Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Oscarové vyhlídky Emilie Pérez klesají, hlavní herečka historii nepřepíše


ikona
do_Od
Emilia PérezKarla Sofía GascónNetflixOscaři
Jak Netflix o oscarové želízko v ohni přišel. 

Karla Sofía Gascón je první otevřeně transgender osobou, která byla nominovaná na Oscara za hlavní roli. A mohla být klidně i první, kdo toho Oscara obdrží. Pak ale vzala sirky, polila sebe i film benzínem a škrtla, když se bez důkazů opřela do jedné ze svých souputnic Fernandy Torres za to, že ona a její tým stojí za útočnou kampaní proti její osobě. To se vůbec nelíbilo fanouškům z Brazílie, kteří snímku Navždy s námi po celý rok ohromně fandili, a tak se začali o Gascón trochu víc zajímat. No a zjistili, že má na kontě pár ne moc pěkných starých tweetů, ve kterých kope do všech možných marginalizovaných skupin, Black Lives Matter, George Floyda a dokonce i Oscarů. A v ten moment se spustil shitstorm, jaký Netflix dost možná ještě nezažil. A už tak propíraný film Emilia Pérez vůbec nepotřeboval.

Od herečky a jejích napůl omluv/napůl utvrzování se, že vlastně neřekla nic špatného, dali ruce pryč takřka všichni. Netflix ji na kolenou prosil, aby přestala mluvit s médii a hlavně už se nikde neukazovala. Režisér i Zoe Saldana se za ni musel začít všude možně omlouvat, a posléze se od ní taky distancovat, jelikož španělská herečka stále ne a ne zavřít pusu. Celá kauza je pro oscarové vyhlídky Gascón samozřejmě naprosto smrtící. Bude ráda, když ji neseberou pozvánku, a jestli skutečně vyrazí, tak za vlastní náklady, protože Netflix s herečkou přerušil veškerou komunikaci a dál odmítá platit za jakékoli náklady spojené s jejím cestováním nebo ubytováním. Doslova ji všichni ghostují. Pokud se tedy na Oscarech ukáže, bude zaděláno na skandál a velmi awkward večer, protože si o Gascón nikdo neopře ani kolo, natož aby se s ní nechal vyfotit nebo zabrat na kameře.

Kdybych chtěl být zlý, jakože dneska chci, tak řeknu, že Gascón nikdy nominaci dostat neměla. Celá Emilia Pérez nemá na Oscarech co dělat, ten film je naprosto směšný a divácká skóre (na ČSFD už pouhých 58 %, Rotteny jsou na 17 % spokojených procentech a na Letterboxdu je ten film rád, že ho vůbec přidali do databáze) to podtrhují  byť ne všichni v redakci se mnou souhlasí. Jestli se všichni kritici spolu s festivalovými porotoci zařekli, že prostě letos protlačí téma transgender do popředí stůj co stůj, nebo se Netflix plácl přes kapsy a jednoduše si to zaplatil, tak momentálně jim to všem krásně bouchlo do tváře, a nejvíc právě Oscarům, kde kvůli Gascón nedostaly šanci daleko zajímavější výkony jako třeba Nicole Kidman v Babygirl

Komu kauza naopak pomohla, je Brutalista. Monumentální architektonické drama za pár milionů a s obří stopáží sice mírně narazilo kvůli používání AI k úpravě dialogů herců, tato kontroverze je ale momentálně nic ve srovnání s tím, co řeší u Netflixu. Brutalista je podle mnohých díky tomu oscarovým frontrunnerem. Pokud to ale někdo zapisujete, Cival stále věří na Nejlepší film víc Čarodějce, kdežto já spolu s redakcí Variety zase čím dál tím víc vsázím na černého koně letošních Oscarů Boba Dylana. Tak uvidíme, jak se to nakonec všechno semele. Tento víkend se konají důležité industry akce a jedna z posledních možností, jak ještě s výsledky nějak zahýbat.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (49)
© copyright 2000 - 2025.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace