Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Mimoňové udrželi hvězdnou formu, Top Gun stále famózní


ikona
imf
jurassic worldmiliardamimoniminionstom cruisetop guntržby
Odklady se vyplatily a lidé znovu proudí do kin. 

Někomu může připadat zvrhlé, že těm “nenasytným” kravaťákům z Hollywoodu v rámci téhle rubriky bezmezně fandíme, ale vždyť to znáte. Lidi milují happyendy a tady se jeden bezpochyby rýsuje. U prequelového Mimoni 2: Padouch přichází jsme už v sobotu věděli, že všechno klaplo. Sázka na nostalgii a výlet zpátky časem přináší úspěch. Pokračování Mimoňů vydělalo za pátek skoro tolik, co Rakeťák za celý víkend. A to má ještě Universal k dispozici pondělí, protože se slaví Den nezávislosti. Jeden z nejprestižnějších víkendů v roce tak může nakopnout víkendovou sumu 108 milionů ještě o dost výš. Což se samozřejmě líbí nejen Universalu, protože Hollywood jako takový podobné úspěchy momentálně potřebuje jako sůl. 

Neobratně marketovaný Rakeťák, u kterého děti bez hmatatelného pojítka s původním Toy Story neměly důvod hnát rodiče do kinosálů, může být rázem zapomenut. Mimoňové svým otvírákem téměř vyrovnali pět let starý start prvního spinoffu (115 milionů) a dalece předbíhají padouchovské sequely, což dokazuje, že dětské publikum skutečně primárně zajímají ti žlutí nekňubové.

Zároveň se hodí připomenout, že jak první Mimoňové, tak poslední dva Padouchové jsou hrdými členy miliardového klubu. A tady tomu pravděpodobně nebude jinak. Částečně i proto, že premiér je letos řádově méně a animák má minimální konkurenci. Z hlediska své cílovky se o víkendu obratně vyprofiloval. Teenageři zůstali doma u finále Stranger Things a dospělí šli znovu na Top Gun. Ten měl opět minimální propady a Cruise mohl šedesáté narozeniny oslavit na druhém místě s 25 miliony, daleko před Elvisem a Jurským světem. Od dinosaurů všichni tak nějak čekali největší hit letní sezóny, ale Top Gun a teď i Mimoňové jsou pro hollywoodská studia mnohem cennějším příběhem. Ukazují, že blockbusterová sezóna se opět dostává do formy a že chození do kina není přežitek. Universal už má díky předčasnému startu v jiných regionech v kasičce přes 220 milionů dolarů, ale navzdory skromnému rozpočtu 85 milionů dolarů ještě zisky přepočítávat nemůže.

Sequel byl totiž odklepnut už v roce 2017 a původně měl mít premiéru už před dvěma lety. Jenže přišel Covid, snímek se musel dodělávat přes home office a studio ho kvůli zavřeným kinům několikrát odložilo. Co odložit nemohlo, to byly nejrůznější merchandising smlouvy, takže např. Lego s druhými Mimoni se objevilo už v roce 2020 (stavebnice byly vyrobené a firma je nechtěla nechat ležet ve skladech). Opakovaný restart marketingové kampaně způsobil, že na propagaci studio utratilo rekordních 285 milionů dolarů, což znamená, že se do plusu dostane až někde za hranicí utržených 800 milionů. Což se jednoznačně povede, takže happyend je zachráněn. A osladíme si ho i rekordem, protože už teď je jasné, že Mimoni 2: Padouch přichází budou největším otvírákem v rámci Dne nezávislosti a překonají letitý rekord třetích Transformerů z roku 2011 (tehdy padlo 115,9 milionů dolarů).

Ještě než se pustíme do zbytku žebříčku, sluší se připomenout, že největší vývar vždy Padouch a Mimoňové dělají mimo USA (např. 300 doma, 800 mimo), takže americké tržby jsou tentokrát jen předzvěstí globálního úspěchu. Top Gun: Maverick klesnul o znovu skandálních 13 procent, což je bláznivé ve srovnání s propadem Elvise (skoro 40 %) a Jurského světa: Nadvlády (42 %). Hororový Černý telefon propadl samozřejmě ještě víc, jak se dá u podobného žánru v létě očekávat, ale pořáď méně než Rakeťák, který o třetím víkendu ztratil dalších 64 %. Za úvodní pěticí/šesticí následuje hluboká brázda, kdy zbytek Top 10 už jen paběrkuje. To vysvětluje, proč se sem dostala skromná premiéra Mr. Malcolm’s List, ale i sequel Doctora Strange na devátém místě. Snímek už je dostupný na Disney+, ale přesto stihnul v kinech vydělat dalších 400 tisíc dolarů. Obávám se však, že dalších 50 milionů na zdolání miliardové hranice už Marvel nevykouzlí.

Práci s miliardou ostatně budou mít i dinosauři, protože příští týden se do kin po celém světě přiřítí čtvrtý Thor, který sebere všem ostatním dech z plic. A pak? Pak zase chvíli nic. Peelovo Nene může překvapit, DC Liga supermazlíčků taktéž, ale oproti Mimoňům a Juráči jsou to malé ryby. Totéž Bullet Train s Bradem Pittem, jakkoliv bych mu přál komerční úspěch. A žádné další velryby už proti proudu plavat nebudou, takže ať koukám, jak koukám, po Thorovi můžeme letní sezónu uzavřít. 

Celkový žebříček víkendových tržeb zde.

O to víc mě těší, že jsem si mohl jako hostující redaktor v rámci tržebního článku bouchnout šampaňské za Universal, pogratulovat Cruisovi k narozeninám a oznámit vám, že to vlastně ještě není tak špatný, ačkoliv je poměrně jasné, že při sčítání položek na konci roku můžeme sice čekat na straně kinotržeb vzestupnou tendenci, ale v dlouhodobějším horizontu jde pořád ještě o kocovinu.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace