
Dogman opět první, ale americká kina štěkají druhou ligu
23:59 | 09.02.2025 |

V amerických kinech si s odpuštěním tenhle víkend dávaly lišky dobrou noc. Ano, hraje se Super Bowl, největší sportovní svátek Ameriky, který každoročně k televizním i jiným přijímačům přiková víc než půlku všech obyvatel včetně důchodců, kojenců a lidí, co se identifikují jako bojová helikoptéra. Proč se vůbec snažit rozjíždět nějaké premiéry? Inu, protože dřív se to dalo. Lidi stihli kouknout na fotbal i dojít do kina. Např. Neesonových 96 hodin udělalo v USA kariéru právě startem na superbowlový víkend. A našlo by se i pár dalších, ale zároveň lze argumentovat tím, že v posledních letech to stojí za pendrek.
Už proto dvě premiéry i přes optimistický tracking neměly vlastně příliš šanci. Sony přifrčela s romantickým slasherem Heart Eyes, který otevřel za 8,5 milionu dolarů ve třech tisícovkách kin, Universal se ujal dalšího akčňáku od 87Eleven, tentokrát Láska bolí s Ke Huy Quanem z Goonies, Indyho a Všechno, všude najednou. Solidní akce, ale taky postomilionté stejná zápletka, která byla naposled originální v Pravdivých lžích s Arniem (a i to byl remake!). Otvírák ve stejných třech tisícovkách kin, tentokrát za 5,8 milionů. Co mají ještě ty dva filmy společného? Oba stály 18 milionů dolarů, což je relativně střízlivé. Mám pocit, že Universal za propagaci Láska bolí utratil zhruba tolik, co stojí aktuálně Big Mac meníčko v Mekáči a moc nevěřím, že tahle valentýnská double feature přitáhne příští pátek do kin davy.
Super Bowl vikend zkrátka v posledních letech působí jako odkladiště nepohodlných projektů, kterých se nestihnul ujmout žádný velkorysý streamer (Láska bolí je něco, co opravdu čekáte na Prime Video, podobných filmů tam v posledních třech letech skončil dobrý půl tucet), tak se pro ně holt musí najít nějaký nepohodlný slot. Není proto divu, že Dogman v klidu uhájil zlato, ačkoliv tedy spadnul o 62 % na 13,7 milionů, což je pro Dreamworks nový rekord. Tady trvalku ve stylu druhého Kocoura v botách nečeká ani největší optimista, ale snímek bezpečně skončí v černých číslech.
Na čtyřce trpělivě sbírá dolárky Mufasa, neúnavně šplhající za sedmisetmilionovou metou. Přeskočil i pátého Společníka, který typicky hororově padá o 68% a na třímilionové hranici se dokonce pere s komediálním držákem One of Them Days. Keke Palmer statečně vyboxovala pro Sony 40 milionů jen v USA a její úspěch možná přispěje k tomu, že někdo do produkce schválí další laciné a zápletkově bezelstné srandy. Jen houšť.
Sony mimochodem pustila do necelých 400 IMAXů i dokument Becoming Led Zeppelin a díky drahému vstupnému vyskočila s průměrem na kino o koňskou délku před všechny ostatní. Necelé tři miliony, ale solidní buzz a další trefa pro Japonce! Za “cepelínama” paběrkuje Flight Risk s 2,6 miliony (tohle letadlo celosvětově sotva doletí k padesátce a tedy jakémukoliv pocitu ziskovosti) a třetí Sonic s 1,7 miliony, což je velký držák s již schváleným sequelem. Silná fandovská základna doma i ve světě, půl miliarda téměř na dosah. Tady všechno klaplo.
Ještě víc to klaplo desátému sequelu Odvážné Vaiany, který se už pomalu loučí a vyhlíží břehy v podobě Disney+. Miliardové tržby, přesně podle nejodvážnějších tužeb Boba Igera. A protože tenhle víkend je skutečně ospalý, můžeme si prozradit, kdo má ještě miliardové tržby. Je to taky animák a na rozdíl od Vaiany tu metu stihnul nikoliv za deset, ale za pouhé dva týdny.
Řeč je o sequelu čínského fantasy animáku Ne Zha. Dvojka stála osmdesát milionů dolarů a za první víkend si - jak minule zmínil Ted - vykoledovala 299 milionů dolarů a za druhý… 264 milionů dolarů. Plus za každý všední den nabírala po stovce milionů (!). S tímhle tempem všichni tušili, že miliardová hranice padne o víkendu a nakonec je to dokonce 1,1 miliardy dolarů čistě z Číny za pouhých 13 dní v kinech, čímž Ne Zha 2 láme hned několik rekordů. Jednak je aktuálně prvním filmem, co má miliardu z jednoho jediného trhu (doposud rekord držela Síla se probouzí s 937 miliony dolarů), taktéž kasovně nejúspěšnějším cizojazyčným filmem, titulem s nejlepším druhým víkendem všech dob atd. atd.
MovieZone Live o Paddingtonovi, Bobu Dylanovi a Společníkovi
Sluší se dodat, že po hubeném loňském roce letos čínská vláda investovala do různých voucherů asi 700 milionů dolarů, takže před Jarním festivalem (čínská oslava nového lunárního roku) doslova rozdávala lístky do kina zdarma. To se to pak chodí! Ne Zha 2 každopádně nezpomaluje ani v roce hada, takže na 14. února má předprodeje kolem 100 milionů dolarů. Ano, těch 1,1 miliardy je teprve začátek a pixarovky se mohou začít bát o pozici nejvýdělečnějších animáků historie. Rekord drží loňské V hlavě 2 s 1,7 miliardou. Podle aktuálních propočtů by Ne Zha 2 měla skončit na 1,6 miliardy. Jenže pokud začne vláda opět rozdávat vouchery, aby podpořila boxoffice propagandu, snadno tuhle metu zdolá.
Kdyby v Číně radši kopali do míče, šišatého či kulatého, určitě by k podobným nedopatřením nedošlo.
Celkový žebříček víkendových tržeb zde.
Tak zase příště, kdy se bude o valentýnské diváky ucházet staronový Kapitán Amerika, roztomilý medvídek Paddington vracející se do Peru, nebo do tisícovek kin expandující Led Zeppelin. A taky Ne Zha 2, která ale objede jen pár desítek čínských čtvrtí ve velkoměstech. Naštěstí pro domácí konkurenci. Něco mi říká, že Anthony Mackie sice uhraje marvelácký standard, ale Ne Zha 2 na něj bude při přepočítávání zisků ze svého třetího víkendu koukat shora.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry