Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Space Jam zasmečoval první, Black Widow strmě padá


ikona
Cival
black widowcruelladisneydisney+fast and furiouslebron jamesmarvelmimi šéfnicolas cageočistapigrychle a zběsile 9space jamspace jam: nový začátektiché místo: část IItržbyuniversalvin dieselwarner bros.
Warneři mají radost, ale nikterak velikou... 

Americký basketbal by si rád podmanil hlavně tokijskou olympiádu - pokud tedy zámořský dream-team nesejme Saty a jeho česká parta :) - kasovní žebříček si ale basket zvládl podvolit už před zahájením tohohle sportovního mecheche. Stačil na to jeden LeBron James a pak i spousta postaviček nejen z party Lonney Tunes, ale i z archivů letitého studia Warner Bros.: Od King Konga po Jokera.

 

Warneři holt nechtěli nechat návrat legendární výplachovky Space Jam náhodě. Nebo jen nostalgii. A u dvojky, anebo spíš rebootu, vsadili nejen na nejmodernější trikové technologie, ale hlavně na koncept ve stylu Ready Player One a upgradeovali film na velkou jízdu popkulturním dědictvím za mohutných 150 milionů dolarů.

 

I kvůli tomuhle masivnímu rozpočtu mi zámořské juchání nad startem za 31,6 milionů dolarů přijde trochu mimo. Nový Space Jam sice dohmátl na první příčku žebříčku tržeb a trumfl některé skeptičtější predikce, pořád je ale dost pravděpodobné, že tržby filmu nepřekonají americké výnosy jedničky s Michaelem Jordanem, která přitom startovala před čtvrt stoletím - a to je při vší té inflaci a obřích nákladech poněkud hořká pilulka.

Otvírák něco málo přes třicet mega holt odpovídá současné (post)koronavirové situaci a nástrahám, jimž musí kinaři čelit. Jejich stánky s krásnými novými filmy se sice povedlo zvednout z naprosté bídy, ale na výkonnost z dob minulých si chvíli počkáme. V Česku máme trochu výhodu v domácích komediálních loženkách, kdy se dají čekat velké finanční věci třeba od Hartlova Prvoka a dalších komedií pro ženy nad třicet, v Americe se ale bude dál tvrdě bojovat, tak aby mohla alespoň na podzim udeřit další várka blockbusterů.

 

Pokud by se ale mělo jejich uvedení řídit jen úspěšností současných megafilmů, zavánělo by to lecjakou patálií. Space Jam totiž připočetl k americkým výnosům už jen 23 mega z dalších kontinentů a je zatím na globální padesátce. Vyloženě pak bolí pohled na Black Widow, která v pátek spadla o strašidelných 80% a za druhý víkend o celé dvě třetiny. Připočetla tak sice dalších 26 milionů a tím se vyškrábala na 132 milionů z Ameriky a 232 z celého světa, její výtěžnost ale klesá vůbec nejrychleji ze všech marvelovek.

S ohledem na pozitivní reakce kritiků i slušné části diváků to lze přičítat na vrub i paralelnímu uvedení na placeném streamu Disney+. Ještě pár takových zádrhelů a dá se přepdokládat, že Disney začne svou politiku s transakčním modelem, kdy si za 30 dolarů koupíte film domů (a tuna dalších diváků po celém světě si jej díky tomu vypirátí), dost mmožná přehodnocovat. No, nechme se překvapit...

 

Na bronzové příčce se mezitím uvedl další sequel tohoto léta, totiž dvojka Únikové hry. Zcela průměrné ohlasy kritiků i diváků (včetně těch českých, kteří se dočkali premiéry u nás už před týdnem) odpovídají podobně průměrnému otvíráku za devět milionů dolarů. Dva roky stará jednička dala v Americe 57 milionů a 155 mega celosvětově a dvojka nedohmátne podle všeho ani na polovinu těchhle cifer. 

Dost podobně v porovnání s předchůdci na tom je i devítka Rychle a zběsile, kterou důladně propíráme už několik týdnů. Teď jsou nicméně Diesel a spol. už v klidnější fázi, kdy můžou hlásit třetinové propady a trpělivě střádat penízky - sedm milionů z bramborové pozice je přitom posunulo těsně pod 600 milionů dolarů. Upřímně řečeno, kdo ví, jestli to vůbec letos někdo překoná...

 

Ze zbytku pořadníku, kde vidíme už jen paběrkující tituly, můžeme za vítěze znovu vyhlásit asi jen Cruellu (219 milionů celosvětově) a hlavně Tiché místo 2 (285 mega). Od obou máme do dvou let dostat nový nášup, tak snad to klapne při udržení kvality. Naopak čtvrtá Očista a nový Mimi šéf jsou na tom pořád dost bídně.

Do desítky se pak vešli ještě dva extravagantní nováčci: Jednak velebený dokument Roadrunner: A Film About Anthony Bourdain s 95% pozitivních recenzí na RottenTomatoes při ratingu 8,1/10, který pomohl vytáhnout zisky na skoro dva miliony za víkend, což je pro dokument letošní maximum. A pak i drama Pig o praseti a Nicolasu Cageovi, které dokonce vykazuje 97% kladných kritik a průměr 8,2 z 10! Cageova bizarní novinka si z pěti stovek kin vyžádala skoro milion, což nestačí na kdovíjaké zbohatnutí, ale pomáhá to k tomu, aby zase jeden film výstředního Nicolase úplně nezapadl a nevyšuměl.

 

Kompletní žebříček tržeb zde

Za týden zkusí vrátit optimistickou notu Shyamalan se svým novým hororem Old aka Čas.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace