Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

imf vs Hollywood #59: Warneři se potápí, ale Zaslav zas slaví


ikona
imf
dunaimfnewsletterwarner bros.
Jak bydlí slavní a proč se mají bát zedníků a elektrikářů? A taky něco o daních a zrzkách. 

Vítejte u další sklizně postřehů zpoza showbyznysové opony (delší verzi najdete v mém newsletteru hollywood101.substack.com, který vychází každou středu, a nově je k dispozici i pro předplatitele, jimž nabízí přístup do archivu a bonusový obsah!), aneb co všechno se událo v Hollywoodu za zavřenými dveřmi v uplynulém týdnu.

Poloviční šance

Hrozně dlouho tu řešíme průšvihy a pády Disneyho, takže už to muselo připadat fanouškům studia Warner Bros. divné. Ano, nakračují do hypotetické streamovací platformy zaměřené na sporty (i když tam budou vedle Disneyho a Foxů tahat za nekratší provázek), ale čerstvé čtvrtletní výsledky ukázují, jak špatně na tom studio vlastně je.

WarnerMedia Discovery, což je oficiální název firmy po ještě relativně čerstvém mergeru, už loni přeskládala tabulky a jednotlivé odnože tak, aby to vypadalo, že stream vesele profituje a všechno je v pořádku. Nic nemůže být dál od pravdy, ostatně už jen to reportování předplatitelů dohromady s kabelovkovým HBO naznačuje, že není všechno tak růžové. David Zaslav se chlubil velkým cashflow, do značné míry způsobeným hollywoodskými stávkami, ale Wall Streetu slíbená EBITDA (příjmy před započtem daní, amortizací, úroků apod.) ve výši 14 miliard se ukázala být jen bláhovým snem. Rebranding HBO na MAX se nepovedl, příjmy z inzerce zaostaly a dokonce ani relativně slušné kinotržby nedokázaly vygenerovat víc než celkových 10 miliard.

 

A to je zatraceně velký rozdíl. Zaslav sice radikálními škrty, daňovými odpisy a vyhazovy dokázal splatit 15 miliard z obrovského 55 miliardového dluhu, s nímž Discovery filmové studio koupila od AT&T, ale tohle šlapání vody trh ani akcionáře neuspokojilo. Počet amerických předplatitelů Maxu a Discovery+ meziročně klesal a růst lze zajistit jen vyššími cenami, což je mimořádně nejistá propozice. Ráno po zveřejnění výsledků byly akcie na poloviční hodnotě ve srovnání s momentem, kdy se oznámilo, že Discovery Warnery koupí.

Zaslav k tomu využil již dříve zmíněný Morrisův reverzní trust, což mj. znamená, že do dubna 2024 nemůže s majetkem nijak hýbat, ať už by šlo o expanzi, nebo naopak prodej nějaké třetí straně. Warneři ale vlastně nemají kam expandovat. K dalším proměnám HBO v MAX na regionálních úrovních by mělo dojít letos na jaře v Evropě, ale to pro WarnerMedia Discovery znamená další náklady. Ve rvačce o sportovní práva se jim nebude chtít přeplácet konkurenci s plnými kapsami a… ve všech ostatních směrech jsou tak trochu v pasti. Letos mají druhou Dunu, Godzillu fackující King Konga, ale s hitem kalibru loňské Barbie asi předem počítat nemohou.

Použije tedy Zaslav volný cash na další umoření dluhu, aby byli Warneři a jim přidružené značky atraktivnější pro případného kupce? Těžko říct. Zaslav se ale může cítit jako vítěz, protože si loni do smlouvy propašoval, že jeho bonus bude závislý nikoliv na účetních výsledcích, ale na tom, kolik volných peněz dokáže “najít”. A těch necelých sedm miliard by mohlo jeho výplatu vystřelit z loňských 39 milionů dolarů až někam k devíti cifrám. Kdo se směje naposled…

Bydlení pro krále Hollywoodu

Možná Davidovi jeho bonus nepřejete, ale on ho rozhodně bude potřebovat. Před pár lety totiž za 16 milionů dolarů koupil slavnou vilu Woodland, v níž bydlel Robert Evans, šéf studia Paramount, pod jehož vedením vznikly klasiky jako Kmotr nebo Čínská čtvrť. Když Evans dům kupoval, nebyly kolem toho žádné mediální vlny, ale po domech bývalých šéfů studií je dnes velká sháňka. Jerry Bruckheimer před deseti lety koupil dům šéfa Columbie, Harryho Cohna. Taylor Swift za 25 milionů získala usedlost Samuela Goldwyna (G v MGM) a Jeff Bezos se nerozpakoval utratit 160 milionů dolarů za dům šéfa Warner Bros. Jacka Warnera.

 

Zaslav miluje starý Hollywood a jeho odkaz. Když si nemohl koupit dům Jacka Warnera, nechal si do kanceláře ze skladu alespoň nastěhovat jeho starý dům. Woodland je v tomto ohledu kulturní památkou a kusem zlaté éry Hollywoodu. A Zaslav utápí miliony dolarů, aby mu vrátil zašlý lesk a slávu. Najal si designéra a dekoratéra Michaela S. Smithe, jenž pracoval dlouhé roky pro Bílý dům, a snaží se rozšířit dům o křídlo pro hosty, postavit přesnou repliku domku pro hosty u bazénu, který padl za oběť požáru před dvaceti lety, nebo rozšířit garáž a přesunout tenisové kurty tak, aby oživil zahradní část.

Nemusíte mu nutně fandit, ale Woodland po jeho lobbingu prohlásilo Los Angeles za národní památku, takže ať už to se Zaslavem v čele Warnerů dopadne jakkoliv, jednoho dne tu po něm zůstane minimálně krásný dům, na který mu tak nějak všichni přispěli. Třeba tam bude muzeum se vstupným zdarma.

Pomsta zedníků a elektřikářů se blíží

Celý Hollywood doufal, že po konci stávky scenáristických a hereckých cechů se o Vánocích všechno uklidní, na Nový rok zají zbytkem bramborového salátu, a od ledna pofrčí studiová tvorba na plné otáčky. Místo toho se utahují opasky a škrty neberou konce. A za týden začne vyjednávání s IATSE, Teamstery a dalšími menšími cechy, o celkové síle cca 100 tisíc duší. Jde o členy štábu, které před kamerou nevidíte a málokdy se o nich mluví, ale bez nich byste si na place doslova ani nerozsvítili.

 

Producentská lobby a AMPTP jim tak trochu vzkazuje, že přicházejí ke snědenému bufetu, ale IATSE chce poprvé od konce 80. let minulého století znovu mluvit o zdravotním pojištění a penzijku, což znamená, že půjde do tuhého. IATSE (60 tisíc členů) navíc před třemi roky měla silný stávkový mandát, který se rozhodla nevyužít. A nemalá část členské základny jim to dodnes vyčítá. Trpělivost zkrátka došla už před lety, takže to vyjednávání asi rychle nabere otáčky. Mohl bych se radost, že zas bude o čem psát, ale další produkční stopku si asi nikdo v branži nepřeje.

Herci poděkovali sami sobě a Netflixu

SAG Awards se definitivně přestěhovaly na Netflix a živě se tu odvysílaly tak nenápadně, navíc o víkendu, kdy zároveň proběhly Spirit Awards a PGA Awards, že vám tu o tom musím napsat, abyste z toho něco měli. Logicky si je můžete pustit zpětně, přeskočit hodinové tajtrlíkování na červeném koberci s Glambotem z Wishe a užít si dvouhodinovou show, kterou jen tu a tam přerušil tápající Idris Elba. Zbytek byl fajn, s trefnými proslovy, dojatými herci a velmi pěkným castingem. Snad jen ti kaskadéři mohli také cenu dostat v hlavním programu a ne zákulisně na červeném koberci, tak trochu mezi řečí. Tak snad příště.

 

Děkovaček Netflixu proběhlo až nezdravě mnoho, ale dvouhodinové mecheche bez reklam bylo celkem příjemné pro ty, kdo chtějí, aby na nich tu a tam ulpěl hvězdný prach Hollywoodu. Loni byly SAG Awards bezprizorně na YouTube, letos se jich ujal VOD gigant, ale obojí je vlastně fajn. Snadno je naladíte, aniž byste museli mít americkou kabelovku, s vlezlými reklamami není problém a technických přešlapů je minimum. Něco mi říká, že do top tenu sledovanosti se předávání neprobojuje, ale pro Netflix je to prestiž a pro hardcore filmové fanoušky snadná cesta, jak se dostat ke svým idolům. Tak uvidíme, za jak dlouho se budou na streamech vysílat i Oscaři nebo Glóby.

Kreativní zemětřesení u Disneyho

Sean Bailey odchází z pozice šéfa hrané produkce u Disneyho a nahradí ho dosavadní hlava Fox Searchlight David Greenbaum. Pokud neznáte ani jednoho, nikdo vám to nebude vyčítat. Bailey strávil u Myšáka patnáct let a má na kontě úspěchy jeho hraných (Popelka, Kráska a zvíře, Aladin, Malá mořská víla) i motion-capture (Jungle Book, Lion King). Greenbaum, který pod hlavičkou Searchlight právě bojuje o Oscara s Poor Things, má čuch na náročnější tvorbu a skvělé vztahy s řadou výjimečných režisérů.

Nově bude řídit hranou sekci Disneyho A Searchlight, protože škrty a optimalizace nikdy nekončí. Kde skončí Bailey se ještě neví, ale podle všeho prý rozhodně nejde na Netflix, kde by mohl nahradit nedávno odejitého Scotta Stubera. Tak určitě.

Jednou větou…

Kalifornie zveřejnila seznam projektů, na které poskytla největší granty (čti daňové vratky). A ze všech sedmiciferných dotací vyčuhuje osmiciferná (21 milionů dolarů) na projekt Mandalorian & Grogu. Kdybych měl odhadovat čistě podle dotací na ostatní projekty, mluvíme o rozpočtu někde mezi 180 a 220 miliony dolarů.

Jihokorejský seriálový segment zažívá krušné časy. Když sem přišel Netflix, okamžitě se zvedly rozpočty všech seriálů na dvoj až trojnásobek. Místní streamovací platformy po několika letech vytrvalého krvácení (hlavní dvě jsou jen za poslední rok ve ztrátě 165 milionů dolarů!) chápou, že tudy cesta nevede, ale producenti horko těžko hledají cestu ke střízlivějším rozpočtům. V roce 2022 se tu vyprodukovalo 160 seriálů. Nyní se odhaduje, že dojde k velké kontrakci a počet novinek by mohl klesnout na polovinu až třetinu.

 

V nových Mean Girls je jeden ryšavý fórek na pubické ochlupení Lindsay Lohan. Herečka za své cameo dostala pohádkový honorář, ale tahle podpásovka (pardon) se jí nelíbila. Ve verzi na streamech proto už tenhle vtip nepotkáte.

Tyler Perry nebude investovat 800 milionů do expanze svých ateliérů. Po zhlédnutí toho, co umí Sora od OpenAI se prý obává o svoje publikum. O tom, kdy si doma budeme režírovat vlastní filmy po zadání promptu “Já a Chuck Norris v nejlepších letech porážíme Van Dammea a Seagala na letadlové lodi, která je komplet ze žlutého želé a má dvě kulometné věže z vanilkové zmrzliny, co střílejí bonbóny Slavia” si povíme zase někdy příště.

Komentáře

  • Do této diskuze ještě nikdo nepřispěl, buďte první.
VSTOUPIT
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace