Last Seen Alive: Recenze

brian goodmangerard butlerlast seen alive
Co byste dělali vy, kdyby vaše žena beze stopy zmizela?

Když Gerard Butler natočil Třístovku a užíval si její úspěch, nejspíš čekal, že se z něj stane velká akční hvězda. To se nakonec povedlo jen napůl. Částečně za to může samozřejmě fakt, že o čistě akční filmy už není zdaleka takový zájem jako před lety, ale třeba i to, že vedle kariéry filmového drsňáka se zkoušel uchytit i v romantických komediích. Což mu samozřejmě vůbec nevytýkám, avšak to, že z něj není a nikdy nebyl nový Schwarzenegger, Willis nebo Stallone, není žádné překvapení. Přesto se díky sérii Pád Bílého domu a schopnosti vybírat si zajímavé a ne úplně drahé akční projekty drží někde mezi áčky a béčky. A vzhledem k nedostatku konkurence jsme za to rádi. Jenže svou novinku Last Seen Alive si možná mohl odpustit.

Nebudu tady na tenhle malý akční thriller plivat, ovšem sám Butler musí moc dobře vědět, že v jeho kariéře ho neposune ani o kousek dál. Možná, že ty ambice v tomhle případě ani neměl, ale na druhou stranu diváky tohle nemusí ani v nejmenším zajímat.

Tentokrát Butler nehraje žádného vysloužilého člena Delta Force nebo poldu s dvacetiletou kariérou, ale obyčejného chlapa, co má stavební firmu a manželství v troskách. Will i jeho manželka Lisa vědí, že mají problémy, jsou však připraveni je řešit a teď jsou na cestě k Lisiným rodičům. Jenže když se pár kilometrů před cílem zastaví na benzínce natankovat a koupit pití, Lisa beze stopy zmizí. Její manžel ji nemůže nikde najít, místní prodavač nic neví a policie mu sice pomůže, ale zase se úplně nepředře. A tak je nakonec na Willovi, aby začal pátrat na vlastní pěst. A odhalil, že nenápadný buranov skrývá jedno hodně ošklivé tajemství. Takové, kvůli kterému lidi umírají.

Last Seen Alive připomene svou zápletkou devadesátkový Únos, kde beze stopy zmizela manželka Kurta Russella, taky obyčejného chlapa, z něhož se ten hrdina musel teprve stát. Jenže Únos točil Jonathan Mostow a odvedl tak dobrou práci, že díky němu dostal na starost třetího Terminátora. To se Brianu Goodmanovi asi stát nemůže. Goodman začínal jako herec někdy před pětadvaceti lety, nikdy ale neměl roli, která by ho vykopla mezi známé tváře. A u režie to nejspíš dopadne stejně. Ne že by za kamerou něco vyloženě kazil, bohužel jeho třetí režijní pokus je jaksi po všech stránkách mdlý.

Goodmanovi se nedaří maskovat, že neměl moc peněz a celé Last Seen Alive vypadá jako epizoda nějaké rutinní televizní krimi série. Jsou tu sice pokusy oživit unylou režii nechronologickým vyprávěním a pár přestřelek nevypadá úplně marně, ale od začátku je evidentní, že Goodman i jako režisér patří přinejlepším mezi rutinéry. A že má štěstí, že do hlavní role ukecal Butlera, kterému civilnější poloha obyčejného chlapa, jehož okolnosti donutí stát se hrdinou a který při bitkách dostává po tlamě, až nečekaně sedí. Ovšem právě jeho účast je pro Last Seen Alive zároveň i trošku problém.

Nevím, co Butlera vedlo k tomu, aby na tenhle po všech stránkách nezajímavý projet kývl. Jeho jméno v titulcích ale zvyšuje očekávání na úroveň, jaké Goodman a Last Seen Alive nedovedou z těch či oněch důvodů (prachy, talent) dosáhnout. Butler v hlavní roli tak budí nerealistická očekávání a i když rád zopakuji, že roli zvládá bez problémů, prostě je na takhle malý a bezvýznamný film moc velká hvězda. Last Seen Alive je levné nenápadité béčko, ve kterém by měl hrát někdo jako Taylor Kitch nebo Sam Worthington. Někdo, kdo nevzbuzuje naděje, že by to mohla být výrazně nadprůměrná podívaná. A asi jste pochopili, že není. Takže se nenechte zblbnout. Krom Butlera tu není vlastně nic.

avatar4/10

Willova žena beze stopy zmizela na odpočívadle uprostřed ničeho. Policie mu příliš nepomáhá a navíc ho možná považuje za podezřelého, a tak ji musí vypátrat a zachránit sám. Gerard Butler je v civilnější poloze hrdiny z lidu fajn, ale to je tak všechno, co lze na Last Seen Alive pochválit. Celkově je to levná, neinvenční a nepříliš zajímavá thrillerová podívaná. Odpoledne vám nezkazí, ale důvodů, proč byste ji měli vidět, vážně moc není.

Palo111

MartinS96

Ravenous