Diskuze k článku Ještěr: Recenze

příspěvky 1 - 6 Napsat příspěvek

9/10

Sedlo mi to, a hodně. Benicio  je bůh, ale i zbytek hereckého obsazení více či méně známých herců - od jeho ženy (byla úžasná) až po poslední mini roli - fungovalo dokonale. Grant Singer zaujal a i já se těším na jeho další režijní počin; naposledy jsem měl podobný pocit u filmu  Whiplash od Damiena Chazelle, kdy jsem od něho chtěl vidět hned něco dalšího.
884010
9/10
1 0

7/10

Po nedávném To Catch A Killer letošní další příjemné překvapení na poli krimi žánru a další vydařený debut (tentokrát nejen hollywoodský, ale rovnou celovečerní) a ještě k tomu od nekorunovaného krále "quantity over quality" produkce.

Potěšilo, že tentokrát nejde o hon na dalšího sériového vraha, který za sebou zanechává hromady mrtvol a policejní složky jsou celý děj neustále pozadu, ale o procedurální vyšetřování jedné brutální vraždy na maloměstě. Pochvala také za to, že hlavní postava není žádný hrdina a policejní práce sestává převážně z rutinní kancelářské práce, tj. nudného shromažďování důkazů a obcházení svědků/podezřelých, nikoliv z divokých honiček a zběsilých přestřelek. Plus příběh rozumně dávkuje indicie tak, aby divák mohl držet krok s hlavní postavou a spolu s ní "tipovat" pachatele, což má pozitivní vliv na budování paranoidní atmosféry filmu.

Přesto se několik nedostatků po příběhové stránce najde. Vedlejší dramatická linka (náhledy do soukromého života postav) není moc zajímavá a jen natahuje celkovou stopáž. Škoda krátké scény ještě před polovinou filmu, která jasně naznačí, kdo je pachatelem. Konspirační prvek (strůjci celého spiknutí jsou všichni v okolí hlavní postavy včetně dlouholetých přátel) není moc objevný a doufal jsem v méně klišovitou pointu (mafiánské praktiky v řadách policie).

Naštěstí casting a celkové produkční hodnoty pár příběhových zaváhání vynahrazují. Del Toro tradičně odvádí špičkovou práci, Silverstone i na malém prostoru dokáže zaujmout a totéž platí i pro Timberlakea. Trik s asynchronním střihem obrazu a zvuku (zvuk při změně scény o několik okamžiků předchází obrazu) dodává filmu zajímavý rytmus, v několika scénách přitáhne pozornost pěkná kamerová jízda a náladový OST, plus nechybí i pár sugestivních scén (voda unikající z bazénu, setkání v opuštěném domě). Videoklipař Singer se uvedl stylovým debutem a Netflix si zase pro jednou vylepšuje reputaci a zase k tomu nepotřebuje obří rozpočet a zástup superhvězd.
883279
Po nedávném To Catch A Killer letošní další příjemné překvapení na poli krimi žánru a další vydařený debut (tentokrát nejen hollywoodský, ale rovnou celovečerní) a ještě k tomu od nekorunovaného krále "quantity over quality" produkce.   Potěšilo, že tentokrát nejde o hon na dalšího sériového vraha, který za sebou zanechává hromady mrtvol a policejní složky jsou celý děj neustále pozadu, ale o procedurální vyšetřování jedné brutální vraždy na maloměstě. Pochvala také za to, že hlavní postava není žádný hrdina a policejní práce sestává převážně z rutinní kancelářské práce, tj. nudného shromažďování důkazů a obcházení svědků/podezřelých, nikoliv z divokých honiček a zběsilých přestřelek. Plus příběh rozumně dávkuje indicie tak, aby divák mohl držet krok s hlavní postavou a spolu s ní "tipovat" pachatele, což má pozitivní vliv na budování paranoidní atmosféry filmu.   Přesto se několik nedostatků po příběhové stránce najde. Vedlejší dramatická linka (náhledy do soukromého života postav) není moc zajímavá a jen natahuje celkovou stopáž. Škoda krátké scény ještě před polovinou filmu, která [spoiler]jasně naznačí, kdo je pachatelem[/spoiler]. Konspirační prvek [spoiler](strůjci celého spiknutí jsou všichni v okolí hlavní postavy včetně dlouholetých přátel)[/spoiler] není moc objevný a doufal jsem v méně klišovitou pointu [spoiler](mafiánské praktiky v řadách policie)[/spoiler].   Naštěstí casting a celkové produkční hodnoty pár příběhových zaváhání vynahrazují. Del Toro tradičně odvádí špičkovou práci, Silverstone i na malém prostoru dokáže zaujmout a totéž platí i pro Timberlakea. Trik s asynchronním střihem obrazu a zvuku (zvuk při změně scény o několik okamžiků předchází obrazu) dodává filmu zajímavý rytmus, v několika scénách přitáhne pozornost pěkná kamerová jízda a náladový OST, plus nechybí i pár sugestivních scén [spoiler](voda unikající z bazénu, setkání v opuštěném domě)[/spoiler]. Videoklipař Singer se uvedl stylovým debutem a Netflix si zase pro jednou vylepšuje reputaci a zase k tomu nepotřebuje obří rozpočet a zástup superhvězd.
7/10
4 0
No ty kráso zrovna jsem to dokoukal a za mě silných 9/10. Ta režie a herci jsou na hodně vysoké úrovni. Hlavní postava skvěle zahraná ale co mě zaujalo nejvíce byla jeho žena. Už jsem jí dlouho v ničem neviděl a tady to dala skvěle. Těším se na další film pana režiséra.
883084
2 -1
reaguje na: Lima
Prostřední část se kritizuje a osmička tomu utekla o chlup. Ještě včera tam byla.
882558
882534
1 -2
Dobrý film stylem i tím, jak jsou zahraný postavy, samozřejmě v čele s velkým sympaťákem del Torem. 7/10 je o trochu míň, než by si to zasloužilo, ale tipoval bych si zklamání někoho, kdo čekal jen čistou detektivku a otrávila ho kvalitní porce psychologického drama navíc. 8)
882555
Dobrý film stylem i tím, jak jsou zahraný postavy, samozřejmě v čele s velkým sympaťákem del Torem. 7/10 je o trochu míň, než by si to zasloužilo, ale tipoval bych si zklamání někoho, kdo čekal jen čistou detektivku a otrávila ho kvalitní porce psychologického drama navíc. *8)*
1 0
Celou recenzi se bezvýhradně chválí a chválí, skoro v superlativech a nakonec je z toho 7/10, tomu moc nerozumím.
882534