Diskuze k článku Ferrari: Recenze

příspěvky 1 - 12 Napsat příspěvek
6/10

Mann podobne ako Scorsese a Scott točí akési podumanie nad tým kam môžu dôjsť prehnané ambície a egocentrizmus, čo sa podobne ako v Killers of the Flower Moon a Napoleon reflektuje aj v záverečných titulkoch. Scrosese to natočil pre seba štandardne ako kriminálku, Scott natočil ľahko ironický/satirický historický epos a Mann natočil...prekvapivo viac-menej film o manželstve, vzťahových pletkách, nevere a popri tom trochu o závodení a okrajovo o biznise.

Neviem prečo sa rozhodol tak výrazne prikloniť k vzťahovej línii, a priori mi to nevadí, ale síce som sa nenudil, ale sledoval som veľa filmu pomerne nezúčastnene. Skrátka tá vzťahová línia ma 2x nestrhla ani nezasiahla, možno aj preto, lebo Driver je celkovo síce dobrý a ťahá to veľmi slušne, ale akosi mu chýba nejaká iskra, aby pôsobil inak než ako viac-menej taký trochu ťažkopádnejší ale inteligentný morous. Na úlohu 59-ročného Ferrariho je podľa mňa v 40-ke objektívne primladý, typovo sa veľmi nehodí, ale ako píšem nehrá zle a dokonca je to možno jeho najlepší výkon, hoci v úlohe ktorá mu skrátka úplne nesedí. Penélope Cruz ma prekvapila, zahrala dobre, hoci jej úloha povedzme temperamentnej manželky bola šitá na telo.

Čo mi chýbalo bolo Mannove formálne/technické hračičkovstvo, na ktorom staval Collateral, Miami Vice, Public Enemies aj Blackhat, ktoré je dosť upozadené, vykukne len občas (hoci vždy ho cítiť) a film je vlastne dosť akademický. Až počas záverečného závodu sa objaví scéna (tí čo videli vedia), ktorá diváka naozaj zatlačí do sedadla až zamrazí, ktorá...no ktorá splní presne svoj účel, lebo pôsobí ako keby priletela z iného vesmíru.

Čiže tak, za mňa fajn, pozerateľné, spravené samozrejme na úrovni, ale nemá to v sebe niečo k čomu by som sa potreboval vrátiť (vrátane slušného ale predsa len divne obsadeného Drivera) a celkový dojem je, že som pozeral 130 min. film predovšetkým o komplikovanom manželskom vzťahu nejakého morousovitého záletníka. Čo nie je úplne čo som čakal/chcel.
892068
6/10 Mann podobne ako Scorsese a Scott točí akési podumanie nad tým kam môžu dôjsť prehnané ambície a egocentrizmus, čo sa podobne ako v Killers of the Flower Moon a Napoleon reflektuje aj v záverečných titulkoch. Scrosese to natočil pre seba štandardne ako kriminálku, Scott natočil ľahko ironický/satirický historický epos a Mann natočil...prekvapivo viac-menej film o manželstve, vzťahových pletkách, nevere a popri tom trochu o závodení a okrajovo o biznise.  Neviem prečo sa rozhodol tak výrazne prikloniť k vzťahovej línii, a priori mi to nevadí, ale síce som sa nenudil, ale sledoval som veľa filmu pomerne nezúčastnene. Skrátka tá vzťahová línia ma 2x nestrhla ani nezasiahla, možno aj preto, lebo Driver je celkovo síce dobrý a ťahá to veľmi slušne, ale akosi mu chýba nejaká iskra, aby pôsobil inak než ako viac-menej taký trochu ťažkopádnejší ale inteligentný morous. Na úlohu 59-ročného Ferrariho je podľa mňa v 40-ke objektívne primladý, typovo sa veľmi nehodí, ale ako píšem nehrá zle a dokonca je to možno jeho najlepší výkon, hoci v úlohe ktorá mu skrátka úplne nesedí. Penélope Cruz ma prekvapila, zahrala dobre, hoci jej úloha povedzme temperamentnej manželky bola šitá na telo.  Čo mi chýbalo bolo Mannove formálne/technické hračičkovstvo, na ktorom staval Collateral, Miami Vice, Public Enemies aj Blackhat, ktoré je dosť upozadené, vykukne len občas (hoci vždy ho cítiť) a film je vlastne dosť akademický. Až počas záverečného závodu sa objaví scéna (tí čo videli vedia), ktorá diváka naozaj zatlačí do sedadla až zamrazí, ktorá...no ktorá splní presne svoj účel, lebo pôsobí ako keby priletela z iného vesmíru. Čiže tak, za mňa fajn, pozerateľné, spravené samozrejme na úrovni, ale nemá to v sebe niečo k čomu by som sa potreboval vrátiť (vrátane slušného ale predsa len divne obsadeného Drivera) a celkový dojem je, že som pozeral 130 min. film predovšetkým o komplikovanom manželskom vzťahu nejakého morousovitého záletníka. Čo nie je úplne čo som čakal/chcel.
0 -1

6/10

V rámci podžánru "slavná značka z automotive ve filmu" dojíždí Ferrari do cíle s bezpečným náskokem před loňským Lamborghinim, ale Ford pár let zpátky je úplně jiná závodní liga a ukazuje oběma borcům záda, aniž by vůbec musel vytočit otáčky do maxima. Škoda, potenciál před i za kamerou na další strhující adrenalinovou jízdu tady rozhodně byl.

To by se ovšem musel Mann nejdříve rozhodnout, zda točí primárně rodinnou vztahovku na pozadí ikonického korporátu (ve stylu House of Gucci) pro cinefily, nebo závodně-sportovní žánrovku (ve stylu zmíněného Ford vs Ferrari) pro petrolheady. Mann si bohužel vybral třetí možnost a zkouší to v průběhu filmu hrát na obě strany. A navíc si k tomu vybral asi to nejméně zajímavé období z Ferrariho života a existence jeho automobilky.

Scény závodů jsou po stránce technické realizace parádní (při scéně havárie a střetu s diváky celé kino ztichlo - palec nahoru za odvahu něco takového v mainstreamovém filmu ukázat naplno), ale vlastně nemají v ději žádný smysl. O nic zásadního se nehraje, kdo vyhraje (ať už v rámci Ferrariho týmu nebo obecně) je úplně jedno a jaký dopad mělo dosažené vítězství na osud automobilky divák nezjistí ani z textového doslovu na konci filmu (asi proto, že žádný nemělo, jelikož finanční problémy pokračovaly i poté a prodej podílu Fiatu proběhl až o dekádu později).

Podobně je na tom dramatická linka. Ferrariho vztah k manželce, milence i utajenému potomkovi je vykreslen povrchně/zkratkovitě a stran jeho osobnosti se toho divák moc nedozví (nad rámec toho, že je milovník žen a svých aut). Dramaticky/emocionálně vyhrocená scéna je v celém filmu jen jedna (manželská hádka po odhalení milenky a nemanželského syna). Děj zkrátka plyne a plyne a najednou je zatmívačka a naskakují závěrečné titulky. Filmu citelně chybí uspokojivé finále, které by předchozímu ději dodalo nějakou pointu, klimax nebo alespoň smysl.

Bohužel to celé nezachraňuje ani casting. Z trojice Driver, Cruz (smysl jejího až směšně přehnaného přízvuku jsem vůbec nepochopil) a Woodley stojí za pozornost jen poslední jmenovaná, nicméně pro všechny tři platí, že nepředvádějí nic navíc, za co by se následně rozdávaly nějaké ceny. Celkově solidní řemeslo, ale s Mannem na palubě jsem doufal ve víc.
891949
V rámci podžánru "slavná značka z automotive ve filmu" dojíždí Ferrari do cíle s bezpečným náskokem před loňským Lamborghinim, ale Ford pár let zpátky je úplně jiná závodní liga a ukazuje oběma borcům záda, aniž by vůbec musel vytočit otáčky do maxima. Škoda, potenciál před i za kamerou na další strhující adrenalinovou jízdu tady rozhodně byl.   To by se ovšem musel Mann nejdříve rozhodnout, zda točí primárně rodinnou vztahovku na pozadí ikonického korporátu (ve stylu House of Gucci) pro cinefily, nebo závodně-sportovní žánrovku (ve stylu zmíněného Ford vs Ferrari) pro petrolheady. Mann si bohužel vybral třetí možnost a zkouší to v průběhu filmu hrát na obě strany. A navíc si k tomu vybral asi to nejméně zajímavé období z Ferrariho života a existence jeho automobilky.   Scény závodů jsou po stránce technické realizace parádní (při scéně [spoiler]havárie a střetu s diváky[/spoiler] celé kino ztichlo - palec nahoru za [spoiler]odvahu něco takového v mainstreamovém filmu ukázat naplno[/spoiler]), ale vlastně nemají v ději žádný smysl. O nic zásadního se nehraje, kdo vyhraje (ať už v rámci Ferrariho týmu nebo obecně) je úplně jedno a jaký dopad mělo dosažené vítězství na osud automobilky [spoiler]divák nezjistí ani z textového doslovu na konci filmu[/spoiler] (asi proto, že [spoiler]žádný nemělo, jelikož finanční problémy pokračovaly i poté a prodej podílu Fiatu proběhl až o dekádu později[/spoiler]).   Podobně je na tom dramatická linka. Ferrariho vztah k [spoiler]manželce, milence i utajenému potomkovi[/spoiler] je vykreslen povrchně/zkratkovitě a stran jeho osobnosti se toho divák moc nedozví (nad rámec toho, že je milovník žen a svých aut). Dramaticky/emocionálně vyhrocená scéna je v celém filmu jen jedna [spoiler](manželská hádka po odhalení milenky a nemanželského syna)[/spoiler]. Děj zkrátka plyne a plyne a najednou je zatmívačka a naskakují závěrečné titulky. Filmu citelně chybí uspokojivé finále, které by předchozímu ději dodalo nějakou pointu, klimax nebo alespoň smysl.    Bohužel to celé nezachraňuje ani casting. Z trojice Driver, Cruz (smysl jejího [spoiler]až směšně přehnaného přízvuku[/spoiler] jsem vůbec nepochopil) a Woodley stojí za pozornost jen poslední jmenovaná, nicméně pro všechny tři platí, že nepředvádějí nic navíc, za co by se následně rozdávaly nějaké ceny. Celkově solidní řemeslo, ale s Mannem na palubě jsem doufal ve víc.
6/10
0 -1

6/10

Nejdriv jsem si rikal wtf, on mu pred ocima zemre jezdec a on nehne ani brvou, ale hned je to vlastne vysvetleno i kdyz, presto, byl v te roli az moc chladny. Cekal jsem vypraveni za jineho obdobi a jinym smerem. Kamera byla ale super, ten zaber na zemi ze silnice jak projizdeji zatackou se mi moc libil, stejne tak snimani z vrchu. Co se mi ale vubec nelibilo, byl ten zaverecny digi masakr, kdy se lidi promenili v kuzelky, auto v letadlo a De Portago, alespon tedy jeho horni pulka vypadala jak mimozemstan z men in black.. Ale jinak dobry, bohuzel ne hit, na Le mans'66 to nema ani omylem, ale cely film mi utekl, nebyla to nuda a prijemne prekvapila ucast Shailene, loni jsem ji videl v Dumb money a na konci roku jsem si dal To catch a killer a holka si snad zacina po tech aliancich divergencich apod vybirat zajimavejsi filmy.
Kazdopadne, Ferrari neni pro vsechny, kdo to vypne po pul hodine, nelze mu to vycitat.
891789
Nejdriv jsem si rikal wtf, on mu pred ocima zemre jezdec a on nehne ani brvou, ale hned je to vlastne vysvetleno i kdyz, presto, byl v te roli az moc chladny. Cekal jsem vypraveni za jineho obdobi a jinym smerem. Kamera byla ale super, ten zaber na zemi ze silnice jak projizdeji zatackou se mi moc libil, stejne tak snimani z vrchu. Co se mi ale vubec nelibilo, byl ten zaverecny [spoiler]digi masakr, kdy se lidi promenili v kuzelky, auto v letadlo a De Portago, alespon tedy jeho horni pulka vypadala jak mimozemstan z men in black[/spoiler].. Ale jinak dobry, bohuzel ne hit, na Le mans'66 to nema ani omylem, ale cely film mi utekl, nebyla to nuda a prijemne prekvapila ucast Shailene, loni jsem ji videl v Dumb money a na konci roku jsem si dal To catch a killer a holka si snad zacina po tech aliancich divergencich apod vybirat zajimavejsi filmy. Kazdopadne, Ferrari neni pro vsechny, kdo to vypne po pul hodine, nelze mu to vycitat.
6/10
1 -2
reaguje na: ROBBERY
Koza? Zase tak přísný bych na něj nebyl.
891570
891561
1 -1
Mann je GOAT a Rivalove s Le Mans jsou kyce pro plebs8)
891561
Mann je GOAT a Rivalove s Le Mans jsou kyce pro plebs*8)*
3 -13
reagují: IjonT

Achjo

Takze po imho ne úplně povedeným Lamborghinim je i tohle slabý, to teda nic moc, pro nás, fanoušky těch značek :(
891549
Achjo
1 -1
reaguje na: jedendvatri1
Jo na Collateral jsem zapomnel to byl opravdu hit, ale taky uz to je 20 let. Public enemies uz tak divne prohucelo a bylo to spis zklamani s Balem, Deppem, Tatumem na vrcholu sil
891538
891533
3 -2
reaguje na: MeaCulpa
Čo sa tržieb týka, celkom slušné úspechy mal aj v prvom desaťročí nového milénia, najmä s filmami Collateral a Public Enemies.
891533
891526
2 0
reagují: MeaCulpa
Opravdu by mě zajímal důvod obsazení Adama Drivers do role šedesátiletého "Comendatora". Navíc tomu filmu evidentně moc nepřidal.
891529
1 -1
reaguje na: saint3n
Nesmysl. Tohle uz je proste film z jine doby. Pred deseti lety a s Pittem by to melo sanci uspet. S nastupem streamu je to vylozene Netflix material. Cilovka tohodle filmu uz skoro nechodi do kina, Driver je totalni box office poison, Mann uz vetsine divaku nic moc nerika (jeho posledni kasovne uspesny film je Heat a i Ali s Insiderem, kdy byl horky zbozi prodelaly).

Souhlasim s Randelem Mann ma od Miami Vice brutalni problemy s tempem vypraveni a uprednostneni formy nad obsahem. Jeho styl je dneska vhodny spis pro miniserie (tokio vice je za me skvela vec). Posledni dva filmy potvrzujou, ze je to filmar se skvelym tymem a remeslem jen ta doba je uz jinde a tyhle projekty v kinech nemaji sanci uspet
891526
Nesmysl. Tohle uz je proste film z jine doby. Pred deseti lety a s Pittem by to melo sanci uspet. S nastupem streamu je to vylozene Netflix material. Cilovka tohodle filmu uz skoro nechodi do kina, Driver je totalni box office poison, Mann uz vetsine divaku nic moc nerika (jeho posledni kasovne uspesny film je Heat a i Ali s Insiderem, kdy byl horky zbozi prodelaly). Souhlasim s Randelem Mann ma od Miami Vice brutalni problemy s tempem vypraveni a uprednostneni formy nad obsahem. Jeho styl je dneska vhodny spis pro miniserie (tokio vice je za me skvela vec). Posledni dva filmy potvrzujou, ze je to filmar se skvelym tymem a remeslem jen ta doba je uz jinde a tyhle projekty v kinech nemaji sanci uspet
891524
5 -1
reagují: jedendvatri1

POV

Tak možná taky už prostě netáhne brand Ferrari 8)
891524
Tak možná taky už prostě netáhne brand Ferrari *8)*
POV
0 0
reagují: MeaCulpa
"A překvapí fakt, že zklamává spíš jako vypravěč než realizátor, protože Itálie padesátých let, závody, kostýmy, zvuk i kamera jsou parádní."

Myslím, že toto už nie je prekvapenie, táto veta vystihuje Mannovu tvorbu od Miami Vice. Tzn. príbehovo nie úplne presvedčivé, ale technická stránka a atmosféra sú filmový kumšt. Ja osobne mám práve pre atmosféru a filmárčinu rád aj Miami Vice, aj Public Enemies a čiastočne aj Blackhat...čiže ak je to more of the same, za mňa nie sklamanie.
891523
"A překvapí fakt, že zklamává spíš jako vypravěč než realizátor, protože Itálie padesátých let, závody, kostýmy, zvuk i kamera jsou parádní." Myslím, že toto už nie je prekvapenie, táto veta vystihuje Mannovu tvorbu od Miami Vice. Tzn. príbehovo nie úplne presvedčivé, ale technická stránka a atmosféra sú filmový kumšt. Ja osobne mám práve pre atmosféru a filmárčinu rád aj Miami Vice, aj Public Enemies a čiastočne aj Blackhat...čiže ak je to more of the same, za mňa nie sklamanie.
7 0