Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Barbie a Oppie znovu vládnou, drákulovský horor propadl


ikona
TedGeorge
a24barbenheimerbarbiechristopher nolandisneygreta gerwighororjason stathammargot robbiemegmeg 2mission: impossiblemluv se mnouoppenheimersound of freedomthe last voyage of the demetertom cruisetržbyvlastníciwarner bros.želvy ninja
Fenomén Barbenheimer nepolevuje ani tři týdny po premiéře. Zvládne Barbie nakonec překonat i miliardového Super Maria?  

Je to zajímavý paradox. V Česku se už od čtvrtka chodí do kina na závodní výplach Gran Turismo, ale v Americe se kvůli uhýbání Barbenheimerovi dočká novinka Neilla Blomkampa premiéry až za dva týdny. V první várce zemí to mimochodem Turismu stačilo na spíše průměrných 10,7 mega. Naproti tomu v USA a hrstce dalších zemí (včetně sousedního Polska) se tento víkend odehrála premiéra drákulovského hororu The Last Voyage od Demeter, ale my máme smůlu a děsivé plavby z Transylvánie se v kinech pravděpodobně nedočkáme. Fanoušci vzácných gotických hororů sice smutní, avšak při pohledu na zámořské tržby se nabízí napsat, že tuzemští distributoři tentokrát učinili rozumné rozhodnutí.

Universal má se svým hororovým vesmírem holt poslední roky pech, a pokud bychom teď nebrali v potaz výjimečně úspěšného Neviditelného, tak jejich návraty k Vlkdlakům, Mumiím a konečně Drákulům skoro pokaždé smrdí finanční katastrofou. Poslední cesta škuneru Demeter není výjimkou, protože v Americe padlo za první víkend z 2 700 kin bídných 6,5 mega. Nebrečí jenom Universalové, ale i Steven Spielberg, protože snímek pro studio produkovalo jeho studio Amblin.

Což o to, nové horory dost často startují za 6–⁠7 milionů babek, ale to často mluvíme o malých produkcích za pár milionů, které se v kinech ukážou, jenom aby se neřeklo, a následně se bez větších problémů zaplatí na PVOD. Snímek šikovného André Øvredala (Lovec trolů a výborné Tajemství smrti slečny Neznámé) však dostal do vínku velkorysý 45milionový budget a to není vše. Universal očividně netušil, že má v držení potenciální propadák a tak se s marketingovou kampaní vůbec neupejpal.

Spíše naopak a nejen trailery a televizní spoty se dočkaly solidní kanonády. Do rovnice si však naopak přidejte zívající diváky, kteří film hodnotí na žánr průměrným B-, a ještě příkřejší kritiky, dávající na Rottenech palec dolů při průměrném hodnocení 5,7. Demeter bude ještě hodně rád, když v Americe pokoří dvacku a to je prostě zoufale málo.

Teenagery holt neláká volná adaptace kapitánova deníku ze sedmé kapitoly slavného románu Brama Stokera. Zvlášť, když v obsazení chybí jakákoliv hvězda, nebo aspoň slavnější tvář, kterou by mladší publikum znalo. Místo toho cílovka touží po M3GAN a další duchařině od Wana. Ani já kvůli Demeterovi nepojedu nakupovat do Polska, ale stejně se těším. Čert teď vem chválení Stephena Kinga nebo Guillerma del Tora. Spíše mě vzrušují některé (skoro až nadšené) recenze, ve kterých autoři tvrdí, že zbytek novinářské obce se nenaladil na dávno zašlou hammerovskou poetiku plnou praktických triků a tenhle mix Vetřelce a Master & Commander je bezpodmínečně nutno vidět. Něco mi říká, že nebudu muset dlouho čekat a film si budu moct pořídit na iTunes již za pár týdnů.

Přeskočil jsem první dvě místa a vy už asi tušíte, kdo se znovu vyhřívá na zlaté pozici. Barbie je jednička, která překonává jeden milník za druhým. Naposledy padlo v Americe půl miliardy a celkový účet v USA díky krásnému třetinovému poklesu (dobrá, bylo to o chlup víc – 36 %) a dalším 33 víkendovým milionům vystavený na dechberoucích 526 mega. Pokud se nemýlím, tak šest kil v zámoří padne do konce prázdnin. Možná už za dva týdny.

Co zbytek světa? Miliardu se povedlo překonat už minulý víkend a v tuto chvíli má růžová hvězda na kontě neskutečných 1 183 milionů. Na překonání letošního lídra Super Maria chybí už jenom nějakých 170 míčů a to pro Barbie se současnou výkonností vážně nebude problém. Greta Gerwig teď možná trochu lituje, že se upsala režii Narnie pro Netflix, a Margot Robbie, jejíž kariéra byla v jednu chvíli ve stavu klinické smrti, už pomalu začíná přehazovat vidlemi nabídky studií na další role.

Dalším pánem na holení je Cillian Murphy a tady už přestává veškerá legrace. Jasně si vzpomínám, jak jsme se s Civalem po prvním víkendu Oppenheimera v kinech (globální otvírák byl nádherných 180 mega) bavili o tom, že celkových šest kil padne levou zadní a není vyloučeno ani 700, což by byla naprostá pecka. Už minulý víkend začalo být jasné, že nolanovka pokoří osm stovek. No a po této neděli už se hlasitě spekuluje o devíti.

Co se USA týče, tak tam Oppenheimer nepřekvapivě napodobil nízké poklesy Barbie, přidal dalších 19 míčů, a tím pádem má na kontě už fantastických 264 melounů. Zdaleka přitom nekončí a ještě zázračnější je pohled na zbytek světa. Zatímco po prvním víkendu byl poměr USA vs. svět nakloněn jenom o pár milionů ve prospěch zbytku světa, nůžky se nadále rozevírají a otec první atomovky drancuje kina v Evropě, Asii a Jižní Americe s ještě větší intenzitou než v Americe.

Globálně totiž může čerstvě machrovat s 649 melouny a to ho prosím pěkně ještě v následujících týdnech čekají premiéry v Jižní Koreji, Itálii a nevypočitatelné Číně. Ne, já vážně nechci být první, kdo to překonání miliardy naznačí, ale když se tak dívám na narvané IMAXy nejenom u nás a neustále prodlužovanou exkluzivitu v největších sálech po celém světě… Možné už je vážně všechno.

Bronzu si cení Želvy Ninja: Mutantí chaos. Po prodlouženém úvodním pětidenním víkendu padají v zámoří želváci o pěkných 44 % a spokojeně přepočítávají necelých 73 milionů dolarů.  Ve světě už potom proběhla premiéra ve většině zemí (včetně Číny) a globálně jsme na 95 melounech, což není žádný zázrak. Vzhledem k rozumnému 70milionovému rozpočtu je každopádně cesta za profitem pořád otevřená. Sequel sice ještě odmávnutý není, ale Mistr Tříska a jeho padawané se podle mě nakonec pokračování dočkají. Paramount totiž potřebuje nové franšízy jako prase drbání a v Americe se povede překonat stovku, což je pro studio zásadní.

Až s bramborou se musel spokojit Jason Statham. Meg 2: Příkop není v zámoří žádná trvalka, což se však čekalo a pohled na šedesátiprocentní padák a aktuálních 54 míčů není žádná tragédie. Jasně, amerických 145 milionů jedničky se ani zdaleka nepovede napodobit a konečnou pro návrat přerostlého prehistorického žraloka bude spíše polovina, ale Warnery může těšit pohled na zbytek světa.

V součtu s Amerikou se totiž už po deseti dnech v multiplexech povedlo překonat tučnou čtvrtmiliardu, takže bych se vůbec nedivil, kdybychom se za pár let dočkali završení MEG trilogie. K tomu by samozřejmě došlo pouze v tom případě, kdyby znovu zachrastili prasátkem bohatí čínští koproducenti. Přiznám se, že jsem před premiérou predikoval propadák, který bude mít velké problémy překonat tři kila. Ale kdepak, teď to vypadá, že monstrum z hlubin v příštích letech ještě pár desítek nebohých plavců a surfařů sežere.

Páté místo si připsal krvesaj rozebíraný na začátku článku, na šestce pak nadále paběrkuje průměrná disneyovka Strašidelný dům, která bude při pohledu na 52 amerických a 75 světových milionů ještě sakra ráda za celkovou stovku. Při pohledu na absurdní stopadesátimilionový rozpočet to je pro myšáka hodně smutné vysvědčení, za které si však může sám. Snad mu aspoň do těch zábavních parků přijdou nějací návštěvníci nad plán.

Ze sedmého placu mám radost. Horor Mluv se mnou provází už od premiéry nadšené zámořské reakce a k vrcholně spokojeným divákům a kritikům se v pátek připojil i Crom s devítkovou recenzí. V Americe se padalo o pouhou pětinu (!) a výsledkem je průběžných 31 míčů. Pokud budou podobně zanedbatelné propady pokračovat i nadále, duchařina zvládne překonat v USA minimálně páďo.

Při čtvrtinových pořizovacích nákladech takové tržby chcete, vůbec bych se nedivil nějaké nominaci na Oscara a mě teď mrzí jediná věc. Můj domovských jihlavský Cinestar sice ve čtvrtek nasadil jednu kopii lákavého hororu do svých čtyř malých sálů, ale už o víkendu vystřídala novinku studia A24 o řád méně lákavější Pavučina. Tohle jsem prokaučoval.

Osmičku bere pedofily obávaný Sound of Freedom, jehož odbydu tím, že má v Americe na kontě 172 míčů, a budu se raději věnovat Tomu Cruisovi. Ten podle mě poslední týdny smutně bloudí temnými ulicemi Los Angeles a pozoruje nekonečné fronty do IMAXu na Oppenheimera. Mission: Impossible Odplata – První část nadále doplácí na zoufale nedomyšlený termín premiéry a celosvětově přepočítává pouhých 522 milionů dolarů. Minulý víkend měl Tom na kontě 494 mega, takže bude platit to, co píšeme už dobře měsíc v kuse: nedostatečných (a vzhledem k obřímu 300milionovému rozpočtu průšvihových) šest kil bude pro Ethana Hunta strop.

Zbývá desáté místo, kde se po delší době vyhřívá další indický export. Akční komedie Jailer trhla za prvních pět dnů 4,1 mega, což je vzhledem k nasazení do pouhých 450 kin slušivý výsledek. Furt je toho víc a víc a s větší kasovní průrazností

Celkový žebříček víkendových tržeb zde

Příští víkend se v zámořských kinech dočká premiéry komedie s Wesley Snipesem Back on the Strip, vulgární Vocasy na tripu (v našich kinech bohužel pouze v dabingu) a komiksovka Blue Beetle. Tu prozatím doprovází překvapivě nadšené první reakce, kterým však nikdo v redakci nevěří. Nás bude každopádně nejvíc zajímat, jak si v limitované americké distribuci povedou Vlastníci.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (27)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace