Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Discovery vstupuje do Warnerů. Půjde o největší obchod letošní sezóny?


ikona
imf
discoverydunawarner bros.
Tak dlouho se u Warnerů experimentovalo, až to přestalo účetní bavit. A teď došlo na porcování medvěda. 

Byznysové weby jsou od včerejška plné dlouhatánských článků, v nichž vám moudří lidé s mnoha dioptriemi zkouší řečí dolarových znamének, wallstreetových hashtagů a ekonomických teorií vysvětlit, co se vlastně děje. My na to půjdeme trochu jinak. Ve zkratce? Telekomunikační gigant AT&T koupil před pár lety celý konglomerát Time Warner, zahrnující řadu exkluzivních značek, ať už jde o filmové studio Warner Bros., divizi HBO, komiksové vydavatelství DC Comics nebo nepřebernou řadu televizních stanic, videoherních značek. Je toho moc. A vlastně tak nějak netušil, co s tím má dělat. 

Zatímco manažeři u AT&T se věnovali budování 5G sítě, což je finančně dost vyčerpávalo, do čela mediálních divizí narychlo nastrkali chytráky, co se oháněli trendy slůvky a barevnými powerpointovými prezentacemi. Však oni nejlíp vědí, jak ten Hollywood nakopnout a vydělat nám zpátky peníze, co jsme za celý ten cirkus zaplatili! To bylo zhruba tři týdny poté, co TedGeorge napsal článek o tom, proč jsou Warneři nejvíc cool studio. O čtyři roky později napsal jeho pokračování s názvem, proč už Warneři nejsou nejvíc cool studio, takže vyjmenovávání toho, co všechno se nepovedlo, a proč filmová divize přispěla nemalou měrou k obří miliardové sekeře celého AT&T, nechám s dovolením na něm. 

Jenom doplním, že např. start HBO Max je tváří v tvář úspěchu Disney+ katastrofa obřích rozměrů, stejně jako zbrklé a krátkozraké rozhodnutí (byť pro nás diváky poměrně vítané), že chystané kinohity půjdou přímo na stream. CEO WarnerMedia Jason Kilar stihnul za rok svého působení nadělat spoustu škody, ale odejde se zlatým padákem poté, co vyhodil většinu schopných manažerů pod sebou. Mise splněna, peníze utraceny, plačte a zapomínejte.

A teď pohádka z druhého konce. Discovery je obří americký moloch, který máte dost možná spojený se zvířátky a sexem, protože Discovery Channel byl kdysi dávno televizní stanicí, která nám promítala necenzurované záběry ze skutečné divočiny, což znamenalo hlavně zebry překousnuté vejpůl a spoustu kopulujících živočichů, gradujících v nezapomenutelný rým v písni Bad Touch od Bloodhound Gang (“Do it like they do it on the Discovery Channel).

Písnička je dávná historie, stejně jako programové schéma Discovery Channel. Jde o kanál, který velmi rychle pochopil, že americké publikum raději kouká na to, jak si lidé opravují domy, staví auta, žijí se čtyřiceti manželkami, loví sexuální predátory a vůbec podnikají obskurní věci s kamerou, která je následuje úplně, ale úplně všude. Kopulující zvířata nahradili kopulující sousedi a sledovanost rostla do extrémů. Proto je Discovery momentálně velmi ceněnou značkou, která se snaží vstoupit do streamovacího byznysu. Její Discovery+ utěšeně roste. Ale ne tak rychle, jak by si přála. Discovery totiž chybí prestižní obsah. Má miliony oblíbených reality show, ale nic, co by vyhrávalo ceny a o čem by se mluvilo na večírcích plných snobů a intelektuálů.

AT&T má kvůli WarnerMedia (pod tu spadá úplně vše, o čem jsme mluvili) 90 miliard dluhů. Discovery je vezme na sebe a ještě mu přihodí navrch 43 miliard dolarů navíc, takže zbude na zlaté padáky pro každého. Discovery získá HBO, takže konečně bude moci na večírky plné snobů a intelektuálů. HBO bude moci nasekat po vzoru Disneyho spoustu balíčků pro předplatitele a získá věrné diváky ze zapadákovů, které nezajímá Sex ve městě, ale spíš Sex ve stodole nebo Sex na kapotě u lesa. Profit? Doufejme, ale to už je starost Discovery, pro AT&T je to útěk z dluhů a jakkoliv se mu budou finanční analytici pár let posmívat, nakonec je to asi nejlepší řešení.

Pro fanoušky filmů, seriálů a videoher tím nicméně nastává nejisté období. Už teď je jisté, že např. videoherní divize se budou notně proškrtávat (šanci mají samozřejmě hry s kopulujícími zvířaty!), ruší se i plány na uvádění všeho přednostně na stream, takže to vypadá, že Duny se na podzim dočkáme jen v kinech. A HBO Max? Expanze do Evropy už je v plném běhu, ale příští týden může být všechno jinak, což znamená, že tenhle vývoj budeme sledovat. Hollywood se nyní otřásá i díky oznámené dohodě Amazonu s MGM, což by mělo vyústit v devítimiliardový odkup celého studia i s licencemi na Jamese Bonda. Ale o tom až v další novince. Zasvěcení komentátoři budou mít dneska žně.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (45)
© copyright 2000 - 2022.
Všechna práva vyhrazena.
Hosting zajišťuje: Stable.cz
Kontakty: Technická podpora | Redakce

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace