Diskuze k článku Transformers: Probuzení monster: Recenze

6/10

Nepřekvapivě je to po sedmé víceméně stále totéž, jen auta a letadla po robo dinosaurech a robo-rytířích nově doplňují robo-zvířata (už chybějí jen robo-stromy nebo robo-spotřebiče:D), ve středu dění je zase honba za novým a jak jinak než zase nesmyslným MacGuffinem (na jedno použití) a zase nejde o nic menšího než záchranu celého světa na poslední chvíli hrstkou statečných robotů a lidí, ale to vše je tentokrát doprovázeno jistými "polehčujícími okolnostmi", díky kterým je film někde na půli cesty mezi sympaticky komornějším přístupem Knightova Bumblebeeho a v dnešní době již notně opotřebovaným over the top pojetím Bayových předchozích příspěvků do série.

Film má sice trochu pomalejší rozjezd a než se divák po krátkém prologu dočká klasických hrátek s roboty (jednoduchý humor, honičky, střelba a výbuchy, nepostradatelný autofetiš s obdivnými pohledy kamery na každý plech v dosahu každých pár minut, atd.), musí "přetrpět" nemálo minut tradiční seznamovačky s lidskými hrdiny a sledování jejich životních osudů před tím, než je šťastná náhoda spojí dohromady s roboty, nicméně stopáž nedosahuje dvou a půl hodin jako je u současných blockbusterů nepěkným zvykem a i díky tomu má film poměrně svižné tempo.

Další dobrá zpráva je, že obě hlavní postavy jsou, když už ne vysloveně sympatické, tak minimálně bez problémů snesitelné a nová náhrada za Bumblebeeho je překvapivě fajn (nejen proto, že se jeho hlasová interakce neomezuje jen na vysílání z autorádia). Kromě toho tady nejsou lidé (když už ve filmu musejí být) zase jen do počtu, respektive jejich hlavní účel nespočívá pouze v tom, aby se zmateně pletli robotům během bitvy pod nohy, a jejich zapojení do děje dává smysl (na poměry filmu o mimozemských robotech maskujících se za auta).

Ve stopách Bumblebeeho jdou tvůrci i po stránce humoru, který není tak infantilní jako v případě Baye a trapných chvilek je tak ve filmu jen pár, plus otravná dětská postava naštěstí nemá v ději příliš velký prostor. Finále sice opět skončilo přeplácaným digifestem jako u Baye (cílovka by byla jistě zklamaná kdyby ne:D), ale jinak je slušně rozmáchlé, nepostrádá fan service momenty (návrat Bumblebeeho na scénu) a není celé utopeno ve tmě, jak je obvykle u blockbusterů dobrým zvykem, aby se ušetřily prachy na cgi. Plus překvapila potitulkovka slibující velké věci (hlavně tím, že něco takového zkoušejí až teď, kdy je značka na ústupu a nikoliv v době její největší slávy).
871117
Nepřekvapivě je to po sedmé víceméně stále totéž, jen auta a letadla po robo dinosaurech a robo-rytířích nově doplňují robo-zvířata (už chybějí jen robo-stromy nebo robo-spotřebiče*:D*), ve středu dění je zase honba za novým a jak jinak než zase nesmyslným MacGuffinem (na jedno použití) a zase nejde o nic menšího než záchranu celého světa na poslední chvíli hrstkou statečných robotů a lidí, ale to vše je tentokrát doprovázeno jistými "polehčujícími okolnostmi", díky kterým je film někde na půli cesty mezi sympaticky komornějším přístupem Knightova Bumblebeeho a v dnešní době již notně opotřebovaným over the top pojetím Bayových předchozích příspěvků do série.    Film má sice trochu pomalejší rozjezd a než se divák po krátkém prologu dočká klasických hrátek s roboty (jednoduchý humor, honičky, střelba a výbuchy, nepostradatelný autofetiš s obdivnými pohledy kamery na každý plech v dosahu každých pár minut, atd.), musí "přetrpět" nemálo minut tradiční seznamovačky s lidskými hrdiny a sledování jejich životních osudů před tím, než je šťastná náhoda spojí dohromady s roboty, nicméně stopáž nedosahuje dvou a půl hodin jako je u současných blockbusterů nepěkným zvykem a i díky tomu má film poměrně svižné tempo.   Další dobrá zpráva je, že obě hlavní postavy jsou, když už ne vysloveně sympatické, tak minimálně bez problémů snesitelné a nová náhrada za Bumblebeeho je překvapivě fajn (nejen proto, že se jeho hlasová interakce neomezuje jen na vysílání z autorádia). Kromě toho tady nejsou lidé (když už ve filmu musejí být) zase jen do počtu, respektive jejich hlavní účel nespočívá pouze v tom, aby se zmateně pletli robotům během bitvy pod nohy, a jejich zapojení do děje dává smysl (na poměry filmu o mimozemských robotech maskujících se za auta).   Ve stopách Bumblebeeho jdou tvůrci i po stránce humoru, který není tak infantilní jako v případě Baye a trapných chvilek je tak ve filmu jen pár, plus otravná dětská postava naštěstí nemá v ději příliš velký prostor. Finále sice opět skončilo přeplácaným digifestem jako u Baye (cílovka by byla jistě zklamaná kdyby ne*:D*), ale jinak je slušně rozmáchlé, nepostrádá fan service momenty [spoiler](návrat Bumblebeeho na scénu)[/spoiler] a není celé utopeno ve tmě, jak je obvykle u blockbusterů dobrým zvykem, aby se ušetřily prachy na cgi. Plus překvapila potitulkovka slibující velké věci (hlavně tím, že něco takového zkoušejí až teď, kdy je značka na ústupu a nikoliv v době její největší slávy).
6/10
1 0
A ešte si dovolím jeden príspevok - to je tak na zamyslenie či postreh.

Trasnformeri mali vždy silný proamerický sentiment a patriotizmus a boli silno pro-military. Toto nastavil Bay, platilo to v TF 1 až 5 a platilo to aj v Bumblebee.

V Rise of the Beasts ale tento proamerický blockbusterový propagandistický patriotizmus úplne absentuje, okrem jednej vlajky na moste, ktorá ale pôsobí ako keby z povinnosti - aby sa nepovedalo. Tzn. ten film nestavia tú Ameriku hrdo na obdiv, ale skôr už len tak ako píšem z povinnosti jej vzdá ten jeden singulárny hold, ale inak sa proste (a podľa mňa v súlade s aktuálnymi spoločenskými náladami) od toho ťažkotonážneho propagandistického patriotizmu drží stranou. Film má multi-kulti hercov a najsviežejšie pôsobí keď sa ide do Peru a preč z americkej pôdy.

Neviem úplne ako sociologicky či inak toto zhodnotiť, či to je len ojedinelý jav, alebo nie, lebo som nad tým toľko nerozmýšľal doteraz, ale mám pocit, že tento určitým spôsobom trochu slabnúci proamerický patriotizmus podľa mňa v blockbusteroch bude v tomto a nadchádzajúcom období trošku (opatrne) pribúdať - Amerika ako krajina asi prechádza minimálne určitou nejakou svojou ideologickou krízou, kedy sa začína trošku rúcať ten pred pár rokmi ešte intaktný imidž neohrozeného a na veky vekov silného impéria...resp. tento imidž sa trochu ťažšie predáva už aj v Amerike samotnej a predáva sa ťažšie ako predtým aj vo svete. A možno aj preto tento rok vyniká a sviežo na ľudí pôsobí taká priamočiara a jednoduchá vec ako Mario, a čiastočne aj preto tak unaveno pôsobia veci ako Fast X, Transformers, MCU, atď. a aj preto bol Top Gun: Maverick takou čistou nostalgiou. Proste časy "America fuck yeah" sa možno nejako začínajú relativizovať aj v Amerike samotnej, Amerika už začína byť trošku či kus unavená sama zo seba, resp. z toho kam dospela, a veľa ľudí už tie megalomanské prepálene patriotické ambície v komercii možno ani už toľko vidieť nechce ako ich chceli vidieť kedysi.
870224
A ešte si dovolím jeden príspevok - to je tak na zamyslenie či postreh. Trasnformeri mali vždy silný proamerický sentiment a patriotizmus a boli silno pro-military. Toto nastavil Bay, platilo to v TF 1 až 5 a platilo to aj v Bumblebee.  V Rise of the Beasts ale tento proamerický blockbusterový propagandistický patriotizmus úplne absentuje, okrem jednej vlajky na moste, ktorá ale pôsobí ako keby z povinnosti - aby sa nepovedalo. Tzn. ten film nestavia tú Ameriku hrdo na obdiv, ale skôr už len tak ako píšem z povinnosti jej vzdá ten jeden singulárny hold, ale inak sa proste (a podľa mňa v súlade s aktuálnymi spoločenskými náladami) od toho ťažkotonážneho propagandistického patriotizmu drží stranou. Film má multi-kulti hercov a najsviežejšie pôsobí keď sa ide do Peru a preč z americkej pôdy.  Neviem úplne ako sociologicky či inak toto zhodnotiť, či to je len ojedinelý jav, alebo nie, lebo som nad tým toľko nerozmýšľal doteraz, ale mám pocit, že tento určitým spôsobom trochu slabnúci proamerický patriotizmus podľa mňa v blockbusteroch bude v tomto a nadchádzajúcom období trošku (opatrne) pribúdať - Amerika ako krajina asi prechádza minimálne určitou nejakou svojou ideologickou krízou, kedy sa začína trošku rúcať ten pred pár rokmi ešte intaktný imidž neohrozeného a na veky vekov silného impéria...resp. tento imidž sa trochu ťažšie predáva už aj v Amerike samotnej a predáva sa ťažšie ako predtým aj vo svete. A možno aj preto tento rok vyniká a sviežo na ľudí pôsobí taká priamočiara a jednoduchá vec ako Mario, a čiastočne aj preto tak unaveno pôsobia veci ako Fast X, Transformers, MCU, atď. a aj preto bol Top Gun: Maverick takou čistou nostalgiou. Proste časy "America fuck yeah" sa možno nejako začínajú relativizovať aj v Amerike samotnej, Amerika už začína byť trošku či kus unavená sama zo seba, resp. z toho kam dospela, a veľa ľudí už tie megalomanské prepálene patriotické ambície v komercii možno ani už toľko vidieť nechce ako ich chceli vidieť kedysi.
2 -1
Nakoniec som zbehol do IMAX-u, 3D. Aby som si vykompenzoval rest z r. 2014, kedy ma mrzelo že som nevidel v IMAX-e Age of Extinction.

Podľa mňa to nie je ani dobré, ani zlé. Proste 5/10 ako to hodnotí Hlad.

Nie je to Bay, ale stále sa hrá na tom istom piesočku čo Bay nasypal v roku 2007. Dizajn robotov, atmosféra, autobots unite, atď., podstatne menej pátosu, prekvapivo veľa rapu z nejakého dôvodu, hudba á la Jablonsky. Proste ono sa to drží kus viac pri zemi ako Bay, je to rozkročené niekde medzi Age of Extinction a Bumblee. Ale stále je to to isté - proste existuje macguffin/relikvia čo je na Zemi, relikviu hľadá veľký zlý bubu robot čo s ňou ohrozuje Zem, objaví sa Optimus a partia a musia sa zjednotiť zlého veľkého bubu robota poraziť. Proste ako X-tý diel Power Rangers - opakuje sa ten istý vzorec, len s pár drobnými obmenami, menšou á la Indiana Jones odbočkou a celkom príjemnou atmosférou v Peru.

Čo chýba sú lepšie ľudské postavy, lebo reálne sú po celý film len dve-tri a nemajú charizmu ani šarm ako LaBeouf, Duhamel, Wahlberg, atď. Humor obstaráva hlavne Pete Davidson (Mirage), ale na mňa veľmi nefungoval, skôr mi prišiel taký no...silený, přežvýkaný, 100x videný.

Audio-vizuál, to je o čo tu beží. Nesúhlasím s recenziou, že vizuál je mdlý a nudný...mne to prišlo efektovo nabúchané celkom dosť, tých 200 mil. budget na filme je vidno, nemal som pocit že sa zaostáva za Bayom, okrem toho že áno chýba kus Bayovej pompéznosti a plagátovosti, ale inak je to dosť solídne vizuálne žrádlo podľa mňa. Aj zvukové. Niektoré scény duneli poriadne, výbuchy, atď., hudba burácala. Čiže ak má niekto podobný rest ako ja - tzn. že nikdy nevidel Transformerov v IMAX-e 3D a s nadupaným zvukom, toto film podľa mňa servíruje tak ako by človek čakal. Čiže ja neľutujem peňazí, lebo toto som od filmu chcel, ale film je objektívne proste no nič moc.

A to je všetko, je to proste siedmy diel frančízy, ktorá kreatívne začala tápať už v dvojke a je dávno podojená a popravde nemá okrem toho čo píšem vyššie veľmi čo ponúknuť nikomu okrem úplne skalných Transformers nerdov.

Som zvedavý na box office, lebo ten film sa podľa mňa už začína míňať s aktuálnymi trendami a povedal by som, že ak to prelezie 400 mil. WW, tak budú mať v štúdiu ešte šťastie.

P. S.: Trailer Flasha v IMAX-e a detto Dead Reckoning pôsobia...no veľmi šmakózne, čiže vidím to tak že do IMAX-u sa zbehne aj na ne.
870199
Nakoniec som zbehol do IMAX-u, 3D. Aby som si vykompenzoval rest z r. 2014, kedy ma mrzelo že som nevidel v IMAX-e Age of Extinction. Podľa mňa to nie je ani dobré, ani zlé. Proste 5/10 ako to hodnotí Hlad. Nie je to Bay, ale stále sa hrá na tom istom piesočku čo Bay nasypal v roku 2007. Dizajn robotov, atmosféra, autobots unite, atď., podstatne menej pátosu, prekvapivo veľa rapu z nejakého dôvodu, hudba á la Jablonsky. Proste ono sa to drží kus viac pri zemi ako Bay, je to rozkročené niekde medzi Age of Extinction a Bumblee. Ale stále je to to isté - proste existuje macguffin/relikvia čo je na Zemi, relikviu hľadá veľký zlý bubu robot čo s ňou ohrozuje Zem, objaví sa Optimus a partia a musia sa zjednotiť zlého veľkého bubu robota poraziť. Proste ako X-tý diel Power Rangers - opakuje sa ten istý vzorec, len s pár drobnými obmenami, menšou á la Indiana Jones odbočkou a celkom príjemnou atmosférou v Peru. Čo chýba sú lepšie ľudské postavy, lebo reálne sú po celý film len dve-tri a nemajú charizmu ani šarm ako LaBeouf, Duhamel, Wahlberg, atď. Humor obstaráva hlavne Pete Davidson (Mirage), ale na mňa veľmi nefungoval, skôr mi prišiel taký no...silený, přežvýkaný, 100x videný. Audio-vizuál, to je o čo tu beží. Nesúhlasím s recenziou, že vizuál je mdlý a nudný...mne to prišlo efektovo nabúchané celkom dosť, tých 200 mil. budget na filme je vidno, nemal som pocit že sa zaostáva za Bayom, okrem toho že áno chýba kus Bayovej pompéznosti a plagátovosti, ale inak je to dosť solídne vizuálne žrádlo podľa mňa. Aj zvukové. Niektoré scény duneli poriadne, výbuchy, atď., hudba burácala. Čiže ak má niekto podobný rest ako ja - tzn. že nikdy nevidel Transformerov v IMAX-e 3D a s nadupaným zvukom, toto film podľa mňa servíruje tak ako by človek čakal. Čiže ja neľutujem peňazí, lebo toto som od filmu chcel, ale film je objektívne proste no nič moc. A to je všetko, je to proste siedmy diel frančízy, ktorá kreatívne začala tápať už v dvojke a je dávno podojená a popravde nemá okrem toho čo píšem vyššie veľmi čo ponúknuť nikomu okrem úplne skalných Transformers nerdov. Som zvedavý na box office, lebo ten film sa podľa mňa už začína míňať s aktuálnymi trendami a povedal by som, že ak to prelezie 400 mil. WW, tak budú mať v štúdiu ešte šťastie.  P. S.: Trailer Flasha v IMAX-e a detto Dead Reckoning pôsobia...no veľmi šmakózne, čiže vidím to tak že do IMAX-u sa zbehne aj na ne.
3 0
Jedničku a dvojku si pamatuji samostatně.  Zbytek se mi slel jak T1000 v jednu přeplacanou hovadinu.
870177
1 0
Jednička je jednička. To už jí nikdo neodpáře.
Ale trojka je naprosto geniální a druhej nejlepší ze série.
870175
Jednička je jednička. To už jí nikdo neodpáře. Ale trojka je naprosto geniální a druhej nejlepší ze série.
5 -4
reaguje na: Muf
link s přehledem nejlepší scéna z trojky...a čtyřky...a pětky...nevim kolik je těch dalších dílů už.. A taky jediná scéna která z těch dílů za něco stojí.8)
870173
https://www.youtube.com/watch?v=p5ihIA2re50 s přehledem nejlepší scéna z trojky...a čtyřky...a pětky...nevim kolik je těch dalších dílů už.. A taky jediná scéna která z těch dílů za něco stojí.*8)*
870168
2 0
Jednička naprosto ideální letní pohodovej popcorn blockbuster, dvojka má akorát SUPER bitku  v lese, zbytek si nepamatuju nebo neviděl...
870168
2 -1
reagují: Likan7
reaguje na: do_Od
To je možné, ale objektivně to dle diváků a kritiků mezi ostatní sequely nezapadá.
870167
870165
2 0
reaguje na: AndyKaufman
Na toho pořád zapomínám, že existuje. Nijak mi v hlavě neutkvěl, jako všechny díly od trojky a dál no.
870165
870164
3 0
reagují: AndyKaufman
reaguje na: do_Od
Nevím jestli klesající. Bumblebee je kvalitativně nejlepší po nepřekonané jedničce.
870164
870162
5 -2
reagují: do_Od
reaguje na: Vault_13
Začni prvním dílem a dívej se, dokud tě to bude bavit. Ta série má klesající tendenci a každej jsme u ní myslím měli tu hranici jinde.
870162
870161
1 0
reagují: AndyKaufman
Snad mě nikdo neukamenuje, ale Transformers filmy jsem nikdy neviděl. Ale mám je furt v kolonce "blockbustery co bych měl vidět, abych si na ně udělal názor". Doporučuje někdo nějaký jiný postup, než jet čistě lineárně podle data uvedení do kin, nebo je lepší vidět jen ty TOPky a zbytek vynechat?
870161
2 0
reagují: do_Od
Ten kritizovaný vizuál ma mrzí. Lebo je to myslím aj IMAX?

Pamätám si že Age of Extinction bol IMAX a nešiel som a keď som na to pozeral potom doma na TV, trošku som si posmutil že síce je to chujovina ale ten vizuál je niečo tak nehorázne opulentne a nabusene... že za ten IMAX by to aj stálo.
870130
Ten kritizovaný vizuál ma mrzí. Lebo je to myslím aj IMAX? Pamätám si že Age of Extinction bol IMAX a nešiel som a keď som na to pozeral potom doma na TV, trošku som si posmutil že síce je to chujovina ale ten vizuál je niečo tak nehorázne opulentne a nabusene... že za ten IMAX by to aj stálo.
2 0
reaguje na: asinus
Byla tam taky AC-130, což je srovnatelné s Megan Fox ;)
870098
Byla tam taky AC-130, což je srovnatelné s Megan Fox *;)*
870093
0 0
Mam rad blockbustery, nepotrebuju je chytry, ale transformeru jsem nikdy nepochopil ani popularitu jednicky. Pro me technicky vymazleny, ale vnitrne prazdny produkt. Byla tam Megan Fox, to uznavam. Vzhledem k hypu jsem to zkusil i vickrat, bez uspechu. Pak uz jsem zabloudil jen tusim na 4ku (robosauri) a i kdyz jsem tam kvalitativni sesup vnimal, rozhodne mi nepripadal tak dramaticky, za me nebylo moc kam padat. Dve hodiny extremni nuda, zaver naopak zabavnejsi nez cokoliv v jednicce, ale znovu nikdy. Jo a Bumblebee, videno na streamu a nic konkretniho si uz z toho nepamatuju, presto za me dojmama asi nejlepsi z tech 3 videnych, celkem sympaticky prumer. I kdyz teda ale uznam, ze jednicka je kvalitni, je trochu smutny, ze ta serie proste ne a ne umrit a nejspis se bude jeste dlouho vyplacet i v pripade, ze filmy nevydelaj.
870093
3 -3
reagují: Robur
Viděl jsem jen 1. Jednou.
Jinak nechápu, že má někdo chuť točit víceméně to samé pořád dokola. 8)
870092
Viděl jsem jen 1. Jednou.  Jinak nechápu, že má někdo chuť točit víceméně to samé pořád dokola. *8)*
1 0
reaguje na: crom
Jde o to, ze Maximals pochazeji z jine planety a uz tam proste vypadali jako zvirata. Nevim, jestli uz tam nejak prevzali podobu zvirat, nebo je to jejich přirozenost. Ale vzhledem k tomu. Ze to jsou Transformers a ze tam je jestrab stejne velky jako gorila, to nehodlám hledat :) podle me se tak proste narodili
870091
Jde o to, ze M[spoiler]aximals pochazeji z jine planety a uz tam proste vypadali jako zvirata. Nevim, jestli uz tam nejak prevzali podobu zvirat, nebo je to jejich přirozenost. Ale vzhledem k tomu. Ze to jsou Transformers a ze tam je jestrab stejne velky jako gorila, to nehodlám hledat :) podle me se tak proste narodili[/spoiler]
870086
3 0
Robot, který se mění v gorilu.. Čistě z technického hlediska, proč by to dělal?:D Ještě chápu auto, letadlo nebo vrtulník, ale gorila?