Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diesel vládne, pokračování Mimi šéfa táhne, hororová Očista chřadne


ikona
TedGeorge
a quiet placea24alec baldwinblack widowboss babychris prattcruelladisneydisney+fast and furiousjohn krasinskimimi šéfočistapeacockrychle a zběsile 9the purgethe tommorow wartiché místo: část IItržbyuniversalvin diesel
Studio Universal nedalo zbytku Hollywoodu ani čuchnout a ovládlo víkendové tržby  

Úplně si představuji, jak by vypadalo (ne)možné setkání Aleca Baldwina (sequel Mimi šéfa), Joshe Lucase (Očista navždy) a Vina Diesela (Rychle a zběsile 9) před vstupem do nějakého multiplexu v Los Angeles. Baldwin by jistě spokojeně pozoroval rodinky s malými dětmi mířící v hojných počtech do sálu na jeho animák, Lucas by si možná postěžoval přítomným na hereckou kariéru v kopru a Diesel by žvatlal něco o rodině. Americkým kinům tento víkend vládla trojka filmů s úplně jinou cílovou skupinou diváků a překvapivě z toho byly povětšinou docela slušné tržby.

Na piedestalu znovu jezdí deváté Rychle a zběsile a já se klidně přiznám, že jsem taková americká čísla nečekal. Po tučném sedmdesátimilionovém otevíracím víkendu se totiž na nebojácné řidiče s nohama na pedálech chodí i nadále a dalších 32,7 melounů za prodloužený čtyřdenní víkend (tedy včetně velmi raných odhadů za pondělí, kdy Amíci slaví Den nezávislosti) vystřelilo akční blockbuster s čím dál více lobotomickým scénářem již za 126 míčů v USA. Vytoužená dvě kila z toho v zámoří nebudou ani náhodou, ale stopáďo by padnout rozhodně mělo a to je vzhledem k současné situaci pro Diesela a jeho famílii vlastně vítězství.

Jediné, co mu jistě trochu kazí radost, jsou podměrečné tržby ze světa. Čína se sice již před nějakou dobou překulila přes 200 mega, ale zbytek zatím nezvládnul ani 150 kulatých a tím pádem ještě pořád nepadla půlmiliarda. Takové numero v minulosti zvládala franšíza klidně už během prvního globálního víkendu v kinech a vzhledem k rozpočtu daleko za hranicí 200 melounů už je skoro jisté, že se díváme na historicky druhou instanci Rychle a zběsile (nezapomínejte na Tokijskou jízdu), která se nezaplatí už v kinech. Další díly samozřejmě vzniknou, ale produkující Diesel tentokrát může zapomenout na desítky milionů babek vyplácených na jeho účet za extra výkonnost značky v kinech.

Druhý plac pevně drží Mimi šéf: Rodinný podnik a je z toho decentních 23 míčů za prodloužený víkend. Počítalo se s tržbami nížšími o třetinu a u Universalů na takový výsledek pravděpodobně nežehrají. Jasně, první Mimi šéf otevřel před čtyřmi lety za více než dvojnásobek a došel si po celém světě pro těžko pochopitelnou půlmiliardu, ale opravdu někdo čekal podobný kaskadérský kousek od pokračování? Rozpočet jedničky byl 125 mega, dvojku pořídili universální vykukové za rozumnějších 82 míčů, takže bych se o splacení nákladů po započtení čísel ze světa moc nebál.

Je třeba si také uvědomit, že studio souběžně vypustilo animák na svůj podivný a podle všeho krutě ztrátový Peacock stream (jedna z jeho variant je v zámoří dokonce dostupná zdarma za cenu intenzivního reklamního otravování). Pro vás bude možná překvapivá informace, že za přehrání rodinného filmu určeného původně pouze pro kina nepožaduje 30 doláčů jako konkurence. Kdepak, oni ho nabízí všem předplatitelům zdarma a úplně stačí, když si zacálujete jednu ze základních variant stojící dumpingových 4,99 dolarů na měsíc. Vzhledem k výše zmíněnému experimentu z toho tedy s pokračováním populárního animáku vybruslili ještě docela dobře.

No a konečně bronzová Očista s pořadovým číslem 5. Dystopická hororová značka jde tak trochu ve šlépějích SAW. Zatímco první díl stál pouhé 3 mega a otevřel v zámořských kinech za krásných 34 míčů, Očista navždy už koštovala všudybyly z Universalu 26 kulatých, a za prodloužený víkend si přišla na necelých 16 mega. Pokud budeme brát v potaz jenom klasický pátek, sobotu a neděli, tak jsme dokonce na 13 míčích. A to už je opravdu velký kasovní sešup.

Když si k rozpočtu připočtete podobné číslo utracené za reklamu, člověku dojde, že poslat další díl do kin už jaksi pozbývá smysl a studio by asi udělalo lépe, kdyby se poohlédlo po nové a alespoň ze začátku levnější dojné hororové krávě. Vlastně mě docela překvapuje, že jsme se vůbec dočkali pátého dílu a značka až doposud slušně vydělávala. Potenciál mi přišel vyčerpaný už po slušné jedničce s Ethanem Hawkem.

Na zbytek startovního pole si posvítíme už jenom v rychlosti, protože jsme fakticky všechny bijáky už dopodrobna řešili v minulých týdnech. Bramborovou pozici bere se širokým úsměvem dvojka Tichého místa, protože u ní pokračuje tržební hitparáda s minimální poklesy - díky dalším pěti melounům jsme už na 145 amerických milionech. Dolary z kin teď na konto Paramountu budou naskakovat už o poznání pomaleji, protože film je nově dostupný na jejich vlastním streamovacím plusku. Globální čtvrtmiliarda z kin každopádně volá po otevření šampusu v rodině Krasinských.

Páté, šesté a sedmé místo okupují s podobnými čísly Zabijáková žena a bodyguard, Cruella a pokračování napůl animovaného Králíčka Petra. Stačily jim k tomu 3-4 mega a nejspokojenější bude s celkovým americkými 77 melouny asi Disney doplňkově prodávající Cruellu za 30 babek na svém streamu. Králíček Petr bere do zaječích sice pomalu sbírá miliony dolarů především z evropských trhů, ale stejně je nějakých 130 současných míčů (z toho pouhých 35,6 z USA) velikým průšvihem. No a sequel Zabijáka a bodyguarda je s 32 americkými miliony také velké zklamání.

Zbylé pozice bere v kinech pomalu končící a tak tak do plusu mířící V zajetí démonů 3, dále jeden z největších propadáků roku, tedy muzikál s trochu líným českým distribučním názvem Život v Heights a poslední novinka tohoto týdne z dílny odvážného a trochu rebelského produkčního studia A24. Jejich Zola s krásnou Riley Keough kiny bohužel jenom prošuměla, protože pouhé dva miliony po pěti dnech z více než 1 400 kin nejsou známka punku, ale spíše poprava jateční pistolí v přímém přenosu. A je úplně jedno, že rozpočet byl pouhých 5 mega. Aspoň že zámořští novináři biják docela chválí a na Rottenech svítí pěkných 7,7/10.

Na úplný závěr tak zbývá jenom dodat, že dost možná nejzajímavější premiéra týdne, tedy blockbusterová The Tomorrow War, se kinům vyhnula obloukem a divákům nezbývá nic jiného než si film pustit na Amazon Prime. V případě premiéry v kinech jsme mohli řešit pochybnou star power Star-Lorda, spekulovat o obřích 200milionových nákladech na sci-fi a řešit, co čerstvá čísla zapsaná v amerických a světových kinech znamenají pro budoucnost žánru. Místo toho čekáme na to, jak Amazon brzy zahlásí (především kvůli akcionářům), že film si pustilo na jejich streamu rekordní množství lidí a nám tedy nezbývá nic jiného, než řešit tržby sequelu Mimi šéfa a pátého dílu vyčpělé hororové série. Uf. Radost mají jen několikrát zmínění Universalové, kteří ovládli všechny tři první pozice žebříčku...

Celkový žebříček víkendových tržeb zde

Příští týden se konečně do kin podívá několikrát odkládaná Black Widow a první informace hovoří o vysokých předprodejích a dost možná nejvyšším letošním otvíráku. Bude mít Kevin Feige po dvou letech znovu důvod k radosti? A jak ovlivní otvírák souběžná premiéra na Disney+? Odpovědi bude mít Cival.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (23)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace