Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku imf vs. Hollywood #33: Čáry máry u Netflixu, kryptické DC(E)U a nekonečná stávka

příspěvky 1 - 6 Napsat příspěvek
reaguje na: RingMan
To budou všechny DC filmy mít .... cut, aby se jim lidi nesmáli a nechytali se za hlavu? 
878656
To budou všechny DC filmy mít .... cut, aby se jim lidi nesmáli a nechytali se za hlavu? 
878647
0 0
reagovat
Ayer Cut mi nepřijde jako takovej nesmysl. V aktuální stávkové situaci by tak měli něco na stream (pokud je to natočený, nemám o tom moc přehled) a trochu by si tím udobřili ty Snyderverse přihoňovače. Samozřejmě by to zas dělalo bordel v kontinuitě, ale co už.
878647
Ayer Cut mi nepřijde jako takovej nesmysl. V aktuální stávkové situaci by tak měli něco na stream (pokud je to natočený, nemám o tom moc přehled) a trochu by si tím udobřili ty Snyderverse přihoňovače. Samozřejmě by to zas dělalo bordel v kontinuitě, ale co už.
0 -1
reagují: Bezejmenny
reagovat
reaguje na: Bezejmenny
"Od teď jsou tři způsoby jak něco dělat. Dobře, špatně a Warner Brosovsky." - "Není to taky špatně?" - "Jo, ale rychlejš." :D
878583
"Od teď jsou tři způsoby jak něco dělat. Dobře, špatně a Warner Brosovsky." - "Není to taky špatně?" - "Jo, ale rychlejš." *:D*
878452
3 0
reagovat
Přečetl jsem si nabídku studií scénáristům a já klidně půjdu psát za jejich staré tarify kdyby chtěli :D

On top of wage increases, a 15% increase in minimum weekly rates for Article 14 writers in the first year of the agreement with further general wage increases in the second and third years of the agreement. This would take a writer from:
* $9,888/week to $11,371/week for guarantees of up to 9 weeks;
* $8,240/week to $9,476/week for guarantees of 10-19 weeks; and
* $7,412/ week to $8,524/week for guarantees of 20-29 weeks (all are 15% increases)

High Budget SVOD Residual Increases
Total worldwide (domestic and foreign) residuals would increase from $72,067 to $87,546 per episode for 3 exhibition years.

The AMPTP is committed to allowing the Showrunner to select at least two mid-level writers to be assigned to production who are each guaranteed at least 20 weeks of employment (unless the production period is shorter).
A new compensation structure for development rooms
Writers will be guaranteed a minimum of 10 weeks of employment and, for Article 14 writers (other than Story Editors or Executive Story Editors), the week-to-week rate of pay will increase by 43.8% over the current rate, raising the rate from $9,888 per week to $14,214 per week.
878462
Přečetl jsem si nabídku studií scénáristům a já klidně půjdu psát za jejich staré tarify kdyby chtěli *:D* On top of wage increases, a 15% increase in minimum weekly rates for Article 14 writers in the first year of the agreement with further general wage increases in the second and third years of the agreement. [b]This would take a writer from:[/b] * [b]$9,888/week to $11,371/week for guarantees of up to 9 weeks[/b]; * $8,240/week to $9,476/week for guarantees of 10-19 weeks; and * $7,412/ week to $8,524/week for guarantees of 20-29 weeks (all are 15% increases) [b]High Budget SVOD Residual Increases [/b]Total worldwide (domestic and foreign) residuals [b]would increase [/b]from $72,067 to $87,546 per episode for 3 exhibition years. The AMPTP is committed to allowing the Showrunner to select at least two mid-level writers to be assigned to production who are each guaranteed at least 20 weeks of employment (unless the production period is shorter). [b]A new compensation structure for development rooms[/b] Writers will be guaranteed[b] a minimum of 10 weeks of employment [/b]and, for Article 14 writers (other than Story Editors or Executive Story Editors), the week-to-week rate of pay will [b]increase by 43.8% [/b]over the current rate, raising the rate from $9,888 per week to $14,214 per week.
2 -1
reagovat

Disney dandí fyzickým médiám-alebo aj nie

The Digital Bits :

So as not to lay all the grief at the feet of the Brothers Garner however, let’s move on to another major Hollywood studio. We’ll call
this one Vault Bisney.Now… here’s a studio that’s really spent the last several years convincing avid consumers of physical media that they make inferior 4K UHD product!Not only do they refuse to include Dolby Vision HDR on any of their discs—to the extent that they actually had it removed on a later pressing of one their “Space Wars” titles—they intentionally
squeeze every 4K title onto UHD-66 discs just to save a buck, when most
of the films in question would greatly benefit from UHD-100 discs instead. You know… so as to actually deliver a premium product.
The result is 4K video that appears lifeless and over-compressed
compared to similar titles from other studios.And not content to compromise its 4K video quality alone, this same studio also deliberately takes the Dolby Atmos mixes it includes on its
discs and waters them down by weakening the bass and dynamic range to
create milquetoast sonic experiences targeted to casual steaming
customers watching on mobile devices, rather than the avid home theater
fans who constitute the bulk of the 4K format’s customer base.
878460
The Digital Bits : So as not to lay all the grief at the feet of the Brothers Garner however, let’s move on to another major Hollywood studio. We’ll call this one Vault Bisney.Now… here’s a studio that’s [i]really[/i] spent the last several years convincing avid consumers of physical media that they make [i]inferior 4K UHD product![/i]Not only do they refuse to include Dolby Vision HDR on any of their discs—to the extent that [i]they actually had it removed[/i] on a later pressing of one their “Space Wars” titles—they intentionally squeeze every 4K title onto UHD-66 discs just to save a buck, when most of the films in question would [i]greatly[/i] benefit from UHD-100 discs instead. You know… so as to actually deliver a premium product. The result is 4K video that appears lifeless and over-compressed compared to similar titles from other studios.And not content to compromise its 4K video quality alone, this same studio also deliberately takes the Dolby Atmos mixes it includes on its discs and waters them down by weakening the bass and dynamic range to create milquetoast sonic experiences targeted to casual steaming customers watching on mobile devices, rather than the avid home theater fans who constitute the bulk of the 4K format’s customer base.
Disney dandí fyzickým médiám-alebo aj nie
0 0
reagovat
Já tedy DCEU rád nemám. Nelíbí se mi tam žádný film. Čekal jsem na restart, jestli se to změní, ale to co zatím předvádí je naprostá šílenost. Vzájemně se popírající tvrzení, rušení a nerušení návaznosti, nulový plán a jen a jen chaos. 

Tohle se rozpadne ještě více a ještě rychleji než předtím.
878452
Já tedy DCEU rád nemám. Nelíbí se mi tam žádný film. Čekal jsem na restart, jestli se to změní, ale to co zatím předvádí je naprostá šílenost. Vzájemně se popírající tvrzení, rušení a nerušení návaznosti, nulový plán a jen a jen chaos.  Tohle se rozpadne ještě více a ještě rychleji než předtím.
2 0
reagují: hanak_v_exilu
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se