Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Thor miliardu nepokoří, Maverick nepřestává trhat rekordy


ikona
TedGeorge
baz luhrmannčerný telefonchris evanselvisgray manjurský světkde zpívají racimarvelmaverickmimoninatalie portmannetflixpaws of furyrakeťáktaika waititithorthor: láska jako hromtom cruisetop guntop gun: mavericktržby
Taika Waititi vstoupil s pokračováním Thora znovu do stejné řeky a divákům se jeho dětinský styl začíná zajídat.  

Rozpočet přes 200 milionů dolarů a v hlavní roli herec, který svou sólovkou před jedenácti lety pomohl nakopnout mocné marvelovské univerzum. Film, na nějž upírají zraky tisíce investorů, kteří neuváženě vrazili svoje úspory do akcií společnosti, která ještě před rokem měla dvojnásobnou hodnotu. Věřte nebo ne, ale The Gray Man zamířil v Americe týden před plánovanou premiérou na Netflixu do 400 kin. Nepřišel nikdo.

Pořád ještě nejmocnější stream stejně jako v případě podobně propagovaného Red Notice odmítá reportovat přesné tržby, ale odhaduje se méně než dvě stě tisíc doláčů za víkend, což je zhruba sedminový kino-výdělek rok starého akčňáku s Gal Gadot, Ryanem Reynoldsem a Rockem. O co tedy Netflixu šlo? Přiznám se, že netuším. Chtěli se kvalifikovat na Oscary? Pokud chtěli rozjet šuškandu a zajistit si bezplatnou reklamu před uvedením na internetu, tak utřeli.

Kritici totiž unisono zívají a mnozí dokonce na ultradrahý akční výplach nadávají. Na Netflixu si však stejně biják bez nějaké viditelné marketingové kampaně pustí skoro každý a paběrkující společnost již příští týden jistě vymyslí nějakou novou metodu měření, podle které bude špionážní špičkování Ryana Goslinga s Chrisem Evansem jejich nejúspěšnějším filmem všech dob. Nejsem si však jistý, jestli to otrlé (a konečně střízlivé) akcionáře nějak uklidní.

Pojďme k prvnímu místu, tedy k Thorovi. Žádné překvápko se nekoná, protože diváci už týden žehrají nad (ne)kvalitami bláznivého návratu jednoho z prvních Avengerů a tomu odpovídají vysoké propady o 68 %. Superhrdina sice ve čtyřce zhubnul, ale to se nedá říct o rozpočtu, který oproti Ragnaroku nabobtnal o 70 mega, dohromady na tučnou čtvrtmiliardu. Druhý víkend za 46 míčů a prozatímních 233 mega z Ameriky je pro boha, který před pár lety velmi uspokojivě masakroval vesmírné šmejdy na stepích Wakandy, spíše zklamání.

Globálně jsme na 498 melounech a miliarda je docela daleko. Pokud však třeba doufáte, že rychlé poklesy odstaví infantilního Taiku Waititiho od marvelovského koryta a donutí Kevina Feigeho ke změně na režijní stolici, připravte se nejspíše na zklámání. První víkend vystřelil Thora dostatečně vysoko, Chris Hemsworth je s Novozélanďanem jedna ruka a komiksový moloch si pravděpodobně uvědomí, že je doposud úspěšná série rozbitá, až po premiéře pětky.

Ani na druhém místě žádná změna. Sequel Mimoňů klesá na rozdíl od předchozího víkendu o méně než polovinu a chlubí se už více než 260 miliony. Pokud se nemýlím, tak ho kolabující Thor nedožene a s konečnými 330-350 miliony budou žlutí otroci v Americe psát jeden z nejúspěšnějších tržebních příběhů letošního roku. Se zbytkem světa jsme na 532 melounech a vzhledem k vyprázdněnému létu v multiplexech a hrstce pozdních premiér (Jižní Korea, Japonsko, Itálie) bude animák pravděpodobně brzdit až někde pod hranicí 900 míčů.

Bronz bere první víkendová novinka – Kde zpívají raci. Melodrama produkované Reese Witherspoon utržilo v amerických kinech 17 milionů, což je dost. Čekala se spíše desítka a vzhledem ke spokojeným reakcím diváků, jež kontrastují se znuděnými kritiky, je radno v zámoří očekávat útok na pade. Ale i kdyby nepadlo, tak romantické drama z bažiny se sympatickou Daisy Edgar-Jones a pějící Taylor Swift skončí v plusu.

Deadline čerstvě zmiňuje rozpočet 24 míčů. Já se sice před pár dny dočetl o částce 44 mega, ale už asi tuším, odkud vane vítr. Snímek se natáčel v Louisianě, tedy ve státě s vysokými slevami na daních pro filmaře. Budu trochu míchat jablka s hruškami (respektive slevy na daních s investičními pobídkami), ale kdyby snad Reese uvažovala o pokračování, do mokřadů na Šumavě pravděpodobně nezamíří. Naše ministerstvo kultury omezilo doposud dobře fungující systém pobídek na maximálních 150 milionů korun na jeden film. To by nestačilo ani na pokračování průměrně drahé romantiky, natož na další rozhazovačný projekt Netflixu.

Bramborovou pozici okupuje Top Gun: Maverick a my jsme s Civalem v uplynulých dvou měsících už vyčerpali úplně všechny superlativy. Tom Cruise, jenž dává do těla mladým a arogantním pilotům, suše přeletěl 617 mega v USA (příští zastávka Avengers). V součtu se zbytkem světa má na kontě neskutečných 1 237 melounů a bude končit... já už fakt nevím kde přesně. Každopádně překonal Transformers a Tomův návrat do kokpitu je nově nejvýdělečnějším blockbusterem ze stáje Paramountu. Navzdory faktu, že se musel rozloučit s premiérou v Číně, kde si v minulé dekádě Optimus Prime a spol. pravidelně přišli na 300–400 bonusových míčů.

Na pětce spokojeně vegetuje Elvis. Opulentní životopisné drama Baze Luhrmanna je vzdáleno už jenom pár míčů od splacení 85milionového rozpočtu a děkovat může především Americe. Po třicetimilionovém otvíráku se totiž projevilo nadšení diváků a král rock'n'rollu aktuálně v USA přepočítává krásných 106 míčů. Zbytek světa prozatím přidává 80 melounů a Warneři si tak na konci roku zařadí velebený postmoderní biják do kolonky „úspěch“.

Šestý plac bere animák Paws of Fury: The Legend of Hank se Samuelem L. Jacksonem jako samurajskou kočkou a především Ricky Gervaisem, jenž je kocour. Ten se po namluvení holuba ve Valiantovi (připomínám dodnes rezonující motto: „Velké srdce, malý pták“) vrátil v dalším kresleném filmu pro děti a stejně jako v případě holubí letky to nebude žádná velká kasovní sláva. Tlapky, které už v trailerech zuřivě odkazují na Kung Fu Pandu, totiž z necelých 3 500 kin trhly pouhých 6 mega.

Zbylé účastníky honby za dolary si už klasicky projedeme ve zrychleném režimu. Černý telefon je hororový hit prázdnin. Více než 72 mega z Ameriky při čtvrtinovém rozpočtu se počítá. Nemluvě o 42 míčích ze zbytku světa. Uvidíme, jestli žánr příští víkend podrží i fanoušci Jordana Peela. Slušné předprodeje Nene napovídají, že ano.

Jurský svět: Nadvláda na osmém místě lape po dechu při pohledu na pořád ještě sakra vzdálenou (a ještě před premiérou všeobecně předpokládanou) miliardu. Chybí ještě posledních 98 mega, což už Chris Pratt a spol. pravděpodobně nezvládnou. Jedině snad, kdyby zaúřadovalo Japonsko, kde se premiéra odehraje teprve příští týden.

Předposlední plac? Třetí víkendová novinka, protože Paní Harrisová jede do Paříže. Tisícovka kin stačila na dva miliony a kostýmní drama s Jasonem Isaacsem a Isabelle Hupert asi těžko mohlo pomýšlet na lepší čísla. Rotteny sice hlásí většinu spokojených recenzentů při hezkém průměrném hodnocení 7,3/10, ale nějakou trvalku schopnou v následujících měsících generovat desítky milionů dolarů při pohledu na dlouhý a nudný trailer nečuchám.

No a konečně Rakeťák na desítce. Buzz vyklízí pozice s mizernými 212 melouny z celého světa (rozpočet prý byl dvě kila!). Něco mi říká, že v ústředí Pixaru se teď mohutně schůzuje a opatrovníci legendární skákající lampičky řeší, co dál.

Celkový žebříček víkendových tržeb zde

Příští víkend zamíří do kin již zmiňované Nene, o kterém toho velmi dlouho nebylo moc známo. Na poslední chvíli se však nervózní studio Universal vytasilo s finálním trailerem a pokud jste si ho neodpustili, tak už také víte. Očekávání jsou každopádně vysoká ve všech směrech.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace