Inheritance: Recenze

inheritancelily collinssimon pegg
Jak zvládl Simon Pegg svého prvního magora?

V životě prakticky každého herce, jehož kariéra a sláva stojí na komediálních rolích, nejspíš přijde okamžik, kdy má potřebu světu a hlavně sobě dokázat, že umí víc než rozesmávat lidi. Jim Carrey takhle natočil Truman Show a Muže na Měsíci, Adam Sandler romanci Opilí láskou a Will Ferrell Horší už to nebude. A podobných příkladů bychom našli spoustu. Často se pak ukáže, že tihle komedianti mají o dost širší herecký rejstřík, než si jejich fandové mysleli, ale samozřejmě musí dostat šanci předvést to ve filmu, který má zajímavý příběh a schopné lidi za kamerou. A Simon Pegg měl v tomhle směru bohužel docela smůlu.

Zpočátku to ovšem vypadá o dost nadějněji. Po smrti mocného miliardáře Archera Monroea se sjede celá jeho rodina na pohřeb a na čtení závěti. Peníze i majetek se rozdělí ke spokojenosti všech, pro svou dceru Lauren si však táta přichystal ještě jeden bonus. V lese za rodinným sídlem je totiž ukrytí bunkr a ona od něj právě dostala klíče. A uvnitř najde muže, jenž tvrdí, že se jmenuje Morgan Warner a je tu zavřený už třicet let. A o její rodině ví úplně všechno, jenže jak se rychle ukáže, ví i věci, o nichž sama Lauren neměla ani tušení a které by mohly naprosto zničit odkaz jejího otce, ale i celou rodinu. Jenže může Morganovi věřit? A proč ho vlastně otec schovával pod zemí tak dlouho? A proč by vás to vůbec mělo zajímat?

Ta poslední otázka je asi nejdůležitější a já se přiznám, že na ni neznám odpověď. Respektive bych spíš řekl, že vás to vůbec zajímat nemusí. Pokud se na Inheritance budete dívat kvůli tomu, abyste zjistili, jestli Simon Pegg uhraje vážnou roli a poradí si s postavou magora, tak vás ujišťuji, že ano. Popral se s tím naprosto bez problémů, ale ono to není žádné zásadní překvapení. Pegg v Mission: Impossible zvládl velmi elegantně přeměnu z geeka z laborky do víceméně plnohodnotného parťáka Ethana Hunta, který občas někoho zastřelí a dovede se i porvat. Pegg hrát umí a jeho nevypočitatelný magor Morgan rozhodně neurazí. Dost na to, aby si mohl ve svém bucket listu s čistým srdcem odškrtnout „zahrál jsem si vážnou roli a nepodělal jsem to“. No a pak je tu bohužel ten zbytek.

Inheritance celkově není příliš dobrý film. Jde o komorní záležitost, která se pokouší stát na postavách a dialozích, přičemž krom Pegga tu celkem solidní výkon zkouší odvést i Lily Collins, jenže jakmile začnete u tohohle ukecaného thrilleru jen trošku přemýšlet, zjistíte, že je to vlastně neskutečná pitomost plná extrémních logických děr, nesmyslných zvratů a bohužel nakonec i postav, jejichž jednání je svou debilitou vyloženě otravné. Je až unavující sledovat, jak se režisér Vaughn Stein pokouší budovat atmosféru a hrotit napětí, přičemž budete mít v hlavě jen otázky typu „a proč jí to fotr prostě nenapsal v závěti.“ nebo „jak tohle mohl třicet let tajit před svou ženou.“

Ona ta nelogičnost by nebyl takový problém, kdyby Inheritance byla nějak zásadně zábavný nebo přestylizovaný film, kterému člověk ochotněji odpustí, že je trošku hloupý, když se na něj dívá. Jenže ona je to jen rádoby chytrá ukecanost, v níž proti sobě stojí dva hrdinové a zkouší jeden druhého nachytat, přičemž člověk po chvilce zjistí, že vlastně jen blábolí a blábolí a tvůrci se tou hromadou keců snaží jen zamaskovat fakt, že Inheritance je vlastně neskutečná blbost.

avatar4/10

Lily Collins zjistila, že její nedávno zesnulý otec schovával třicet let v podzemním bunkru zamčeného Simona Pegga. Má ho pustit ven? Může věřit tomu, co říká? A proč ho tam vlastně její otec zamknul? Zajímavé otázky, nezajímavé odpovědi. Inheritance je utahaná nuda plná obřích logických děr, která se snaží svou hloupost maskovat za vznosné dialogy a velká morální dilemata. Reálně film ale stojí za to vidět jen kvůli tomu, abyste si ověřili, že Simon Pegg zvládne i vážnou roli. Zvládne. A teď, když to víte, už na Inheritance koukat nemusíte.