Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Marvelovka Eternals navzdory rozporuplným reakcím vládne světu


ikona
TedGeorge
angelina jolieanya taylor-joychloé zhaodenis villeneuvedisneydunaduneedgar wrighteternalsfrench dispatchhororjames bondkit harringtonkristen stewartlast night in sohomarvelnení čas zemřítno time to dierichard maddentržby
Diváci sice remcají, ale na novou marvelovku do kina stejně chodí v hojných počtech.  

Tak jsou Eternals hit, nebo ne? Nejsou průšvih, to při pohledu na 71 mega z Ameriky doplněných o 91 míčů ze světa můžeme říct už teď. Kevin Feige však nemá zrovna mnoho důvodů slavit, protože podle všeho ani třetí letošní marvelovka nezvládne pokořit půlmiliardovou tržební hranici a zrovna od ambiciózní týmovky se minimálně v Americe přece jenom očekávaly vyšší tržby, než kterých dosáhl na začátku září Shang-Chi. Covid necovid, Eternals nejenom svými tržbami zrovna dvakrát nepřesvědčili.

Po třicetimilionovém pátku bylo ještě vše na nejlepší cestě k mnohem respektuhodnějšímu numeru, ale vysoké sobotní poklesy vyslaly desetičlenný ansámbl hrdinů „pouze“ směrem k 70 melounům a především jasně naznačily, že nemůžeme očekávat trvalku plenící kina i následující týdny. Je patrná jasná souvislost s remcáním kritiků, kteří na Rottenech poprvé v historii ocenili marvelovský flák „shnilým rajčetem“ (průměrné hodnocení je pouhých 5,6/10). Stejně tak rozpolcení jsou diváci, kteří po odchodu z amerických kin hodnotili Eternals spíše průměrnou známkou B, což je pro komiksovou franšízu také nejhorší vysvědčení všech dob.

Ve světě se sice povedlo odstartovat za hezkých 91 míčů, ale mějme na paměti, že se jedná o simultánní premiéru na naprosté většině trhů. Za zmínku stojí především výtečných 14 melounů z Jižní Koreje a 7 míčů z Velké Británie a Francie. Do disneyovské kasičky však budou v dalších týdnech padat chechtáky o poznání pomaleji a raději ani neuvažovat, co by se stalo, kdyby se kvůli epidemii znovu začala zavírat kina. Snad jenom sýčkuji.

Pokud se navíc nestane zázrak a Feige v následujících týdnech nějak neuchlácholí čínské soudruhy, Eternals se po vzoru Black Widow a Shang-Chiho nedočkají tamější premiéry. Proč? Protože režisérka je v miliardové zemi kvůli osm let starému rozhovoru persona non grata (ve zkratce v něm řekla, že se v Číně lže). Ale i kdyby Chloé Zhao nic neřekla, kdo ví, jak by to s premiérou dopadlo. Venom 2: Carnage přichází také ještě nemá jistý start v nejlidnatější zemi světa a nezbývá než dodat, že Čína si poslední roky hraje s Hollywoodem, zoufale pošilhávajícím po juanech, jako kočka s myší.

Proč nejsou vlastně diváci příliš spokojení? Rádoby nástupci Iron Mana a Captaina Americy se topí ve vlastních ambicích. Více než dvě a půl hodiny dlouhý snímek řeší tisíciletí trvající začlenění nejednoznačných kosmických bytostí na Zemi, smysl života, náboženství, všechny odstíny lásky a mnoho dalších těžkých témat. Jako divákovi je mi do jisté míry odvážný a experimentální přístup režisérky sympatický, ale jako člověk komentující tržby tu vidím slepou uličku a pro zdánlivě nezničitelnou komiksovou značku vlastně i nebezpečí.

Ať se nám to líbí nebo ne, Marvel je a bude mainstreamový brand, který musí v kinech uspokojit co nejvíc diváků. Polovina milovaných postav z prvních tří fází marvelovek odešla do důchodu nebo zemřela, a právě se představující Eternals mají hrát v dalších marvelovkách zásadní roli. Jenomže jak nalákat lidi do kina na Avengers 5, když jim nové postavy očividně zrovna dvakrát nepřirostly k srdci? Pro origin představující budoucnost celého komiksového univerza se jedná o mnohem větší problém, než prozatím jenom mírně podměrečné tržby.

Menší záchranou pro blockbuster by mohl být snad fakt, že příští týden nezamíří do kin žádný velký biják. Velký červený pes Clifford a Belfast jsou až do příchodu Krotitelů duchů za necelých 14 dní fakticky jedinými snímky hodnými zmínky. Eternals tím pádem pořád mohou v koutku duše pomýšlet na zdolání dvousetmilionové hranice v zámořských kinech, ale globální půlmiliarda jim podle všeho zůstane znovu zapovězena. Ať mi nikdo neříká, že Feige a Disney nechtěli víc.

Rychle ke stříbrné pozici, kde válčí Duna. Po ostřejším halloweenském poklesu dochází k očekávané stabilizaci a po padáku o 51 % přepočítává sci-fi spektákl Dennise Villeneuva průběžných 84 míčů z Ameriky, což je slušný výsledek vzhledem ke ztrátě IMAXů na úkor premiéry Eternals. Zámořské kilo je sice pořád ve hvězdách, ale šance žije. Ve světě potom chválená adaptace románu Franka Herberta přepočítává 330 melounů, což značí globální konečnou někde u 360–370 kulatých. Slušné.

Bronz bere Bond. Není čas zemřít dělá v kinech čest svému jménu a konečně chytá druhý dech i v Americe. Pokles o pouhou pětinu oproti minulému víkendu přivál agentovi 007 dalších šest míčů a průběžných 143 mega už dává jasnou odpověď na otázku, jestli se v USA povede překonat stopáďo. V součtu se zbytkem světa přepočítává loučící se Daniel Craig krásných 667 míčů a jediný důvod, proč by snad nemusela padnout hranice 700 kulatých (už od začátku tipuji, že bondovka v kinech překoná i Rychle a zběsile 9 s tržbami 721 melounů) je již za pár dní plánovaná premiéra na PVOD a následné žně internetových pirátů. Taky mohli aspoň počkat, než se film dočká premiéry v Austrálii.

Prakticky totožný pětinový pokles patří i bramborovému sequelu Venoma. Dvě zámořská kila jsou už co by kamenem dohodil, a tak nezbývá než čekat, co předvede zbytek světa. Čínská premiéra (jednička si tam přišla na 269 mega!) je sice pořád nejistá, ale Japonsko, Austrálie, Norsko a pár dalších menších zemí ještě Hardymu svými miliony radost udělá a průběžných 425 míčů o pár desítek milionů rozmnoží.

Pátou pozici okupuje animák Rozbitý robot Ron, který sice po vzoru Bonda a Venoma také klesá o zanedbatelná procenta, ale k čemu to je, když se z tisícovek kin ještě pořád nedoploužil ani k americké dvacce.

Navzdory nízkým osmimilionovým tržbám je situace veselejší u Wese Andersona na šestém place. The French Dispatch (český distribuční název už tu znovu vypisovat nebudu) se pravděpodobně může těšit na dlouhou štreku protkanou Zlatými glóby, Oscary a dalšími. Především Timothéeho Chalameta budou chtít poplácat po zádech úplně všichni.

Jak si vede horor Halloween zabíjí na sedmičce? Nic moc, protože po svátečním vzedmutí z minulého týdne znovu padá o více než 70 % a současných 90 míčů nedává moc šancí na překonání kila. Ve světě je to s tržbami Michaela Myerse ještě horší, ale s rozpočtem pouhých 20 míčů se stejně všechny zainteresované strany dočkají slušného profitu.

Princezna Diana ztvárněná Kristen Stewart je osmá. Po Jackie jsme se dočkali dalšího biografického fláku z dílny režiséra Pablo Larraína a asi nikdo nemohl pomýšlet na větší nášup než dvě mega z necelé tisícovky kin. Kritici každopádně pějí ódy na výkon Kristen (Rotteny hlásí průměrné hodnocení 7,7/10), takže Spencer asi jen tak z kin nezmizí a hvězda Twilightu se za pár týdnů bude na červených kobercích potkávat nejenom s Chalametem.

Poslední dvě pozice ve víkendovém žebříčku patří dvojici novinek z minulého týdne. Paroží utržilo o chlup víc než Poslední noc v Soho, ale stejně jsou dva míče pro oba horory krutým výsledkem. Především novinka Edgara Wrighta s průběžnými 7,6 miliony dolarů z amerických kin (ve světě se na jeho retro s Anyou Taylor-Joy také vůbec nechodí) je průser strašidelnější než cokoliv, co se ve filmu odehrává.

Celkový žebříček víkendových tržeb zde

Příští víkend budou kinaři brečet, protože americká premiéra Velkého červeného psa Clifforda působí nejenom díky souběžné premiéře na streamu Paramount+ jako špatný vtip, a něco mi říká, že milostný dopis Belfastu v režii Kenetha Branagha v multiplexech také zrovna velký průvan neudělá.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (18)
© copyright 2000 - 2021.
Všechna práva vyhrazena.
Hosting zajišťuje: Stable.cz
Kontakty: Technická podpora | Redakce

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace