imf vs Hollywood #106: Trumpova svatá trojice a nezastavitelný Netflix
13:00 | 27.01.2025 |

Vítejte u další sklizně postřehů zpoza showbyznysové opony (delší verzi najdete v mém newsletteru hollywood101.substack.com, který vychází každou středu, a nově je k dispozici i pro předplatitele, jimž nabízí přístup do archivu a bonusový obsah!), aneb co všechno se událo v Hollywoodu za zavřenými dveřmi v uplynulém týdnu.
Hollywood se musí většinu letoška sebevědomě tvářit, že na tom nikdy nebyl líp. Tedy snad s výjimkou Oscarů, jejichž nominace jsou tu. Letošní předávání cen Akademie by mohlo být nejen ohlížením za uplynulou sezónou, ale také oslavou Hollywoodu jako takového, jeho důležitosti a historie, která na mnoha místech zůstala jen smutnou vzpomínkou. Nejde jen o historická místa - kvůli požárům přišla řada produkcí o ikonické lokace, musí stavět náhražky v ateliérech, nebo přetáčet kusy již hotových epizod. Dominový efekt je často několikanásobný, protože o domovy přišly tisíce lidí ze štábů, kteří si tím pádem nemohou dovolit ztratit práci, jež je původně měla zajistit na pár měsíců dopředu.
I proto lze očekávat, že Grammy a Oscaři budou hodně o pokoře a snaze vybrat peníze na oběti nejničivějších požárů v moderní historii Kalifornie. Zájmu o samotné předávání by to mohlo pomoct, jakkoliv je teď proti Hollywoodu napřažena politická garnitura v čele s novým prezidentem Trumpem. Nechci newsletter přehnaně politizovat, ale už první Donaldovy kroky naznačují, že nebude vyhnutí. Vlastně jsem byl vděčný, že den inaugurace jsem proležel s chlapskou rýmičkou, kdy se moje úžasná manželka dokázala sama postarat o obě děti a já většinu nových rozkazů a příkazů prospal, včetně jmenování trojice ambasadorů, co mají zajistit Hollywoodu nový zlatý věk.
Jistě, pane ambasadore…
Tak se tomu zasmějeme alespoň zpětně, protože Trumpovo zdůrazňování, že trojice kumpánů se musí oslovovat “ambasador” a bude mít v Hollywoodu vlastní kancelář, vyvolává na tváří úsměv. Vybranými výtečníky jsou Mel Gibson, Sylvester Stallone a Jon Voight. Jistě už vám došlo, že za Trumpa dlouhodobě kopou a na rozdíl od Zachary Leviho jim Donald umí přijít na jméno (= viděl v osmdesátkách a devadesátkách pár jejich filmů). Zároveň je ale kariéra všech víceméně v útlumu - s Gibsonem z pochopitelných důvodů většina Hollywoodu nemluví, Voight má skutečně v šestaosmdesáti to nejlepší za sebou a jeho žlučovité online názory lze připsat právě pokročilému věku. A Stallone? Díky Amazonu má teplé bydlo v reality show svojí rodiny a sheridanovce Tulsa King, kde vlastně hraje sám sebe bez filtru, takového toho mafiána z dob, kdy byl svět ještě v pořádku.
Že by tyhle tři stíny své bývalé slávy otvíraly hollywoodské dveře směrem k jakýmkoliv zítřkům? To sotva, ale udělat ze sebe šašky za federální plat a pár palcových titulků, to nikomu nesmrdí. Kdo ví, třeba Trump napodobí Reaganovu kulturní frontu osmdesátek a zasponzoruje jim nějaké ty ideologické akčňáky.
Mnohem spíš jde však o zahlcení mediálního prostoru. Víc by se měl Hollywood bát nikoliv vyšeptalých herců, ale techbros, co seděli na inauguraci hned ve druhé řadě za Trumpem (blíž než jeho politická elita, peníze mají totiž vždycky přednost). Koho jsme tam mohli vidět? Jeff Bezos za Amazon/MGM, Tim Cook za Apple, Larry Ellison (tatínek Davida, co právě kupuje skrz Skydance studio Paramount). Ted Sarandos z Netflixu na inauguraci nedorazil, ale jel políbit prsten na Floridu o měsíc dřív.
Tahle parta utrácí v Hollywoodu násobně víc peněz než tradiční hollywoodská studia a nezapomínejme, že i Bob Iger bude chtít mít klid na práci, jak naznačuje jeho nedávné mimosoudní vyrovnání s Trumpem. Tři has-been ambasadoři jsou jen divadlo pro taťku a mamku ze Středozápadu, protože těm tváře Voighta, Gibsona a Stalloneho něco řeknou. Nitky však drží v rukou zmínění miliardáři. Ti budou letos rozhodovat, kam kapříci poplují. A jak si povíme za chvilku, půjde většinou o dlouhodobá rozhodnutí, která mají potenciál měnit ráz kulturní krajiny.
Jeden příklad za všechny? Larry Ellison, bývalý šéf Oracle, jeden z nejbohatších Američanů a téměř bezedný sponzor svého syna Davida, právě sehrál zásadní roli v odsouhlasení nové A.I. iniciativy jménem Stargate, kdy USA investuje v Texasu do tuctu A.I. hubů asi 500 miliard dolarů. V hlavní roli Ellison a Sam Altman (OpenAI), překvapivě ovšem nikoliv Elon Musk. Ten prohlásil, že je to jen habaďůra a peníze z rozpočtu tímhle směrem neodejdou, což způsobilo na Twitteru/X přestřelku mezi ním a Altmanem. Tam bude ještě veselo.
A když se dva perou, třetí se směje. Ellison starší je s Trumpem jedna ruka, ve Skydance má čínský Tencent asi pětiprocentní podíl, což prý chtějí kontrolní orgány před mergerem s Paramountem prozkoumat (good luck), přičemž Trump jedním dechem dodává, že by se mu líbilo, kdyby (si) Larry koupil tu americkou odnož Tik Toku.
Spousta poloslibů, argumentační mlhy, desítek a stovek miliard dolarů a nákupů, s nimiž druhá strana nesouhlasí, nebo se jim dokonce aktivně brání. Což dost možná nebude případ Tik Toku, protože jeho CEO seděl v té druhé řadě taky a poníženě při znovunastartování americké verze poslal všem uživatelům zprávu “Děkujeme Donaldu Trumpovi, že nás zachránil”. Od čínské vlády, která kontroluje všechny aspekty Tik Toku, doopravdy napsané s láskou. Taky už máte pocit, že v tomhle zvráceném světě už není místo pro idealistické západní agenty á la James Bond? Tak snad by nás alespoň před nástupem zákeřné A.I. mohl zachránit Ethan Hunt v osmé Mission: Impossible? Momentálně to vypadá, že nezvládne zachránit ani sám sebe.
Hrnečku, vař!
Mission: Impossible - Final Reckoning totiž přijde do kin s bezkonkurenčně nejvyšším rozpočtem roku. Sice nepřiznaným, v médiích šikovně oholeným o daňové vratky a vysvětleným snahou o třaskavé finále aktuálního dobrodružství a typickou cruiseovskou piplačkou a rukodělností (kam to vede jsme viděli minule u ne-tak-docela-úplně-analogového skoku ze skály), ale pořád jde o ČTYŘI STA MILIONŮ DOLARŮ! A protože Paramount letos těch trumfů tolik nemá a tohle potřebuje on i Cruise vyhrát, půjde do marketingu určitě minimálně sto, spíš stopadesát milionů dolarů. Tj. aby se film zaplatil už v kinech, musel by utržet výrazně za hranici jedné miliardy.
Bohužel pro Cruise je strop téhle série spíš někde u sedmi, osmi set milionů. Po zpackané sedmičce spíš níž, jakkoliv s veřejným míněním může povedená kampaň zamávat. I tady mám ovšem obavy, protože např. režisér McQuarrie aktuálně pustil do éteru zprávu o tom, že někdo někde na projekci málem u jedné scény dostal infarkt, takže to určitě bude vzrůšo. Uf. Tudy ne, dámy a pánové.
Trochu ve stínu předražené Mission: Impossible je únorový Captain America: Brave New World. Disney kvaltuje s kampaní a drží si všechny pěsti, aby si běžný lid nevzpomněl, že tenhle film se minimálně třikrát přetáčel, odkládal, a navazuje na jeden z nejvlažněji přijatých MCU seriálů vůbec. Navíc Anthony Mackie ani v rámci superhrdinského univerza není sólista, mnohem líp je mu jako parťákovi, takže cenovka kolem 370 milionů dolarů u tohohle “pokračování” působí alarmujícím dojmem. Když pohoří The Marvels za 200 nebo neskóruje třetí Ant-Man za podobné peníze, je to klopýtnutí, ale tady jsme skoro na cenovce Infinity War a nejoptimističtější předpovědi mluví o utržených šesti stovkách milionů. Alespoň, že u Thunderbolts se povedlo (prý) cenovku udržet na uzdě a pod zmíněnou dvoustovkou. Už to z nich dělá většího kandidáta na “hit”, stejně jako nasazení v lákavějším květnu.
Máme tu ještě nějakou třísetmilionovou tikající bombu? Brada Pitta jako starého pilota formule v F1. Produkující Jerry Bruckheimer, režírující Joseph Kosinski a heslo “na ničem jsme nešetřili”. Obávám se, že tohle bude labutí píseň Applu na poli blockbusterů. Ze zákulisí se ozývají hlasy, že těch utracených 300 milionů je spíš konzervativních a skutečná částka je ještě vyšší. Jde o drama pro starší publikum a jak ukazují slábnoucí ratingy netflixovského Drive To Survive, minimálně v USA bude o tohle téma spíše nevalný zájem. Marketing zatím v první ukázce rozhodně publikum neprodal “Top Gun na kolech”, jak by se slušelo. Warneři sice zkraje roku střídají marketingový tým - pro Apple zajišťují distribuci filmu do kin, ale tady budou muset odvést zatraceně hodně práce. Stejně jako u Supermana, který prostě nesmí zklamat. Už proto, že podle interních zpráv stál cca 360 milionů dolarů. Tady Warneři na marketingu určitě utratí tolik peněz, že náklady hravě přeskočí půl miliardy.
Ještě nějací kandidáti na rozpočty utržené ze řetězu? Třetí Avatar, který si zrovna s náklady nemusí dělat starosti, zatím reportuje “jen” 250 milionů dolarů, ale u dvojky se na nás směje rozptyl 350 až 460 milionů, takže bych odhadoval, že hračička Cameron půjde přes tři stovky zcela pohodlně. A klidně to nakonec přizná, až zas přinese do studiové kasičky další miliardu (ta druhá zůstane za nehty kinařům).
Netflix zas vyhrává
Ale končíme dobrými zprávami pro majitele akcií Netflixu! Streamovací gigant opět překonal všechna očekávání a oznámil historicky nejúspěšnější čtvrtletí. Připsal si 19 milionů nových předplatitelů, čímž překonal globální hranici 300 milionů uživatelů a jeho akcie se přehouply přes tisíc dolarů. Analytici odhadují, že koncem letošního roku by mohly vystoupat až na 1250 dolarů, což je podpořeno i tím, že Netflix investuje víc do sportů, na kterých protočí víc reklamy, a také oznámil zvyšování cen.
Agresivní cenová politika i systematické hlídání černých pasažérů se zjevně Netflixu vyplácí, jakkoliv nad obojím břečí lidé v komentářích denodenně. Faktem je, že většina uživatelů má Netflix “automaticky”, vždycky si tam něco najdou a jsou předplatiteli už několik let bez opakovaného připojování a odpojování. Proto si často ani nevšimnou postupně rostoucí ceny. Klobouk dolů, že Sarandos dokázal to mnohasetmilionové publikum vychovat k takové poslušnosti, vnutit mu reklamy, nenápadně omezit počet Originals a zamaskovat ho výhodnými katalogovými nákupy. Všechno mu zázračně vychází a ostatní mohou jen mlčky stát opodál, nebo to zkoušet se zpožděním napodobovat.
Žádný strom neroste do nebe, ale Netflix za loňský rok připsal neuvěřitelných 41 milionů uživatelů, přičemž i ty nejoptimističtější odhady mluvily sotva o půlce a zaklínaly se tím, že trh už je nasycený. Analytici to vysvětlují tím, že Netflix porušuje fyzikální zákony trhu a vzpírá se jeho gravitaci. Tak to jen abyste věděli, až si příště zas necháte od takových poradit, kam máte investovat.
Jednou větou…
Netflix oznámil, že jedná se sítí kin IMAX o dlouhodobější spolupráci. Už dřív Greta Gerwig oznámila, že její netflixovská adaptace knižní Narnie se v IMAXech objeví, teď jsou možná na řadě i další tituly. Netflix vždycky tvrdil, že kinodistribuci nepotřebuje, ale totéž tvrdil o sportech i reklamách. Navíc může vždycky říkat, že IMAX je víc než kino a držet své premiéry právě jen na prémiových plátnech.
Pokud se nic zásadního nestane, slavný festival v Sundance se bude v roce 2027 po půl století existence definitivně stěhovat z ospalého lyžařského městečka Park City v Utahu. Ve hře je momentálně např. Boulder na předměstí Denveru v Coloradu, nebo Cincinnatti v Ohiu.
V postprodukci Brutalisty se s pomocí A.I. čistily některé dialogy v maďarštině, které pronáší Adrien Brody a Felicity Jones. Je z toho malá aférka, se kterou se svezlo i to, že písničky v Emilii Pérez jsou (pozor, budete šokováni) prohnané autotune, takže jsou vlastně taky pozměněné A.I. Není pochyb o tom, že umělá inteligence bude do filmařských procesů zasahovat čím dál tím víc, ale tahle bouře ve sklenici vody je spíše součástí oscarové kampaně a snahou ovlivnit hlasující. V následujících měsících a letech jistě nachytáme filmaře na švestkách u mnohem větších přešlapů.
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
DÁLE BUDE MŮJ NÁZOR A ZDROJE Z CHAT GPT. PROTOŽE NA FILMOVÝM SERVERU NECHCI ROZPROUDIT ŽÁDNOU ZBYTEČNOU DISKUSI, TAK PŘEDEM ŘÍKÁM, ŽE ODPOVÍDAT NEBUDU, BA DODÁVÁM, ŽE VÁS ČÍST ANI NEBUDU.
Muj nazor je, ze já mám štěstí, ze si platim levny zdravotni pojisteni a postaraj se o me doktori a nemusim resit jestli pojedu meditovat (a ne, do indie po 12 ti hodinové směně v amazonu nepojedu, ale zato budu hltat ohm z videí na youtoube abych zabil rakovinotvorné buňky).
to je tez funny, ze meditaci v indii jsme brali jako whatever, ať si dělá každý co chce, ale přitom jsme je mohli brát jako nebezpečný lidi. i dont know fakt jsem na tu svou skupinu v ktery jsem trochu uz nasranej nevim)
ufff. (kazdopadne myslim, ze jakakoliv pochybnost vuci oficialnim zdrojum je po tehle dvou letech na miste, nastava doba nekonecnych resersi a v momente kdy bude chat got regulovanej, tak bude hur a hur)
Ivermectin:Cancer Research: Some preclinical studies suggest that Ivermectin has anti-cancer properties, such as inducing apoptosis (programmed cell death) and inhibiting cancer cell proliferation. These effects have been observed in lab settings (cell cultures and animal models).
Clinical Evidence: Human trials are limited, and more research is needed to confirm its efficacy and safety for cancer treatment. It is not currently approved for cancer therapy.
Fenbendazole
Current Use: A common antiparasitic drug for animals.Cancer Research: There is anecdotal evidence and some preliminary studies indicating that Fenbendazole may have anti-cancer properties, such as interfering with microtubules in cancer cells. However, these findings are based on limited studies and personal accounts, not large-scale clinical trials.
Caution: The claims about Fenbendazole curing cancer are largely anecdotal and not scientifically validated in humans. Misuse or overuse can lead to serious health issues.
Methylene Blue (MB) is a synthetic dye with various medical applications, and its potential use in cancer treatment is an area of growing research interest. Here's what we know so far:
Current Uses of Methylene Blue1. Medical Applications:Treatment of Methemoglobinemia: It restores normal oxygen-carrying capacity of red blood cells.
-Antimalarial: Used in combination with other drugs.
-Dye in Surgery: Used for lymph node mapping and staining tissues.
2. Potential Anti-Cancer Properties:
Methylene Blue has been shown to generate reactive oxygen species (ROS) under certain conditions, which can damage cancer cells while sparing normal cells.