Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Eternals porazili Dunu, čísla mají ale rozpačitá


ikona
Thomas
eternalsjames bondkarelmyši patří do nebenení čas zemříttržbyvenom
Zhoršující se covidová situace začíná pomalu doléhat i na kinaře 

Tomáš Vyskočil alias Thomas z webu Kinomaniak je odborník na tržby domácích filmů. A každé pondělí vám o nich bude psát na MovieZone. 

Od nové marvelovky Eternals se čekaly tržební žně, ale sklizeň je nakonec velmi velmi průměrná. A to hned ze dvou důvodů. 

 

Tím prvním je, že uplynulý listopadový víkend byl první, kdy se u nás zpřísnily podmínky pro vstup do kin. Už od pondělí do středy byl vidět značný pokles zájmu - zatímco v říjnu byl průměr zhruba 90 tisíc diváků na filmy TOP 20 během těchto dnů, za první tři dny v listopadu toto číslo po zavedení povinných testů či očkování padlo zhruba na polovinu.

A druhým důvodem je, že lidé u nás se obecně dost opatrně staví k novým Marvel hrdinům, kteří nejsou z původního týmu Avengers. 50 tisíc diváků pro Eternals je někde na půlce mezi velmi pěkným startem Black Widow v červenci (71 tisíc) a slabým otvírákem Shang-Chi v září (33 tisíc). A rozhodně na míle daleko od posledních dvou týmovek Avengers (216 resp. 343 tisíc). Nikoli Devianti, ale negativní recenze a pozitivně nakažení jsou teď největším nepřítelem pro další tržby, kde bude úspěchem přelézt hranici 150 tisíc diváků celkem.

Velký pokles zájmu se projevil u všech dalších hitovek posledních týdnů, jen ty největší byly schopny nalákat více než 10 tisíc diváků za víkend. Relativně dobře na tom je stále Duna, přidává dalších 23 tisíc, slaví překonání hranice 200 tisíc a pokud se kina nezavřou, měla by být schopna dosáhnout hranice 250 tisíc diváků. Tu si naopak může odškrtnout druhý Venom, jehož dalším cílem teď bude 300 tisíc, i když mezivíkendově propadl nejvíce (o 63%). Překonání jedničky (388 tisíc) je v aktuální situaci už mimo debatu. Nejvíce spokojený může být dokument Karel, který vzhledem ke své cílovce doplácí na aktuální omezení zřejmě nejméně. Na kontě má 340 tisíc diváků celkem a do překonání návštěvnosti klasické verze V síti už mu chybí “jen” cca 70 tisíc.

Poslední z větších hitovek je Addamsova rodina 2, která po slabším startu přilákala druhý víkend necelých 11 tisíc dětí a jejich rodičů. Nejbližší zahraniční konkurence (Tlapková patrolaRozbitý robot RonVlk a levMimi šéfSeal Team) sbírá v průměru jen tisíc diváků za víkend, hlavním protivníkem Addamsovy rodiny tak bude český animák Myši patří do nebe. Ten přidává 7 tisíc diváků a s vypětím všech sil bojuje o překonání magické hranice 100 tisíc. Druhou hlavní novinku týdne, horor Někdo na druhé straně, odbudeme jen faktem, že na něj bylo zvědavo necelých 1700 diváků a zařadí se tak mezi další neslavné strašidelné starty posledních víkendů (Halloween zabíjíParoží).

Na dalších místech se s návštěvnosti šetřilo a malé přírůstky tak naznačují, že se pořadí letošních nejnavštěvovanějších filmů moc měnit nebude. Stále populární Prvok, Šampón, Tečka a Karel je jen kousek od 600 tisíc diváků a zůstane letos neohroženě první. Druhou pozici dle návštěvnosti si drží Zátopek. Jeho vyzyvatelem nakonec nebude James Bond, ale Karel Gott, jehož aktuální tempo přibírání nových diváků je lepší než u agenta 007. V první pětce už brzy vystřídá Matky druhý Venom, kterého bude moci do konce roku ohrozit zřejmě už jen jeden film - a tím je jeho komiksový souputník Spider-Man. Ten bude muset ale spoléhat na lepší zdravotní situaci a mít opravdu oslnivý start, jinak na letošní první pětku může zapomenout.

Kompletní žebříček domácích tržeb zde

Překvapení se teoreticky můžeme dočkat ještě u českých novinek, ale bude to masakr. Během následujících devíti týdnů bude mít premiéru hned 17 nových či do kin znovuuvedených domácích snímků a přežijí jen opravdu ty nejlaskavější pohádky a nejjednodušší romantické komedie.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace