalo hroutit. Vše měl spasit Sam Mendes, ale ve skutečnosti poslal Bonda do vývrtky, z níž se jeho image bude horko těžko vzpamatovávat.

Bezos jistě v dohledné době roztočí kolotoč castingových úvah a zaručeně skvělých nápadů, aby Bonda udržel v kolektivní mysli internetu naživu, než se do kin a na streamy nová bondovka dostane (nebude to dřív než 2026, ale spíš 2027). Nebojte se, že bychom neměli o čem psát. Ostatně vyautování Barbary Broccoli oživilo i v mnoha mainstreamových médiích drb, že letos už zaručeně skončí i další mocná žena, co vaří krev skalních fandů a pamětníků.

Kathleen Kennedy si při prodeji Lucasfilmu do rukou Disneyho vybral sám George Lucas a Bob Iger ho tehdy nepřehlasoval. Asi mu stačilo, že co do kreativy odstaví samotného Lucase a Kennedy nechá velkoryse navázat, ovšem už podle not jeho vlastního týmu. Před deseti lety přišla do kin Force Awakens, utržila obrovské peníze a představila novou disneyovskou princeznu Rey. Všechno to vypadalo tak nadějně, ale Nová naděje se nekonala (pun intended!).

Po deseti letech Disney sbírá trosky impéria i odboje, ale císařovna Kennedy stále sedí na svém trůně. Zbožná přání přetavená do zaručených klepů, že tohle a tamto už jí konečně zlomí vaz, se objevují s pravidelností několika měsíců. A řada lidí jim vždy věří, protože to vlastně dává smysl. Tentokrát na udičku skočila řada velkých jmen, ale Disney nic nepotvrdil, takže můžeme všichni čekat dál. Na druhou stranu dělá Iger drahoty i se svým vlastním nástupcem, takže je možná na každém šprochu pravdy trochu. Mlžení kolem takových klepů však spouští mediální domino, takže se dnes dočtete o tom, že Kevin Feige po vlažných výsledcích čtvrtého Kapitána končí a půjde se rehabilitovat právě ke Star Wars.

Kdyby to bylo takhle jednoduché, že? Clickbaity teď pojedou pár týdnů na plné obrátky, než se prach usadí, a my se zas dozvíme něco kloudného. Jeden další opravdový odchod vlivné ženy tu máme a nepřekvapivě jde opět o Velkou Británii. Charlotte Moore, dlouholetá obsahová ředitelka BBC, odchází k Sony Pictures Television. Britská veřejnoprávní televize tak bude narychlo hledat někoho, kdo se zhostí velmi vlivné funkce v britském kulturním ekosystému. Je to trochu mimo Hollywood, ale BBC často funguje jako úspěšný inkubátor filmů a seriálů zralých na nějaký ten americký remake, takže úplně od věci tato informace není.

Zaslavit nebo zas truchlit?

Úplně nám to s těma dvěmi odstavci na úvod nevyšlo, takže kvartální uzávěrku Warner Bros. Discovery vezmeme rychleji. Max přidal 6 milionů předplatitelů a hlásí profit. Bohužel ne takový, aby to vyrovnalo úbytek zákazníků lineárních televizních stanic a méně protočené reklamy. Zaslav nicméně slibuje, že za rok 2025 streamovací platformy (nezapomínejme na Discovery+ a znovu chystanou streamovací variantu CNN) vykáží čistý zisk 1.3 miliardy dolarů a Max na konci roku 2026 bude slavit 150 milionů platících zákazníků.

 

Optimismus se vytrácí, když vám na konci vyjde mínus 640 milionů dolarů, přičemž víte, že už moc není kde sekat nebo propouštět. Warneři momentálně likvidují svou videoherní divizi, ale s klesající tendencí lineárního byznysu by se musel stát zázrak. Zaslav před pár dny prohlásil, že do Gunnova Supermana nasadí všechny dostupné marketingové zbraně. Bude to stačit, myslíš? Já myslím, že odpověď už trochu tuším a nebude se Zaslavovi líbit.

Warneři nedávno neslavně přišli o NBA. Sice koupili pár okrajových licencí, ale díru v programovém schématu nevykryjí. Teď jsou k dispozici práva na Formuli 1, které Disney/ESPN nechal propadnout. Jenže Zaslav na podobný kousek pravděpodobně nemá peníze, odvahu, nebo obojí. Netflixu by se Formule 1 do výkladní skříně hodila, jenže streamovat pro svých 300 milionů diváků ze všech koutů světa, to je možná větší oříšek, než vytáhnout bezednou šekovou knížku.

Další nekonečná tabulka od Netflixu

Říkejte si, co chcete, ale data dumps od Netflixu jsou minimálně gestem dobré vůle v segmentu, kde mnohé značky (Apple TV+, Prime Video) nezveřejňují transparentní data vůbec, nebo si pomáhají hláškami typu “nový seriál od Marvelu byl nejsledovanější premiérou všech dob ve třetích měsících roku, když vynecháme filmy, kdy pršelo v Českých Budějovicích”. Copak vyplývá z dat sledovanosti v druhé půlce roku 2024?

Nejsledovanějším seriálem tohoto období byla druhá sezóna Squid Game. Díky hypu jí stačilo na první místo jen pár dní do konce roku.

Nejpopulárnějšími formáty jsou nadále animované filmy a true crime dokumenty. To první většinou z katalogu, to druhé z vlastní produkce. Absolutně bez překvapení.

Třetina veškerého odkoukaného obsahu byla cizojazyčná. Žebříček nejsledovanějších filmů dávám ve formě obrázku, u seriálů zaujme především velký úspěch Nobody Wants This (další sezóna už se chystá) a sedmé místo sportovního eventu Paul vs. Tyson, což byl jeden z těch historických okamžiků, kdy Netflixu během pouhých pár dnů raketově vyskočili předplatitelé. Mnozí z nich si službu následně neodešli a službu si předplácí dodnes.

Za šest měsíců druhé půlky roku 2024 lidé nakoukali celkem 94 miliard hodin.

Jednou větou…

Už jsme u jednou větou? Ano, zbytek jen telegraficky. Mohou za to jarní prázdniny, uzávěrky časopisů a nedostatek kávových kapslí. Pusťte si ten podcast a vyhlížejte další vydání! Nebo, jestli rádi koukáte hodně dopředu, vyhlížejte Díkuvzdání 2026, kdy Netflix uvede do tisícovky IMAXů novou Narnii od Grety Gerwig. Ostatní studia a kinaři jsou naštvaní, protože jim Netflix krade prémiové sály a přitom sám pořád tvrdí, že na kinodistribuci nevěří.

Nevěří na ni ani američtí diváci, pokud bychom brali doslova obrázek, resp. graf, který řekne víc než tisíc slov. Ústup z kin do obýváků je v posledních pěti letech enormní.

YouTube opět potvrdilo, že do budoucna nehodlá investovat jakékoliv peníze do Originals. Kdysi dávno se o to služba pokusila a dost ošklivě se spálila. Nadále tedy pojede strategii, že o zisk z reklam se podělí s nejúspěšnějšími tvůrci, ale nikoho nebude sponzorovat předem. Strategie, kterou vlastně nikdo z Hollywoodu nedokáže reálně napodobit.

The Pitt, nový veleúspěšný doktorský seriál na Maxu, nakonec před soud půjde. Ona prý náhodná podobnost s E.R. od Michaela Crichtona (nový seriál má všechny parametry rebootu). Vdova po Crichtonovi se prý na soud těší, především na prezentaci manželovy dobové a zcela neprůstřelné smlouvy, která zakazuje jakékoliv deriváty původní látky bez jeho vědomí a svolení.

Moana 2 se oficiálně na Disney+ objeví 12. března, krásných 105 dní po premiéře v kinech. Nadstandardní okno u filmu, který byl původně koncipován jako Disney+ seriál, ale Bob Iger z něj nakonec vyždímal v kinech miliardu dolarů. Čínská konkurence Ne Zha 2 už v době, kdy čtete tyto řádky, dost možná utržila miliardy dvě. Vrchol státního marketingu i nehraného vlastenectví.

 

Komentáře

  • Do této diskuze ještě nikdo nepřispěl, buďte první.
VSTOUPIT
© copyright 2000 - 2025.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace