Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

imf vs Hollywood #73: Paramount převléká dres a Will Smith se opičí po Cruiseovi


ikona
imf
Hollywood se mění před očima: Cruise straší ponorka, Smithe zas oscarová facka. 
Vítejte u další sklizně postřehů zpoza showbyznysové opony (delší verzi najdete v mém newsletteru  hollywood101.substack.com, který vychází každou středu, a nově je k dispozici i pro předplatitele, jimž nabízí přístup do archivu a bonusový obsah!), aneb co všechno se událo v Hollywoodu za zavřenými dveřmi v uplynulém týdnu.

Hora jménem Paramount už je téměř pokořena

Přijde Hollywood o další velké studio nebo ne? Zatím to vypadá, že Paramount zůstane na mapě, Shari Redstone splatí všechny účty a její rodina po mnoha dekádách odejde ze scény. Podle všech odhadů totiž akcionáři dávají ze všech nabídek přednost právě té od Skydance. Ten nejdřív koupí National Amusements, firmičku Shari Redstone, která díky pohnuté historii sice vlastní jen cca deset procent akcií, ale kontroluje rozhodovací práva celého Paramountu. Následně se Skydance spojí s Paramountem, čehož bude dosaženo propletením akcionářských podílů (podle posledních zpráv má Skydance kapitalizaci cca 5 miliard dolarů, Paramount by si rád myslel, že má zhruba dvojnásobnou), přičemž akcie budou měnit majitele s cca čtvrtinovým bonusem oproti aktuální tržní hodnotě. Ta v posledních dnech stoupá, takže si jistě budou všichni chtít s podepisováním dohody pospíšit.
 


Dnes (ve čtvrtek 6. 6.) se mělo odehrát veřejné oznámení, ale tento hollywoodský Den D se odkládá, takže si ještě trochu zaspekulujeme. Skydance už jednu nabídku podal, ale akcionáři zvažovali i další dvě, přičemž jedna znamenala rozprodej na součástky, druhá pak pohlcení konkurenčním studiem Columbia Pictures/Sony, což by zřejmě okamžitě spustilo antimonopolní šetření a bez ohledu na výsledek by znamenalo zánik slavné značky. Není divu, že i zbytek Hollywoodu fandil spíš Skydance, protože by to znamenalo zachování filmové produkce a tedy dost práce pro všechny (v rámci aktuálních možností).
 

Druhou nabídku Skydance proto pozitivně vnímají i drobní akcionáři. V podstatě to vypadá, že je ruka v rukávu. David Ellison, šéf Skydance a syn jednoho z nejbohatších lidí na planetě, by se tak v jedenačtyřiceti letech stal s velkým náskokem nejmladším studiovým šéfem (všem ostatním je přes šedesát). 

Co vlastně znamená koupě celého Paramountu? Převážnou část hodnoty netvoří filmové studio, jehož logo (hora se dvaadvaceti hvězdami) je pomyslným vrcholem ledovce, ale síť televizních stanic. CBS, Nickelodeon, MTV, Showtime, BET a další. Do portfolia patří také Paramount Music, streamovací platformy Paramount+ (VOD) a Pluto TV (FAST), rozhlasové stanice nebo televizní kanály ve Velké Británii, Austrálii nebo Jižní Americe.

Nutno dodat, že jde v drtivé většině případů o lineární televize, jejichž hodnota každoročně klesá s odcházejícím či stárnoucím publikem. Paramount Pictures a CBS v posledním roce masivně propouštěly, aby byly pro potenciálního investora lákavější, ale lze očekávat, že řada regionálních stanic půjde okamžitě po akvizici do prodeje nebo se bude na jiných místech slučovat. Ellisona primárně zajímá filmové studio, ale CBS zůstává jako jedna ze tří největších amerických televizí největší a nejdůležitější devizou Paramountu jako takového.

Na úterní valné hromadě jsme se tak dozvěděli jen to, že optimalizace se musí optimalizovat a všichni by měli zatnout zuby a pokusit se budovat věčnou slávu. Trio nových CEO, jejichž životnost celá branže počítá maximálně na týdny, servírovalo powerpointové koláče a široké úsměvy. Co také v jejich situaci dělat jiného.

MI8 - 400? 400!

O produkčních trablích osmé Mission: Impossible už jste možná četli. Je to mimochodem série, kterou pro Paramount produkuje kromě samotného Toma Cruise i zmíněný Skydance. Ten s Cruisem spolupracuje od Ghost Protocol z roku 2012, má peníze i v obou Reacherech nebo Top Gun: Maverick, takže se nemusíte bát toho, že by pod případným novým vedením neměl Cruise do čeho píchnout (přesto, že podepsal smlouvu i s Warnery). David Ellison má svého “posledního akčního hrdinu” rád. Odpustil mu i předraženou sedmou Misi, která se vyšplhala na necelých 300 milionů rozpočtu i kvůli Covidu, ale u jejího pokračování - které už se pro jistotu jako Part 2 netváří, což je rozhodně damage control správným směrem - se k nejrůznějším odkladům přidaly i nesnáze na place, nejnověji tedy porouchaná ponorka.
 

Aktuální rozpočet už prý olizuje hranici 400 milionů dolarů a ve Skydance se trochu potí, protože palcové titulky o problémové produkci si lidé pamatují, stejně jako bulvární snahy vykreslit stárnoucího Cruise jako nesoudnou celebritu, co loví mezi mladými modelkami další oběť a nevěstu. Přidejme k tomu břímě neukončených motivů z předchozího filmu, fanoušky vyčítanou smrt jedné z hlavních postav, a máme před sebou vskutku nesplnitelnou misi. S náklady na reklamu, které se kvůli připomenutí á la “minule jste viděli” jistě vyšplhají ke 200 milionům dolarů, tu máme minimálně šestisetmilionovou sekeru, což je někde na úrovni Avengers: Endgame (ale spíš o pár desítek milionů za ní). 

Jenže MI8 neutrží v kinech necelé tři miliardy. Pravděpodobně nedosáhne ani na tu jednu jedinou. Jakkoliv by Cruise chtěl v ethanovkách pokračovat, někde v zákulisí ho pravděpodobně Ellison přemlouvá, aby s McQuarriem ten konec předělali a rozloučili se s Huntem, dokud na odpočtu definitivně nebude svítit velká červená nula. 

A pak se dočkáme za pět let restartu, kde si Cruise zahraje Jima Phelpse a definitivně tak opíše kruh. Jen doufám, že se při svém odchodu ze scény nepokusí o kaskadérský kousek, který by byl nad jeho síly. 

Je Will Smith pořád ještě Mizera?

Bad Boys: Ride or Die se chystají do kin spasit letní sezónu a jejich tracking se pohybuje někde mezi 35 a 55 miliony dolarů za otvírákový víkend. Podobně velkorysý rozptyl nevidíme zas tak často a je zjevně důsledkem toho, že si v tomto momentě už nikdo není jistý absolutně ničím. Odhaduje se podle nálad cílovky, skvělých výsledků předchozího dílu, ale existuje nemalá část insiderů, kteří nevěří ani těm pětatřiceti milionům, zatímco jiní mluví o tom, že Will Smith jede velkolepou kampaň a průměrní diváci na oscarovou facku už dávno zapomněli, resp. jim nebrání v tom, aby šli do kina na akční vypalovačku.
 

Zaslechnul jsem i přirovnání k Tomu Cruisovi, kterého všichni po rajtování na gauči u Oprah před bezmála dvaceti lety odepisovali a dokonce i Paramount mu na chvilku ukázal záda (v tom ale byly i Cruisovy nároky na bonusy a příjmy z prodeje DVD), aby se o pár měsíců později po premiéře Mission: Impossible III ukázalo, že Tomova star-power zůstává nedotčená. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že Mizerové jsou dalším devadesátkovým materiálem, který je pro dnešní mládež opepřen jen lákavým vizuálem plným výbuchů, mezi nimiž dva padesátníci hláškují jako by/když jim bylo sedmnáct. 

Tracking čtvrtých Mizerů byl ještě před pár týdny na velmi optimistických 50 milionech, dnes studio samotné velmi opatrně doufá v 30+ a pětasedmdesátimilionový globální start. Oficiální číslo v kuloárech je 40 milionů. Cokoliv tipovat se rovná věštění z lógru, přičemž kolega Jiří “TedGeorge” Pospíšil stále zůstává optimistou. Mizerové však letošní léto nespasí. Ani s případnými 36.3 miliony (lógr!) za víkend. Opravdu všichni čekáme na V hlavě 2, které momentálně trackuje na cca 80 milionech amerického otvíráku. To JSOU blockbusterová čísla (aka otvírák druhé Duny a Godzilly x Kong, tj. aktuální jedničky a dvojky v žebříčku tržeb). Cokoliv menšího bude definitivním potvrzením kinokalypsy.

Soudce jménem TikTok

Před měsícem byl na Netflixu nejpopulárnějším filmem v USA snímek Soudce s Robertem Downey Jr. Nyní tuto podivuhodnou skutečnost potvrdily i výsledky agentury Nielsen. Je to vpravdě poirotovská záhada, ale většina amerických webů nezapojila šedé buňky mozkové a jen v jednom odstavci konstatovala, že dvouapůlhodinové rodinné drama s tempem parního válce, co finišuje novou asfaltovou podložku, je ideálním streamem na páteční večer. Pak copy&paste tří odstavců od distributora, co popisují děj, řádek o tom, kdo v něm hraje a čau. Standardní vysokoobrátková žurnalistika. Je to prázdné, ale je to zadarmo, takže jste místo penězi zaplatili jen svým vlastním časem.

Scott Mendelson si ve svém placeném newsletteru otázku “proč?” naštěstí položil. A začal rozplétat síť, jejíž nitky vedou až do roku 2014, kdy měl Soudce premiéru. Jde o takové to rodinné drama z maloměsta, kterých je dvanáct do tuctu, tady ovšem ozdobené Downeyho snahou utéct co nejdál od Tonyho Starka a co nejblíž k Oscarům. Povedlo se mu to až s Oppenheimerem, ale lepší pozdě než vůbec. Zásadní ovšem tehdy bylo, že se ve snaze nalákat na Soudce co nejvíc lidí, opíral v talkshows o Marvel a zasněně vyprávěl o čtvrtém Iron Manovi a budoucnosti v komiksovém brnění.
 
 
Vyšlo to tak nějak napůl, ale Scott poukazuje na osvědčenou taktiku velkých hvězd, které při propagaci menších projektů často sahají ke svým slavnějším kouskům. Daisy Ridley jde do kin s životopisem slavné plavkyně, takže rozhovory jsou plné návratu ke Star Wars. Hemsworth Furiosu propaguje skrz pomlouvání čtvrtého Thora a slib, že se mocného kladiva možná ještě někdy chopí. A Downey? Ten při premiéře maxovského seriálu Sympathizer (premiéra v půlce dubna) odrážel dotazy na to, jestli se Iron Man ještě někdy vrátí. A logicky zůstával velmi, velmi tajemný. Na základě toho se na Tik Toku objevila celá řada videí s klipy ze Soudce, v níž rozumbradové odhalovali zásadní trivie. “Věděli jste, že málem vzniknul čtvrtý Iron Man? Ale Tony Stark se místo něj vydal na venkov za Soudcem…” Síť byla během jediného týdne plná klipů ze zapomenutého dramatu, které v tu chvíli nečekaně vystřelilo do čela žebříčku na Netflixu.

Náhoda? Nemyslím si. Ale jakkoliv často hrozí, že někteří z nás newsletterových mudrců vyrobí příliš vratký oslí můstek, nebo senzačně se tvářící hot take, je za tím snaha kriticky myslet, propojovat jednotlivé body mezi sebou a nahlížet pod pokličku. Občas do nesprávného hrnce či hrnečku, ale často stačí jeden pohled do excelovské tabulky, jedna procházka archivem a kontext, který tak bolestně chybí v každodenním zpravodajství velkých webů či deníků, je najednou na světě.

Scottův newsletter je z větší části placený a ten můj taky. Ale např. podcasty a kratší texty dává k dispozici všem. Pro podobné pátrače není v redakcích místo, resp. není místo v každodenních novinkových slotech a delší formáty, na jejich konci není zásadní odhalení, ale spíše rozšíření obzorů, dlouhodobě nepatří k prioritám. Věřím, že své čtenáře si najdou. I proto jsem před rokem a půl newsletter začal psát. Vy jste ho dočetli až sem, takže si troufnu tvrdit, že patříte mezi těch pár trpělivých čtenářů, co “chtějí vědět víc”. Už je vás na Substacku skoro osm stovek a každý desátý z vás dokonce mou osvětovou činnost sponzoruje. Je to zavazující, ze zábavy a fascinace to dělá udržitelnou činnost, která mě motivuje vkládat do těch řádků maximum. Díky za to.

Jednou větou…

Největší a nejúspěšnější prime time seriál v historii ABC se právě dočkal obnovení a bude mít už celkem pětatřicátou řadu. O co jde? America´s Funniest Home Videos alias Natoč To!, pořad pro lidi, co ještě na YouTube nedali odběr FailArmy (i tahle reference je svým způsobem velmi obstarožní).

Disney za posledních pět let do britského filmového průmyslu napumpoval necelých pět miliard dolarů (počítají se filmy i seriály). Proč? Lidé jsou tu šikovní, umí slušně anglicky (humor) a v Londýně se dobře paří.
 
 
Snímek The Apprentice o “mladém” Donaldu Trumpovi už má zařízenou evropskou distribuci, ale americký distributor se stále marně hledá. Nikdo si nechce pozlobit potenciálního prezidenta USA.
 
Filmový festival Tribeca uvede ve soutěžní speciální sekci pět filmů vygenerovaných softwarem OpenAI Sora. Kdo si přijde převzít cenu pro vítěze, zatím není jisté.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (4)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace